Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 3
Всичко: 452

Онлайн сега:
:: ivliter
:: Heel
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 60 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Странности.
Детето Емель.
Кешан, 2007-2008

"Истинските ще бъдат различни,
истинските ще ги наричат странни.
Мнозина няма да ги обичат
и ще нанасят в душите им рани"

Щом не могат да видят нещо, или да го докоснат, хората казват, че то не съществува. Тялото на Ирис така и не бе намерено, следователно нямаше мъртъв. Нямаше го и жив, значи вече нямаше Ирис. Бог не бе дошъл с дълга бяла брада и добри очи насреща ни, следователно нямаше Бог. Странна логика. Винаги съм знаела, че нещо не и достига. Но истината е твърде относително понятие дори за хора като мен, които безумно искат да вярват в нея. Та нали все пак бе моята истина, макар и Ирисовата и на много други. Всеки лъч, всяка насочена насреща ни любов има отправна точка и нататък са безкрайни. Преминават от една среда в друга и продължават, а ако регистрираме пречупване, то винаги е частен случай.
В редките проблясъци на разум, както се шегуваше мъжа ми, осъзнавах, че Ирис може би наистина си е отишъл завинаги. Но никой от нас не изричаше друго, просто си бе отишъл. И надеждата, че някой ден ще го срещнем отново ни крепеше и помагаше да продължаваме. Магазина тръгна добре. В него работех аз след като изпращах Ванесса на детска градина с безплатния сЕрвис, извозващ децата от домовете ни до малката сграда в края на града, заобиколена от кални улици и пусти канари. Бе единствената държавна детска градина наоколо а частните подминавах и не ме интересуваха. Исках детето ми да научи обикновения живот, за другия имаше време. Исках да се старае и да се научи да споделя – себе си, вещите , времето си. Една от учителките и носеше хиджаб – кърпа, която покрива косите и дълго пардесю, манто, наречено джилбаб, оставящо открити само дланите и стъпалата, въпреки забраната на конституционния съд да се носят в обществени учреждения. Тази жена щеше да я научи на смирение, защото не се изправяше срещу закона а носеше одеянието си с любов. Първоначално ми липсваше в дългите дни зад студения щанд и рафтовете със сувенири от Онази земя. Дълго гледах килимчетата от козя вълна, наргилетата и фигурките от розово дърво - носеха аромата на Изтока. Ирис се усмихваше в душата ми и прошепваше, че избора да ги продавам ще ми помогне да ги пусна. Понякога връщах клиенти, изричах лъжа, настоявайки, че този или онзи сувенир са вече закупени но те избираха други. Мъжа ми бе наистина обезпокоен за мен и за да ме расее и откъсне от мислите ми купи лаптоп. Харесвах интернет но го считах за твърде опасно място. Бързо обаче ме погълна... Разтварях Гугъл, изписвах името на някой от суфи гигантите и откривах безброй четива които бях срещала само на турски език и в редки случаи на български на домашния ми компютър в Татван. Започнах да чета Джами, Мевляна, Халил Джубран, Саади на български и руски език и с изненада открих, че в интернет има будистки форуми и малки суфи общества на хора, вероятно не суфи или будисти, но събрани там със сходни и близки ми интереси. Първоначално само четях а после започвах кратка кореспонденция с един или друг и очарована откривах все повече и повече къде да спусна мисълта си и да прескоча тъгата. Така един ден попаднах на книга, наречена „Идващият нов човек”. Още с първите си страници ме плени. Беше... нещо познато, нещо което знаех, от Ирис, но обяснено много точно и категорично. С по-малко поезия но повече яснота. Четейки мъката в мен добиваше неизразими измерения. Завръщаше ме по върховете на Немрут и бреговете на Ван повече отколкото снимките, писмата и спомените. Книгата обаче се оказа непълна, електронният и вариант съдържаше само половината. Разочарована се връщах към Гугъл търсачката и търсех още. Открих странни връзки – богомили, катари, розенкройцери, масони. Секти. Междувременно зимата бе настъпила – снежна и мрачна, детето ми често боледуваше, промяната някак не и се отразяваше добре, домът ни бе студен, отоплението с домашно парно с казан в мазето не бе достатъчно и взехме решение да се преместим в друг дом. В живота ни се появи Бейджан със своята ефирна половинка Лале. Лале бе с кюрдски произход, учителка в начално училище и бе най-нежното същество което съм виждала. Бейджан бе колега на съпруга ми и не рядко го отмъкваше по мъжки а ние с Лале седяхме с часове пред компютъра и четяхме новото, което откривах. Тя обичаше суфите не по-малко от мен и с трепет споделяше знания и поезия. Нямаха деца. Много искаха да имат и правеха нужното но епруветките и колбите мълчаха. В онези дни започнах да се замислям, че ако душата на човек се преражда и съм така неразривно свързана с Ирис, навярно мога да „сваля” на земята същество, подобно на него. Поне така казваха четивата, че душата се преражда, или някаква част от съществото, която е безсмъртна. „Занимания за хора без работа” смееше се Бейджан но ме подкрепяше в идеята да имам дете. „Ти го доведи тук, ние ще го гледаме”. Един топъл ден, изхлузен между виелиците гостувахме на астронома от Истанбул, Игор, обещал да ме запознае с Трисмегист и Тот. Аз всъщност вече ги познавах, от интернет, но нещата които той ми разказа се оказаха съвсем различни.
- Емель, значи. Диляра никога не греши. Ако ти го е казала е вярно.
- Не вярвам на гадания и фалове...
- Тя не е гадателка. Ще имаш момиче, Емель. И ще е добре от сега да свикваш.
- Момче. Ирис, макар и Ирис да е женско име. Освен ако не реша да е Емил но няма да е Емель, звучи ми като Хмел.
- Какво лошо намираш в Хмела – лекува безсъние. Добре, добре, ти си знаеш – той се разсмя, но на тръгване ми подаде пакет, в който имаше розовко бебешко костюмче. – Децата идват много преди да ги поискаме. Те ни избират за свои родители. Дори само мисълта, че може би е добре да имаме ново дете означава, че то вече е факт. Това е за Емель, да и го дадеш като дойде.
Струваше ми се твърде интимно да обсъждам евентуалното ми бебе с непознати, но идеята все повече ми харесваше. Не просто харесваше – започнах да мисля само за бебето. Представях си го синеоко като Ирис, с нежна светла косица и съвсем безполово. Веднъж попитах Ванесса а тя каза, че ще има сестра.
- Защо пък сестра? Не искаш ли братче?
- Ти не разбираш. Ще имам сестра, красива и добра. Ще танцуваме заедно танца на смърфовете и тя ще нарича тате Ширин Баба*. Сестра ми ще прогони Гаргамел и всички смърфчета ще живеем весело. И аз много ще я обичам. И ти ще я обичаш, повече от мен.
Думите на детето ме вцепениха. Спомних си обясненията за кума – да доведеш второ дете в семейството за първото дете е като да доведеш втора жена в семейното ложе. Но ако тя го приемаше трябваше и аз. И то бързо, понеже вчера теста се бе оказал положителен. Под сърцето ми растеше малкото сърчице на някого. Не знаех кой е там но го обичах. Ирис се усмихваше и идваше все по-рядко. Липсваше ми. Непрекъснато плачех, наведена над снимките и се осъждах заради последните думи, които му казах. „Върви си. Време е да си вървиш, за да дойде Той. Докато си тук очите ми няма да Го видят.”
С първите движения на новото човече в мен дойде и първото Писмо. Сякаш от никъде... макар отправено от позната в интернет. Едва го дочетох, очите ми се затваряха и с премрежен поглед различих няколкото изключителни фрази в него. „Божествен Праатом. Пътят на Розата. Пресечна точка между световете”. За Бога, Ирис, къде си... Тези хора говорят като теб. Но това не е просто литература, това е Писмо... Писмо означава, че има отправител и получател. То е дошло за мен, аз съм, която го получих. Има и други, още много писма. Но те не са суфи, те са хора като мен, имат деца и семейства, живеят в Днес. Ти познаваш ли ги? Чувал ли си за богомилите... не онези, за които толкова слушахме в пещерата а за богомилите Днес.
Ирис мълчеше. Не знам къде беше отишъл. Четях писмата и ги препрочитах, детето в мен ги чуваше и когато безмълвно го питах истина ли са, лекичко чукваше по стеничките на малкия си свят сякаш с потвърждение. Но аз бях изплашена. Разпечатах писмата и ги четях когато съм сама в уединението на нощта, когато мъжа ми отсъстваше. Не продумах за тях дори на Лале. Импулсивно ги усещах като тайна, тайна между мен, нероденото бебе и отправителя.
Времето напредваше и лятото отмина като спомен. Заесени, а с това дойде и прохладата, така жадувана от уморената ми снага. Новият ни дом бе чист и уютен, топъл. Ванесса ми помагаше в подреждането на бебешките неща, детската стая, креватчето. В ранните месеци ехографа регистрира пола – момиче, но аз отказвах да го приема. Сънувах момченце, бяло и светло, то ми каза, че се казва Емил. Усмихваше се с най-сините очи на света. Носеше ризка с прехлупване и имаше слънчеви косици. Помежду си говорехме и го наричахме Ирис – Емил. Ирис е мил... Името беше на място. Оставаше само да се срещнем. Мъжа ми купуваше роклички, аз – камиончета. Безгласно изведохме от къщи всички оръжия – истински и играчки. Децата не бива да се учат на война от малки. Децата трябва да познават хармонията. Ирис-Емил обичаше цигулка. Винаги когато слушах цигулка притихваше движенията си и се заслушваше. Четях му от книгите на суфите, на всички езици на които можех. ____________
*
Ширин - на турски език така наричат смърфчетата. Ширин, ширинлер. Нещо много фино, нежно приятно.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 14.05.2012 @ 14:46:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 08:16:23 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, 60 част" | Вход | 12 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 14:50:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Молба:

Стиха в кавички в началото на тази глава съм чела в интернет много отдавна и не помня чий е. Помогнете ми да открия автора и да го впиша под редовете му... Хора които изричат подобни думи не бива да остават анонимни...


Re: Извезани души, 60 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 14.05.2012 @ 15:27:19
(Профил | Изпрати бележка)
В един момент ученикът сам трябва да продължи напред .Може би се страхуваме Меги,но щом това е в сърцата и душите ни-сигурна съм ще се справим.Дано научим и децата:)
Сърдечни поздрави!


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 18:18:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така е. Или идва невидимият учител... ако го пуснаме в себе си.

]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 18:28:50
(Профил | Изпрати бележка)
...ако го пуснем в себе си...абсолутли

]


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 18:30:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ми да...
"Бог живее там където го пуснем".

]


Re: Извезани души, 60 част
от boliarkabg на 14.05.2012 @ 15:55:00
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Меги, мила моя, моята красавица и моето силно момиче!


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 18:18:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--


]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 18:15:29
(Профил | Изпрати бележка)
!!! ашколсун афферим машалла, Мигле...ширинлер, Мигле Светла да ти е вечерта и чисти помисли и случвания! Никос


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 18:17:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
на бугарски комшу :))) инче не вдявам хахаха

мерси...

]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 18:21:29
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Мигле...и не забравяй че има и Гугле ххахехахохахах

]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 18:19:55
(Профил | Изпрати бележка)
shaffi shaffi...никнейм на автора на куплета, то е и мото й в blog.bg...където не влизаш хе

]


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 18:22:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
в този блог думите са поставени като мото горе и са в кавички... не е посочен автор
и аз го видях това

]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 18:30:21
(Профил | Изпрати бележка)
ами пиши и на лични...тя може и да знае хе

]


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 19:55:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
сигурно ще и пиша да я попитам... иначе във фейса, в бг.мама и къде ли не пуснах по едно запитване, може някой да открие автора...

]


Re: Извезани души, 60 част
от doktora на 14.05.2012 @ 23:42:23
(Профил | Изпрати бележка)
не знам..но, авторът е поет, древен, това е от мен...!
И цун за лека ноощ...:)
Док

]


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 15.05.2012 @ 00:04:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
От истинските е...
Тих сън...

]


Re: Извезани души, 60 част
от mariniki на 14.05.2012 @ 18:36:57
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
о, Меги...
толкова е фино, нежно и тъжно...
с невероятно изящен изказ на мислите..
прегръщам те..


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 19:56:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
благодаря, Маги...

]


Re: Извезани души, 60 част
от Caniko на 14.05.2012 @ 19:03:24
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Здравей, Мег.
Разбирам изживяния кошмар, разбирам го по-дълбоко отколкото можеш да си предтавиш.
Бях ти споменала за родния си град. И там са постъпвали така. не знам в днешни дни как е ...


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 19:57:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Никои преживявания не са случайни...

Дано в споменатия град вече не е така. Дано..

]


Re: Извезани души, 60 част
от anonimapokrifoff на 14.05.2012 @ 21:24:11
(Профил | Изпрати бележка)
Тук си мълчи.


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 23:10:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря..

]


Re: Извезани души, 60 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 14.05.2012 @ 22:53:15
(Профил | Изпрати бележка)
Единственият закон, на който е трябвало да се подчиниш и ти решително си го направила, е законът за майчината любов. Храбра Меги:)


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 14.05.2012 @ 23:13:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Майките знаят дали детето им е болно или здраво и никога не грешат...
Дауна беше само в главата на онзи перко. Но ми скъси живота с глупостите си. Лекар, строител и учител са най-отговорните професии, грешки там струват много. Затова трябва да се внимава...

Благодаря за прочита, Влади :)

]


Re: Извезани души, 60 част
от kasiana на 15.05.2012 @ 00:27:29
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, безмълвна съм от съпреживяното с теб в последните две глави на великолепния ти роман!!!

И само с песента на Ищар - "Не забравям нищо" мога да изразя вихъра от чувства, които превзеха душата ми, докато ги четях...

http://www.youtube.com/watch?v=VPzY62WpOQs&feature=related

Браво!!! За таланта да живееш и пишеш по неписаните закони на Светлината!!!

С обич ()
аси


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 15.05.2012 @ 10:49:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много хубава песен, мерси...
А тук вали
http://www.youtube.com/watch?v=AvZesLqsqew&feature=results_main&playnext=1&list=PL1706F124886278DF

]


Re: Извезани души, 60 част
от kasiana на 15.05.2012 @ 14:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Не успях да отворя линка...

]


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 15.05.2012 @ 15:46:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Песен...
Константин Цеков (от ФСБ) - "Като пепел и дъжд"
от албума "Крилете на рибите"

]


Re: Извезани души, 60 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 15.05.2012 @ 13:21:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Ох, дъх не ми остана! Трудно за прочитане, а кой знае как е за изживяване...
Прегръщам и теб и дечицата, мила!


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 15.05.2012 @ 13:23:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичко минава и заминава а после дори ако погледнеш назад си казваш - можело е и без това...

]


Re: Извезани души, 60 част
от petia_bozhilova на 26.05.2012 @ 22:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ох,Меги...


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 28.05.2012 @ 13:24:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Здравей...

]


Re: Извезани души, 60 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 21:14:28
(Профил | Изпрати бележка)
Меги...


Re: Извезани души, 60 част
от secret_rose на 22.06.2012 @ 06:57:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ми...

]