Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 479
ХуЛитери: 2
Всичко: 481

Онлайн сега:
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 63 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Sen Gelmez Oldun...*
България, 2010

Последвалите събития се развиха твърде бързо. Нямах време да ги осъзная и осмисля, действах импулсивно и емоционално и днес, когато пиша това, разбирам грешките, които неволно допуснах, и за които никога няма да намеря оправдание и опрощение. Никога няма да си ги простя.
G. се върна вкъщи вечерта късно сериозно пил, след безбройни опити по телефона да го убедим да се прибере по-рано и да поговорим. На всяко позвъняване крещеше и плачеше, заплашвайки и обещавайки, нижеше несзвързани думи и стенеше от болка, докато казваше, че се реже късче по късче. Сериозно ни изплаши и телефона грабна Ванесса, която след дълго уговаряне и уверения в любов накрая го доведе. Беше напълно обезумял и целият в кръв. Беше нарязал ръката си от рамото до лакътя изписвайки с нож име на човек, с когото мислеше, че го мамя. Това преля чашата. Избухнах, без да мога да се контролирам. В главата ми гръмнаха всички таени до момента страхове, емоции и напрежения като някакъв дълго режисиран трилър. Грабнах децата и Ваня и опитахме да се заключим в една от стаите. G. не бе в състояние да разговаря, блъскаше и ни удряше, заплашваше да изкърти вратата, посегна дори на майка си и на децата. Хаосът от писъци, сълзи и кръв ме залепи за пода, обгърнах глава с ръце и млъкнах, докато най-после някак не го накараха да си легне и да остави разпрата с мен за сутринта. Цяла нощ не мигнах. Щом съмна, той започна да ме уговаря да изпратя гостенката ни с автобус до България и да се разберем сами семейно. Заливаше ме със заплахи и обиди, аз слушах, мълчах, докато автоматично не посегнах към куфара. Нахвърлях надве -натри дрехи и документи в него, дръпнах Ваня, която шокирана опитваше да успокоява и двама ни, прегърнах децата със сълзи на очи и под лавина от грозни думи, ритници и юмруци някак успях да се озова далече от този ад, скрита в един подлез на сграда, на няколко пресечки от дома на родителите на мъжа ми. Бе твърде рано. С Ваня изчакахме да напредне денят, купихме билети до Истанбул и помолихме служителката да скрие багажа ни в личния си автомобил, а ние седнахме в едно отдалечено интернет кафе – единствената отворена сграда в този час. Както и предполагах, бе тръгнал да ни търси, питал за нас, но не ни издали. Смесихме се с пътниците за автобуса, свих се на седалката, така че да не ме види, ако се появи, и с туптящо сърце, почти без дъх от страх и вълнение, изчаках да потеглим. През дългият път от Алания до Истанбул пропуших отново. В сърцето ми гореше истински ад. Търсех причини да оправдая страхливата си постъпка да изоставя децата си и да избягам. Откривах причини да го напусна и да не се връщам никога в Турция. Плачех и го оправдавах, защото разбирах състоянието му, за което имах вина. Знаех, че не само аз съм причината. Просто с мен дълго кърпената бездна се бе пропукала и го бе всмукала като вакуум, от който не можеше да се измъкне - Хаккари, Татван, терор, смърти и мъка, проблеми и тегло – всичко наведнъж бе взривило крехкия вътрешен мир, който бе таил с надежда да продължи завинаги. Но знаех – остана ли, един от двама ни щеше да си отиде. Ако любовта и съвестта го спираха да нарани мен, щеше да посегне на себе си.
Българските консули предложиха да отида в Одрин в консулството и да се възползвам от защитата им. Изпратих Ваня с автобус от Истанбул за София, качих се на друг и останала без сили стъпих на късчето българска земя зад тежките метални врати, отпуснах се в едно кресло и дадох свобода на мъката си. Свързаха ме с адвокат, който издейства съпругът ми да достави личния ми автомобил в Одрин за късо време, за да мога да напусна страната. Седях и мислех. В тази красива Турция, където бях открила любовта, смисъла на живота си и радостта да бъда майка на две прекрасни деца, нямах никакъв шанс да оцелея сама. Проблемите извираха от неконтролируемата ревност на мъжа ми и за да не го провокирам още, наех стая във военната къща в Одрин – единственото място на белия свят, където мъж не би ме заговорил, но също и единственото място, където той не можеше да ме нарани. Седях и чаках. Денем разговарях с консулите и адвокатите, а те – с него, по телефона. Той не поддаваше и сипеше лъжа след лъжа. Накрая каза, че идва с децата, да го чакам вкъщи. Въпреки уверенията на адвоката да не се доверявам, оставих багажа си и поех към Кешан. Оказа се, че е сменил ключалката на вратата и не мога да вляза. Бе поръчал на доверени хора всичко по телефона. А аз нямах доверие дори и на себе си... Пристигна след три дълги дни, но не с децата, а с група мъже, решен на сериозна разпра с мен. Консулите ме скриха в консулството, отнеха му автомобила, талона, ключовете, без да допускат да се срещне с мен, и с конвой охрана и адвокати ме изпроводиха за Капъкуле и безмитна зона до българската граница. Платих за услугата им с пари, заети от Ваня, със сълзи на очи помолих български митнически служител да закара колата ми до хангара за проверка за наркотици и с последни сили прегърнах брат си, който ме очакваше там. Имах съмнения, че мъжът ми е подхвърлил нещо в автомобила, преди да ми го върне, заради думите му, че ще напусна Турция само през трупа му. Колата се оказа чиста. Седнах на предната седалка до Руси и заридах така, както никога не бях плакала през живота си.
Минаха много дни. Нито свекърите ми, нито брата и снахата на мъжа ми позволяваха да чуя Ванесса и Емили по телефона. Не знаех къде са. Когато звънях, ме засипваха с лъжи и обиди и затваряха, а самият той отказваше да разговаря с мен. Ядосвах се, крещях, молех се, умолявах – безрезултатно – никой не ми даде гласчетата на малките нито за секунда. Брат ми сериозно се притесни за душевното ми здраве – седях на пода в дома му, гледах невиждаща в една точка и не говорех, и извика баща ни от Русия. Татко пристигна веднага, за да ме утеши, донесе ми пари и ми подари лаптоп, за да мога да пиша. Писането бе станало единственото ми развлечение. Изминаха четири дълги и изпълнени с болка месеца. Посещавах мероприятия на Школата и хората там ме обгръщаха с нежност и разбиране, уверявайки ме, че ако не предприемам нищо, нещата ще се подредят. „Не бива да го съдиш, не воювай. Подходиш ли към злото със зло, ще бъдеш погубена. Изчакай, смири се... нека страстите утихнат и всичко ще бъде наред. Той е повече жертва, отколкото виновен.” Вярвах им. Нямах сили, нито средства да се боря с него. Адвокати ме съветваха да заведа дело, което със сигурност ще спечеля заради българското си гражданство и това на децата. Знаех, че ще спечеля. Той бе военен и подобни скандали биха били решаващи за кариерата му. Щеше да бъде съден от военен и международен съд, аз щях да си взема дечицата и да заживея с тях в България. Баща ми и брат ми мълчаха и ме подкрепяха, съгласни на всяко мое решение и готови за помощ. Но не можех. Не можех да се изправя срещу човека, когото обичах с цялото си сърце, срещу бащата на децата ми. Заминах за Варна, родния ми град, и бързо си намерих квартира и работа. Не исках да оставам в дома на роднини, защото ме осъждаха и подкрепяха него, уверявайки го никога да не ме прибира отново, а пред мен очерняха турците и съпрузите, склонни към насилие. Не исках да слушам празнословия, добронамерени на пръв поглед съвети и насилени съчувствени думи, а обърна ли се да си вървя, да чувам смях зад гърба си. Не общувах абсолютно с никого извън границите на малката езотерична Школа, само хората в нея не мереха и не режеха, а подкрепяха с мълчаливо присъствие и съпричастие. Някак се поуспокоих. Дългите кошмарни дни без децата ми като че ли се изгубиха в съзнанието ми и аз приех, приех, че каквото и да се случва, не е случайно. „Всяко събитие е следствие на наши мисли и действия, Меги. Никога не е виновен някой друг.” Ирис бе като сън, останал назад в един непознат, далечен свят, който сякаш никога не бях докосвала. Само думите му искряха в ума и сърцето ми като лечебен мехлем, свидетелство, че изход от всяка ситуация съществува и надежда за мир – вътрешен, духовен, жадуван. „Болката е илюзия. Емоциите са, които я причиняват. Опитай да гледаш на събитията отстрани, пусни ги да преминават край теб като вятър и да се разсейват в нищото, без да понесат и теб.”
Запознах се с нови приятели от Варна и София. Един литературен сайт, наречен „Хулите”, стана моят виртуален дом. Пишех стихове и публикувах, а мъката сякаш се изнизваше с тях и оставаше залепена по страничките в интернет. Пътувах до другия край на града с градския транспорт на работа, гледах лицата на хората и се чувствах все по-чужда. Връщах се късно, когато слънчевата светлина отдавна бе преминала чертицата на хоризонта, седях дълго на плажа, слушайки тъмния глас на морето, и пусках душата си да полети, да преплува хилядите километри до малката градинка в Алания, където две деца ме очакваха с трепет, а един мъж не искаше да ме помни, и оставах там... оставах там до зори, когато отново потеглях към сухото, тежко ежедневие. Есента бе на прага ми, все още топла и пъстра.
„Ще раждаш в болка.” Истината бе в тези кратички думи, тежка и непосилна. Пътят, по който избрах да поема, бе наречен Вия Долороса – Пътят на болката. Розите. Двойниците на Ирис с нежни и тихи души. Шейхо ми писа. Помоли ме да бъда тиха. Помоли ме да не мисля, да не страдам, да не проектирам, да не раждам. „Нашите мисли са живи, те оживяват, превръщат се в същности, за които не знаем много, тъй като са невидими за слепите ни очи. Остави ги, не ги храни, нека изтънеят, нека си отидат така, както са дошли. И благодари, Меги, за всичко, което идва при теб, хубаво или лошо.” В момента, в който приех тази истина в себе си, болезненото пулсиране в слепоочията престана да ме измъчва, топката в стомаха ми се разсея и изпари, сълзите пресъхнаха. Всяка режеща стрела, понесла имената на децата в ума ми, за мен се превърна в дар, всяка сълза – в пътека напред. Изгубената любов, за която страдах, посипа наоколо ми безброй цветове, родени от свиването и гърченето на съществото ми за притежание. Пуснах я. Пуснах я да си иде, защото разбрах – не е била истинска. Нищо, което произлиза от личността, не е истинско. И тогава, когато вече не помнех дори болката... той се върна.
_____________________________________________________
*
Sen Gelmez Oldun... – Не идваш... Това е име на песен, която всяка нощ пеех, не знаейки ще видя ли с утрото любимите зелени очи на съпруга си в Татван, Източна Турция.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 06.06.2012 @ 13:03:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 17:17:36 часа

добави твой текст
"Извезани души, 63 част" | Вход | 16 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 63 част
от Meiia (meiia@abv.bg) на 07.06.2012 @ 12:17:39
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам думи...
Ти си намерила най-верните за това. И изящни същевременно.
Изящни не само по форма и употреба, а и по енергията на осъзнаване.


Re: Извезани души, 63 част
от anonimapokrifoff на 06.06.2012 @ 13:24:20
(Профил | Изпрати бележка)
Постигнала си най-трудното в живота - смирението.


Re: Извезани души, 63 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 06.06.2012 @ 13:26:40
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошла на Пътя......
Бунтари сме в душите си, трябва ни смирение и да благодарим за всичко,което ни се случва...
Всичко е един урок ...
Сърдечни поздрави()


Re: Извезани души, 63 част
от stefka_galeva на 06.06.2012 @ 14:15:50
(Профил | Изпрати бележка)
Щях да замина с него, за да служа. Осъзнаване, приемане, вяра...замисли ме! Поздравчета!:):)


Re: Извезани души, 63 част
от secret_rose на 06.06.2012 @ 14:41:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7meymCbFFfI


Re: Извезани души, 63 част
от Ray_Jay на 06.06.2012 @ 14:46:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ревна. :)))) Наистина написано истински. И да, това ми напомня, че ние хората толкова сме се "вкопчили" да намерим някои неща, че, дори намирайки ги-продължаваме да ги търсим...
Все мислим, че всичко е "отвън"-да се посети някоя Лекция, да прочетем някоя книга и все мислим, розичке. Все мислим... Само като се опитаме и най-накрая успеем да спрем да мислим, ни "светва", че нашите собствени мисли, са предизвиквали Всичко!!! Толкова е тъжно. Особено като близки хора ги боли, защото ние сме избрали един път много отдавна, още преди да се родим и припомняйки си го, "горим", и тях, просто, защото са близко до нас.

прегърнах Емили и Ванесса и изхвърлих и последната частичка от себе си. - Респект!

„Не моята, Твоята воля да бъде”. - Амин! Хареса ми! :-)


Re: Извезани души, 63 част
от skrej на 06.06.2012 @ 15:27:35
(Профил | Изпрати бележка)
Да, това е. Приемаш това което се случва. Повечето не го умеят и си причиняват какво ли не.
Похвала за силата да го опишеш.:)


Re: Извезани души, 63 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 06.06.2012 @ 16:34:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Много се надявам да сте изтръгнали за вечно бурените от дома си.
Поздрав!


Re: Извезани души, 63 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 06.06.2012 @ 16:36:21
(Профил | Изпрати бележка)
Strahotna si, Megi! Vuzhistavam ti se!


Re: Извезани души, 63 част
от petia_bozhilova на 06.06.2012 @ 19:24:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си дар Божи тук,Меги.


Re: Извезани души, 63 част
от kristi на 06.06.2012 @ 19:52:09
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина си удивителна, роз!

Обичи!


Re: Извезани души, 63 част
от Haramiata на 06.06.2012 @ 22:19:30
(Профил | Изпрати бележка)
Оказа се, че ми е много трудно да пиша каквото и да е. 1. Това беше невъобразим вихър. Трудно проследим дори, камо ли преживаем. 2. Никога няма да проумея, защо по такива безумни начини човек трябва да достига до Пътя. Не може ли да не са чак толкова ...3.Нищо не спасява. Пускане, пускане, пускане ... Само "Да бъде Твоята воля!" Да бъде!


Re: Извезани души, 63 част
от kasiana на 07.06.2012 @ 01:20:30
(Профил | Изпрати бележка)
Да изпееш мажорно като химн или да изплачеш минорно като молитва душата си е дар Божи, който ти, Меги притежаваш в изобилие!!!!!

Радвам се и се възхищавам на личността и талланта ти:)))))

Бъди!!!



Re: Извезани души, 63 част
от ANG на 07.06.2012 @ 07:53:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
види му се краят на романа, браво за което
ако се дистанцираш от реалностите и
ако се насочиш към де-материализиране,
вероятно ще ти се наложи да върнеш духа на Ирис (каквито са очакванията ми на средностатистически читател), с примерно отворен финал...


Re: Извезани души, 63 част
от boliarkabg на 07.06.2012 @ 15:27:31
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
вземам главата ти в длани и оставам в очите ти...Научи ме на много неща, мене, по-възрастната и живялата. Всичкото щастие на света да е в сърцето ти!


Re: Извезани души, 63 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 22:05:08
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!
Ти си ужасно, ужасно талантлив писател, Меги!