Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 566
ХуЛитери: 4
Всичко: 570

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: osi4kata
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОбъркване по съседски
раздел: Разкази
автор: nellnokia

Съседът Александров е красив, малко нахален и много усмихнат. Засичам го на сутрешното кросче в събота. Да тичаш в компанията на Александров никак не е скучно. Десет обиколки се усещат като четири.
Не крия, че го харесвам. Умее да се справя с нещата в живота този човек. Каквото си науми, всичко постига, ей така, с лека ръка, за разлика от Жоро... С Жоро никак не се разбираме напоследък. Той е голям инат. Аз –също. Затова се оправям както мога. Доколкото виждам – той също.

През зимата време за кросове няма. Бутаме се по съседски с Александров на тесния паркинг. Сутрин почистваме сланата или навалелия сняг по колите почти като на състезание и... хайде на работа. Това е нашият общ и личен фитнес.

Само че един понеделник.... Всъщност, просто се успах, нищо особено. Но през нощта наваляло, блокът заринат до козирката в сняг. Зарязах колата непочистена и беж с едно такси на работа.

Александров също слязъл за сутрешния фитнес. Спокойно почистил собствения си автомобил, после този на жена си и явно загрял, подхванал и моето комби. Точно в този момент го спипал Жоро, въоръжен с голяма метална лопата за сняг.
- Комшу!... Ти се трудиш над колата на жена ми. – констатирал с язвителен тон той.
- Да... – ухилил се комшията – но само над колата.
- Дали и аз да не се потрудя над твоята? – заплашил го леко Жорката.
- Виж сега, мога да ти позволя да се потрудиш над колата на жена ми, обаче утре – ухилил се Александров.
- Чак такива мераци нямам, но да знеш, че от жени и от коли разбирам – похвалил се пак Жоро.
- Като спомена това, жена ти ме помоли да я заведа днес следобяд на реглаж на предницата. Ти, нали нямаш против?...
- Че тя предницата на моята си е здрава, но щом трябва...
- Не на твоята, на нейната кола.
- Абе, будалкам те... Че няма ли си мъж, та друг ще й оправя реглажа на моята...
- Това не знам... Запали я, покарай... и виж, че има нужда от реглаж.
- Да, но първо да я изчистя от снега. Ти що се буташ при жена ми бе, комшу?
- А-а, не се бутам. Бягаме за здраве!
- Че що не оправяш твоята за здраве в събота сутрин, та си седнал моята да оправяш за здраве...
- Оправям я, бе, т.е. моята...оправям. Оф!... Недей така. Моята Лили е друга работа. Пада си само по шопинг. Никакви странични интереси. – рекъл Александров. – Oня ден карах нейната корса на реглаж. Автосервизът е до магазина на Миладинови. Между другото имат нова зимна колекция – „Модерни зад волана”. Реглажът е само повод. Миладинова ги е навила да си купят палта - и моята, и твоята жена. Та, купихме вчера разкошно палто – цвят гран при, като цвета на корсата После ботушки в същия цвят. Сега двете дами в семейството са един цвят и един модел.
- Значи няма да водиш жена ми на реглаж, а ще й купуваш палто, мошенико!
- Не бе, комшу! Само на реглаж! Виж сега, що не й купиш палтото ти?...
- Аха... Разбирам. Палто. – ревнал Жоро и размахал лопатата.
Александров вдигнал ръце предателски, а Жоро крещял с пълен глас:
- Значи днес си зает и няма да закараш Дани на реглаж, а си й обещал, а?...
- Щом казваш... – съгласил се Александров и хукнал към колата.
Точно тогава се появила съседката Лили с целия си блясък, облечена в палто „гран при”, обута с червени лачени ботушки. Лили помахала щастлива на съпруга си, фръцнала се на Жоро и влязла в червената опел-корса.



* * *
Пет-шест часа по-късно, вече пред блока, нямаше как да узная какво се е случило сутринта. Следобед имах работа с Миладинови и Александрови. Трябваше да почистя и колата от снега. Но колкото и да се мъчех да съзра личния си заснежен автомобил, никъде го нямаше. Сърцето ми взе да прескача панически, когато видях, че колата е всъщност пред мен, но не снежна, а чистичка, лъскава и паркирана до джипа на Жоро (целият в сняг). Това ме шокира, окрили, а после ядоса. Подозрително ми женско подсъсзнание зашепна:
„Ей, че стипца е мъжът ми! Само половин ден да ме няма и ще кара моята, а не своята кола. И то в такъв дълбок сняг! Не му е чиста работата на Жоро... (Само по мадами е ходил)”.
За по-сигурно надникнах в колата, аз да намеря вещестени доказателства. И там, о, ужас, ме сюрпризира някакъв пакет. Надникнах вътре – ново, дамско палто, тъмнозелено на цвят.
„Какви ги е вършил моичкият!”
Сега бях още по-бясна, а сърцето ми взе да бие почти като барабан.
„Хем с моята кола по чуждо, хем чуждото си зарязало покупките ачик-ачик.”
Досега не съм споменавала, но съм много изобретателна в такива моменти. Другото е, че действам импулсивно като светкавица, но винаги адекватно. И сега постъпих така. Сръчно извадих ножичките си за маникюр. Първо изрязах етикета на палтото заедно с част от плата, после всички копчета, увих ги грижливо в найлонов плик и ги изхвърлих в кофата за боклук. „Ха сега, нека пак вози чуждо с чужда кола!”
Поех си дълбоко въздух, клекнах пет пъти, за да нормализирам яда си, а после спокойна се прибирах у дома. Там Жоренцето излегнат на дивана гледаше телевизия.
– Изчистих ти колата, не видя ли? – рече по едно време той.
– Видях, как мога да не видя... – изломотих някак си аз.
– Едно благодаря няма ли да кажеш?
– Ммм... Благодаря! Не само си я изчистил, ами си я карал.
– О, значи си разбрала...
– Че как няма да разбера? Оставил си някакъв плик в колата с дамско палто. Забравила го е някоя съседка, може би?... Защо бе, Жоре? Защо не си като другите?...
– Как като другите?... – зачуди се Жоро. – Съвсем съм като другите. О-о, да не забравя да ти кажа. Александров днес следобед е зает и няма да те заведе на хм... реглаж. Ето ти ги другите – несериозни са за разлика от мене.
– Ами, мерси! Да не би и Миладинови да са заети? Буташ се винаги там, дето не трябва. Сега сама ли да ида? Като седнеш да говориш на хората разни неща, дори за елементарни нужди после ми отказват помощ. Кога пък успя да ги видиш! Кога пък успя с Александров да говориш!
– Говорихме бе. Каза ми го, като го хванах да ти чисти колата...
– Е, нали ти си я изчистил... Знаех си, че има нещо!
– Да, но аз само я довърших, а той беше гузен.
– Значи си я довършил, защото си хванал гузния Александров да ми чисти колата?... Че защо я е чистил, бе? Две коли чисти всяка сутрин! Трета за какво му е?
– Ами, откъде да знам! Защо мене питаш? Ти би трябвало да знаеш по-добре от мен защо. Тъкмо слизам и гледам – чисти да се къса! После идва съседката с ново, червено палто, обула червени ботушки...
– И?.. О, вече знаеш. Днес щях да разгледам палтата и аз. Реглажът е камуфлаж.
– Отлична идея е реглажът. Имаше нужда. Предницата малко тропаше. Но сега всичко е наред. Аз ходих по-скоро до магазина на Миладинови. Викам си да ти купя едно такова лекичко и мекичко, тъмнозелено палто. Таман да сте двете с колата един модел и един цвят, щото съседът рече, че е зает. А докато карах, видях, че колата ти наистина има нужда от реглаж. Децата се возят в нея, все пак... Я, ходи вземи палтото и го пробвай, и стига си се правила на домакиня!
– Ами... за мене ли е палтото? Че да ида до взема! Тъмнозелено, викаш.... Ново! От колекцията „Модерни зад волана”? Хубаво. Ами добре. Нека първо нека изхвърля боклука и отивам да го взема.
– Боклука, ли?... Я чакай! Защо Александров ти е карал колата?...
– Паркирал, глупако!... Изчезвам! Трябва да си взема палтото или каквото там е останало от него... Ало, Миладинова! Да имате случайно от онези тъмнозелени палта ...



Публикувано от alfa_c на 08.09.2012 @ 11:32:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   nellnokia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 25160
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Объркване по съседски " | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Объркване по съседски
от Milvushina на 13.09.2012 @ 12:08:31
(Профил | Изпрати бележка)
Ей тая ревност, блатно чудовище със зелени зъби. :)

Много свежо! Хубаво се посмях на съседския хумор. :)



Re: Объркване по съседски
от nellnokia на 15.09.2012 @ 09:56:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Milvushina! Вече си мислех, че текстът съвсем за нищо не става... Естествено има някои трески за дялане. :):):)

По въпроса за ревността и изневярата е писано много... Но всеки път чудовището изниква там където не го сееш. Най-вече в дребните житейски моменти. За съжаление изкривява мисленето ни по ужасен начин и пропускаме най-красивите неща в тях...

]


Re: Объркване по съседски
от Milvushina на 16.09.2012 @ 23:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Дори да не се оформи дискусия, това съвсем не означава, че един текст не е четен / харесван. Особено разказите много бързо се затрупват като одобрят няколко произведения наведнъж. А понякога ти харесва, но просто не коментираш. :) Поне на мен често ми се случва това, трябва да си призная.

А историята ти си е лека и забавна, много подходяща за четене в петък следобед!

]


Re: Объркване по съседски
от agripina на 26.10.2012 @ 00:12:25
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми! Поздрави!