Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 2
Всичко: 800

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХвърчило за спомен
раздел: Разкази
автор: riiva

Куфарът ми е стегнат, заминавам, самолетът ми излита след час. Остава ми да подредя спомените си – да ги извадя от вехтия скрин в душата ми, да ги разстеля един до друг върху празното легло в празната стая в празния ми живот и да реша, тези ще взема, тези остават. Не бързам, този последен спомен – аз, леглото, стаята, кънтящата изпразнена тишина, още не се е родил, трябва да си взема и него.
Седя до прозореца и гледам навън, към топлия шумен кипеж пред блока. Денят е ясен и слънчев, чистичък и грейнал като първолаче в първия учебен ден. Мракът ми се сгъстява, заминавам завинаги, а сякаш всички се радват. Даже времето, макар да не съм сигурна, че бих се почувствала по-добре, ако небесата се потопяха в поройни сълзи. Навън играят деца. Три са и дърпат хвърчило. Не го правят умело, но не мога да отлепя поглед от тях, хипнотизирана съм. Прекрасно е! Най-веселото хвърчило, което съм виждала. Лети нависоко, пъстра точица, която танцува. Вятърът горе е силен, кроткото полюшване отпреди се е превърнало в накъсан див хаотичен танц. Децата се карат, и трите искат да водят хвърчилото. А то се изплъзва, бяга, освободено от несигурния хват на малките ръце. После се връща, игриво е, мами ги с бързите си лупинги и преобръщания. И те побягват. Бягам и аз – към терасата. Имам нужда от този цвят, не мога да да го загубя. Напрягам очи да го видя за последно, високо горе, не по-голямо от главичка на топлийка сред пухкавите окъпани облаци на ясното небе.

Загубих цветовете си. Осъзнах го, когато съпругът ми замина. Да търси работа и по-добър живот може би. Сега си мисля, че търсеше цвят. Дори не съм разбрала, кога ръката, която ме галеше, е станала черно-бяла. Цветовете му бяха изтекли, превърнал се бе в негатив, а аз, пъстроцветна и пролетна, не виждах, и не виждах как хвърчилото се изплъзва от ръката му. А после загубих червеното. Беше усещането ми за жена и любовта, над която мислех, че имам пълни права. Последва го зеленото за надеждата да получа зелена карта и да замина при него. Останах без синьото – за океана, който нямаше да прелетя за да започнем нов живот там, и без жълтото, когато той загуби работата си заради кризата. Стискам до болка перилата с черно-белите си ръце. Нищо не ме задържа тук. Децата се заливат от смях и тичат. По-силен порив на вятъра е запратил хвърчилото обратно долу. Сега лети ниско, почти докосва короните на дърветата, опашката му опира в клоните. Смешно е, като малко момиченце, подскачащо на един крак. Шареното лице гледа ту към усмихнатото синьо небе, ту към светналите малки личица долу в ниското.

Заключвам вратата и хващам дръжката на куфара. Не е голям, но тежи. Тежи най-вече от спомени. Усмихвам се – най-отгоре съм сложила, внимателно сгънат, пъстрия спомен за едно детско хвърчило. Точно върху черната кутия на друг спомен. Потръпвам, боли ме да отварям тази кутия. Винаги ще боли, но се уча да я отварям всеки ден. Както парализираният се учи отново да ходи. Нужно е ... за да не забравя защо тръгвам. Спомен за задушен летен следобед и безличен глас в телефонната слушалка. Думи, които нищо не значат, барабанят със страшна сила в ушите ми, като едри капки дъжд по огънатата ламарина на входа на блока ни. В кутията са само шепа от тях, не са нужни повече. И така заемат половината куфар. Съпругът ми е мъртъв, „кога ще мога да прибера тялото”. Кога ще мога да прибера тялото, кога ще мога да прибера тялото ... Тежи. Самолетът ми е след час. Няма да се върна, ще търся цветовете си. Поглеждам към куфара и се усмихвам –шарената опашка на хвърчило се влачи подире му.


Публикувано от alfa_c на 06.07.2012 @ 23:33:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   riiva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:56:00 часа

добави твой текст
"Хвърчило за спомен" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хвърчило за спомен
от anonimapokrifoff на 07.07.2012 @ 00:13:08
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав текст, браво!


Re: Хвърчило за спомен
от zebaitel на 07.07.2012 @ 09:21:53
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав, наситен с емоции текст! Поздрави, Риива!


Re: Хвърчило за спомен
от mamontovo_dyrvo на 12.07.2012 @ 16:00:17
(Профил | Изпрати бележка)
Господи Рива, колко е добро това! Толкова ми хареса!