Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 3
Всичко: 588

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазкажи ми
раздел: Разкази
автор: verysmallanimal

- Разкажи ми нещо.
- Искаш ли да ти кажа какво правихме вчера? Не е кой знае какво, но...
- Не, не. Нещо, което не сме правили, което никой не е правил.
- Приказка?
- Мммм, да, приказка. Някой правил ли е нещата, за които се разказва в приказките?
- Да ти кажа, не зная. Някои звучат така, сякаш са нарисувани с жълта боя върху камък – не много ясно, не и красиво, но като че е истина. Някои пък са много красиви, но усещаш, че разказаното никога не е било.
- Объркващо е.
- Да, малко. Сигурно защото се опитваме да преразкажем света.
- Защо? Грозен ли е?
- Не, не, че е грозен, а така...То е като да се чудиш какво ли ще стане, ако...ако стане нещо друго. Защото ние винаги искаме да е различно. Отказваме да живеем истински, отказваме дори да умрем истински.
- Не обичам, когато говориш така. Може ли да се живее на ужким?
- Да, в приказките.
- И всичко в тях е по-хубаво?
- Не винаги. Понякога е по-лошо, много по-лошо. Понякога са ужасни. Но аз няма да ти разказвам такава приказка.
- И са измислени, защото искаме да е така? Да е страшно?
- Може би. А може този, който разказва да иска да се освободи от страховете си, да ги извади на светло.
- Страховете умират ли на светло?
- Умират – повечето от тях. Но има и други, които се раждат отново – много упорити са. А може пък на нас да ни харесва да сме малко уплашени. Мисля си, че сами измисляме някои от тях.
- Това е глупаво! Не искам да измислям страхове, не искам и ти да измисляш! Обещай ми!
- Знаеш ли, не го правим винаги нарочно. Като онази игра с ръцете, които хвърлят сянка върху стената. Забавно е, но понякога сенките оживяват и се протягат към теб – като сянката на куче, помниш ли? Ти малко се стресна, когато пламъкът трепна и сянката започна да се движи.
- Да, страшно беше – сякаш искаше да слезе от стената и да ме изяде. Значи искаме да ни е весело, но не знаем как? Защо се смееш?
- Защото май е така – каквото и да направим, накрая някой слиза от стената и иска да ни глътне. Сенките по стената не винаги са сенки от ръцете ни, понякога са сенки на мислите ни. Изправи се малко, да ти дам вода.
- Не искам вода сега. Разкажи ми.
- Добре. Имало една река – не много голяма, не и малка. Извирала изпод малък камък и се протягала напред и все напред – никой не знаел къде отива и имала ли край. Реката минавала през гори и поляни – тиха и спокойна – и носела слънчеви петна и сенки на дървета. На други места издълбавала планините и шумно скачала в деретата, бяла и пенеста. На едно място, където правела голям завой през гората, на един плосък камък седял един човек...
- Друг човек ли?
- Да, друг. Той седял, потопил краката си във водата и се радвал на слънчевите зайчета, които подскачали по малките вълнички на реката. Харесвало му да слуша бълбукането на водата покрай камъните и коренищата на дърветата, които растели по брега. Харесвал му допира на хладната вода, радвал се на водните кончета, които се стрелкали през леката мъглица над водата. Реката също го харесвала – галела ръцете му, когато се наведял да пие вода и тихо шепнела гальовни думи, които той не разбирал, но му звучали като музика. И после...
- Реките говорят ли? С думи?
- Да, говорят. Само трябва да се вслушаш.
- Искам да се вслушам някой ден...Защо млъкна? Очите ти са тъжни – мъчно ти е за реката ли?
- Малко, да. Слушай – човекът седял на брега и се чудел какво ли е отсреща. Смятал този бряг за свой, но искал и другия.
- Не е ли същото? Мислех, че от единия бряг се вижда другия, а там е същото.
- Почти същото е. Бреговете може да се различават малко, но реката е същата. Но ние не вярваме. Не вярваме и искаме да знаем. А и да имаме.
- Да имаме какво? Много брегове на една и съща река?
- Нещо такова. Та човекът решил да построи мост през реката. Мостът я хванал като в щипки и човекът вече имал и двата бряга. Преминал отсреща и погледнал реката...а тя се била вкаменила...
- ......................
- Не плачи, това е само приказка. Хайде, не плачи, моля те. Искаш ли малко...
- Не искам! Ти ми обеща хубава приказка, а сега...
- Ами хубавите ги знаеш вече – за принцесата в големия замък и красивия принц, който...
- Стига! Тази е глупава, не я искам! И ти не си виждал принцеси в замъци, казвал си ми!
- Не съм. Може би е било отдавна и приказката ни припомня онова време, кой знае. А искаш ли за мекия, прашен път, който се виел през цялата...не, тази няма да ти хареса.
- Ако е тъжна, няма да ми хареса. Може ли една приказка да е весела и истинска едновременно?
- Трудна работа. Като си помисля, истинските са все тъжни. Като онази за дъжда и дупката, в която човекът го хванал, помниш ли я?
- Помня...затова ли дъждът сега е черен?
- Е...сега е друго. Но може и затова да е – направихме така, че...
- Да, да, знам! И за дъжда знам, и за птиците, дето все ги рисуваш, и за онова, как беше...зеленото?
- Трева?
- Аха, трева.
- А, сетих се – ще ти разкажа за звездите и за каменните кълба, дето се въртят около тях, искаш ли?
- Не знам...има ли хора там?
- Със сигурност има на някои. Но са много далеч.
- Много хора? Не като тук? Защото тук няма други, така си ми казвал. Казвал си ми, че сме последните...
- Да, мисля, че сме последните. Не вярвам да е останал някой. Поне не наблизо.
- Самотно ми е, а на теб?
- Като съм с теб и когато гледам звездите, не ми е самотно...не много.
- А може ли...може ли да има приказка, която е и хубава, и весела и...и може да стане истина? Такава в която дъждовните капки са прозрачни и карат реката да бучи и пътят да не е прав, а да кривуличи, без да пробива планините? И после...и после звездите да са много и ние да виждаме хората, които се въртят около тях на техните каменни кълба, и те да ни виждат...и да сме много, да се смеем, потопили крака в реката? Мисля си за приказка...приказка, в която някой идва...някой, дето разгонва сенките по стената...И няма вече да сме последните... А, може ли, може ли? Кажи ми! Защо мълчиш?! Няма ли такава приказка? Няма ли?


Публикувано от alfa_c на 06.02.2012 @ 15:11:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:49:07 часа

добави твой текст
"Разкажи ми" | Вход | 16 коментара (33 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Разкажи ми
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 06.02.2012 @ 15:40:06
(Профил | Изпрати бележка)
Приказките, които си измисляме, са огледало на нашето душевно състояние... Дано прогоним сенките от себе си и в това, което разказваме, небето просветне от слънцето в нас!
Аплодирам тъгата и мъдростта ти, голям, голям разказвачо!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 17:44:48
(Профил | Изпрати бележка)
Да, пастирке, права си - няма по-истинско огледало... И - дано!
Благодаря ти!

]


Re: Разкажи ми
от secret_rose на 06.02.2012 @ 16:08:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ех, искам още...
искам приказката за каменните кълба... и за мекия прашен път, и за...що дъжда е черен...


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 17:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
:) За мекия прашен път ти разказваш - вървиш по него и събираш мъдрост и топлота, разказваш ни ги и ни водиш по пътя...
И дано дъждът който те къпе по пътя никога не е черен!

]


Re: Разкажи ми
от anonimapokrifoff на 06.02.2012 @ 19:22:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много силен разказ.


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 19:42:10
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Анониме!

]


Re: Разкажи ми
от joy_angels на 06.02.2012 @ 19:52:26
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, човече, хвана ме за гърлото...


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 21:15:26
(Профил | Изпрати бележка)
Истинските приказки са тъжни...
Радвам се че ти хареса, Радост!

]


Re: Разкажи ми
от zebaitel на 06.02.2012 @ 21:37:07
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм смятала за страшно интересни историите само от пряка реч! Обясненията са излишни! Булгаков има един такъв - мисля, че се казваше "Псалм". Исках да кажа, че много ми хареса! Поздравления за формата и за чудесното съдържание, VSA!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 23:03:35
(Профил | Изпрати бележка)
Предизвикателство е да опиташ да накараш читателя да го види, без да му обясняваш...
Благодаря, zebaitel!

]


Re: Разкажи ми
от ulianka на 06.02.2012 @ 22:04:00
(Профил | Изпрати бележка)
Сетих се за "Децата на хората"... Мисля, че сега му е времето за приказки като тази. После ще е късно, ако вече не е...


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 23:04:42
(Профил | Изпрати бележка)
Надявам се да не е късно. Както за Клайв Оуен :)

]


Re: Разкажи ми
от lordly (lordly@mail.bg) на 06.02.2012 @ 22:57:12
(Профил | Изпрати бележка)
Смяната на двата плана с един акцент в разказа ми допадна, но във финалът нещо не ми достигна, ...сигурно аз нещо съм счупен!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 06.02.2012 @ 23:07:23
(Профил | Изпрати бележка)
:) Не си счупен :) Просто ти би го написал по друг начин. В това е цялата красота - иначе един от всички нас щеше да е достатъчен :)

]


Re: Разкажи ми
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 07.02.2012 @ 15:47:51
(Профил | Изпрати бележка)
Сякаш четях откъс от "Малкия принц"... хубаво ми стана и тъжно...


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 07.02.2012 @ 18:15:36
(Профил | Изпрати бележка)
Ехей! Не ме качвай толкова високо - ще ми се завие свят и ще ми се вирне носа! :)
Хубавото и тъжното често са ръка за ръка...
Благодаря ти, Vesan!

]


Re: Разкажи ми
от mariniki на 07.02.2012 @ 18:30:07
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
приказките ги създавам ние...когато сме тъжни и си пожелаваме
красив и щастлив край... за да разгонваме сенките по стените...
много красив нежно-тъжен лиричен текст...очарована съм,
Вакрилов, за кой ли път......


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 07.02.2012 @ 18:47:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ей на - тук сме се събрали такива тъжни разказвачи ма приказки...И нека ни мислят за малко нещо хахави, нека...
Радвам се, че ти хареса, mariniki!

]


Re: Разкажи ми
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 07.02.2012 @ 20:17:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ти прогонваш сенките от стената и от сърцата, с приказки като тази...
А всъщност май за първи път чета проза, еднакво подходяща за всички възрасти!
Поздравявам те!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 07.02.2012 @ 20:47:12
(Профил | Изпрати бележка)
Ми не зная, Влади. Лично аз много се радвам на твоите приказки - хем са майсторски пипнати, хем винаги има едно оптимистично зрънце. А тая - виж каква е черна:) Ама така ми излезе отвътре...

]


Re: Разкажи ми
от petia_bozhilova на 07.02.2012 @ 20:41:11
(Профил | Изпрати бележка)
–Ох, добре, че звънна будилникът! Такъв кошмар сънувах! Излизам да окося тревата на моравата. Нали ще донесеш кафето на масичката?
................
Извинявай, Разказвачо, но ти си толкова убедителен, че току виж повярвам на приказката. Затова нахлух без разрешение.
Поздрави!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 07.02.2012 @ 20:49:08
(Профил | Изпрати бележка)
:):):))))
Много се радвам че ти хареса, Петя! Мисля, че ако повярваме, ще можем да я предотвратим...

]


Re: Разкажи ми
от Hulia на 12.02.2012 @ 14:45:12
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Май множко ми дойде една такава безнадеждност...още повече когато е толкова майсторски написана...
* * *
Ами...искам си и аз "приказката, която е и хубава, и весела и...и може да стане истина"...


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 12.02.2012 @ 21:21:51
(Профил | Изпрати бележка)
:) Не зная кое върви първо - действителността или приказката. Подозирам, че приказката. И тогава - нека си разкажем такава една - весела. И ще стане истина:)
Благодаря, Hulia :)

]


Re: Разкажи ми
от shtura_maimunka на 14.02.2012 @ 09:19:45
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Това ми е най-любимото ти произведение.
Чак ми иде да те стисна силно за врата...(ама няма да се отървеш де, все някога ще стане!;-))))приятелски, разбира се.


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 14.02.2012 @ 11:27:48
(Профил | Изпрати бележка)
Въх!!! Звучи като страшна приказка! Брррр....
:):))))

]


Re: Разкажи ми
от feia на 18.02.2012 @ 17:34:49
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с интерес! Казани са много истини.


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 18.02.2012 @ 17:54:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :)

]


Re: Разкажи ми
от boliarkabg на 24.02.2012 @ 08:41:37
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
ако допуснем да сме последните, ще поживеем в приказката, поздрави!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 24.02.2012 @ 14:28:10
(Профил | Изпрати бележка)
Ние вече сме в страшната приказка....

]


Re: Разкажи ми
от elenasim1 на 24.10.2013 @ 21:38:12
(Профил | Изпрати бележка)
Думите ми са излишни, ще кажа само... Благодаря!


Re: Разкажи ми
от verysmallanimal на 24.10.2013 @ 23:01:27
(Профил | Изпрати бележка)
:) Радвам се, че ти хареса :)

]