Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 961
ХуЛитери: 0
Всичко: 961

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХуЛиАн и Мойсей
раздел: Разкази
автор: Mojsei

Великият нагуал ХуЛиАн - един от Властелините на съвременния свят, посещава Мойсей, който пребивава в Н-та адска болница. Обстановката е напрегната, защото Мойсей няма здравни осигуровки и лекарските екипи отказват да го лекуват. Те стачкуват. ХуЛиАн прави дарение.
Болничната стая е с шест легла. Мойсей е отслабнал, само в очите му греят някакви странни огньове, от които може да пламне цялата сграда. Музата безмълвно седи на края на скромното болнично легло, държейки двете му ръце. От очите й текат сълзи, които на тънки поточета се изнизват по коридорите.
ХуЛиАн коленичи пред Мойсей и повежда с него бемълвен разговор, така както могат да разговарят само магьосниците.
ХуЛиАн: Здравей Мойсей, приятелю! Може би си съгласен, че откакто се видяхме за последен път, се случиха важни неща, в това число, да вземем и тази среща?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Ти изглежда си се размекнал пред факта, че българските интелигенти масово захвърлят сърцата си, приемайки покорно новите си роли на случайни индивиди, които сме им отредили. Може би си съгласен с нас?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Впрочем, ти ни го каза ясно - налице е отказ не само от нормалната емоционалност, но и от разума, и от волята, което опредеяш като интелектуален срив. Но тази тенденция, ако за България е сравнително нова, на Запад съществува отдавна. Но ти го знаеш... Нали си един от нас? Сега формираме световната безмозъчна интелигенция и България много успешно се справя със задачите, които сме й поставили...
Ние знаем твоята позиция по въпроса и я приемаме /Нали се съгласихме и Маркс да бъде обявен за мъж на хилядолетието по твое настояване!/, но все още е рано за този тип трансформация на собствеността, за който ти настояваш. Може би все още не си съгласен с нас?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Властелините на света те приветстват и ти желаят скорошно оздравяване, макар че знаем за твоите хитрини... Но и ти си един! Да постъпиш в болница за простосмърни? Може би пак си изпълнил нечие случайно желание?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Твоята упоритост, все пак, се увенча с успех. Музите и Властелините на света едновременно приеха да прекратят конфронтацията и ето ме при теб - изпратен съм със задачата да ти бъда пророк. Може би не възразяваш, още повече, че идвам със съгласието и на Музите, които ми дадоха да публикувам твоите сонети.

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Е, сега имаш подкрепата и на Музите, и на Магьосниците. И двете страни са съгласи с излизането ти в информационното пространство. То е твое, защото единодушната преценка е, че ти ще можеш да го структурираш.
Музите и Властелините на света виждат изпълнението на тази задача в близките сто години. Може би ти не си съгласен с тях?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн:

С подкрепата на Музите и на Магьосниците, плюс стимулирана от теб злоба на българите, мисля, че ще можем да потеглим. Ще трябва да изчакаме само твоето оздравяване... Не си ли съгласен?

Мойсей: Да!

Ах, извинявай! Аз ще имам грижата българите да си вземат сърцата от блатото, но за това, все пак, ще е нужно известно време. Няма как!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: През 2002г. ти направи символично дарение на българския народ като в три телевизионни предавания му поднесе прагматичната философия, разработвана на страниците на твоето списание. Правителството мигновено те подкрепи като обяви прагматизма за водеща политическа тенданция в развитието на България. Ти помогна на движението "Нова култура" да се ориентира в методологията на съвременната наука, а след това, в продължение на повече от една година работи в "Гражданска Академия" като ги застави по-сериозно да се обърнат към методологическата проблематика. Сега ни включваш в процес за формиране на нова българска литература... Музите обещаха да направят достояние на съвременнната общественост божественото слово... Това е важен момент...

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но усвояването му е трудна работа...

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Нещо трябва да се направи преди това!?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Сетих се! В последно време, доколкото сме информирани, ти работиш по въпроса за логиката на глупостта. Може би трябва да се започне с това?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но тази логика още дълго време ще си остане господстваща... За нейното утвърждаване хвърлихме колосални средства...

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: В тази връзка ти предавам поздрави и от Карлос Кастанеда, и от Норберт Класен. Защо не последваш техния пример? Колко му е? Малко ще си модифицираш логиката, ще я направиш да ни е по-удобна и готово - слава, пари, а и чародейките не са те забравили ... Може би не си съгласен?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Карлос признава, че ти си единственият, който успешно е разкрил направената от него спекулация... Направил е малък компромис със съвестта си на учен, но сега неговата философия е господстваща, като израз на волята на Властелините, а ето, че и той стана един от нас. Сред някои от Магьосниците се разпространява все още мнението, че старите Магьосници са направили грешка като са те допуснали в техния свят...
Твоите сонети, които публикувам, очертават светлината на Музата, която ще ни свети по пътя...Нали не възразяваш?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Поемаш велико страдание!?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Вече имаш верни приятели!?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но тогава всичко е наред!?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн:Ти разбираш глупостта като нарушаване на цялостния възпроизводствен процес?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: На поведенческо равнище, когато се прилага съзнателно, като например мълчанието, тя придобива манипулативен характер.

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупост е да слушаш и да не чуваш?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупост е да чуваш и да не разбираш?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупост е да разбираш и да премълчаваш?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупост е да знаеш без да мислиш?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн:Глупост е да говориш без да мислиш?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупаво е да утвърждава логиката на не-правенето?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупаво е, че глупостта все още управлява света?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупаво е да мислиш, че ще можеш да се пребориш сам с глупостта?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: За целта ти търсиш подкрепа?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Сега я имаш, но няма да ти е лесно?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Глупаво е днес да се прави наука и литература, които да не разрешават практически задачи?!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: И нещо много интимно! Твоята тайна не се ли състои в това да правиш неща, след като си ги свършил?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: В такъв случай, между теб и древният Мойсей има и нещо общо и много различно...

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но след като глупостта управлява съвременния свят, не е ли глупаво да си нормален? Изглежда, че не си съгласен?

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Разбрах! Разбрах! Предводителят на израилтяните води 30-годишни войни, за да ги заведе до обетовените земи, а ти, след като си водил 30-годишна битка...със себе си, което е и най-тежкото сражение, извеждаш българската интелигенция, чрез информационната среда, в общоформационния процес ...

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но това е велика цел!

Мойсей: Да!

ХуЛиАн: Но изглежда ще трябва да престанеш да говориш на простосмъртните с езика на боговете... Май не си съгласен?

Мойсей: Да!




Публикувано от hixxtam на 25.10.2004 @ 16:32:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 7683
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"ХуЛиАн и Мойсей" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: ХуЛиАн и Мойсей
от Stanislav на 25.10.2004 @ 16:47:16
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Станислав: - Не е довършено?
Мойсей: - Да.


Re: ХуЛиАн и Мойсей
от sradev (sradev@wp.pl) на 25.10.2004 @ 19:18:34
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Да!