Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 573
ХуЛитери: 3
Всичко: 576

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСупа спомени
раздел: Разкази
автор: alord

Спомняте ли си пилешката супа на мама? Онази дето я правеше от бульона, който оставаше след като свареше някоя кокошчица?Аз си я спомням.
Сега често си готвя такава супа, но някак си липсва онзи вкус, който имаше тя преди петнадесет години. Подправките са същите, продуктите са същите, ври за същото време и въпреки всичко има по-различен вкус. Тогава, спомням си, сядахме всички около масата. Четиримата, заедно с мама и тати, но той ядеше винаги нещо зеленчуково, нали си е вегетарианец. Мама наливаше кастроните със супа, а тати режеше хляба - онзи дето го наричахме турския, защото пекарните в хлебарницата бяха турски (сещате ли се как изглеждаше – винаги със златисто прегорял цвят, горната кора винаги надлъжно пукната, като планински гребен, а от долу бе на едни кръгли грайферчета). Никога не пиехме безалкохолни, а на трапезата винаги имаше сирене. И едва се намираше място на масата за всички чинии и прибори. И почти никога не беше тихо, когато сядахме и шестимата. Всички приказвахме, но не мога да се сетя за какво си говорехме тогава. Вие спомняте ли си? Ние сигурно сме си говорели за оценки, изпитвания, уроци, все за някакви такива детско-ученически неща ще да сме се надвиквали. Мама почти винаги говореше за нейните немирни ученици и проблемите и в училище, а тати рядко споменаваше нещо за работата си. Сигурно ни е разказвал по някоя поучителна история от неговото битие, но времето е оставило в мен само великите ни глупости.
А спомняте ли си, че се си сменяхме места около масата. Имаше едно място, което го наричахме царското. Май беше това срещу врата на терасата. Защо го наричахме така, не мога да си спомня, но всеки беше най-щастлив, когато седи на него. Сменяхме си местата всяка седмица, само мама и тати си оставаха седнали срещу прозореца. Бяхме като четири малки планети, които обикаляха около техните две слънца. А спомняте ли си, че имахме и график с дежурства по миене на чинии. Понеделник бях аз, след това до четвъртък бяхте вие. А петъка се карахме, кой да измие чиниите. Така и не разбрах, как мама и тати успяха да ни накарат да ги мием с такъв ентусиазъм.
Обедите ни бяха дълги. Ядяхме бавно и се пресягаме един през друг за хляб или сирене. Рядко искахме допълнително за да не свърши супата. Не че не е била вкусна. Просто и четиримата не искахме да затрудняваме мама и да се чуди какво да ни готви отново на другия ден. Спомням си, че рядко и казвахме, че готви вкусно. Сега като се върна назад ме хваща срам, защото мама готвеше наистина вкусно, а ние толкова рядко я похвалвахме...
Мамо, готвеше страхотно. Благодаря ти.
Сега всеки си готви сам пилешката супа и сигурно всеки от време на време се сеща, че някога вкуса и беше различен. Вече я няма онази малка щипка Нас, с която бяха поръсени онези времена.


Публикувано от viatarna на 02.06.2012 @ 21:02:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   alord

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 20:40:54 часа

добави твой текст
"Супа спомени" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Супа спомени
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 02.06.2012 @ 21:58:46
(Профил | Изпрати бележка)
"Пилешка супа за душата..."


Re: Супа спомени
от boliarkabg на 03.06.2012 @ 14:47:40
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
спомените-без тях живота е нищо. Желая ти много успехи и напредък тук, в Хулите и не само.