Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 882
ХуЛитери: 2
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДенят на Независимостта
раздел: Есета, пътеписи
автор: Milvushina

Чудите се, какво ли пък празнува една българка на 4-ти юли?

Всичко си има история, сега ще я разкажа.
Започна се още есента на 2003 г, когато близка моя приятелка се върна от Америка и ми разказа колко доволна е останала. Далеч от мама и татко, обясняваше тя, направила си екскурзийка с автобус, върнала се със спестени пари. На следващата седмица съобщих на моите родители, че другото лято аз съм следваща. Така и стана. На 3 юни 2004 пристигнах в Ню Йорк и на следващата вечер вече пътувах на малкия пътнически ферибот към остров Нентакет.

Бях подготвена да толерирам Америка и жителите й, но не бях подготвена да ги обичам. Но как бързо се свиква с красивите, с прекрасните неща! Колко лесно е да привикнеш към усмивките на непознатите по улицата, към градинките с райграс в дворовете, към кристалната вода на океана. Не очаквах също, че така бързо ще си намеря приятели, но ето че две седмици по-късно след работа през ден ходех на гости у дома на Джесика. От Джесика са ми останали три неща: марково яке Пери Елис, картите ми таро на Рьорих и спомена за първия ми ден на независимостта.

Ненатакет трескаво се готвеше за 4-ти юли. Този остров е курорт за най-богатите и празникът се посреща пищно – с флагове по улиците и колите, но най-вече със зашеметяващи едночасови фойерверки. “ Най-добре се виждат от плажа. Ела с нас да ги гледаме утре вечер,” покани ме Джес. Аз се сконфузих. “Но, Джес,” отвърнах й, “няма да се чувствам комфортно сред вас. Това e американски празник!”

А Джесика ми хвърли един такъв поглед, който аз, осем години по-късно, все още си представям, сякаш беше вчера. “Глупости!” засмя се американската ми приятелка. “Тук си, сама си. Това е денят на твоята независимост!”

Джесика е съвсем права, помислих си аз. На тази далечна земя съм, без родители, без старите си приятели. За пръв път в живота си работех, живеех сама и се прехранвах със собствената си заплата. И така, на 4-ти юли 2004, точно месец след като кракът ми за пръв път стъпи на Нентакет, седях заедно с петимата си приятели американци на плажа и гледахме зарята заедно. А аз, с насълзени очи вперени в небето, гледах най-красивите фойерверки на света и си казах, че те са там само за мен, за да ме поздравят за деня на моята лична независимост.

Оттогава насетне не минава и един четвъри юли, който да не отбележа. Рядко пия, но на Деня на независимостта си наливам пина колада или коняк или грог и сядам с чашата си под открито небе, загледана в звездите. Българка съм, на хиляди километри от дома, празнувам. Знам, че ако отворя очи, ще видя фойерверките. Знам, че само да протегна ръка, ще ги докосна. Знам, че гърмят специално в моя чест. Знам го, защото плащам висока цена за своята независимост.

Честит 4-ти юли на всички, които имат повод да празник!


Публикувано от alfa_c на 05.07.2012 @ 12:55:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Milvushina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:12:35 часа

добави твой текст
"Денят на Независимостта" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Денят на Независимостта
от lordly (lordly@mail.bg) на 05.07.2012 @ 13:35:08
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки си плаща цената, драга. Ти, с това че си далеч от Родината, ние с това, че сме останали да се борим за независимост тук, във всеки един миг. Поздравления за празника! Аз моя го празнувам всяка вечер на чаша гроздова. Наздраве!


Re: Денят на Независимостта
от anonimapokrifoff на 05.07.2012 @ 14:01:18
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е, че се чувстваш добре в чуждата страна, и не ти трябва да цапнеш едно, та да се пренесеш в по-човешки измерения. Ние тук си пием кажи-речи масово и редовно, а когато чуем камбаната да бие погребално, знаем, че е за нас. В това време някъде някой с нашата кръв празнува своята независимост на 4 юли например, а не на 3 март. Нищо лошо, не е виновен. А нашата трагедия е, че и ние не сме виновни за живота си.


Re: Денят на Независимостта
от Markoni55 на 05.07.2012 @ 19:19:58
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за този текст!Прочетох и коментарите. моля се за теб! Всеки празнува всякак своята независимост. Но тук в България, където живея никога на 3-март не се чувствам празнично. Така и не го приемам никак този празник. Виж 24-ти май . Това е друго. Най истинския празник!