Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 788
ХуЛитери: 2
Всичко: 790

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 47 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Анталия, светът на Джузеппе
лятото на 2006

"Здравей, Ирис...

Днес тук е неделя. Портокаловото ухание се промъква през стъклата на колата и обгръща сетивата ми с нежност. Пиша ти на задната седалка на автомобила под наем, на път за Анталия. Липсваш ми. Брегът е прекрасен но твърде безсмислен, когато не може да бъде споделен с любимите ни хора.
Нали си там... Скоро ще се върна.
Меги..."

Така и не успях да избера достатъчно красива за него картичка затова я нарисувах. Спуснах перести ветрилообразни палмови листа от едната страна на листа, разплисках вълните на Средиземно море под тях и по цялото писмо посипах мек перлен сим. А долу в ъгълчето нарисувах едно откъснато от живота листо на филодендрон под което сгуших оскъдното си послание. Замислих се над името - phileo от гръцки бе "обичам", dendron - дърво. Златисто-черните отблясъци по листата на някои видове бяха неописуемо красиви, тъничките им, впити в пулсиращите стъбла на други растения коренчета, или едрите висящи навън подобно пипала, опитващи да достигнат пулс. Самата аз понякога се чувствах като пълзяща лиана в тази гореща и безкрайна страна и пиех живителен сок от всичко, което попадаше на пътя ми, с вкус или без... и с единственото условие да оцелея.
Като по поръчка един такъв ми се усмихна широко в момента в който колата спря на тясната алея към хотела. Линден и Андре - особен вид, а казват, че го имало само в Колумбия. Ако разполагах с полароид бих добавила към писъмцето и снимка.
Две момчета вдигнаха куфарите ни и поеха към еднофамилните бунгала насреща. Гърба все още силно ме болеше и едва се движех, затова поех към бамбуковите кресла отстрани на градинката и седнах с писмото в ръка. Нямаше да го изпратя, нямаше как. Щеше да прелети разбира се, огромното разстояние от тук до малкото кюрдско селце на края на света, подобно оживял хартиен жерав и навярно щеше да намери и адресата, но беше безсмислено. Собствената ми душевна падина бе достатъчна и за двама ни. Зареях очи след вятъра. И тук морето бе прекрасно. Налегна ме дрямка и напълно забравила за съпруга си и разопаковането на багажа отпуснах рамене на меката облегалка и затворих очи.
- Ето, покрий се, духа.
Сепнах се и подскочих срещу не по-малко изненадания от реакцията ми човек. Присвих очи и го огледах. Беше тъмен и сбръчкан като дяволска нощ, носеше безцветни дрипи и широка сламена шапка с червена украса, държеше бял чаршаф с който опитваше все пак да ме покрие и се усмихваше насилено.
- Кой си ти?
- Джузеппе.
- Моля?
- Не и Верди! - вдигна заканително пръст нагоре - в моето име има две П.
- Ясно... Ами, Джузеппе с две П, тук е толкова горещо... не искам да се завивам, само да си подремна.
- Сеньора, дори в Анталия върху спящото дете вали сняг.
- Разбирам...
Понадигнах се, с почивката ми бе свършено.
- Всъщност... Верди пише хубави опери. И освен това и в неговото име са две П.
- Не и в Туркия, не и в Туркия, сеньора.
- В Италия ли?
- О, само вие турките я наричате Италия...
- Е, аз не съм турките. Няма значение, всъщност... Как си попаднал тук?
- В някой минал живот. Търсех моята Франческа, сеньора, моята Франческа. Огледай се - белезза, белезза, Франческа... тя е навсякъде - в копринения пясък на разсъмване, в бродираното звездно небе нощем. Франческа...
Стиснах писъмцето до Ирис и смутено го сбутах под масичката за чай. Сякаш нямаше да го види.
- Дай ми това! Дай ми го!
Той дръпна плика от ръката ми, смота около него края на ризата си и се отдалечи към плажа.
- В бутилка, в бутилка, Франческа, белезза, белезза, сеньора...
Загледах се подирему и тръгнах към бунгалата. G. вече разопаковаше и бе метнал две плажни хавлии на перилата на леглото. Около него момче с четка за прах с разноцветни пера почистваше абажура на един лампион, целия облепен с мидички.
- Той не е добре, амфенди, не му се сърдете.
- Кой? Джузеппе ли? Познаваш ли го?
- Работи при нас. И тук живее...
- Италианец ли е?
- Да. Много отдавна дошъл в Турция. Виждате ли онзи хотел насреща? Огледалния, с многото етажи. Бил е негов. После получил телеграма от родината си, че любимата му се удавила, и полудял.
- Трябва да е била необикновена жена...
- О, да, той само за нея говори.
- Тук май няма много турци?
- Няма.
Момчето се усмихна, прибра бакшиша и излезе.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 21.03.2012 @ 08:48:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:49:16 часа

добави твой текст
"Извезани души, 47 част" | Вход | 9 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 47 част
от Caniko на 21.03.2012 @ 10:21:44
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Мег, поздравявам те за изящните картини и красивите думи ...
Но се замислям за неизпратените и неполучените, за изпратените и получените писма, които променят живота ни ...
И все пак зората коси разпилява.
Красив да е денят ти!
:-)))


Re: Извезани души, 47 част
от boliarkabg на 21.03.2012 @ 13:01:56
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
когато съм безкрайно скапана и самотна ми стига само да напиша всичко....дори да зная,че няма да го прочетат. Благословена си с мъжете в живота си!!!


Re: Извезани души, 47 част
от nironi (nironi@mail.bg) на 21.03.2012 @ 14:05:36
(Профил | Изпрати бележка)
Някак неусетно сричката става една - "ДА" , изписана с проникновение в бутилкописа на битието ... /след(в)а/, здравей, secret_rose!


Re: Извезани души, 47 част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 21.03.2012 @ 14:34:08
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!... За умението от обикновеното ежедневие да правиш литература!


Re: Извезани души, 47 част
от anonimapokrifoff на 21.03.2012 @ 14:43:36
(Профил | Изпрати бележка)
Не е лесно да описваш крайни състояния - радост или мъка, но ти го можеш, без да правиш от това драма или сладникаво четиво.


Re: Извезани души, 47 част
от ANG на 21.03.2012 @ 15:33:21
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Дали


Re: Извезани души, 47 част
от zaltia на 21.03.2012 @ 16:33:24
(Профил | Изпрати бележка)
"- Джузеппе, ти сега си в Турция, в Анталия...
- Да. И ти."
Даа...Меги, но в мислите, в сънищата, и в мечтите си...можем да бъдем където си поискаме...
Честита първа пролет от мен!


Re: Извезани души, 47 част
от joy_angels на 21.03.2012 @ 19:57:58
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да коментирам тази част. Жегна ме...
Мисля, че думата белезза, която използваш тук е bellezza, която значи красота, на италиански. Произнася се "белеца".
Освен ако Джузепе не е загубил разсъдък до там, че я е произнасял грешно. Ако е така - извини.
Благодаря ти за написаното.


Re: Извезани души, 47 част
от Haramiata на 22.03.2012 @ 23:18:14
(Профил | Изпрати бележка)
посъбрах си мислите, след като я прочетох. Отначало нямаше и нищо за събиране. Само съзерцание. После мислите все пак нахлуха и разбъркаха работата. Чудеха се, кое е повече- красотата, или дълбочината. Глупости ... Магията на отвъдсловието е най-много ...
Благодаря ...