Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 496
ХуЛитери: 2
Всичко: 498

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДипломати
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

-Ох, Божеееее, Божкееее, защо Боже, на мене даде това чудо, с какво го заслужих?
Когато минавах напряко, през дерето, по витата пътечка, почти неизменно чувах този вопъл. Баба Тота все това нареждаше и аз не спирах да се чудя.
На малката зелена уличка беше само нейната къща. Уличката се спускаше напряко, слизайки от едната „главна” улица и стигайки до шосето за Живизлика. Ползвахме я всички от тая махала, че се стигаше бързо и по сянка. Мало и голямо.
Къщата на баба Тота беше тухлена. Една от първите къщи в половината на селото с нови червени тухли и по нов тертип. Не следваше балканджийските стари къщи. Не беше белосана и с черни черчевета на прозорците. Нейните бяха с кехлибарена дограма. Щото дъщеря й на баба Тота се беше зела с Дипломат, каквото и да значеше това. Женурките по блока говореха, че Дипломат това било наш човек в чужда държава. Живее на държавна сметка със семейството си по чуждите държави и защитава интересите ни, нашите, българските. „Ами хубаво - думаха хората - нека и нас ни знае света, не сме ний случайни хора.” - и без капка мързел или хитруване се трудеха по кооперативните нивя.
Ние, малките, денем оставени на себе си и наръките на нашите, шетахме не само по дворовете и пред къщи на улицата. Поне половината село и мерата от края му беше наша. Все имахме „работа” нагоре-надолу. Та, ходейки до долния магазин да си купим я марципан, я гофрети или някоя „чайка” за 5 стотинки или продадено яйце, на връщане, за по-бързо минавахме през дерето. Покрай баба Тота. Зад тяхната вечно залостена врата чувахме виковете и воплите на бабата, и крясъците на нейните внуци -софиянчета. Те именно бяха децата на Дипломатите. Кой знае защо лятно време тези деца изкарваха при баба си, на село. Не стига че деца на Дипломати, не стига,че софиянчета на онова време, ами и на село. Баба Тота, едра жена,със задух, се грижеше не само за внучетата си, а и за своя болен мъж. Шетнята явно й идеше повечко, но й тежеше и грижата за дипломатчетатата. Дъщерята и зет й бяха наредили да не излизат децата навън, по улици и дерета. Да не им се случи нещо далече от родителското дипломатическо тяло. Да бе, ама те пък, да си бъдат на село, на тая воля където съседските деца по цял ден кръстосват улици,сокаци, дерета и мера, да седят зад заключена врата? Роптаеха, караха се с баба си, наричаха я с обидни имена и по цели дни крещяха и правеха бели из двора. За чудо и приказ на всички комшии, деца и съселяни. „Каква файда, че на на Тота дъщерята женена за Дипломат? Децата й бетер циганите. Крещят, отговарят се на баба си, лоши деца ,ейййй” - цъкаха минаващите край къщата. Недоумяваха в ония години добродушните и обикновени жители на селото как тъй децата на дипломати хора ще са такива проклетии и хулигани. Все ни даваха за пример лошотията на тия деца и все ни казваха :”Слушайте, да не станете като внуците на Тота!”
Ние пък, обикновените селски деца, дето даже не знаехме точно какво значи да си дете на Дипломат, минавахме бързешката и на пръсти край красивата къща на баба Тота.На ум си давахме обещание никога да не ставаме деца на Дипломати, за да не страдат нашите баби. Да не излагаме родителите си и да не ги огорчаваме. Защото да си дете на Дипломат сигурно не е лесна работа.

Милка Маркова



Публикувано от hixxtam на 31.05.2012 @ 08:03:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:20:43 часа

добави твой текст
"Дипломати" | Вход | 7 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дипломати
от PostScriptum на 31.05.2012 @ 09:43:33
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ. Деца на дипломати - добра тема. То и темата дипломат си я бива, поне по нашите ширини. Успех!


Re: Дипломати
от yotovava на 31.05.2012 @ 11:33:31
(Профил | Изпрати бележка)
Когато лятото ходехме на село, играехме наравно с другите деца и кръстосвахме градините. Да си призная, малко криво ни гледаха нас софиянчетата и често искаха да направим поразия, та да ни сочат с пръст :), да рекат - ей, на, софианчетата, колко са възпитани. :) Че ни и полъгваха де.


Re: Дипломати
от secret_rose на 31.05.2012 @ 12:08:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз пък като оставах в София за някой друг ден лятото софиянчетата ме питаха: "Ти от коя провинция си?" :)))


Re: Дипломати
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 31.05.2012 @ 14:37:54
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за съжетно интересния и талантливо написан разказ!
Много щастие и творчески успехи!


Re: Дипломати
от lordly (lordly@mail.bg) на 31.05.2012 @ 14:57:10
(Профил | Изпрати бележка)
Бях забравил сладостта на марципаните и "Чайката". Беше с бял пълнеж, ама май имаше и с кафяв. Благодаря за предизвиканите спомени!


Re: Дипломати
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 31.05.2012 @ 15:50:03
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен:)))


Re: Дипломати
от verysmallanimal на 01.06.2012 @ 00:20:18
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Чудесно!