Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 564
ХуЛитери: 1
Всичко: 565

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОсма глава
раздел: Романи
автор: evakovach

Искаше да напише историята на една жена, която всеки ден виждаше в магазина за кафе. Красива, но отблъскваща жена. Често седеше на бара и разговаряше с момичето, когато тя влизаше и думите им замръзваха като ледени кристалчета във въздуха. Ако някое ме улучи в сърцето, ще се вледеня завинаги, каза той веднъж на момичето. А то отговори: Мъчно ми е за нея. Но никога не каза защо.
Писателят знаеше, че жената е известна журналистка, беше гледал репортажите й по телевизията и знаеше, че е безмилостна. Всеки, попаднал във фокуса й, се прощаваше завинаги с доброто си име. Повечето от жертвите й напълно си го заслужаваха, защото доброто им име не беше нищо повече от лустросана фасада, зад която се криеха мръсни сделки и срамни тайни. Понякога имаше чувството, че тя живее от това, храни се с чуждото нещастие и болка, като орела, който разкъсвал черния дроб на Прометей, прикован на скалата. Беше наблюдавал лицата на известни политици, съдии, лекари или полицаи да се гърчат пред обектива на камерата й, сякаш пеперуди, забодени с карфици в стиропор, докато тя хладнокръвно съсипваше репутацията им, кога с факти, кога с намеци. Но лицата им потвърждаваха дори неизречените обвинения. Очите им, сведени надолу, прехапаната долна устна, нервните жестове, с които потриваха носа или ухото си, всичко крещеше виновен съм, накажете ме.

Опитът му с престъпния свят го караше да се съмнява в методите й. Беше сигурен, че подборът на уличаваните от нея не е случаен, че някой й подсказва имената и й подхвърля необходимите очернящи факти. Не че имаше желание да се рови в историята, за да я разобличи. Майната му на обществото, на него му беше все едно, стига да има скандали. Хляб и зрелища. Колкото по-малко беше хляба, толкова повече растеше гладът за зрелища. Писателят се интересуваше от жената само доколкото беше потенциален интересен прототип. Надяваше се ако успее да измисли героинята си добре, тя да дръпне целия сюжет. Защото той нямаше никаква представа за какво да пише. Изобщо не знаеше каква история иска да разкаже. Но искаше да напише книгата на всяка цена. И знаеше, че трябва да е за жената.

Разбра го, когато видя как момичето в магазина за кафе се разплака. Инстинктивно той усещаше, че има някаква важна причина да вярва на момичето, макар да не я разбираше. Понякога, седейки срещу нея на бара, имаше чувството, че гледа света през нейните очи, но не по свое желание. Сякаш тя леко го хващаше за ръката и му казваше, ела да ти покажа нещо. И го настаняваше на първия ред на съзнанието си, откъдето той наблюдаваше света и хората като в 3D анимация- реалистични, но осезаемо нереални. Същото се беше случило и с жената, когато момичето плака, а писателят почувства, че плаче самият той. За жената, за момичето, за книгата, която никога нямаше да напише.

Всъщност, след това той се прибра и седна на машината. Написа първата си страница от дълго време насам. Написа я на един дъх и когато спря, се чувстваше облекчен. Знаеше, че е трябвало да го направи. Откакто познаваше момичето от магазина за кафе чувстваше, че нещо се променя. Не пишеше, но усещаше, че моментът е близо, че се оформя и зрее бавно, но настоятелно, сякаш думите се подреждаха някъде дълбоко в съзнанието му, без никакво негово участие, но не бяха готови да се появат на бял лист.

След онзи ден, когато момичето плака, моментът настъпи и буквите сякаш бяха подредени на чукчетата на машината, а той просто трябваше да удари клавиша. Физическата му сила беше единственото от което думите се нуждаеха, за да оживеят. Той беше чувал за художници, които твърдяха, че невидима ръка движи четката им. Беше чел за писатели, които разказваха, че идеята се излива от тях като от някакъв съд, а после, когато четат ръкописите си, те дори не помнят, че са ги написали. Но никога не го беше изпитвал. Чувстваше се инструмент на някаква сила, която не разбираше, но приемаше, не се страхуваше от нея. Усещаше я като вълна, която го приласкаваше и нежно, но настоятелно напътстваше пръстите му върху клавишите.

Може би това е творчеството, мислеше си писателят. Може би за първи път съм наистина писател. Това го изпълваше с надежда, но и със страх, че силата може да си отиде и отново да го изостави, сам и празен пред мълчаливата пишеща машина. Не знаеше какво да направи, за да я задържи, знаеше само, че трябва да е винаги готов да я приеме и да изпълни дълга си към думите.

Писателят стана да си налее чаша изстудено розе, когато чу зад гърба си необичаен шум. Всъщност, не шумът беше необичаен, напротив, той беше познат и обикновено го изпълваше с удовлетворение. Но не и когато беше на две стаи и антре разстояние от тракащата пишеща машина. Той остави чашата с трепереща ръка на кухненския плот и бавно пристъпи към кабинета си. През отворената врата ясно се виждаше настолната лампа, в чията жълта светлина машината бодро тракаше и сменяше редовете в равномерен ритъм. Писателят гледаше от вратата и успя да различи едва няколко думи в началото: „Горещо е. Онова горещо, което прави времето да виси като муха в паяжина над прозореца.”

Единствената му мисъл беше какво ще стане, когато страницата свърши.


Публикувано от Administrator на 04.01.2012 @ 12:41:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   evakovach

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 21:46:06 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Осма глава" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.