Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 846
ХуЛитери: 3
Всичко: 849

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXV част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Когато плодът е готов, черупката сама се разтваря.
Газиантеп, 2006

- Кажи ми за вятъра.
- Какво за него?
- Не се прави... нали ми разказа за вятъра. Вчера ме продуха един и не помня нищо, дори ми довя пясък в ръцете. Наоколо и суфи нямаше, всички бяхте изчезнали.
Ирис развеселено хвана ръката ми.
- Меги, когато ти казах да наблюдаваш отстрани имах предвид да присъстваш осъзнато и тихо а не да анализираш. Щом анализираш нещо, то се видоизменя и се дели. Анализираш ли, опитваш ли да прозреш нещата, ти се намесваш и прекъсваш естествения им ход.
- И как става това да не се месиш на себе си?
- Виж ги - не помръдват...
Изведнъж Ирис се изчерви, сведе очи и затрептя като лист.
- Извинявай... не исках да те поучавам.
Стъписах се но не казах нищо. Огледах се.
Статуите се издигаха величествено наоколо, мълчаливи и неподвижни. Някои бяха дребни и смешни, други се извисяваха до двоен човешки бой. Имаше крилати лъвове, жени с особени накити и многопръсти нозе, двуглави същества, животни и сфинксове, изработени от сиви и виолетови базалтови камъни, каквито изобилстваха наоколо.
Мястото се наричаше "каменно огнище" и още "каменната работилница на верните" и съществува от 3000 години преди Христа. Загледах едно грозно базалтово лице и се зачудих какви тайни крие.
- Всички ние съществуваме заради тайната, която носим в себе си.
До мен застана висок мъж и вдигна ръката ми към статуята. Смуглите му пръсти погалиха камъка през моите.
- Коя тайна... Бог ли...
- Не, не... Нима Бог е тайна? Тайната е движението в неподвижността.
Той взе клечка и нарисува на земята голям кръг. Около него, като прегръдка разположи слънцето, сякаш този кръг се намираше в слънцето, а в кръга постави миниатюрна звезда.
- Тази звезда е животът, човекът, камъкът.
- Помислих, че рисуваш слънчевата система...
- О, да. Ето и планетите. - нарисува планетите вътре в кръга и ги свърза със звездата.
- Астрономията няма да признае твоята графика - усмихнах се и с догадки заразглеждах рисунката.
- Астрономията също е в кръга - отвърна и изписа голям въпросителен знак с пояснение, че това е тя. После със замах прокара един лъч от центъра на малката звезда нагоре към слънцето, заобиколи кръга и върна лъча от слънцето в сърцето на звездата. От една страна погледнато се получаваше хоризонтална линия, която пресича всичко изобразено, но от друга тя бе вертикал. И двете обаче минаваха през човека.
Спомних си рисунките на Ирис, които разглеждах на брега и светлината в тях, минаваща през сърцето.
- Изобщо не ми достига ума да си представя всичко това, толкова е необятно...
- Затова остави ума и опитай със сърцето.
Тъкмо отворих уста да запитам нещо и видях приближаващи към нас група туристи. Носеха широкополи шапки, слънчеви очила и пуловери, завързани на кръста и от далече замахаха с ръце и се засмяха. В този момент високият човек ме дръпна, затананика някаква песен и ме завъртя в танго върху изрисуваната от него слънчева система на земята. За миг рисунките изчезнаха.
Към нас приближи жена и заговори на развален турски:
- Здравейте. Хубаво е тук. Аз съм Ниса.
- Приятно ми е - Игор Т., астроном и мошеник.
Високият изпълни грациозен поклон, улови ръката на дамата и я целуна.
- Игор? Руснак ли си? - запитах удивено през смях.
- Да, но живея в Истанбул, дойдох в Зинджирли по работа. Заповядай на гости, ще те запозная с Трисмегист и Тот.
- Ще дойда... - усмихнато се сбутах в Ирис и оставих чаровника на новите му слушатели.
- Той се закача, не му се сърди.
- Не се... Наистина ли е астроном?
- Да.
Помълчах известно време вглъбена в мислите си и тихо се придвижих между статуите. Исках обаче да говоря, исках да го попитам. Усетил, че в мен се блъска противоречие Ирис спря и ме обърна.
- Какво има...?
- Ирис... научи ме да танцувам. Искам да се въртя като вас.
- Сигурна ли си?
- Да... Пробвала съм сама в къщи но не се получава... завива ми се свят, стъпалата ми се разместват, не става.
- Не можеш да танцуваш със стъпала, с мисли. Ще ти дам указания, но само с тях също не може.
- Никога няма да стана дервиш... но поне да танцувам, за себе си.
- Този танц никога не е за себе си... в този танц тебе те няма, той е за другите. Сваляш всичко, цялата си наличност. Толкова цялата, че огънят да няма какво да запали по теб. Разбираш ли... За да танцуваш Сема трябва да те няма изобщо. Можеш ли да опиташ?
- Да ме няма ли... Но това е невъзможно.
- Докато го смяташ за невъзможно ще залиташ и ще ти се вие свят от въртенето.
- Дервишите всъщност не се въртят, нали, не са те, които се движат.
- Ние хората виждаме само тяхната неподвижност в танца. Последното, в което присъстват дервишите е поклона. После свършва пътят на себето и започва Сема.
- Научи ме...
Някак усещах, че не бива да продължавам нататък и замълчах. Той щеше да ме научи и аз щях да го чакам. Тогава още не съзнавах, че изричайки своето желание, извиках върху си нещо, от което нямаше да мога да се откъсна никога. Първите стъпки по пътя се поемат несъзнателно и необмислено, обикновено са плод на човешка любов и отсенки от непознат, далечен копнеж. Божественият вопъл се рее навсякъде около нас, обгръща ни, вика ни, гледа ни, но ни докосва само ако го повикаме ние. Само тогава, когато изречем с цялото си сърце "Ела".

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 02.01.2012 @ 12:22:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 21879
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, XXXV част" | Вход | 14 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXV част
от Markoni55 на 31.01.2012 @ 14:48:23
(Профил | Изпрати бележка)
"Той ме прегърна, потъна в очите ми и после бавно се отдалечи." - изящно и дълбоко.
"Невидимото е съществено за очите "- Екзюпери


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 31.01.2012 @ 15:48:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Той... влизаше на пръсти в душата ми, оставяше безценните перли и тихичко си отиваше...

]


Re: Извезани души, XXXV част
от Haramiata на 06.01.2012 @ 12:46:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за новата страница от това чудно външно-вътрешно пътешествие! Ох, как изгаря ...
"Тогава още не съзнавах, че изричайки своето желание, извиках върху си нещо, от което нямаше да мога да се откъсна никога. Първите стъпки по пътя се поемат несъзнателно и необмислено, обикновено са плод на човешка любов и отсенки от непознат, далечен копнеж. Божественият вопъл се рее навсякъде около нас, обгръща ни, вика ни, гледа ни, но ни докосва само ако го повикаме ние. Само тогава, когато изречем с цялото си сърце "Ела".


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 06.01.2012 @ 13:28:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)
Май забравих за романа тези дни...

]


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 12:30:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Йесемек:

https://www.google.com/search?q=Yesemek&oe=utf-8&rls=org.mozilla:bg:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=bg&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=xYYBT7qOGeyO4gSj-MSNCA&biw=1255&bih=617&sei=yIYBT9ahJMeQ4gTfuLyNCA

...

Зеугма:

https://www.google.com/search?q=Zeugma&oe=utf-8&rls=org.mozilla:bg:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=bg&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BocBT__yJqH64QT05LyNCA&biw=1255&bih=617&sei=CYcBT8qHHcjQ4QTTneiNCA

http://www.zeugmaweb.com/zeugma/english/engindex.htm

...

Ако някой не е виждал дръвчетата, които раждат шам фъстъка:

https://www.google.com/search?q=Antepf%C4%B1st%C4%B1%C4%9F%C4%B1+a%C4%9Fac%C4%B1&hl=bg&client=firefox-a&hs=3qy&rls=org.mozilla:bg:official&channel=np&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mGgBT7PgNOKQ4gSy0ehL&ved=0CCMQsAQ&biw=1255&bih=617#hl=bg&client=firefox-a&hs=bXJ&rls=org.mozilla:bg:official&channel=np&tbm=isch&sa=X&ei=4GgBT_HWJKvQ4QSQndyNCA&ved=0CDoQBSgA&q=Antep+F%C4%B1st%C4%B1%C4%9F%C4%B1+a%C4%9Fac%C4%B1&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9367700de4b595d8&biw=1255&bih=617


Re: Извезани души, XXXV част
от anonimapokrifoff на 02.01.2012 @ 13:05:52
(Профил | Изпрати бележка)
Повечето хора биха видели тези красоти с очите си, а ти си ги обозряла със сърцето си.


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:19:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Обичах всичко, което срещах... и още го обичам...
Благодаря ти...

]


Re: Извезани души, XXXV част
от Caniko на 02.01.2012 @ 14:07:19
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
!!!!!!!!!
Честита Нова Година!
Нови творчески успехи и късмет!
:-)))))))00


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:18:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Честита и за тебе да е :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 02.01.2012 @ 14:09:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,че споделяш с нас енциклопедията на душата си...
Бъди здрава,за да ни обогатяваш дълго с вътрешния си мир...


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:18:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Чак енциклопедия не е :))) но наистина пообикалях и видяното си заслужава да бъде разказано...
Както и онова, което си видял и ти по света, ама не щеш да разказваш :р

]


Re: Извезани души, XXXV част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 03.01.2012 @ 16:50:18
(Профил | Изпрати бележка)
Разказвам в родословен роман -сага,но е много личен и не е за публично обнародване.Освен това е с личните( истински) имена на героите,а за жалост Петър съм аз,дядо ми,сина ми и няколко роднини,което предизвиква объркване в непосветения читател,а нямам сили да ги преименувам(т.е.да им дам прякори)...

]


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 03.01.2012 @ 16:55:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, това е грешка... и аз тук започнах с нашите имена но ако някога ще става на книга, ще ги сменя с измислени. Може да е пътепис, преживяно или автобиографично, но адрес, телефон и презиме да няма :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.01.2012 @ 14:54:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много мъдрост има в това кратко изречение...
Здрава и успешна 2012!


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:16:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Простичка истина е... цялата природа ни я разказва непрекъснато..
Успешна и за теб, Катенце :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от zaltia на 02.01.2012 @ 15:12:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти Меги!
Здрава и усмихната да е Новата година, за теб и семейството ти!


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:16:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нека и за вас да е шастлива и успешна, Краси :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от elsion (negesta@gmail.com) на 02.01.2012 @ 16:32:08
(Профил | Изпрати бележка)
"Щом анализираш нещо, то се видоизменя и се дели." ... И останалото, да не цитирам всичко. Имах необходимост да го прочета... И мен са ме съветвали да се превърна в безпристрастен наблюдател на себе си; това те измества извън теб самия, или по-скоро извън онова, с което обичайно се идентифицираш. И тогава осъзнаваш, че си и нещо друго.

*
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=126186


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:02:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичките тези неща присъстват у всеки човек, може би не всеки ги вижда... Моите думи не са нищо ново, всеки ги знае. Но са красиви спирчици по пътя, затова им отделям внимание в разказа си...
Всеки един човек е и Другото...

Време е да изчета всичко от тебе...
@--;--

]


Re: Извезани души, XXXV част
от joy_angels на 02.01.2012 @ 17:00:39
(Профил | Изпрати бележка)
Все така интересно ми е :)))
За много години, Сикрет! Здраве, късмет и сладкодумно перо!


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:08:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нека е за достатъчно години, повече не са нужни...
Благодаря, Джой @--;--

]


Re: Извезани души, XXXV част
от ANG на 02.01.2012 @ 17:45:09
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
изричайки своето желание, извиках върху си нещо, от което нямаше да мога да се откъсна никога.


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 02.01.2012 @ 17:55:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ами да :))) те са казали хората "внимавай какво си пожелаваш, че може и да ти се даде" :)))
и се дава
макар и да не е истинското, обаче веднъж "ожаднял" пробваш на вкус, подминаваш и търсиш нататък
и това дето си го повикал и се крие от тебе в яслите не ти дава мира
и търсиш, даже да знаеш, че няма да намериш...
но важно е, че то те е чуло

(следващата глава ще те заинтригува, пиша за българите тук...)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от skrej на 03.01.2012 @ 09:31:54
(Профил | Изпрати бележка)
все по-дълбоко и истинско. Продължаваѝ.


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 03.01.2012 @ 10:33:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от boliarkabg на 03.01.2012 @ 13:55:26
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
фантастика,фантазия,история,древност, осъзнаване на съвремието, много неща дава знанието за тази страна, а аз ти благодаря,че маракр и леко ти ме докосваш до нея по различни начини.


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 03.01.2012 @ 13:57:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че пропътува всичко от началото до тук...
Много пъти имаше завои, при които да се откажеш :)

]


Re: Извезани души, XXXV част
от kasiana на 16.01.2012 @ 16:29:16
(Профил | Изпрати бележка)
"Той щеше да ме научи и аз щях да го чакам. Тогава още не съзнавах, че изричайки своето желание, извиках върху си нещо, от което нямаше да мога да се откъсна никога."

Мъдро, красиво и вълнуващо!!!!!

Сърдечни поздрави:)))


Re: Извезани души, XXXV част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 18:19:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]