Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 0
Всичко: 851

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаза Ораторите, Слушателите и Техните Производни
раздел: Есета, пътеписи
автор: osi4kata

По принцип дърдоренето не е в моя стил. Имам познати, които цял живот си ги бъбрят едно към гьотере, ден да мине два да дойдат и са си спечелили слава на завидни оратори, защото може би никога никой не ги е слушал внимателно. Аз обаче още си спомням урока за добрия слушател (беше някъде в началните класове) и когато някой ми говори, си отварям ушите на четири. Де от добро възпитание, де от любознателност..
Няма значение кой е набрал инерция по наклонената плоскост на риториката - аз попивам всяка дума и я запомням. Помня като слон (още си спомням как Щатите нападнаха Ирак, защото Садам бил спонсорирал терористичната акция на 11 септември), помня до безсъзнание.. Като че ли си нямам друга работа.
Помня как осем години обвиняваха българските сестри в Либия, че са заразили няколкостотин деца с вируса на Хепатит Б, а накрая ги осъдиха, защото били заразили същите тези деца с вируса на СПИН. Зяпнах тогава, честно.. и чаках някой да повдигне въпроса с това противоречие, но не би.. Накрая взех като луда да събирам информация да не би Хепатит Б и СПИН да са едно и също заболяване, защото и аз, когато бях на 19 години прекарах един Хепатит Б(бях кръводарител).. Още си спомням как гузно ме погледна сестрата, когато счупи венозната игла и веднага грабна от шкафчето (!) една друга игла за да ми източи кръвчицата.. (после се чувствах късметлийка, че съм пипнала само Хепатит Б:)). Както и да е.. СПИН-а не е Хепатит...
И всъщност - какво стана със СПИН-а? Нещо не го споменават напоследък... Сега повече се говори за грипове - птичи, свински, вински.. Всякакви грипове! Мен ако питате - най-големите грипове са ораторите, които създават имената им.
Помня, когато американците стъпиха на Луната.. Мамоо, какви приказки се изговориха.. Всякакви! Самосвали от приказки се изсипаха! Танкери! Хвалби, завистливи нотки.. Само дядо ми Стоимен един ден спря телевизора и отсече - "Ха! Отишли до Дикилиташ, направили си няколко снимки и сега си чешат езиците!".. И дядо Стоимен не беше по дългите приказки.. На него съм се метнала.
Помня и повечето речи на др. Тодор Живков - "Тъз година завод за полупроводници, догодина за цели проводници..Ха-ха-ха :))". Голям тъпунгер. Срам ме беше да го слушам. Ставаше ми неудобно, че някой друг може да го разбере и да си направи харакири, когато осъзнае колко сме прости. Аз не бих си посегнала, защото гледам философски на нещата и приемам дори и изотопите на простотията.
Помня и бурните словоизлеяния по митингите след като най-накрая някой дръпна шалтера на Тато. Тогава беше времето на големите приказки! На песните, на тангата и изобщо на масовото психясване. Никой нищо не работеше! Всички дрънкаха като празни ярмомелки... И гладуваха на палаткови лагери повсеместно.
Помня как след цялото дрънчене и гладуване пристигнаха борците - с бухалки и анцузи. Те не говореха много, ама много биеха.
След тя беше нашествието на застрахователите.. Те бяха като арменското знаме - метър на метър плат, два на два уста! "Мижи да те лАжем".. така казваше дядо ми Стоимен... Не си ли платиш застраховка живот - лев няма да видиш отникъде! Не си ли платиш застраховка на колата - утре ти я няма и ти я връщат само ако си платиш. Не застраховка. Ако ти харесва!
А, за малко да заправя за онези сладкодумници Фараоните! Баси, пирамидките си издигнаха тия само с голи приказки! Пирамидите в Гиза - ряпа да ядат! Накрая се маскираха като бедуини,сръгаха в ребрата камилите си и керванът с парите на народа изчезна сред пустинните пясъци.
Помня всички речи по комсомолски събрания, макар да заспивах по протежение на ивента - пак помня. Същите приказки ги чух и в гъза на географията , Нова Зеландия. Не от комсомолци, а от пишман-капиталисти. Как човек за човекът е брат(!) и как на по-слабите трябва да се помага... Да, обаче, само слушателите трябва да ги спазват тези предписания и да помагат. Ораторите са прекалено заети с по-възвишени дейности.
Понеже помня всичко и ми прави впечатление как с едни и същи селски номера Големите Оратори си прокарват идеите и си постигат целите, а Големите Слушатели преживят като дойни крави и разпърдат отегчено, но не защото са чули за що иде реч, а защото подсъзнателно са толкова отвратени от безмисления си животец, че се чудят в коя кръчма да се натикат до дупка с някой ментак и да изпаднат в блажена летаргия. А насиликонените им половинки да нацупват глуповато устнички и за отмъщение да си напазаруват една кошничка парцалки от МОЛ-а или да срещнат Кумчо Вълчо в гората и да го прелъстят...

Много се разприказвах и аз.. Аде, че май никой не ме чува...


Публикувано от aurora на 23.02.2012 @ 08:39:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   osi4kata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:59:48 часа

добави твой текст
"за Ораторите, Слушателите и Техните Производни" | Вход | 6 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от feia на 23.02.2012 @ 09:31:17
(Профил | Изпрати бележка)
Аа, чувам, чувам...


Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 23.02.2012 @ 09:53:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
тук някъде и за читателите да кажем, че то и там производни много!;)
поздрави, Руми!:):):)


Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от rainy на 23.02.2012 @ 16:19:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Пия тук един чай за освестяване от умора, но ми е излишен в комбинация с ударно кафе като текста…
И защо не съм чела твоя проза досега, моля? Или пак съм бляла…
;)
Достави ми истинско удоволствие, благодаря ти!


Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от verysmallanimal на 23.02.2012 @ 21:09:40
(Профил | Изпрати бележка)
Чува, чува! :):)))


Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от angar на 24.02.2012 @ 07:43:31
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И аз досега не бях чел твоя проза, а сега съм възхитен! Мислех си, че само аз ги помня тези неща.
И ми е тъжно като си помисля, че "така било е и ще бъде!"
Продължавай да слушаш, да помниш и да коментираш - и сега, особено или поне в Европа, ефирът бръмчи от оратори.


Re: за Ораторите, Слушателите и Техните Производни
от Musketar на 24.02.2012 @ 16:19:29
(Профил | Изпрати бележка)
!