Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 532
ХуЛитери: 0
Всичко: 532

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКомарът
раздел: Разкази
автор: 0805

Всяка прилика с действителни лица и събития е… прилика с действителни лица и събития.

Кучката му взе апартамента. Взе му и дъщерята, но с нея и без това трудно щеше да се справя. Виж, апартаментът е друго нещо. Сега се налагаше да търси квартири, да мести багаж, да отделя част от месечните си приходи за наем…
Реши, че ще се махне. Като ще си сменя жилището, ще си смени и града, и улиците, и любимите кафенета.
Идеален момент най-после да се озове в столицата. Често му се обаждаха познати и разговорите им почти винаги завършваха с едно и също: „С твоите умения в София ще се напълниш с пари. В този забутан град само си хабиш времето и живота.”
След няма и десетина дни се появи пред вратата на свой познат. В един малък сак беше натъпкал няколко дрехи (за всеки сезон по нещичко), прибори за бръснене, одеколон и дезодорант, любимите си кецове и два-три диска с компютърни игри. В по-големия сак съвсем прилежно беше подредил цялата си апаратура - четири фотоапарата, стативи, обективи, светкавици, адаптери, зарядни, две видеокамери и изобщо - големият сак беше образец за това как страстта може да бъде подредена до маниакалност. Лесно се разбраха: делят всички разходи на две, ползват банята колкото си искат, но бързо и чисто, поддържат приемлив ред в кухнята и никога не се бъркат в нощите на другия.
Знаеше, че няма проблеми да си намери работа. Проблемът беше да си намери работа с добро заплащане. В родния му град бяха публикували няколко направени от него снимки в местния вестник, но хонорарът беше смешен. Смешен беше и хонорарът на пишещите под снимките му, но двата хонорара, взети заедно, можеха да му позволят да почерпи Светлето, Румито, Минчето или Гинчето с по питие, а те от своя страна, по-късно да му се отблагодарят (в най-тъжния случай) поне с внимание.
Обичаше да наблюдава израженията им, докато им разказваше за тежкия си семеен живот. По-късно включи в репертоара си и съкрушителния развод, а различните възклицания от рода на „миличкият”, „горкичкият” и „кучка такава!”, придружени с ококорени примигвания, неумели артистични нацупвания и разбиращи охкания му действаха успокояващо, възвишаващо, дори еротично. Обикновено тези срещи приключваха с „нека-ти-покажа-колко-съм-добра” (и в живота, и в леглото), а на следващата сутрин той се събуждаше доволен, задоволен и изпразнен. И съвсем понякога - празен.
На втората седмица от преместването си започна работа в най-продавания жълт вестник. Издебваше с лекота нашумели силиконки и актуалните им спонсори и докато се усетят, той вече имаше цяла колекция от компрометиращи снимки. После се прибираше в квартирата, сядаше пред компютъра и си измисляше всевъзможни истории - от бедното момиче, израснало в дом, в нечовешка мизерия, но пропяло от доброто си сърце и любов към света, до елитни проститутки, чийто певчески талант е бил открит по време на някоя дива оргия. Изпращаше материалите - текст и снимки - на списанието, а после се радваше от душа и сърце на набъбващата си банкова сметка.
С течение на времето фантазията му започна да се изчерпва. Регистрира се в няколко сайта и започна да пие направо от извора, както се казва. Интернет пространството се пукаше по шевовете от неразбрани, нереализирани и разочаровани самотни дами, които с удоволствие споделяха тежкото иго на живота си и виждаха в новия си приятел своето спасение. Във всеки сайт получаваше поне по десетина лични съобщения на ден, дузина писма го чакаха всяка вечер в електронната му поща, която без друго се задръстваше от снимки. Всички бързаха да му изпратят себе си. Разделяше ги на четири основни групи: снимки с претенция за изкуство и нямащи нищо общо с него; снимки със скрупули; такива без всякакви скрупули и фалшиви снимки.
Повечето от любимата му трета група минаха взаимно-утешително през квартирата му. И тъй като всички се надяваха и да поостанат там, нито една не остана.

Тази вечер скуката се лееше на талази от монитора. Още вчера беше публикувал една сравнително добра снимка в единия сайт, но коментарите, които на пръв поглед бяха от вида „Страхотно! Прегръдки!”, а всъщност закодирано молеха „Ела, вълчо, изяж ме…” го дразнеха и той реши да не отговаря. Влезе си в скайпа, но и там нямаше нищо интересно.
„Нещо взе да ми писва.” - каза на глас. И тъкмо реши да изключи компютъра, когато прозорчето на чата светна и го извести, че smyrt го търси.

- да ти имам ника! - написа
- твоят да не е по-добър?
- че какво му е на komar4e???
- мразя четворки и шестици, заместващи ч и ш
- 6то? отли4ни4ка ли си? - отговори и се усмихна, доволен от собственото си остроумие.
- на кого му пука?
- на komar4e. ;) бъзззз, щрак!
- щрак! като катинар или щрак! като белезници?
(Охо! - помисли си той - От вратата и за рамката! Трета група.)
- щрак! като снимка. фотограф съм.
- ясно. животът е сладък. smyrt се оттегля.
- не разбрах??
- дол4е вита, пи4. фелини, 4ове4е. комар на италиански. 4ао!

Никога досега не му бяха прекъсвали чата по този начин. Удоволствието от различното, обаче, бе стотици пъти по-сладко от разочарованието от края. Излезе от всички сайтове, намери „Долче вита” в нета, изтегли го и го изгледа без да помръдне. После си го пусна втори път.
Когато се събуди на другия ден, знаеше, че е луд по smyrt и няма да миряса, докато не я намери пак. За първи път се вълнуваше повече от самия разговор, отколкото от завършека му между чаршафите.

Една година по-късно, след три месечна виртуална връзка и няколко срещи, той заживя с Калина. Съквартирантът му се беше изнесъл и останали сами, те двамата все повече заприличваха на съпрузи - обгрижваха бивши любови и настоящи деца, понякога се хранеха заедно и винаги спяха отделно. Калина беше журналист и редактор, „лицето зад кадър” на две телевизионни емисии. Името й беше достатъчно познато, за да почервенее от гордост, когато казваше, че е неин съпруг и достатъчно непознато, за да се ядоса, когато се оказваше, че някой го чува за първи път. Така или иначе, той беше на върха на пирамидата на собствените си представи за популярност. Освен това, тя задоволяваше всичките му щения, с изключение на едно - постоянния глад за секс. Вярно, че опитът им в това отношение беше катастрофален още от първия път. И двамата се залъгваха, че с течение на времето нещата ще се оправят, но химия между тях така и не се получи. На третия безуспешен опит тя се отдръпна и никога повече не се съблече пред него. Той категорично не смяташе, че липсата на секс с Калина е болка за умиране. Не намираше за необходимо да се отказва от различните сайтове и под предтекст, че „професията ми го налага”, продължаваше да получава писма, бележки и снимки, като тези от любимата му трета група винаги се материализираха.
Отдавна се отчая да търси момичето със странния ник, което му отвори очите за Фелини, макар че всеки път тайно се надяваше да я срещне. Беше потънала вдън интернет. Всяка вечер отваряше старателно всички сайтове, влизаше в най-различни групи за чат, но от нея нямаше и следа.

Животът му с Калина течеше като второразряден филм. Отчуждението им, започнало от отделните спални, набъбваше, стелеше се на меки вълма по всекидневието им и накрая ги забули изцяло като вечерна мъгла в планина. Колкото по-щастливи изглеждаха, толкова повече непоносимостта им един към друг се засилваше. Той никак не искаше да се лиши от социалното удобство да й бъде съпруг, тя не успяваше да превъзмогне навика и паническия страх от самотата. Умората от промяна се беше заклещила здраво между зъбите им и никой от тях не отпускаше захапка.
Една вечер се прибра късно и уморен. Още мислеше за обедната среща с поредната дама, когато забеляза Калина. Беше седнала до масата, върху която го очакваха старателно сервирани няколко от любимите му ястия. Изглеждаше твърде слаба, бледа, изтощена някак. Забравено умиление стопли погледа му, бегли спомени за любов зазвъняха в съзнанието му и той седна до нея. Прегърна я:

- Добре ли си, милото ми? - попита.
- Да. - отговори му тя, - Просто съм много уморена. Гладен ли си?
- Ще хапна после. Случило ли се е нещо?
- Не. Нищо. Искам развод.
- Да, знам. Винаги, когато се чувстваш зле, го искаш. Ела.

Калина нямаше сили да се съпротивлява. Той я хвана с едната ръка през кръста, с другата - под свивките на коленете, вдигна я и я занесе до леглото й. Започна да я съблича, за да я остави да се наспи. Постепенно мъжкият му интерес измести рутинните движения. Имаше чувството, че я вижда за първи път. Господи, жена му съвсем не беше за пренебрегване! С тих страх да не изпусне момента на пълно безволие от нейна страна, се осмели да я целуне. За първи път от години насам тя не го отблъсна. Той продължи да я целува бавно, устните му заопипваха вдлъбнатинките от двете страни на тъничката й шия, плъзнаха се по притихналите зърна на гърдите й, езикът му се заигра, прокара влажна пътечка към пъпа, спусна се към хълмчето й („единственият хълм, към който се спускаш, а не изкачваш” - проблясна за миг в главата му), той зарови пръсти в меките като перушина косъмчета, нещо тъмно под тях спъна за миг погледа му, но реши да не обръща внимание, продължи пътешествието си и усети възбуда. Онази необяснима възбуда, която те захвърля на най-високото, спуска те в най-дълбокото, онази възбуда, която преминава в полуда и си повече от сигурен, че ти и никой друг си смисълът на жената до теб, единствен в целия свят, господар и слуга, небе и земя, че ти си животът… Любиха се сякаш са заедно за първи път, сякаш са заедно за последно.

Следващите три дни минаха забързано и за двамата, и те почти не се видяха. На третия ден Калина го покани да обядват в едно закътано заведение, в покрайнините на града. Имаше да му казва нещо важно.
Когато я видя, споменът за онази нощ нахлу в слабините му и заля цялото му тяло. Целуна я по челото и седна срещу нея.

- Добре ли си, милото ми? Какво има?
- Бях на лекар.

Той се усмихна. Не можеше толкова бързо да разбере, че е бременна. И все пак - защо не? Ще си имат свое детенце, то ще им донесе късмет, съвсем ще заприличат на семейство, ще го кръстят…

- Чакай, - каза той, все още усмихнат. - Преди да ми кажеш каквото и да е, искам да те питам нещо.
Онази нощ… - Калина се опита да го прекъсне, но той не й позволи - та, онази нощ забелязах нещо тъмно там… долу… под косъмчетата….
Чудех се - да не би да имаш татуировка?

Тя го изгледа невярващо и едва се усмихна:

- Да, имам. Стара история. Пет буквички, но как болеше! - после съвсем тихо плъзна към него някакъв лист.
- Добре де, кажи ми какво представлява! Искам да я видя веднага. Някакво име ли е, а? Или заклинание? - той се смееше вече на глас, докато разглеждаше листа.
- Пише смърт - каза тя - Бях влюбена в думата и в значението й, в смисъла, който придава на живота и в страха, с който го отравя, бях влюбена във всичкото й… Дори преди години я ползвах като ник в интеренет, но нали ти казах - стара история…

Очакваше смехът му да секне, очакваше и ужаса в очите му.
Току-що му беше показала кръвните си изследвания от тази сутрин.
Най-отдолу, с болезнено безразлични букви пишеше: HIV - позитивен.


Публикувано от alfa_c на 19.06.2012 @ 23:49:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   0805

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 06:23:41 часа

добави твой текст
"Комарът" | Вход | 13 коментара (27 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Комарът
от anonimapokrifoff на 20.06.2012 @ 10:00:17
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ, поздравления от мен!


Re: Комарът
от 0805 на 20.06.2012 @ 11:42:42
(Профил | Изпрати бележка)
От майстор като теб поздравленията ми значат много. Благодаря ти!


]


Re: Комарът
от azzurro на 20.06.2012 @ 13:27:46
(Профил | Изпрати бележка)
Опитвам се да напиша коментар но не се получава. Затова ти изпращам ето това като допълнение към прекрасния ти разказ !http://www.youtube.com/watch?v=cvkFlVitj6w&feature=autoplay&list=AL94UKMTqg-9DsiDX1QqGBCAc6kc7LpkUU&playnext=10


Re: Комарът
от 0805 на 20.06.2012 @ 15:11:31
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, azzurro. :)

]


Re: Комарът
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 20.06.2012 @ 18:32:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Абе, все се чудя защо някой не вземе едно щастливо събитие от живия живот и да направи едно ведро произведение. Все трагедиите докосват, което пък ми подсказва, че не сме чак до там изгубени като Човеци.
Поздравления, Лени!


Re: Комарът
от 0805 на 20.06.2012 @ 23:05:24
(Профил | Изпрати бележка)
Аз затова, Лили, като ме питат - пишеш ли нещо, казвам - ми не, хубаво ми е! Някак появи се това чудо (предизвикано, разбира се) и трябваше да го изкарам. Пръв опит за писане на разказ ми е и искрено се радвам на мнението ти.
Сърдечно ти благодаря! :)

]


Re: Комарът
от zebaitel на 20.06.2012 @ 22:10:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, страхотен разказ! Браво ти, 0805!!!


Re: Комарът
от 0805 на 20.06.2012 @ 23:06:08
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, сърдечно благодаря, zebaitel! :)))

]


Re: Комарът
от Boryana на 21.06.2012 @ 13:01:12
(Профил | Изпрати бележка)
Този разказ не ме пусна до последната буква.
Майсторска творба.


Re: Комарът
от 0805 на 21.06.2012 @ 16:26:37
(Профил | Изпрати бележка)
Като комарче - докато не се нахрани, не пуска. :)

Благодаря ти.

]


Re: Комарът
от erka на 21.06.2012 @ 13:28:34
(Профил | Изпрати бележка)
Рядко отделям време за нещо по-дълго от стих,
но този разказ направо ме залепи.

Благодаря, за удоволствието!


Re: Комарът
от 0805 на 21.06.2012 @ 16:28:24
(Профил | Изпрати бележка)
Честно да ти кажа, и аз не обичам да чета много дълги неща в нета.
Така че съм ти особено благодарна за прочита. :)

]


Re: Комарът
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 21.06.2012 @ 13:59:10
(Профил | Изпрати бележка)
и на мен много ми хареса! Браво!


Re: Комарът
от 0805 на 21.06.2012 @ 16:28:57
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се. Благодаря. :)

]


Re: Комарът
от nikoi (boo@abv.bg) на 21.06.2012 @ 14:56:14
(Профил | Изпрати бележка)
без думи, мамка му


Re: Комарът
от 0805 на 21.06.2012 @ 16:30:51
(Профил | Изпрати бележка)
Това е повече от много думи. 10х

]


Re: Комарът
от doktora на 25.06.2012 @ 10:56:48
(Профил | Изпрати бележка)
... всичко се заплаща, рано или късно... казал го е народът че много хубаво не е за хубаво(

Иначе...леко водиш повествованието, 0805...знаеш, не съм ласкател...майсторски изпипан разказ, та ти си Левена Филчева...за мен си е чиста еротика с лек привкус на сарказъм...нали съм минал по този път, в смисъл че лекувам...

Поздрави от морето, мило и умно момиче!
Док:)


Re: Комарът
от 0805 на 02.07.2012 @ 12:33:01
(Профил | Изпрати бележка)
Упорито ми се иска да вярвам, че много хубаво е на още по-хубаво.
Ама...

Благодаря и поздрави за вас с морето, Док! :)


]


Re: Комарът
от mamontovo_dyrvo на 01.07.2012 @ 02:42:13
(Профил | Изпрати бележка)
Гадно и истинско!Постигнал си го с добро писане!


Re: Комарът
от 0805 на 02.07.2012 @ 13:38:16
(Профил | Изпрати бележка)
Аз така си пиша. Понякога - гадно, но винаги искрено.
Навярно затова звучи и истински. :)

Поздрави!

]


Re: Комарът
от verysmallanimal на 01.07.2012 @ 11:58:05
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много добре написано! (познава се по това, че се чете на един дъх) :)
Сърдечен поздрав!


Re: Комарът
от 0805 на 02.07.2012 @ 13:39:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Много ме зарадва.

Сърдечни поздрави! :)

]


Re: Комарът
от Milvushina на 11.07.2012 @ 13:50:13
(Профил | Изпрати бележка)
Многопластова история. Хумор и гротеска в едно, ред по ред, слой по слой. Много съм впечатлена.


Re: Комарът
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 12.07.2012 @ 17:22:22
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да повтарям, че разказът е раздиращ, добре подреден и структуриран. Това се вижда от всеки. ВЯрно е, че трагедиите грабват, лесно е да задържиш човешкия сантимент. Същото е и с добрия хумор. Драмата пък е била прародителя на литературата. Но всичко това се обезмисля от лошия стил, който опорочава и води до кич.

Е, ти си постигнал отлично качество и това, което ми харесва е баланса между съдържание и форма, нещо, което се опасявам, че аз не умея.

Браво!