Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 755
ХуЛитери: 3
Всичко: 758

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВкопчване
раздел: Разкази
автор: verysmallanimal

Ставаше все по-трудно да се върви - тук горе, в Балкана, снегът беше застъпил здраво и не даваше на човек възможност да се отпусне.
Но имаше и нещо друго - нещо, което си беше в нея, извън снега и стръмната пътека. И когато спря за кратка почивка свали раницата, за да провери какво всъщност бе сложила вътре. Порови с ръка, а после я обърна и изсипа съдържанието на снега. От уж празната раница се заизсипваха какви ли не неща. И ставаха все повече - купчина, която растеше и растеше - до там, че се принуди да стане на крака, все още стискаща раницата, в желанието си да изсипе всичко. Когато раницата се изпразни тя седна до купчината и я загледа с учудване - кога и как бе успяла да натъпче всичко това, че и да го метне на гърба си? Огледа се - наблизо, затрупан от снега, се подаваше изсъхнал клон. Взе го и внимателно започна да ръчка купчината.
Ха! Какви са тези....о боже, та това са рипсени чорапогащи! Не беше обувала такива от както беше в трети клас. А това? Кукла с една ръка и странно изрисувани очи...ами да! Онази кукла, от татко - за десетия рожден ден...
Купчината се разпадаше на различни, познати и не толкова предмети - дрехи, писма, моливи, гребен, пръчка...Пръчка?! Пръчката, с която дядо я напердаши, когато почти удуши онова малко агне от прегръдки...Прегръдки...ама какво става? Наведе глава и се замисли. Защо, защо бе стискала така вратлето на агнето? Дали... Да, това е. Страхът, онзи разяждащ страх, че и то, както всичко друго, ще си иде... А сега? Сега не е ли същото? Не продължаваше ли да се вкопчва в животни, хора или дори намерено на пътя красиво есенно листо?
Продължи да рови - сега вече с ясната мисъл, че разравя това, което е останало от досегашния ѝ живот. Не беше много и това я ядоса. Защо? Я хората колко неща имат! Къщи, пълни със спомени, албуми със застинали усмивки, тефтерчета с телефонни номера – някои задраскани, но неизчегъртани от паметта... И винаги, по всяко време, където и да са, могат да се пресегнат и да извадят патерица, с която да докуцукат до края на деня. А после, изтегнали се на дивана, да я захвърлят в ъгъла – тъмния ъгъл, където изчезват ненужните вече неща.
Подритна ядно раницата. От единия джоб се търкули малко синьо стъклено топче и почти потъна в снега. Погледна го с безразличие и затършува в джобовете си за цигари. Запали една и вдъхна бавно и дълбоко. Чист въздух – глупости! И цигарите са патерици, не е ли така. Като чашата вино вечер пред телевизора. Както и следващите чаши. Патерици за стоножка, помисли си и се усмихна тъжно. Колко крака трябва да имаш, за да е гладък пътят ти – десет, сто? Голяма кутия сладолед, случаен и незадоволителен секс по време на служебно парти, клюки при фризьорката, модни парцали...и работа, много работа. Работа до посиняване. Защото след нея, вечер, те чака телевизорът. И виното. И пак, и пак...Въртиш се в кръг и на всяка обиколка мяташ нещо на гърба си. Или спираш, закотвена от нещо, в което си се вкопчила – нещо, без което не можеш да дишаш. Нещо, което те натиска надолу. Потъваш, но не пускаш.
Хвърли недопушената цигара, наведе се и взе синьото топче. Огледа се – наблизо стърчеше грозно изкривен полуизсъхнал бор. Отиде до него, утъпка снега наоколо и седна. Облегна глава назад и затвори очи. Човек се уморява да мъкне навсякъде този ненужен багаж. Като...Като това топче, например. Отвори ръка и се загледа в лъскавото стъкълце. Малки синкави искрици блеснаха за миг а после слънцето се скри зад един облак и искриците изчезнаха. Това топче...Не може да бъде – след толкова години! Запазила го е, без да знае защо. Без да знае ли? Ха! А онова лято, онова странно, потънало в тишина лято, когато...да, когато стана жена – там, на топлите плоски камъни край реката...Топчето...Топчето беше в дланта му, преди да...а после ѝ го даде. А тя, тя протегна ръце да се вкопчи. И...това беше, май. Няма друго. Винаги едно и също – първо се опитваш да задушиш някого в прегръдката си, а после...после ръцете ти са празни, очите ти са празни, светът е празен. Винаги така става. Винаги. Винаги.
Главата ѝ е клюмнала върху гърдите, очите ѝ са затворени. Не усеща, че пак вали. Тихо, на едри парцали, които бързо покриват раницата, купчината ненужни боклуци и нея самата. Бялото се вкопчва в ръцете ѝ, в дъха, в сърцето. Обвива я и с непоколебима нежност я притиска. Този сняг... Няма как да избягаш от него.


Публикувано от aurora на 23.01.2012 @ 08:47:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 14


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:12:46 часа

добави твой текст
"Вкопчване" | Вход | 17 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вкопчване
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.01.2012 @ 22:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Дойде ми на ум един стих на Добромир Тонев, ще цитирам по памет:

Превърнал хора и дървета в странни знаци,
подсилил до болезненост контрастите,
снегът пристига на последната си визитация
като при болни, за които всеки миг е щастие.

Много ми хареса разказът!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 29.01.2012 @ 23:05:51
(Профил | Изпрати бележка)
Eeeee!Страхотно!
Благодаря ти, Влади!

]


Re: Вкопчване
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 23.01.2012 @ 09:59:27
(Профил | Изпрати бележка)
Надълбоко бъркаш приятелю... до дъното на душите и отвъд... !
Поздрави!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:18:11
(Профил | Изпрати бележка)
:) Само до дъното на раницата, а от там нататък всеки сам си бърка :):)

]


Re: Вкопчване
от mariniki на 23.01.2012 @ 10:03:04
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
денят е слънчев...
а сякаш аз потънах в този сняг...
и не мога сякаш да избягам от него...няма как..
Иван...дълбоко докосна душата ми...


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:19:41
(Профил | Изпрати бележка)
Накрая снегът се вкопчва в теб...

]


Re: Вкопчване
от anonimapokrifoff на 23.01.2012 @ 10:13:16
(Профил | Изпрати бележка)
Самотата има много лица - за разлика от любовта, която убива.


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
Да...Убива не само другия...

]


Re: Вкопчване
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:42:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Едва го дочаках. С тези хапчици, дето разпалваше глада ни... :))
Не е ли странно, катерим се по стръмните чукури на живота, понесли на гръб любовта си, омразата, страха, страданието, миналото че и неслученото бъдеще, облечено в мечти. И как да стигнем тогава...

!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:24:11
(Профил | Изпрати бележка)
Трудно е, вярно. Но без тях какво сме? Всяко тежащо нещо, което мъкнем е било някога крило....

]


Re: Вкопчване
от stefka_galeva на 23.01.2012 @ 10:58:50
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!!! ... Поздрави!:):)


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:24:58
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав и на теб! :)

]


Re: Вкопчване
от galiakara на 23.01.2012 @ 11:23:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, прекалената любов задушава... Много силен разказ, предизвикващ размисъл! Поздравления!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:26:04
(Профил | Изпрати бележка)
Когато е прекалена...и непоискана...
Благодаря ти!

]


Re: Вкопчване
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 23.01.2012 @ 13:06:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ние ли сме се вкопчали в живота или смъртта се е вкопчала в нас?
Изумителна алегория за житейската ни пътека и за толкова ненужни неща, които носим в дните си, осъзнавайки че без тях няма да сме ние...

Размисляш, приятелю. И е така хубаво с твоите ненадминати психологически разкази!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:28:05
(Профил | Изпрати бележка)
Потъваме, но не пускаме...
Радвам се, че ти хареса!

]


Re: Вкопчване
от zebaitel на 23.01.2012 @ 19:38:26
(Профил | Изпрати бележка)
Мога ли да те поздравя с едно старо стихче, VSA! И да ти кажа, че разказът ти е много размислящ!

Върви планината пред нас,
изправила гръб,
а ние пълзим
по гърба й.
От тежките раници
постепенно изхвърляме
шепа блестящи илюзии-
чисто нови,
две-три ябълки
на раздора,
една излиняла
любов.
Защо си застанал
тъй нависоко, Господи,
и толкова надълбоко-
как да достигнем
до теб?!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Хей! Чудесно е, zabaitel! Чувствам се като компилатор...
:)

]


Re: Вкопчване
от shtura_maimunka на 23.01.2012 @ 20:21:24
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Хич не си малко...:P


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 20:30:12
(Профил | Изпрати бележка)
Лесно ме затрупва снегът...:):)

]


Re: Вкопчване
от nironi (nironi@mail.bg) на 24.01.2012 @ 09:24:48
(Профил | Изпрати бележка)
Щастие е да поемеш на път без раница )))


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 24.01.2012 @ 14:08:14
(Профил | Изпрати бележка)
Щастие е, ама го има само в приказките :)

]


Re: Вкопчване
от rajsun на 24.01.2012 @ 09:36:43
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 24.01.2012 @ 14:08:45
(Профил | Изпрати бележка)
:):):)

]


Re: Вкопчване
от petia_bozhilova на 24.01.2012 @ 21:44:24
(Профил | Изпрати бележка)
Няма ли GSM в тази раница, да ѝ звънна, да я събудя, докато не е станало късно:)
Поздрави, Маестро!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 25.01.2012 @ 18:48:16
(Профил | Изпрати бележка)
:) Може би тя не иска да бъде събудена. Може би се е вкопчила в оня, последния сън.
Поздрав, Петя!

]


Re: Вкопчване
от lubara на 04.02.2012 @ 10:04:52
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Този разказ ми припомни как преди шест години се изкачвах през едни снежни борове над Люляците, Габровско. И като излязох на едно слънчево открито място, красота! Видях дори връх Ботев в далечината. А каква тишина и величие... Колко малко такива мигове притежаваме...

Пък ти, недей оставя лирическата в прегръдката на бялата смърт, не е честно! Поздрави!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 04.02.2012 @ 11:57:04
(Профил | Изпрати бележка)
Не я оставям аз - тя е загубила пътя.....
Благодаря!

]


Re: Вкопчване
от Hulia на 13.02.2012 @ 10:32:36
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Ами...ненужното, което носим със себе си в животите си; вкопчването в любими хора (или в нещо друго) - макар и много трудно, все пак е възможно да се освободим от тези вериги, (и то доста преди смъртта) - ех, как ми се искаше да беше оставил някаква надеждица тук за героинята си, Иване...Но ти решаваш:)))
* * *
Straight To The Heart:
* * *
http://www.youtube.com/watch?v=7myWOleG3gs&feature=related


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 13.02.2012 @ 23:10:43
(Профил | Изпрати бележка)
Е, не съм толкова жесток :) Това е просто вариант. Възможно е, разбира се, да се освободим - възможно е за някои от нас. Повярвай, има много хора които умират вкопчени в нещо. Най често в непознатото си Аз. :)
Радвам се, че се отби!

]


Re: Вкопчване
от Hulia на 14.02.2012 @ 17:10:21
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Наминавам отново, защото имам усещането, че не съм се изразила разбираемо - под освобождаване от "вериги" имам предвид освобождаване от вкопчването, а не от отношенията (!), (както и от цялата благодат, която съществува в тях:)))
* * *
И да са ти честити и двата празника!:)))

]


Re: Вкопчване
от sani-ti на 26.02.2012 @ 16:55:32
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ, предизвикващ размисли .
Харесах!


Re: Вкопчване
от verysmallanimal на 27.02.2012 @ 19:58:39
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса, sani-ti ! :)

]


Re: Вкопчване
от mamontovo_dyrvo на 14.07.2012 @ 12:02:46
(Профил | Изпрати бележка)
То ъслъ, за кво ли сме се вкопили толкова! Инстинктивно може би...
А Тя, Тя си прибира наред...А Ти, Ти си Писател!