Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 3
Всичко: 771

Онлайн сега:
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 62 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Сълзите на Рила, Ефес и човешкото безсилие.
На път, 2009-2010.

Малкото кръгче на дулото бе само на сантиметър от мен. Едва го виждах – тъмно, студено око. Дали след миг ще се стопли... Когато човек полудява ръцете му трябва да бъдат празни, напълно празни. В противен случай изгарят заедно с онова, което опитва да заличи.
- Ти си само с една ръка, с другата вече си убивал... Дай на мен.
Той стъписано погледна ръцете си. Разбира се, че бяха на място. Не съм и очаквала да ме разбере.
- Меги, ти си болна. Ти си психопат!
- Нали...
- Да! Говориш с призраци! Ирис е мъртъв отдавна а в твоята Школа няма никакви Ирисовци! Вече не сме семейство, мислиш само за България. Искам да знам защо пътуваш в България сама! Друг ли има?
- От кога си станал ревнив?
- Отговори ми! Мислиш ли, че не знам! Намерила си си друг и се срещаш с него там а ми говориш за Ирис! Разбери, никой от тях не е Ирис...
Болката ме прободе като мълния. Той не ревнуваше мен, той ревнуваше Ирис. Идеята за Ирис, тишината, която пазехме в спомените за него, сигурността, която носеше безмълвното му присъствие. Не само аз бях болна, беше болен и той. Аз бях открила своя отдушник, бях успяла да открехна здраво залостените прозорци на скръбта и бях намерила свеж поток кислород от който да вдишвам. Вече не раздирах сърцето си на късове ако спомена за усмихнатите къдрици и безумната любов на Ирисовите очи се завръщаха в мислите ми. Отдавна не плачех, бях разбрала, че всъщност е жив. Жив, в безбройните сърца на истинските, странните, влюбените. А те бяха навсякъде. Алмир, Ален, приятелите ми в България, Шейхо, Романа.
- Шейхо няма нищо общо, не го намесвай. Той е ангелче, както и жената.
- Нима те не са като Ирис?
- Като Ирис са...
- Но аз посещавам тяхната Школа, Германия е далече затова в България. Скоро ще имаме и тук и няма да пътувам. Ела с мен... Ела и виж... Аз те обичам, не правя нищо лошо там, само слушам...
Дулото пак залепна за челото ми.
- Рила! Отиде даже на Рила с тях а аз останах сам! Обичала ме.
- Ти си пил. Пиян си. Не ходя там заради хората и го знаеш. Ордена е далече и за да бъда в него трябва да изоставя семейството си. Не можеш да ме придружиш, никога няма да сме суфи. Дори при Арзу и Ален не мога да съм. Дервишите прекъсват връзките си със света навън, изоставят всичко, всичко. Това ли искаш? А новите ми приятели имат семейства, живеят като нас. Не разбираш ли, това е уникална възможност да съхраним докосването без да разрушим връзката си.
- Избирай – аз или Школата ти.
Странно... „аз или школата-ти”. Школата-ти. Ако аз, школата и ти сме едно, кое да избирам...
Турските мъже са особени, горди са. Те не пускат своите жени лесно. За тях семейство, красота и любов са единствените неща, за които си струва да се живее. Нямаше как да му обясня ако не искаше да ме чуе. Вътрешните ни състояния провокират събитията. Причината да страда бях аз. Отново изправена пред труден избор, пак загуба на хоризонта. Понякога се питах защо ни е свободна воля, ако не е такава наистина. Изправени пред избор възможността да не сгрешим бе минимална или напълно отсъстваща. В един или друг момент нещата се обръщаха, доброто се превръщаше в зло, пластовете на несигурния свят само разменяха местата си а бе същата земя, но с по-големи разрухи. Всеки избор носеше само вреда. Ако трябваше да избирам между децата си, кое бих избрала... Та нали семейството ми и духовния път, избран от мен бяха мои деца.
На сутринта поговорихме отново, G. склони да опознае приятелите ми и тогава да решава. Обеща да ме придружи до България и наистина дойде. Очите му искряха подозрително между редиците хора, спускаха се по мен и следяха изкъсо с кого разговарям и какво гледам. Той бе обучаван от четиринадесет годишен. Нито едно движение, настроение или полъх не оставаше неуловено. Веднъж прокраднало се в сърцето, съмнението само растеше.
Бях уморена, бях безумно уморена. Неприятностите слизаха по стълбите с мен, пъхаха се под завивките, влизаха през прозореца на малкия ми свят и тежаха от паяжините на същноста ми като тежки смъртоностни капки. Някога си представях семейния живот като розово-синя карирана картичка, изобразяваща уютна кухня, китна градинка и аромат на обич, плувнал в стаята, където влизам усмихната след тичащото си дете. Бавно настъпващият момент на осъзнаване заглушаваше изградената в съзнанието ми красота и провиждах реалността – мрачна атмосфера, създадена от човешки интереси, копнежи, чувство за собственост. Реалност, в която всеки теглеше крехката завеска на щастието към себе си треперейки от студ под фортуните на собствените си прояви. Бързо забравихме посещението на приятелите ни от Германия. Малкото чудно кафене в Рустик стил, позасъхналото цвете, което Романа докосваше с топли пръсти и му пееше, притихналите около нея четириноги същества, вперили очи в очите и. Светлината. Ние не помнехме светлината, дори след групата ангели, която ни посети на следващата година, нито черешовия пай, изчезващ като с вълшебство от порцелановите чинийки и който някой нарече „ново жизнено поведение”. Да бъдеш в момента сега, далече от мисълта за вчера и утре. Непосилно. Невъзможно, като наивния ми опит да подържа в ръка ефирните плуващи мъгли над Новата Хижа на Рила, да се спусна в меката тишина на топящите се ледове в езерцата или да чуя попадалите по земята шишарки. В онези моменти свитото ми същество позна простотата наред със сълзите, сведена до консерва боб и канче чай от прясна мащерка. Позна страха. Несигурният проскърцващ лифт, наведен като заплаха над пищните дипли зеленина с дъх на роден и разлагащ се живот; бързият ручей, незаинтересовано поел по пътя си, отнасяйки каменните стъпки на хората и нежеланието ми да скоча. Богатата разстелена цветна окраска на планината, приветстваща смелите и неуморимия напояващ дъждец, смълчал ни набързо заради веселото ни дърдорене. В онези дни аз познах и съзерцанието... отнасящо като с невидима ръка съзнание, мисли, чувства и същност. Можех да остана там, вкаменена пред великата тишина на Рила, поела незнайните пътечки на любовта и да превърна съществото си в химн, прославящ неземното. А за него Рила бе просто проблем. Проблем, който много лесно можеше да бъде решен с едно прещракване на спусъка. Държеше ме заключена в къщи, без възможност за контакт с външния свят. Дръпна кабела на домашния телефон, спря интернета и счупи клетъчния ми. Прибираше се по всяко време на денонощието, зъл и напрегнат и повтаряше едни и същи обвинения. Можех да видя как душата му се гърчи болезнено, как сам не разбира действията си и се наказва повече, отколкото мен. Просто чаках. Когато го нямаше се свивах с книжка на пода до поклащащия от вятъра листица Бенжамин, плачех и пишех. „Светът има такава направа, Меги, винаги, винаги се редуват добро и зло. Те всъщност са едно, но ние не можем да го видим, затова едното ни око винаги гледа доброто а другото вижда злото.”

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 30.05.2012 @ 13:17:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:38:13 часа

добави твой текст
"Извезани души, 62 част" | Вход | 11 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 62 част
от skrej на 30.05.2012 @ 13:57:56
(Профил | Изпрати бележка)
Милата Меги, намерила си отново точните думи да опишеш нещо неописуемо.
Ако това може да се вмести тук, има една такава мисъл ;познаваш ли един мъж, познаваш всички;
Сърдечни поздрави:))


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 13:59:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) Деца. Мъжете са деца...

]


Re: Извезани души, 62 част
от anonimapokrifoff на 30.05.2012 @ 14:00:52
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох. Нищо друго не мога да кажа.


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 14:03:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--
@--;--
@--;--

]


Re: Извезани души, 62 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 30.05.2012 @ 18:01:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
ще има ли повече за Школата - на седемте рилски езера се правят паневритмиите по Дънов, но от някъде - предишни текстове - бях останала с впечатления за розенкройцерство?
Поздрави, Меги!:)


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 18:06:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не смея да пиша за нея тук... но описвам своето докосване до розенкройцерите. Незабравимо е...
За мен разлика между суфите и розенкройцерите няма... но аз представям единствено личната си гледна точка и не е редно да споделям Школата в подобен роман.
Ако обаче те те привличат, има къде и как да се запознаеш по-отблизо с тях, с идеите им...
Още мъничко разказвам трохици за Школата в идващите глави и после... без друго романа свършва.

Днес си мислех дали да не кръстя романа "Изгубени души" наместо "Извезани души". Понеже не ги вежа аз, истински са си... Но после разбрах, че намирайки тази Школа никой не може да бъде изгубен. И не точно Школата като форма... а себе си в нея.

]


Re: Извезани души, 62 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 30.05.2012 @ 18:43:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чета и съпреживявам.
Поздрав!


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 19:57:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Здравей, Лили...

]


Re: Извезани души, 62 част
от Haramiata на 30.05.2012 @ 20:16:19
(Профил | Изпрати бележка)
Как успяваш да изсърфираш по събитията без да сеудавиш в тях и без да изпаднеш в словобл... Че и картина жива и релефна да се получи ...
Благодаря! Да ... Някъде там във вихъра на събитията е и Рила ... Всъщност - извън каквито и да е вихри. При самия Извор. Откровение. Храм. Молитва. Въплъщение. Разказ за Битие извън битието. И живот, изливащ се в Битието. Въпреки изкривяването, замърсяването, извращението, смъртта. Много са вратите към Извора. Рила може да е една от тях. За мен винаги е. Без каквито и да е по цвят братя. Но там, при този Извор, всички са Братя. Само че не бих могла по никакъв начин да го разкажа, или, още по-зле - да го обясня. Пожелавам на всеки търсещ да го открие.


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 20:26:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
В процеса на писане на този роман някак се самобучавах... или вие ме учехте, не зная...
Но научих, че истински ценното не се нуждае от много думи, дори в роман..

http://www.youtube.com/watch?v=NKzDXfxX4II&list=UUQt-H-1K87092SEVyQpAVkw&index=13&feature=plpp_video

]


Re: Извезани души, 62 част
от Haramiata на 30.05.2012 @ 20:46:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ах ...
Всеки носи Учителя си в себе си. Хем прилича на самообучение, хем не е точно. Но си е обучение. После става ясно на какво.

]


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 21:03:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да...
Не го мисля много, повече го измълчавам. Нищо, че в цял роман...

]


Re: Извезани души, 62 част
от Haramiata на 02.06.2012 @ 21:07:08
(Профил | Изпрати бележка)
:)

http://www.youtube.com/watch?v=oWMHqq1WfQc

]


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 02.06.2012 @ 23:18:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря... чудна е :)

]


Re: Извезани души, 62 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.05.2012 @ 20:23:07
(Профил | Изпрати бележка)
Търсим себе си,учим уроци ,може би едно стъпало напред две назад...
Мисля,че заглавието ти е точно,по-добро не би избрала:)
Сърдечни поздрави:)))
Нали извезваме душите в минали,настоящи и бъдещи животи по пътя към Светлината :)


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 20:26:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така е...
Няма да променям заглавието...
Благодаря, Катенце @

]


Re: Извезани души, 62 част
от Haramiata на 30.05.2012 @ 20:52:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересно! Аз пък си мислех, че душите ни са извезани, но не знаем каква е везбата. Жизненият ни урок всъщност ни разкрива тази вечна, невидима везба. Като онзи тайнствен надпис на египетския храм. Отгоре - нетрайно - пише едно. А отдолу, трайно, съвсем друго. Но като се изтрие горното, тогава се вижда долното. Така и с везбата на душите. Затова и на мен много ми хареса заглавието на романа. Но си мислех за вечната, невидима, скрита везба. Която трябва да открием.

]


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 21:02:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Може пък и аз за нея... :р
Няма да го сменям, размислих :))

]


Re: Извезани души, 62 част
от mariniki на 30.05.2012 @ 21:12:08
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
твоите текстове, мила Меги...
са като за пречистване на душата...
прегръщам те..


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 21:13:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
понякога не са ли.. прекалено драматични
макар да опитвам да представям нещата без особени емоции, все пак са отдавна забравени, или поне чувството в тях...

]


Re: Извезани души, 62 част
от mariniki на 30.05.2012 @ 21:23:50
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
с толкова нежност и човешка топлота
пишеш...за мен твоите текстове
са чисти като сълза..

]


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 30.05.2012 @ 21:29:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--

...

]


Re: Извезани души, 62 част
от boliarkabg на 31.05.2012 @ 09:33:18
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
твоето щастие и нещастие е в това: родила си се в тези земи, живееш в тях. Потъваш в пластовете натрупани енегрии, бориш се, съпреживяваш, откриваш, търсиш, харесваш, възхищаваш се, плачеш... Това правят с човека тези земи-Балканите, "малката Азия", Русия... Тука е всичко, как човек да бъде спокоен, как да си "живурка"? Невъзможно е...Меги!!!!


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 31.05.2012 @ 09:36:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
По цялата земя е така...
Ако опиташ да погледнеш по-глобално на света, представи си, че виждаш планената отвън някак, отстрани или отгоре, но ясно, до най-малката прашинка по нея. Тогава няма Рила или Русия... И се оказва, че ти самият си всичко това, защото ако не си, как ще го видиш...
А дребните различки в съдбите на хората са само детайли от везбата.

]


Re: Извезани души, 62 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 31.05.2012 @ 14:20:33
(Профил | Изпрати бележка)
Написаното от теб променя мисленето и мирогледа на хората, ти си истински писател:)


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 31.05.2012 @ 14:30:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря за високата оценка, Влади...
Не да съм писател ми е награда, но ако наистина нещо се променя у някого... :)

]


Re: Извезани души, 62 част
от ANG на 05.06.2012 @ 17:56:21
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
http://www.youtube.com/watch?v=kofRQmhHxc8&feature=relmfu


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 05.06.2012 @ 18:14:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много красива музика... Благодаря ти..
Аз пак забраих романа покрай другите вълнения. Обещавам тези дни да намеря време за последните 2-3 глави (май ще са толкова, не знам) и вече да напиша жадувания "Край".

]


Re: Извезани души, 62 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 21:56:12
(Профил | Изпрати бележка)
Чета...


Re: Извезани души, 62 част
от secret_rose на 22.06.2012 @ 07:00:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти..

]