Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 832
ХуЛитери: 1
Всичко: 833

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 55 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Вътрешни безредия
2006

- Тя искаше да тръгне с нас! Защо не ми помогнахте, защо... Бериван искаше да я измъкнем, но се страхуваше...
- Не.
- Каво не! Какво знаеш ти! Аз го видях в очите и... тя се колебаеше, почти се съгласи накрая...
- Не, Меги.
Ирис ме гледаше някак странно и не бях съвсем сигурна, дали в очите му не долавях състрадание. Зина мълчеше и не реагираше а аз очаквах повече от борбения и дух и категоричната визия. Да ми помогне, например. Чувствах се едва ли не разочарована от тях двамата и не можех да се понасям в това състояние. Имах нужда да ми се обясни. Имах остра нужда да ми говорят.
- Обясни поне това свое Не.
- Бериван нямаше колебания относно решението си. Бериван се колебаеше... заради теб.
- Какво? Та на мен всичко ми е наред, аз съм добре. Чудесно съм! Мен никой не ме тормози, не страдам, не се побърквам, че любовта на детето ми е открадната, нито, че ще изгния накрай света сам сама без обич.
- Според Бериван, а също и аз така мисля, Бериван няма проблем, ти имаш...
- Ха! И какъв е проблемът ми?
- Тя е спокойна... В живота, който ти намираш за проблемен, тя не открива проблеми. Тя е в мир със себе си, дори не мисли за себе си, нима не те попита за Семи? Ако в нея съществуваше напрежение, би го изявила. Бериван искаше да помогне на теб, затова се колебаеше дали да тръгне.
- Не мога да повярвам, че слушам това.
- Именно...
Очите му бяха по-кротки от всякога. Очите му бяха най-синьото небе на тази черна, тъмна земя. Той вдигна ръка, издърпа забрадката от косата ми и ме прегърна.
- Имало някога, в стари времена, един богат, пребогат султан. Бил толкова богат, че можел да изхрани цялата земя и хазната му пак щяла да бъде пълна-препълна. Трябвало само да помисли, че иска още рубини и изумруди, диаманти и злато, и те веднага звънвали в краката му. Милостив бил султанът, с добро сърце и веднъж решил добро да стори. Излязъл от сараите си и тръгнал по белия свят да намери най-бедния човек и да го избави от немотията. Минал през много земи, видял много бедни хора, но те все някак се справяли с бедата си, с нищетата си. Един имал колиба, друг – рало, трети – комат хляб. Нямало нито един, който да няма нищо. „Не може да няма, там е някъде и очаква моята помощ” мислел султанът и продължавал да търси. Най-после на брега на една река съзрял измършавяло от глад момче с препаска на кръста, което седяло на слънце и се радвало на чуруликащите птички наоколо. „Намерих те най-сетне – рекъл султанът – ти си най-бедният човек на земята и аз искам да те направя богат”. „А ти си най-угриженият” отвърнал момъка и потупал земята до себе си да седне султана. Засуетил се султанът, извадил от дисагите везано килимче, постлал го на земята. Извадил баница, мех с вода, втори – с вино. Седнал и заразказвал на момчето какви честити дни го очакват от тъй насетне. А момчето слушало, слушало и накрая рекло: „Добри човече, Бог да е с теб и да ти даде честити дни, щом честити дни са твоето добруване. Аз нямам нужда от нищо и нищото няма нужда от мен.” „Как тъй?” удивил се султанът. „Тъй – рекъл момъкът – имот нямам но и товар не нося. Камила нямам, но камила не храня. И душа нямам, затуй не търся най-богатия на тази земя беден да го направя”.
- Ирис... може ли аз да довърша приказката...
- Сигурна ли си, че знаеш как?
- Рубините, диамантите – това не са ли нашите мисли, стремежи, очаквания. Господи... гледаме другите хора а се оглеждаме, и мислим, че каквото е добро за нас е нужно и на тях... И колкото повече мислим, толкова повече рубини падат... Още преди да срещна Бериван аз създавах в главата си въбражаеми проблеми, от които исках да я спасявам. И тези въображения ме превзеха...
- Тя би отвърнала на очакванията ти за да се успокоиш и после би се завърнала в света, който за нея е същия като навсякъде.
- И все пак... аз помня как умоляваше да не я пускаме от Анкара, не искаше да си тръгва...
- Заради Семи. Човешката любов силно променя хората. Прави ги слаби, податливи, желаещи. Когато са спокойни без нея те мислят с ясно съзнание.
- Този урок не го искам днес.
Продължихме пътуването в мълчание и аз отпуснах уморено глава на рамото му. Както винаги беше прав, трябваше само да се вслушам и да спра да роя опровержения. Но движението в ума ми не преставаше да ръси безброй безценни за мен съкровища и преди да заспя прошепнах, че всъщност тя е останала там заради децата си, а не защото света бил навсякъде еднакъв. „За този урок още ти е рано” бе прошепнал Ирис някъде дълбоко в съзнанието ми, сякаш без думи, „защото всичко, което ни обгражда на тази земя е само илюзия и нищо никому не принадлежи...” а аз запомних и вписах думите му в сърцето си. От тогава минаха дълги години, изтекоха бистри и мътни води, напояващи и измиващи, и достатъчно мъдрост, за да осъзная и приема мислите му за свои. Да ги приема, така както и себе си. Но в онзи момент горчилката се бе настанила като буца в сърцето ми и дълго не забравих злощастния опит да избавя момичето от живот, който всъщност напълно и принадлежеше. Тя го бе опитомила, бе смирила сърцето си и живееше така, както аз много време нямаше да мога, а спасителната ни акция бе заради мен.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 23.04.2012 @ 22:22:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:36:31 часа

добави твой текст
"Извезани души, 55 част" | Вход | 14 коментара (33 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 23.04.2012 @ 22:32:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Щот съм блейка... пак съм изпуснала звездичката:

*
Джуздан - буквално означава портфейл, но се ползва за стандартния документ за самоличност. Иначе всички видове лични карти - цивилни, военни, полицейски, носят и общото название кимлик/кимлици.


Re: Извезани души, 55 част
от skrej на 23.04.2012 @ 23:18:11
(Профил | Изпрати бележка)
Има за какво да благодаря, освен приятното изживяване да чета. От доста години живея с тази мисъл че светът е един и същ, просто нещата ни се случват по различен начин и в различен период от живота ни. Не знаех много неща за които бегло се досещах, а то имало - как да го нарека - учение може би? Поне така го възприемам и ако имам възможност ще прочета. Лека нощ


Re: Извезани души, 55 част
от anonimapokrifoff на 23.04.2012 @ 23:20:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ти определено промени мнението ми за турските мъже - получила си много разбиране и грижовност.


Re: Извезани души, 55 част
от Haramiata на 23.04.2012 @ 23:44:56
(Профил | Изпрати бележка)
Даваш възможност, отново, за изключително съпреживяване ... Колкото и както всеки може, разбира се. Но богато и многопластово ... Много ми хареса идеята за проблема на добротвореца - че може да се случи така, че проблемът всъщност е в него, а не в този, на когото той така копнее да помогне. Не бях се сещала за такава брилянтна формулировка ... Това си е изключително ценно онкритие! И все пак няма начин да приема, че това, което се случва с Бериван може да има някакъв смисъл. Повече ми прилича да е щрих от безобразната картина на кошмарния свят, който ние съвместно създаваме. Цялата картина, с всичките и щрихи, подлежи на заличаване.


Re: Извезани души, 55 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 24.04.2012 @ 00:17:04
(Профил | Изпрати бележка)
много научих от теб, за което ти благодаря... и чакам да науча още...


Re: Извезани души, 55 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.04.2012 @ 00:33:13
(Профил | Изпрати бележка)
:)))


Re: Извезани души, 55 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 24.04.2012 @ 08:08:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
"Този урок не го искам днес." - haha -сладурко, колко пъти и аз така съм казвала, ама...остава ни утехата, че когато Ученикът е готов...
Хубав става романът ти!:)


Re: Извезани души, 55 част
от boliarkabg на 24.04.2012 @ 12:55:45
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
много дълго време във вече не краткия си живот не можех да си обясня мъдростта:"Не прави непоискано добро". Нещо все се бунтуваше в мене, все казвах,че щом е добро и непоискано да е,то е Добро. Уви, бавно,но сигурно го осъзнах и разбрах. Твоят разказ сега ми го потвърди за кой ли път. Щастлива съм за друго: имаш край себе си двама допълващи се и истински мъже. Да сте живи и здрави.


Re: Извезани души, 55 част
от kasiana на 24.04.2012 @ 14:02:51
(Профил | Изпрати бележка)
Възхищавам ти се, Меги - въпреки младостта, ти си мъдрец, художник, поет и прониктовен психолог!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))



Re: Извезани души, 55 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 24.04.2012 @ 20:19:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Различно мислене имат тези хора, Меги. За нас е непонятно, а навярно и ние сме им ужасно странни. Кой да ти каже къде е истината?
Поздрав!


Re: Извезани души, 55 част
от ANG на 25.04.2012 @ 08:22:44
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
тук си надскочила себе си


Re: Извезани души, 55 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.04.2012 @ 15:41:06
(Профил | Изпрати бележка)
Тук много ме размисли и пак ще се върна:)
Наистина има неща,които не осъзнаваме.
Моята гледна точка до сега беше друга-
винаги ,когато искам да помогна на някой ,правя каквото съм преценила.
И казвам от тук нататък сте вие и понякога започват молби аз да довърша започнатото или мрънкане.И казвам-Господ дава,ама в кошара не вкарва,ако искате направете го, ако не ваша работа.
Сега обаче ще си помисля повечко от тази гледна точка - аз искам да им помогна , а те искат ли? :)
Или вероятно имам нужда от нещо ,за да постигна мир със себе си......:)
Виж каква досадница станах:)
Сърдечни поздрави и Благодаря!


Re: Извезани души, 55 част
от nironi (nironi@mail.bg) на 03.05.2012 @ 10:50:13
(Профил | Изпрати бележка)
"Аз нямам нужда от нищо и нищото няма нужда от мен.” , благодаря, М.!


Re: Извезани души, 55 част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 22:49:40
(Профил | Изпрати бележка)
Човешката любов силно променя хората. Прави ги слаби, податливи, желаещи. Когато са спокойни без нея те мислят с ясно съзнание.

Благодаря ти.