Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 790
ХуЛитери: 3
Всичко: 793

Онлайн сега:
:: Georgina
:: Elling
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПешето
раздел: Разкази
автор: azzurro

Пeшето беше мъж и не беше. Защото плашеше само гаргите и жена си. Беше мъж, когато идваше по работа при жена си. Присъствието му изразяваше сериозност и претенции, готов беше всеки момент да обясни кое не така и не е правилно. Пешето. Висок, едър, с широки рамене. Очите му гледаха винаги омъжествено.
Какво е това ли, хъм, нали сте виждали как гледа мъж, попаднал между три жени и един хлапак. Ми мъжествено, естествено, но с едно О отпред. Какво да обяснявам повече. Разглеждах го, уж внимателно, но без особен интерес, защото ми е омръзнало от такива, дето хем се праят на мъже хем не са. Защо ли? Защото, през това време дребничката му, малка жена, щъкаше кротко около него и говорше с един умиротворителен глас. А очите и бягаха насам натам, светеха от бързото мислене и от притесние дали му е угодила достатъчно, та да се чувства добре. А той си седеше на стола в отпочиваща, царска поза, в очакване. Пешето не беше гъзорък, напротив, пипаха му ръцете - нещо домашно да свърши, да поправи, да донаправи. Но парите, както винаги, не стигаха и положението съответстваше само на една голяма дума, мизерия. Но нищо, на него му бе уютно с този недоимък, нали си имаше деца, къща, работа, жена, до която вечер да се стопли в леглото, където да му избягат дертовете.Какво да иска още, нищо че блъскаха на по две работи. Катето, жена му, излезе от стаята. Останахме само двамата. Гледах го втренчено и вече го изучавах . Той започна да се върти притеснено на стола. Станах и разсеяно заподреждах шишетата с ароматни масла. Бе дошъл за един отпускащ масаж, на него, че бе уморен. Знаех, че жена му бе взела решение да замине в чужбина, да поработи за повече пари. Нещо ме сърбеше под езика.
- Кога ще тръгва Катето? - изстрелях въпроса си аз.
- Ми не знам, - чух стреснатия му отговор. - Когато я повикат.
- Ти няма ли да заминеш с нея, ще си бъдете в помощ, ако сте и двамата? - продължих да чопля, докато слагах хавлията.
- Ми не. - Пешето се сви още повече, като малко дете.
Очите ми го гледаха с една голяма, неразбираща въпросителна и с очакване.
- Мииии - промълви той - шефът ми няма да разреши.
Отговорът прозвуча сякаш „ палачът, този, който решава съдбата ми, няма да ме остави да живея така, както ми се иска” или по - скоро в очите му се четеше „СТРАХ ме е”.
В главата ми се завъртя едно голямо Мухльо, и къде по-лесно е да замине жена ти в неизвестното, не и ти.
- Лягай!- чух се да му казвам вместо горното.
Пешето се разкърши и опъна умореното си тяло на кушетката. Идваше от нощна смяна, като пазач на някаква си голяма компания. Гърбът му, добре сложен разказваше неща, които човек не може да види сам . Ха-ха-ха, засмях се мислено, ами да, нали е отзад , как можеш да видиш сам. Сложих ръце на гърба и размазах маслото. Пешето мълчеше в очакване на отпускането и удоволствието от него. Ръцете ми обхождаха местата, които обикновено показват застой и болка. Но тук не намерих нищо обезпокоително, напротив, хъм, много добре гледан гръб, тоест тяло. Това се случва при хората, които обикновено не товарят себе си, а околните, мускулити изразяваха спокойствие и ненапрегнатост, даже радост от живота.
Естествено, помислих си аз, има кой да тича вместо теб. След малко долових равномерното дишане на Пешето - заспиваше. Спокоен, добре отглеждан, за да може да се показва с голямото си О и да плаши гаргите и.... вече не знам дали и жена си, защото тя просто замина.
Често чувам въпроса : абе, къде са тези мъже, бе?
Навеждам глава и си мисля: ми не знам, ама май ги убиха през втората световна.
Не разбирам защо, след като слънцето изгрява от изток, хората заминават на запад и все по на запад . Но то не се интересува от това и си изгрява, откъдето си знае.


Публикувано от aurora на 11.04.2012 @ 13:22:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   azzurro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:24:21 часа

добави твой текст
"Пешето" | Вход | 10 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пешето
от Caniko на 26.04.2012 @ 10:25:54
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Да избягаш от изгряващото Слънце ?????????
Защо?
Защо в нашия кавалерът припряно пита:
Ти, госпожо, ще седнеш ли или аз да седна? - и сяда спокоен, че е истински европеец, демек кавалер.
;-(((


Re: Пешето
от katbalu на 19.10.2012 @ 13:38:24
(Профил | Изпрати бележка)
С интерес прочетох разказа за Пешето:)
ГоркОтО Пешенце! Звучи ми като една безлична пешка на шахматната дъска- от тези, дето за нищо не стават и веднага ги отстраняват.



Re: Пешето
от azzurro на 20.10.2012 @ 12:06:13
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей katbalu, радвам се че си на моята страничка и че хареса !!! Благодаря ти!!!

]


Re: Пешето
от zebaitel на 11.04.2012 @ 13:54:39
(Профил | Изпрати бележка)
Той светът стана Пеше до Пеше, Ваня! И от двата рода! Това, да поемеш отговорност си е голяма отговорност!!!
А финалът е чудесен! Къде ще ходим на изток? Хората в Япония и Китай живеят по съвсем други морални закони!!! Браво!


Re: Пешето
от azzurro на 11.04.2012 @ 22:00:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти Живе за прочита и коментара !!! И аз затова често си задавам въпроса какво се случи та забравихме, че трябва да поддържаме хармония извън и вътре в себе си€ А може би не сме присъствали на някой урок на природата.

]


Re: Пешето
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 11.04.2012 @ 14:44:16
(Профил | Изпрати бележка)
спокоен, добре отглеждан...
Много ми хареса!


Re: Пешето
от azzurro на 11.04.2012 @ 22:01:48
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Женя радвам се че ти хареса ! Благодаря ти за коментара!!! Пожелавам ти хубави празници с много слънце и обич!!!

]


Re: Пешето
от lordly (lordly@mail.bg) на 11.04.2012 @ 14:57:31
(Профил | Изпрати бележка)
Аз го познавам този Пешо, но познавам и доста Пешанки с тази характеристика и то без да съм ги пипал по гърба.


Re: Пешето
от azzurro на 11.04.2012 @ 22:09:05
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Лордли, благодаря ти че прочете и коментира!!! Така е щом има Пешо има и Пешанки. Нещата в живота са винаги двузначни. Хубава вечер Лордли и весели празници!!!

]


Re: Пешето
от mariq-desislava на 11.04.2012 @ 20:38:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ама как се забавлявах, четейки.:) Специфичен начин на изразяване използваш, който няма как да не направи впечатление.


Re: Пешето
от azzurro на 11.04.2012 @ 22:31:26
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Мария, много се радвам че си тук и още повече че си получила и доза забавление !!!! Благодаря ти за добрите думи !!! Желая ти хубави, весели, празници пълни с настроение и смях!!!!

]


Re: Пешето
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 18.04.2012 @ 10:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ, наболял...
Поздрави, Ваня!


Re: Пешето
от azzurro на 21.04.2012 @ 08:26:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти Владун, че прочете и хареса !!! Хубав ден ти пожелавам!!!

]


Re: Пешето
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 23.04.2012 @ 16:53:38
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за този разказ!!!


Re: Пешето
от azzurro на 27.04.2012 @ 14:53:44
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Кате, благодаря ти за прочита и коментара!!!!

]


Re: Пешето
от Markoni55 на 24.04.2012 @ 13:55:15
(Профил | Изпрати бележка)
Очите му гледаха винаги омъжествено.

Яко попадение! Нещо напоследък и аз забелязвам не стига че все с единия крак са в нарушение/според моите критерии/ ами искат и да им се възхищаваш. Ама работа! Наистина се изразяваш интересно и даже до болка познатите истини оживяват по друг начин. Поздрави!


Re: Пешето
от azzurro на 27.04.2012 @ 14:58:11
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Маркони, благодаря ти че хареса!!!

]


Re: Пешето
от mariniki на 04.06.2012 @ 14:48:22
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ама как хубаво си го обрисувала...
точно и актуално...пешета само да искаш...
къде ли са истинските... с ласкава усмивка
за теб...


Re: Пешето
от azzurro на 04.06.2012 @ 17:29:09
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря mariniki, за коментара и че хареса !!! :)))

]