ПосещенияПривет, Anonymous
ВХОД Регистрация ХуЛитери:
Нов: SkyHookia
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14179
Онлайн са:
Анонимни: 166
ХуЛитери: 1
Всичко: 167
Онлайн сега::: BoboDux
Календар
П |
В |
С |
Ч |
П |
С |
Н |
|
|
|
|
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
|
|
|
|
[ добави събитие ] | Не си признават боговете грешки
дори когато сътворяват луцифери,
а после ги превръщат в черни офицери
и пращат ги да стряскат бели пешки.
Без грях са ни и земните шамани,
апостоли на мъченическата вяра,
но в храма вместо нея движили пазара
и смело се нарекли „първозвани”.
Те още служат в катедрали мèси,
макар че трижди от Исуса се отричат...
И с думата „предател” лицемерно кичат
единствен Юда, който взе, че се обеси...
19.04.2012 г
Публикувано от viatarna на 19.04.2012 @ 17:35:37
| Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 15
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. Р е к л а м аЗаписки за закономанията | автор: Bukvist | 608 четения | оценка 5 | показвания 30440 от 125000 заявени | [ виж текста ] |
|
"Единствен Юда" | Вход | 18 коментара (47 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 22:01:30 (Профил | Изпрати бележка) | Така е, Меги, коя съм аз да ги съдя...
Поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 19.04.2012 @ 20:53:28 (Профил | Изпрати бележка) | интересен поглед! Поздравления! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 22:02:29 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Женя:)))
Сърдечни поздрави:))) |
]
Re: Единствен Юда от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 19.04.2012 @ 20:58:36 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver | Браво, Кас!
И с думата „предател” лицемерно кичат
единствен Юда, който взе, че се обеси...
Точно така е!
П.П.: Според мен "грешки" в 1-ви стих трябва да се членува въпреки формата. Така са ме учили - за акцент.
Не си признават боговете грешкиТЕ
Това членуване не бърка нищо от формата, но пък заостря вниманието върху думата.
Така мисля, Кас! Ако не си съгласна, не го прави!
Поздрав и много усмивки!
|
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 21:49:30 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Сребърна:)))
Права си за първия стих, но първият вариант беше "Не си признават боговете свойте грешки" и, пишейки го в Хулите, съм сляла двата варианта..., без да искам...
Подлежи на преработване този стих, но още трудно работя с тези изпочупени ръце...
Сърдечни поздрави:)))))
Каси
|
]
]
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 22:05:13 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря:)))
Сърдечни поздрави:))) |
]
Re: Единствен Юда от vladun (valdividenov@abv.bg) на 19.04.2012 @ 22:52:37 (Профил | Изпрати бележка) | Браво, Каси, хубаво стихотворение със страхотен финал! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 23:05:43 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Влади:)))
Сърдечни поздрави:))) |
]
Re: Единствен Юда от voda на 19.04.2012 @ 23:07:58 (Профил | Изпрати бележка) | Бунтарско и замислящо...
Харесах! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 23:58:48 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Всепречистваща:)))))
Сърдечни поздрави:)))))
|
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 19.04.2012 @ 23:55:39 (Профил | Изпрати бележка) | Без да искам съм пуснала не варианта, който трябваше, затова тук помествам правилния:
Единствен Юда
Не си признават боговете свойте грешки
дори когато сътворяват луцифери,
а после ги превръщат в черни офицери
и пращат ги да стряскат бели пешки.
Безгрешни май били и земните шамани,
апостоли на мъченическата вяра,
но в храма вместо нея си въртят пазара
и смело се наричат „първозвани”.
Те чинно служат в катедрали кратки мèси*,
макар че трижди от Исуса се отричат...
И с думата „предател” лицемерно кичат
единствен Юда, който взе, че се обеси...
-------------------------------------
*Класическата меса се състои от шест части - Kirye (Господи помилуй), Gloria (Слава), Credo (Верую), Sanctus (Трисвятое), Benedictus (Благословен) и Agnus Dei (Агнец Божий). Съществува и т. нар. "кратка меса", при която се изпуска Credo.
Касиана |
Re: Единствен Юда от Paisa (paisa@abv.bg) на 20.04.2012 @ 00:24:39 (Профил | Изпрати бележка) | Човек отрича и осъжда онова, което не разбира.
Защитна реакция, предпазваща го да не падне от високия пиедестал, на който сам се е поставил. Но когато се опитва да съди Небето, си е чиста суета.
Отваряш голяма тема. Не мисля че си права, вкарвайки в един кюп несъпоставими неща. Когато чувството за справедливост ни води, същото това чувство трябва да ни напомня две неща - че то не е наше произведение и че може да бъде употребено едва, когато са ясни всички обстоятелства. |
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 00:47:12 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Раиса:)))
Не отричам и не осъждам нищо и никого...
Аз просто под формата на алегория загатвам вълнуващи ме теми за ЗЕМНИТЕ създатели на религиозни култове...
|
]
Re: Единствен Юда от Paisa (paisa@abv.bg) на 20.04.2012 @ 12:39:29 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря за Раисата. Голяма веселба!
Коментирах те, защото темата вълнува и мен.
Но явно говорим на различни езици.
Жива и здрава! |
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 15:16:35 (Профил | Изпрати бележка) | Извинявам се за грешката, Paisa(господин Атанасов)...
Вчера май не ми беше ден с клавиатурата(още съм в процес на възстановяване на двете ръце, които счупих в областта на китките)...
Хубаво е да се говори на "различни езици" по дадена тема, защото еднообразието уморява...
Сърдечни поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от Paisa (paisa@abv.bg) на 21.04.2012 @ 10:14:55 (Профил | Изпрати бележка) | Е, чак пък г-н Атанасов... прекалено официално е. Както виждаш, няма угодия.
Просто Пайса.
За стихотворението - винаги е имало хора, които намират в светлите идеи повод да използват енергията на вярващите в тях, за свои лични или групови, далеч не светли цели. Това се наблюдава в религиите, това се наблюдава и извън тях. Само, че има пък и една друга категория хора, която се опитва да отрече самите идеи, заради онези, които ги експлоатират. Това е същото, все едно някой да ползва доброто ти име, за да върши измами, а от това да следва, че измамникът си ти. Затова ти писах, че несъвместими неща не могат да се третират с обща мярка или определение. От това, че има хора опитващи се да впрегнат истината, съвсем не означава, че истината не е безукорна.
Сърдечни поздрави и на теб! |
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 21.04.2012 @ 10:33:48 (Профил | Изпрати бележка) | Истината е безукорна, но когато човеците се опитват да я впрегнат в своите си граници на ума, изкривяването се влачи до безкрайност...
Аз вярвам в Иисус, но и не и на 90% от чернокапците...
Сърдечни поздрави:)))))
|
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 02:27:17 (Профил | Изпрати бележка) | Я, светлина на страничката ми се появила:))))
Благодаря ти, Папакот:))))) |
]
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 15:26:17 (Профил | Изпрати бележка) | Духовна светлина, Папи:)))))
Аз духовните ги разпознавам от километри:))))) |
]
]
Re: Единствен Юда от ringo на 20.04.2012 @ 09:21:06 (Профил | Изпрати бележка) |
Поздравления, Каси!!!
Ринго |
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 15:19:04 (Профил | Изпрати бележка) | Здравей, Ринго:)))))
Радвам се, че се завърна:)))))
Сърдечни поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от Musketar на 20.04.2012 @ 10:17:39 (Профил | Изпрати бележка) | Хаха, черн офцери стряскат бели пешки... Готно стихо, Кас! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 15:21:47 (Профил | Изпрати бележка) | Ми, така си е...за черните офицери и белите пешки...
Радвам се, че намина и сподели впечатлението си, Мускетар:))))) |
]
Re: Единствен Юда от Vesan (proarh92@abv.bg) на 20.04.2012 @ 15:35:44 (Профил | Изпрати бележка) | Много ми хареса, Кас... и идеята, и изпълнението!
Поздрави! :) |
Re: Единствен Юда от kasiana на 20.04.2012 @ 16:14:28 (Профил | Изпрати бележка) | Благадаря, Весан:)))))
Сърдечни поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.04.2012 @ 16:33:16 (Профил | Изпрати бележка) | Ето още един подръжник на клетия апостол. Понеже виждам, че мненията ни по отношение на Юда си приличат ще ти предложа да прочетеш превода ми на неговото Евангелие. Според тълкованията там бива реабилитиран, като най-знаещия и просветен апостол.
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=47785&mode=flat&order=0&thold=-1 |
Re: Единствен Юда от kasiana на 21.04.2012 @ 01:33:30 (Профил | Изпрати бележка) | На фарисеите и римляните е бил необходим виновник, който да намали тяхното злодеяние спрямо Иисус, и - ето ти Юда... За учениците, отрекли се от своя учител още преди разпятието - също...
Те се били покаяли, и Бог им простил...
Клетият Юда си е като нашия клет поп Кръстьо... И двамата си отиват в мълчание, навярно защото искрено вярват, че Бог знае Истината и от своите Селения въздава комуто каквото трябва...
Светли събота и неделя, Лео:))))))))))) |
]
Re: Единствен Юда от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.04.2012 @ 12:51:35 (Профил | Изпрати бележка) | Очаквам неделята ми да е светла, зашото днес работя :(
Аз го възприемам като необходимата жертва. Иносказателно само Юда се е съгласил да извърши тая жертва, другите са били прекалено слаби за това. Погледнато чисто фактологично, ако не беше той с "предателството" как щяха да осъдят и разпнат Христа? И как щеше да воскръсне същия? А от там и как щеше да се обожестви, че и да даде повода за най-голямата и мощна религия понастоящем? /която на практика е основана и развита от Павел/
Все въпроси на които един заклет гностико-атеист като мене си отговаря също иносказателно и еднозначно. Та значи Юда си е изиграл ролята, която се е оказала една от най-важните в историята на християнството. |
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 21.04.2012 @ 14:43:22 (Профил | Изпрати бележка) | Така е. Но можеше и да бъде различно...
Ти как мислиш - какво щеше да се случи с България, ако патриарх Евтимий не беше извел търновските боляри на сигурно заколение, вярвайки, че ги води към помилване от завоевателя?
Е тази мисъл отдавна ме гложди...
Сърдечни поздрави:)))))
|
]
Re: Единствен Юда от galiakara на 21.04.2012 @ 11:00:27 (Профил | Изпрати бележка) | Добра идея, защитена достойно! Хареса ми, Каси! Поздрав! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 21.04.2012 @ 12:14:26 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Галя:)))))
Сърдечни поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.04.2012 @ 20:47:40 (Профил | Изпрати бележка) | Поздрави и от мен Кас!!!Да вникнем вътре в себе си ,че безгрешни няма...
Хубава вечер!:))) |
Re: Единствен Юда от kasiana на 21.04.2012 @ 23:14:27 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Кати:)))
Тъкмо се връщам от твоята "Мисия Нефертити", която за пореден път прочетох с удоволствие!
Светла неделя:))) |
]
Re: Единствен Юда от kasiana на 24.04.2012 @ 01:56:55 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Мариники:)))))
Сърдечни поздрави:))))) |
]
Re: Единствен Юда от zinka на 24.04.2012 @ 10:10:25 (Профил | Изпрати бележка) | И тръпки ме побиха - затова че
и Светлия отвътре пак е мрачен,
но носи повече вреда - той заблуждава
да му се довериш - и те предава!
Такова нещо...
Стискам ти десница за това стихо!
Кас!!! |
Re: Единствен Юда от kasiana на 24.04.2012 @ 12:41:26 (Профил | Изпрати бележка) | За жалост, така е. Изпитанията са за тези, които Той обича, а сладкото на живота - за разпъналите и все още разпъващите Го на кръста.
Удобна религия за властниците - духовни и светски...
Благодаря за поеничните ти размисли по темата, Зинка:)))
Сърдечни поздрави:)))))
И целувки за Андрюша:))) |
]
Re: Единствен Юда от doktora на 25.04.2012 @ 10:38:50 (Профил | Изпрати бележка) | Браво, Каси...
Да, стегнато римувано и иносказателно стихотворение, с особен заряд от едва прикрит гняв...оправдан гняв, към тези долни шамани промиващи мозъци и изпразващи джобовете на лековерните шарани...
Никос |
Re: Единствен Юда от kasiana на 25.04.2012 @ 16:04:11 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря за добрите думи, Никос Вселенски:)))))
Сърдечни поздрави:))))) |
] | |