Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 782
ХуЛитери: 3
Всичко: 785

Онлайн сега:
:: Georgina
:: Elling
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБог мой
раздел: Разкази
автор: secret_rose

Господи помилуй, Господи помилуй, Господи поми...

Дървеният кръст се търкулна в калната локва, почернял и намокрен, от дъжда ли, от сълзите му ли.
Едва дишах. Влака спря за минути насред полето, едва успях да се измъкна с тежкия куфар и тръгна напред със свист, пронизващ съзнанието повече от студа. Тогава ги видях – двама със сопи колкото човешки бой, изправени като Откровение над гърчещата се фигура на земята. Стовариха ги отгоре и, раз, два, още, после единия ме погледна с кривото си око, изплю се звучно и викна на другаря си да се махат. Вятъра плющеше и размазваше видимостта в пръските дъжд, в гумените ми ботуши шуртеше вода, пръстите ми бяха вкочанени и не ги усещах но тръгнах към човека в калта къде с препъване, къде набегом, свлякох се на колене пред него и вдигнах главата му.
- Не мен, дъще, там, Настя, тичай, там, там, Настя... тя... Настя...
Задъха се и изгуби съзнание. Челото му беше разцепено и кървеше, окото и устните синееха подути под него а ръката му стискаше кръста. Увих главата му с вълнения си шал, смъкнах шубата си, проснах я на снега и на две на три избутах тялото отгоре. Задърпах. Беше тежък. Снега хрущеше под стъпките ми, хлъзгав и неприветлив.
...
Бях изпратена в Деревянка с направление от ПГПИИЯ – Пятигорский Государственый Институт Иностранных Язиков на работа от 1 Септември и имах петнадесет дни да се настаня и да намеря училището. На картата Сибир изглеждаше като голямо бяло петно. Посрещнаха ме с оркестър. Жените – пълнички християнки с везани сукмани, насядали на дълга дървена пейка в края на площадката от наредени каменни плочи, с румени деца до полите и пухкави булочки, завити в бели ленени кърпи с едра бродерия. Мъжете носеха гумени ботуши и бели ризи, мустаци и мандолини. Двама засвириха и двама запяха. След миг друг скокна да танцува, запляска с ръце, завъртя се, жени го последваха с размахани кърпи и весели подвиквания. Гледах очарована и не смеех да мръдна. Бях обикнала този народ от първия миг, в който стъпих на руска земя, слизайки от самолета на летище Шереметьево, през цяла Москва, до аэропорт Внуково, където ме чакаше скъпия ми баща с новата си съпруга Татяна, за да ме отведат в дома ни в Ставропол. Тогава бях гледала през прозореца на таксито дълго и замечтано, копнеейки чудните златни куполи на Кремъл и прекрасните руски дворци. В Деревянка нещата стояха иначе. Това беше един напълно различен свят. Нямаше ги гравираните културни палати, безкрайните библиотеки и красиви музеи, нито модерните многоетажни търговски центрове. Липсваше веселата суетня на сладкия университетски живот, топлия уют на семейния дом или дори многоезичната гълчава на разнородните многобройни туристи. В Деревянка имаше много, много тишина, дори когато хората пееха и танцуваха. Настаних се в дома на леля Тамара – майката на последната учителка тук - Инна Сергеевна. Ина Сергеевна бе заболяла и бе заминала и оттогава в селцето нямаше кой да учи децата. На ден път, в един далечен посьолок имаше училище, но бе неудобно, липсваше превоз и зимата бе недостъпно, нямаше пътища, затова бяха изпратили мен. Имах четири ученика – три умни момиченца – Даша, Ника и Гуля и момченце на има Вовка. Вовка имаше големи мечти, големи колкото голямата руска земя – искаше да порасне, за да го наричат Владимир Иванович и да стане като Гагарин – руски милиционер, с фуражка, който лети до Луната. Фантазиите на малкото момче мило ме усмихваха и по цял ден му разказвах за различните космонавти по света, за постиженията и успехите на модерната астронавтика и за безкрайността от светли и златни звезди, извезали тъмното сибирско небе с най-яркия блясък. Той ме слушаше с широко отворени очи, примигваше, а на другия ден повтаряше наизустено всичко, което чуеше. Разбирах, че присъствието ми тук означава любов и отговорност. В сърцето ми грееше смелостта и вярвах, че ще се справя. Щях да се науча на този нелек живот сред високите борове и тополите, да обикна студената черна пръст, която ни раждаше и поглъщаше и да и дам всичко от себе си. Измина първата ми година. Беше вълнуващо и спокойно. В топлите месеци, когато реката прииждаше от новите дъждове и старите снегове и плисваше сребърна покрай Деревянка, събирах своите ученици и слизахме до брега. Те се заиграваха а аз рисувах. Рисувах тайгата, ширнала чуден зелен безкрай в душата ми, златните върхове на далечните планини, надникнали сякаш иззад пухкавия юрган на небето, увенчани със светлина, или се връщах мислено, а после и с четката и боите в чудния парк на поета Лермонтов, сгушен в покрая на Пятигорск и на платното се раждаха девойки с дантелени шапчици и чадъри за слънце, гиздави кавалери на бели коне и деца, гонещи балони по тревата, файтони с професори и учители от близката школа по изкуства, които пък криеха в куфарите си от синя коприна чудни малки книжки с поезия, поезия, която после тихо четях, приседнала до самата река, а Вовка, Даша, Ника и Гуля прехласнато слушаха. Времето минаваше неусетно. Зиме в Деревянка бе истинска приказка. Дървените пъстри капаци на къщните прозорци биваха строго залоствани за да не влиза студ, но вратите – широко отворени за всеки. Големите каменни печки бумтяха с жив огън и топлеха ухаещите на песен пити и пирогове, лизваха крайчеца на шарените чайници с езиче изпод капака отгоре и сгряваха премръзналите ни ръце около масите, където, нахвърляли топлите си кожухчета и шапки, седяхме на дълги раздумки, слушахме приказки за Иля Моромец или девойката Маченкат, опитвахме домашно дюлево сладко и бисквити с бяла лепкава глазура, наречени от стопанките печенье. Снега бе чист като дихание на ангели и покриваше даже къщите, оборите и дворовете досущ нежна, искряща коприна. Чертаехме пътища по снега до малката къща, в която се учехме на четмо и писмо, дори в най-студените месеци това бе тунел, издълбан под снега за да минем, най-често задръстван от няколкото любопитни синеоки кучета. Или плисвахме ведро вода зад крайната барака, където бабата на Ника не можеше да дотътри сакатия си крак и да се подхлъзне за беля; после отъпквахме мястото, още едно ведро и ето ти пързалка – арена за феи, вълшебници с пелерини и островърхи шапки, които могат да изпълняват всякакви всевъзможни желания, дори като онези на Вовка – големи колкото голямата руска земя. Безкрайният мъничък свят в това селце накрай света изпълваше сърцето ми с умиление.
Една сутрин, когато сънена запарвах чай в самовара на леля Тамара и бърках тесто за блини – пухкавите неподражаеми палачинки, от някъде се разнесе писък. Писък, който смразява и най-горещата кръв. Скочихме, захвърляйки всичко и хукнахме навън. Хората бяха наизлезли, всеки се суетеше и обикаляше наоколо, мъже тръгнаха към пътя, кучета се разлаяха. „Настя, боже мой, Настя, няма я Настя! Намерете нашата Настя!” „Настяяяя, къде сиии, Настя ела си”. Запролетяваше но тук пролетта идва късно, достатъчно късно за да забави бащи и братя да открият навреме скъпото изгубено същество. Настя изчезна. Търсихме я в реката и по поречието, между тополите и в непроходимите тежки гори. Търсехме я с дни и месеци и дълго гледахме пътя в очакване да се появи, развяла червената си везана кърпа. Настя бе само на дванадесет, мило и слабичко момиче с небесно сини очи и дълги руси плитки, сираче, изгубило родителите си много отдавна, почти никой не помнеше колко отдавна, за да и каже защо. За нея се бе грижила баба и а след тихата и смърт свещеника я приюти в малката църквица да му помага. Настя бе детето на Деревянка, имаше чуден глас, като на славей и всички се грижеха за нея.
В селото настъпи тъмна и неочаквана скръб. Родителите на учениците ми ги прибраха по домовете и не ги пускаха да излизат. Никой не идваше да се учи а и никой не разговаряше с мен. Аз бях пришълката, донесла отдалече чуждото щастие но и чуждата мъка. „За всичко си има време, девойче, и за радост и за скръб, и за истина. Не можеш да изпревариш нещата, ти чакай, чакай само. Научи се да чакаш и всичко ще се нареди.” Мъжете от селото мълчаха повече от преди. Минех ли край тях кимаха мрачно с глави, палеха сиви папироси и обръщаха гръб. Смъкваха ушанки ниско над челата и заминаваха без да се обръщат. Тъгувах. Тъгувах дълбоко и отчаяно. В ума ми се завърна някак неканен опитът да мисля на български и смаяно прозрях, че тайга и тъга са родственици. Когато се стопляше при мен на посещение идваше Юра, учителят от далечния посьолок. Седяхме двамата в моето празно училище и пиехме чай. Юра ме окуражаваше и настояваше да не се отказвам. Взехме отпуск и пътувахме до Ставропол, където го представих на родителя си и на Татяна. Юра бе скромен младеж и аз го харесвах. Навярно бихме се разбирали отлично, само да не беше тъгата.
На следващата година, в един от първите топли слънчеви дни Настя се появи изневиделица, мокра и болна, едва пристъпваща, с вързопче на гръб. Свалихме го а тя припадна. В него беше увито дете, момче, с черна като на гарван коса. Не беше ясно от къде идеше и как бе оцеляла в кучия студ и страшните нощи. Когато се свести дълго плака а после разказа само на свещеника. Той сви уста и мълча, не подговори и все клатеше глава заканително. „Кажи, Батюшка, кажи какво и има, чие е детето. Такива нямаме ние, всички сме светли”. Не каза. Не каза и Настя. Но в Деревянка слънцето вече изгряваше иначе. Планините отново близнаха златния ореол, реката пак забълбука сребриста. Вдъхновен от добрите новини и настроения Юра дойде и с букет цветя поиска да му стана жена. Съгласих се. На площада с каменните плочи заиграха мандолини, нацъфтяха пъстри одежди. Задимяха каменни печки и уханни руски хлябове навървиха върволица от там чак до мен и леля Тамара. Отпразнувахме сватба, а в косите си закичих снежно бяла дантела и весел вьюнок. С Юра отпътувахме да се разпишем при родителите ни и да отпразнуваме с тях. После той остана да уреди документите а аз се качих на влака за Деревянка.
...
Помооощ... помощ... помогнете, моля ви, ранен е, помогнете...
Селяните се стекоха и го подхванаха. Дишаше, не беше измръзнал. В селото цареше суматоха, някой бе дошъл и бе отвел Вадим – тъмнокосия син на Настя. „Не плачи, момиче, той не беше наш, не видя ли – черна коса, черни очи. Баща му си го е взел, не плачи, жива си.” Настя ридаеше неутешимо, свила коленца в ръце а тъничката и рубашка потрепваше и едва скриваше голите и ръце. Беше разпокъсана и бита. Не можеше да движи краката си. Прегърнах я. Отчето се оправи. Държахме го на легло и му носехме варени картофки и борш на поднос да се подсили и бързо заякваше. Леля Тамара свари пелмени, омеси хляб, надои мляко от кравата. Сипа му в чая треви против болка и за заякване, да стегне старите му кости. А той рееше очи през прозореца към безкрайния лес и нижеше молитва след молитва. Настя остана саката. Мъжете от селото сглобиха дървен стол с два пръта за носене отстрани и денем при нужда с него я изнасяхме навън а вечер прибирахме. Юра помагаше, беше силен. Децата спряха училище, даже Вовка спря да мечтае. Понякога им четях, по-рядко рисувах. Започнах да пиша. Веднъж Настя проводи отчето да ме повика.
- Настенка, душко, говориш ли момиче? Кажи ми, как си, добре ли си. Чакай да налея чай и идвам.
- Не искам чай... седни. Искам да ти разкажа. Ти можеш да пишеш, учена си. Запиши, напиши.
- Добре, добре... момент само, лист да взема, молив. – Засуетих се около нея а тя тъжно мълчеше. Накрая започна.
- Гражданка Анастасия, 12 годишна, отвлечена от Тарък, друговерец. Отведена далече, далече, чак зад Башкирия и Дагестан, отвъд Алтай. Отведена в земите на Тува. Запряна и насилена. Родила син, Вадим, крошка Вадик. Некръстен. Избягала през голямата Сибирска тайга, в студ, сняг и мочурища, чак до родна Деревянка. Записа ли?
Гледах я смаяно. От очите ми закапаха сълзи. „Записах...”
- Пиши още. Пиши. Кажи им. Велика е моята бяла и светла Русия. И всички в нея сме Руси. Друговерци и християни, всички сме синове на великата Русь. А синовете на великата Русь се раждат с тайга и секира в душите.
Чаят ми изстиваше, преглътнах с усилие.
След време имахме празник, първият от много време насам. Юра бе уредил в Деревянка радиоточки, слушахме новини. През пращенето на жиците чувах дрезгав глас, съобщаваше тържествено, че на Съветска земя няма Бог. Станах и изтръгнах кабела. Имаше. Бях Го видяла, всеки ден го гледах. С тънки като комарени ръчици и сива коса. С протрита рубашка. Живееше в задните стаи на църквата в студа и тъмата на желязната зелена кушетка.


Публикувано от Administrator на 20.05.2012 @ 13:52:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:26:30 часа

добави твой текст
"Бог мой" | Вход | 14 коментара (37 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бог мой
от doktora на 20.05.2012 @ 14:00:46
(Профил | Изпрати бележка)
Ти летиш, мило дете... ах как летиш на крилете на божественото Док:)


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 15:12:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Летя аз...
Мерси :)

]


Re: Бог мой
от kristi на 20.05.2012 @ 14:12:15
(Профил | Изпрати бележка)
изумителна си


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 15:13:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нещо сякаш му липсва... не ми пасва съвсем. Може би трябваше да го напиша на руски език.

]


Re: Бог мой
от anonimapokrifoff на 20.05.2012 @ 15:52:26
(Профил | Изпрати бележка)
Желая ти много, много дълъг живот, за да имаш време да опишеш всичко, което носиш. И ако то се ражда на руски, пиши на руски; ако е на турски - пресъздай го на този език. Следвай собствения си усет. В този разказ руският просто крещи да излезе на бял свят, макар че ти чудесно си се справила и на български.


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 15:57:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Наистина крещи, затрупан... Има неща, които не могат да се кажат на чужд език, само на родния, а когато е Русия е руският... независимо коя съм аз.

Благодаря..

]


Re: Бог мой
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 20.05.2012 @ 17:49:58
(Профил | Изпрати бележка)
Докато го четях, сверявах усещанията си с заобикалящата ме действителност и исках да намеря най-точните руски думи, за да изразя удоволствието си, но...когато приключих прочита установих, че не мога да намеря такива ласкави думи, за да изразя възторга си!
Поздравления!
Напиши го на руски и го прати на някой от многобройните конкурсни сайтове - положително ще има голям успех...
Щастие и нови творчески успехи!


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 18:09:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да беше на руски... а не на бг, виждаш сам... особено диалога. Диалога затова липсва, няма аналог на български, или няма да е автентично...
Кажи ми, доближава ли се до реалността наистина.. Никога не съм живяла в тайгата, но съм я виждала, както и селата, на живо, истински. И с един поглед е било достатъчно да ме смаже и плени завинаги.
Иначе съм била в посьолки и деревни дълги години и от там поназнайвам руския живот, но Сибир е друга работа.

Рано ми е да пиша за Русь... така се пробвам чат-пат с някой разказ. Като спре да ме разплаква, тогава ще..

]


Re: Бог мой
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 20.05.2012 @ 19:33:35
(Профил | Изпрати бележка)
Сега Русия стана открито общество и всеки ден по телевизионните канали(над 100) показват такива покъртителни истории, че няма смисъл даже да ходиш по отдалечените кътчета на страната, за да усетиш разнообразието и богатството на руската душа.
В общи линии разказът ти се доближава до реалността, но даже аз, който съм потопен в източника на тяхния живот не смея да пиша за руснаците и на руски. Нашите менталности и манталитети са доста различни и ние винаги ги пречупваме през българското генетично съзнание.
Желая ти успех в талантливите опити!

]


Re: Бог мой
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 20.05.2012 @ 19:33:59
(Профил | Изпрати бележка)
Сега Русия стана открито общество и всеки ден по телевизионните канали(над 100) показват такива покъртителни истории, че няма смисъл даже да ходиш по отдалечените кътчета на страната, за да усетиш разнообразието и богатството на руската душа.
В общи линии разказът ти се доближава до реалността, но даже аз, който съм потопен в източника на тяхния живот не смея да пиша за руснаците и на руски. Нашите менталности и манталитети са доста различни и ние винаги ги пречупваме през българското генетично съзнание.
Желая ти успех в талантливите опити!

]


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 19:45:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Абсолютно се съгласявам. А и както каза една скъпа приятелка днес, докато обсъждахме темата: "след Достоевски вече нищо не може да се каже", или "Сибир, в който сняг има за всички". Гиганти с толкова широки души, че край нямат...
Само че на мен ми тежи, задръства ме. Повече от половината ми живот премина там, баща ми още е там. За Съветското може би няма да посмея да пиша никога... не знам, но за Русь ще трябва някак да го излея...
А телевизията не може да замени докосването, дъха и живото, сам го знаеш. Просто Русия, и СССР трябва добре да се измълчат, мноооого дълго. Да улегнат, да те изстържат отвътре както само те могат. И ако оцелееш, след 10, 20, повече години, пиши. Аз затова оставих живота ми в Русия за трети том на Извезаните души, иначе следваще да започна с тях, хронологично и чак после за Турция.
Все се надявам, че понеже вятър ме вее все по чужди земи, някак успявам да се откъсна от манталитетството родно... Писанията ще покажат.
Благодаря ти!

]


Re: Бог мой
от zebaitel на 20.05.2012 @ 20:11:57
(Профил | Изпрати бележка)
Няма начин всичко, което пишеш да не е пречупено през твоя поглед, Меги! То от твоята душа излиза! Но мисля, че Аноним е прав! Достатъчно си живяла в Русия, за да ти идва руската история на руски! А за тайгата, аз лично смятам, че човек с душевност като твоята може да усети от филм или от книга това, което някой, живял цял живот там няма да види! Поздравявам те!


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 21:58:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така е, затова и пиша от името на българка, макар рядко да се чувствам такава... и да нямам идея защо.
Но не може, руската душа е различна, много различна от всичко друго. Просто... ражда се ранена... и с ясно съзнание за раните.

]


Re: Бог мой
от Boryana на 20.05.2012 @ 20:19:59
(Профил | Изпрати бележка)
От два часа се чудя какво да ти напиша. Не мога и не искам да подмина. Много неща исках да кажа, но няма да го направя- не тук.:)
Ти си чувствителна, сетивна и талантлива. Умееш да хванеш и попиеш същественото и истинското и да го предадеш. Дано успяваш да не задържаш в себе си всичко, което минава през душата ти, непозната Меги.


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 21:56:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти...
Уж писането освобождава... Затова ти написах - победена тъга, ама...

]


Re: Бог мой
от rainy на 20.05.2012 @ 21:50:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Остави ме като изпразнена църква...


Re: Бог мой
от secret_rose на 20.05.2012 @ 21:55:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Сега знам, че романа ми ще ти хареса... :р

(ми кво да кажа, то на такъв коментар се мълчи...)
@--;--

]


Re: Бог мой
от Caniko на 21.05.2012 @ 12:15:09
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
!!!
:-)))


Re: Бог мой
от secret_rose на 21.05.2012 @ 12:26:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
!

]


Re: Бог мой
от skrej на 21.05.2012 @ 16:03:56
(Профил | Изпрати бележка)
Вече съм с пристрастие към четивата ти - за умението няма спор . Всичко за което пишеш сякаш ти помага да събереш частички от себе си и независимо с коя част от душата и сърцето са, остава една човещина. Сигурно там се намира божественото. Поздрави!


Re: Бог мой
от secret_rose на 21.05.2012 @ 16:16:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Като пъзелче, нали... и колкото повече се подрежда, толкова повече елементи изскачат. Навярно не само един пъзел. Не знам какво ще чиня като стигна до великата Китайска стена. Там ще я фтасам :)))

Благодаря ти. Пиша, за да се освободя. Но повече пиша за читателя...

]


Re: Бог мой
от skrej на 22.05.2012 @ 11:17:43
(Профил | Изпрати бележка)
От личен опит знам че докато подреждам определен житеѝски пъзел, вече се е заформил друг, да му се не види! То краѝ няма.

]


Re: Бог мой
от secret_rose на 22.05.2012 @ 11:26:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
като земетръс...

]


Re: Бог мой
от boliarkabg на 22.05.2012 @ 13:51:36
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
какво да напиша и аз? Без нищо не искам. Хайде за поезията ти дори не помислям да пиша,но тука ми се иска. Иска ми се, но просто не намирам думите,защото това вълнение е огромно...
Само ще споделя: мой колега ми раказа следното:
"Някога, още в началото на миналия век бил млад войник и пътувал от Русе за Велико Търново с влак. В купето му имало аристократично семейство,което се завръщало от Русия. Българи били. В хода на разговора му казали: "Момче, когато спечелиш пари и тръгнеш по света, първо иди в Европа, тогава, последно иди в Русия. Защото отидеш ли веднъж в Русия повече никъде няма да ти интересно.""
Той запомнил това от тях, аз го запомних от него. Най-голямата ми мечта е била да отида някога в тайгата. Сигурно ще си остане само мечта,но ти благодарля за прекрасния разказ.


Re: Бог мой
от secret_rose на 22.05.2012 @ 14:46:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз така мисля... който веднъж е видял Русия повече не може да е другаде...
Нещо не ме пуска руската вълна, написах още една приказка, но ще я оставя да поотлежи. Сигурно чак другата седмица ще продължа с публикациите на романа...

]


Re: Бог мой
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 23.05.2012 @ 17:16:10
(Профил | Изпрати бележка)
Сякаш светлина струи от думите ти, Меги, и не само от този разказ... и друг път съм ти го казвал, но за мен творбите ти са изтъкани от любов, дори и в болката...


Re: Бог мой
от secret_rose на 23.05.2012 @ 17:23:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Весан... скъпа ми е оценката ти. Едва прохождам с проза и имам нужда. И наистина ги пиша с любов...

]


Re: Бог мой
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.05.2012 @ 00:21:25
(Профил | Изпрати бележка)
Вовка...имах познато рускинче някога, то така ме наричаше:)

Много ми хареса разказът.


Re: Бог мой
от secret_rose на 24.05.2012 @ 10:04:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Или Володя...
Привет, Владик :)

]


Re: Бог мой
от petia_bozhilova на 27.05.2012 @ 09:45:03
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си едно съкровище, Меги. Тъй като виждам, че четеш коментарите, ще си позволя и аз два съвета:

1. Пиши за всичко, което ти е на душата. Нещата не трябва да се отлагат. Ти си талантлива (меко казано), видяла половината свят и изстрадала една вселена, няма какво да чакаш, моментът ти е сега. Не се страхувай да пишеш и превеждаш на езиците, които знаеш, само давай да се разбере, че авторът е българин. За всички ще бъде интересно да се видят през погледа на един чужденец, но ще усетят, ако се „преродиш“ в унгарка, да речем. Аз готвя 13 години испански манджи, но паеята ми не е...а ,бе, не е испанска. Сигурно и аз ще се усмихна, ако испанка реши да ми сготви нашенска боб яхния...) .
Пиши, момиче мило!!! Пиши и публикувай в целия свят, интернет е с планетарни възможности.

2.Чети колкото си искаш коментари, но СЛУШАЙ само себе си:))))
Прегръдки!


Re: Бог мой
от secret_rose на 28.05.2012 @ 13:25:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Петя... :)

]


Re: Бог мой
от rudin на 27.08.2013 @ 07:23:30
(Профил | Изпрати бележка)
Меги! Ти си чародейка! :)


Re: Бог мой
от secret_rose на 27.08.2013 @ 14:16:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Само споделеното вълшебство е истинско...

]