Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 834
ХуЛитери: 0
Всичко: 834

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПета рота
раздел: Поезия
автор: papacot

(18+)

В Кабул от пиле мляко обещават.
Момчетата дано се върнат живи.
Мечтите им, напъхани във танкове,
дали обратния си път откриват?

Американският посланик Уорик,
преди да тръгне, ще постави квота.
И Хамлет ще изплаче: “Бедний Йорик,
познавах те, с теб бяхме в пета рота!”.

А пета рота бе далеч от първа…
Бих казал, бе деветата им дупка.
И залез мътен, залез, малко кървав
пулсира в пазвите и тихо тупка.

Та, пета рота вече си е тръгнала,
преди да е изгребана до дъно.
Преди да е превърната във въглен –
на мама под прозорчето осъмна.

Но седма рота ще се вмести лично –
платено е, а още недопито…
Какво продаваме? Кръвта си, пичове.
И съвестта си, нежна като клитор.

За тази съвест исках да ви питам,
но виждам, закърняла е навреме.
И няма как – под облаците стихнали –
за всички вас на някого да дреме…


Публикувано от alfa_c на 10.08.2012 @ 14:45:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   papacot

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.11
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:43:37 часа

добави твой текст
"Пета рота" | Вход | 9 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 13.08.2012 @ 11:55:17
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Leo, благодаря ти за оценката!
Никой не знае кой колко е отзад и кой колко е отпред, а и тези, които си мислят, че животът е олимпиада, колкото и да са прави, случва се да падат на някое от препятствията... Извинявай, исках да кажа - предястията.


Re: Пета рота
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 13.08.2012 @ 12:53:47
(Профил | Изпрати бележка)
Моля, моля. Винаги ми е харесвало по-различното мнение, несъвпадащо със общоприетото. Аз имам също неща с достапротиворечиви коментари и оценки и винаги благодаря и на двете страни, но повече се уча от отричащите.

Снощи си паднах по едно вълче плато, преди, по време и след ястието ;))

]


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 13.08.2012 @ 13:26:42
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Прав си, ако няма критика, идва опасността от самозабравяне (и в двата смисъла на думата).
От хвалебствените слова по-малко се научава.
Друг е въпросът на кого какво повече му се иска - да учи или да поучава. :)
Поздрави, приятелю!

]


Re: Пета рота
от mamontovo_dyrvo на 11.08.2012 @ 17:36:42
(Профил | Изпрати бележка)
Гледай сега, пука ни и то много, защото загубата на дете в каквито и условия да е страшно, още повече на българско. Приемам стиха ти по-скорп като пацифизъм и тук те подкрепям1


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 18:29:44
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти за подкрепата!

]


Re: Пета рота
от Albatros (valerist@abv.bg) на 11.08.2012 @ 08:41:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/profile.php?id=100001222017028
Патосът ми иде малко пресолен.
Алби


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 13:05:04
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Може би патос е точната дума, когато иде реч за платени убийства, както и евфемистично да ги наричат... Омиротворителни или умиротворителни...
А остатъкът от живота на майките на мъртвите момчета, избрали този път за прехраната си, наистина е пресолен.

Груз 200... Сдобиват се с поцинковани ковчези. Това им е кярецът.
Макар, че преди време са пращани насилствено на "мисиите", запитай се каква е разликата?...

На оцелелите, честито бинго!

]


Re: Пета рота
от secret_rose на 10.08.2012 @ 21:07:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Мир за всички загинали... в тези безсмислени войни,
независимо черни ли са, бели, американци или други.


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 13:07:05
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Тези, които измислят и предизвикват войните, явно намират смисъл в това.

]


Re: Пета рота
от krasavitsa на 10.08.2012 @ 19:16:11
(Профил | Изпрати бележка)
За мен горният текст е израз на невежество, опит за манипулация, издава комплексарщина и липса на всякакъв художествен усет.

- Невежество, защото:
1. Явно авторът не знае, че армията ни отдавна е професионална. За жена би било простимо, но за мъж...
В този линк от сайта на военното министерство
http://www.mod.bg/bg/doc/tema/MissionCandidatureConditions.pdf
четем:
“Условия и ред за кандидатстване на военнослужещи в
мисии зад граница
Формирование от въоръжените сили на Република България за участие в мисия или операция извън територията на страната се формира на основание заповед на министъра на отбраната. В нея се определят условията и редът за комплектоване с личен състав на длъжности във формированието. Комплектоването се извършва чрез ПОДБОР НА ДОБРОВОЛЕН ПРИНЦИП.”
А “В Кабул от пиле мляко обещават” и “напъханите в танкове мечти” оприличават нашите военни на моми, тръгнали на хоро с мечти в пазвите. :))
2. Името на американския посланик е Уорлик, а не Уорик. Очевидно е, че авторът говори за съвсем актуални неща – Кабул, пета рота, седма рота...

- Манипулация, защото текстът се опитва да внуши, че ние (разбирай политиците) сме продавали някого – а в Афганистан отиват по собствено желание хора, които са избрали войната за своя професия! При това положение - към чия съвест е отправен този трепетен, направо момински въпрос "какво продаваме?" :))

- Комплексарщина – защото неуместното използване на наименования на женски полови органи се прави или от пубери, или от мъже със сексуални проблеми, а “недопито – клитор” далеч не е най-удачната рима, та да си кажем, че това е поблазнило автора да използва думата.

– Липса на елементарен художествен усет - сравнението “съвест, нежна като клитор” намирам за абсолютно ненужна и отвратителна гнусотевина. :(((



Re: Пета рота
от Boryana на 10.08.2012 @ 20:40:45
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, злобно е... Лошичко такова е написаното от теб. Лошичко с усмивка накрая. Интересен похват, който идва да рече: "Виж сега, на мен нещата са ми ясни изначално, отвътре и отвън, и отдолу, и отгоре, и всякак...и от висотата на моя висш интелект просто те поучавам, щото съм добричка отгоре на всичкото. "
Не ми се говори за политика, макар че коментарите ти някак все натам ме водят. Но този път няма да се въздържа и ще плесна един частичен ответ, пък каквото- това.:) Политиците ни, уважаема красавице, не продават никого. Все пак времето на робовладелството е отдавна отминало. Нямаме си, горките, пазари за роби... Ако имахме открити такива, щеше поне да е честно. Политиците ни просто създават перфектните условия да се продаваме сами. Което е не по- малко гнусно от явната продан на плът... или от употребата на части от речта, означаващи разни женски органи.
За мен стихотворението на Папакот е позиция. Защитена поетично.

]


Re: Пета рота
от krasavitsa на 10.08.2012 @ 21:18:46
(Профил | Изпрати бележка)
Боряна, всеки има право на мнение, казах своето.
Критиката не е злоба. Приемам да оспориш обосновките ми, но не и да ме упрекваш в злоба.
Самото стихотворение насочва към политиката, а не моят коментар.
Този знак :(( не е усмивка, а обратното - гримаса на неудоволствие.
Съжалявам, че го зная.
:) (ето, това е знакът за усмивка)

]


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 13:12:24
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Наистина ли си мислиш, че не зная какво е името на американския посланик?

...

Да, текстът е точно за тези, които избират войната като професия.



]


Re: Пета рота
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 10.08.2012 @ 18:09:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, приятелю... *не ни дреме* за неща, които съвсем директно ни *завързват на дървото*... (знаеш вица...)

Тези момчета - все пак имат елемент на избор... съгласие... И - някакво заплащане за риска.

А за *Пражка пролет* - просто - бойна тревога!
*По машините! Пълно бойно снаряжение!*... и колоната тръгва... На война!!!
Тук, поне - международна мисия, омиротворяване, резолюции на ООН...
...но си прав в едно - млади момчета - умират на чужда земя... И - за чужди интереси!

Подкрепям гражданската ти позиция! (И - стиха, разбира се!!! :)

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 13:14:01
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти, Бой!

]


Re: Пета рота
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 10.08.2012 @ 15:46:58
(Профил | Изпрати бележка)
Италианците например опазват съвестта си чиста, като не я използват ;)


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.08.2012 @ 13:15:10
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Само италианците ли?

]


Re: Пета рота
от anonimapokrifoff на 13.08.2012 @ 15:11:55
(Профил | Изпрати бележка)
Стихотворението е много добро и нищо пресолено не виждам - в края на краищата се говори за смърт. Какво означава "доброволност", когато нямаш алтернатива да изхраниш себе си и семейството си? Лично на мен ми писна да ми опяват, че живея в най-добрия от световете.


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 13.08.2012 @ 16:58:50
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти за мнението, Аноним!

]


Re: Пета рота
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 13.08.2012 @ 14:08:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
На уважаемата Веса-Поетеса искам да кажа, че така нареченото от нея "размятане на генителиите" е художествен похват от зародиша на изкуството. Това е отговорът ми на нейния въпрос "от кога?".
Друго е как и доколко този похват е в синхрон с рамката на картината.
В моя случай е възможно да има дисонанс в звученето.
И аз си имам своите съмнения, но бих се доверил повече на компетентен професионален херменевтик.

Защото:

"Тълкуването предполага преди всичко знание не само за изследваното явление, но и за неговия контекст. Трябва да са известни мястото, участниците, времето, в което се разглежда дадения обект. След това идва интерпретацията - да се открие значението на явлението, да се анализира през гледната точка на съвремието и изследователя. Накрая идва разбирането - гледните точки се съпоставят и след тяхното обобщение се достига до по-пълно знание за нещата".