Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 380
ÕóËèòåðè: 7
Âñè÷êî: 387

Îíëàéí ñåãà:
:: Markoni55
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: durak
:: mariq-desislava
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒîðáàëàí
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: anton_fotev

Ìîìè÷åòî ïðèñòúïè ïîä ÷àäúðèòå íà ëÿòíîòî êàôåíå è çàñòàíà äî âúçðàñòåí ìúæ â áÿë êîñòþì. ×àêàøå ÿ ñ îòåã÷åíî èçðàæåíèå íà óìíîòî ñè, óìîðåíî ëèöå, çàçÿïàí â ñêåéòúðèòå îò ñúñåäíîòî ïëîùàä÷å. Ñïðÿ äî ìàñàòà ìó è òîé ÿ ïîãëåäíà ñ áåçñòðàñòíîòî èçðàæåíèå íà êðèòèê ïðåä êàðòèíà íà íåèçâåñòåí õóäîæíèê. Äúõ ïî-êúñíî êðàñîòàòà é ãî î÷àðîâà è çåíèöèòå ìó ñå ðàçøèðèõà, ïîãúëíàõà òúìíèòå êàòî ìàñëèíè èðèñè...
- Àííà? – èìàøå ðåøèòåëåí è â ñúùîòî âðåìå ñïîêîåí ãëàñ. Òÿ õàðåñà çâó÷åíåòî íà íåãîâèÿ òåìáúð, çàòàåíèòå íîòêè íà ñèëà è âëàñòíîñò. Ïðåöåíè, ÷å å áèë êðàñèâ ìúæ, íî âåäíàãà ñå ïîïðàâè: "Òîé Å êðàñèâ ìúæ".

Óñìèõíà ìó ñå ìúë÷àëèâî è íàêëîíè ãëàâà êúì ëÿâîòî ñè ðàìî. Ïîçâîëè ìó äà ðàçáåðå, ÷å å ñúáóäèë æåíñêîòî é ëþáîïèòñòâî.  îòãîâîð òîé ñúùî é ñå óñìèõíà:
- Ïðîñòåòå, ìàé ñå ïðèïîçíàõ. – äåñíèÿò ìó ïîêàçàëåö äîêîñíà ñêóëàòà åäíîâðåìåííî ñ ïðèñâèâàíåòî íà î÷èòå. Ïîñëåäíèòå çà ìèã ñòàíàõà îñòðè è ïðîíèöàòåëíè. Âïèõà ñå â ÷åðòèòå é êàòî îïèïâàùèòå ïðúñòè íà ñëåïåö:
– Êàòî äâîéíè÷êà ñòå ñ äúùåðÿòà íà ìîé ïîçíàò. – ãîñïîäèíúò â áåëèÿ êîñòþì êèìíà â çíàê íà èçâèíåíèå è ïîãëåäíà íàñòðàíè. Òÿ îáà÷å ïðîäúëæè äà ñòîè äî ìàñàòà ìó è òîé îòíîâî èçâúðíà ëèöå êúì íåÿ. Âèäÿ èñêðè îò ñìÿõ â íåæíîçåëåíèòå é î÷è, ðàçáðà âñè÷êî.
- Ñåäíåòå, Àííà. – ïîêàíè ÿ ñ âëàñòåí æåñò è òÿ ñå ïîä÷èíè êàòî íà ñúí. Ðàçïîëîæè ñå íà ïëåòåíèÿ ñòîë è ïîñòàâè äëàíèòå ñè åäíà äî äðóãà, âúðõó ñòúêëåíàòà ïîâúðõíîñò íà ìàñàòà. Íåî÷àêâàíî çà ñàìàòà ñåáå ñè íàâåäå ëèöå è çà íÿêîëêî äúõà ñúçåðöàâà íîêòèòå ñè, ëàêèðàíè â ÷óâñòâåíî òúìíî÷åðâåíî. Îñúçíà, ÷å ñòðàíèòå íà ëèöåòî é äîáèâàò ñúùèÿ íàñèòåí öâÿò. Åçèêúò é çàëåïíà çà íåáöåòî, íåñïîñîáåí äà ïðîðîíè è äóìà.
- Æåëàåòå ëè íåùî çà ïèåíå? – ãëàñúò ìó âíóøè óñåùàíå çà ñèãóðíîñò, ðàçíåñå íåéíîòî ñìóùåíèå è òðåâîãà... àëà òÿ äîëîâè, ÷å òîé ÿ óñïîêîÿâà êàòî æåíà, íå êàòî äåòå. Òîâà îçíà÷àâàøå, ÷å å óìåí è ïðèòåæàâà òúíêà îñåçàòåëíîñò. Ïîâå÷åòî ìúæå óìååõà äà ðàçëè÷àâàò ìîìè÷åòàòà îò çðåëèòå ñàìêè ñàìî ïî âúíøíîñòòà.
- Íå áèõ îòêàçàëà ÷àøà øîêîëàä. – âèäÿ êàê ñå ïðèñâèâàò ïîäîçðèòåëíî íåãîâèòå î÷è è ìó îòïðàâè íåâèííî ñúáëàçíèòåëíà óñìèâêà – Òðÿáâà ëè äà ñè ïîðú÷àì áèðà èëè êîêòåéë, ñàìî çà äà èçãëåæäàì ïî-ãîëÿìà?
- Íå, ðàçáèðà ñå. – âñå òàêà ïðèòâîðåíèòå ìó êëåïà÷è óñïÿõà äà èçðàçÿò îäîáðåíèå è äîðè íàìåê çà âúçõèùåíèå. Ñâèòèòå óñòíè ñå îòïóñíàõà è úãúë÷åòàòà èì ñå èçâèõà â ðàçêîøíà óñìèâêà:
- Õàðåñâàì ìëàäèòå æåíè, Àííà, èñòèíñêè ìëàäèòå æåíè... íî íå è äåöàòà. – ïîâòîðè æåñòà ñ ïðîòåãíàòàòà êúì íåÿ äëàí – Òîåñò îáè÷àì äåöàòà, íî êàòî ðîäèòåë. Êàêòî òðÿáâà äà áúäå.
- Òàêà ëè? – òÿ äðúçêî âèðíà áðàäè÷êà â íåãîâà ïîñîêà – à ìåí êàê ìå õàðåñâàø?
- Âå÷å âîäèõìå òîçè ðàçãîâîð â ñêàéï, íå ìèñëèø ëè? – òîé îòïè îò êàôåòî ñè ñ ïðåöèçíî äî àðèñòîêðàòè÷íîñò äâèæåíèå – Àêî òå ìèñëåõ çà äåòå, íÿìàøå äà òå ïîêàíÿ íà ñðåùà.

Òÿ íå îòâúðíà íèùî, ñàìî ñå çàãëåäà â ñèëíèòå ìó, êðàñèâè ðúöå.
- Ãúðäèòå ìè ñà îùå ìàëêè. – äóìèòå ñàìè èçëÿçîõà îò óñòàòà é, îòðîíèõà ñå ñÿêàø ïðîòèâ íåéíàòà âîëÿ è òÿ ïðåõàïà äîëíàòà ñè óñòíà. Ïî÷óâñòâà ñå äúëáîêî, íàèñòèíà äúëáîêî ñìóòåíà.
- Íå èñêàì äà ñúì æåñòîê, íî... – îñòàâè ÷àøàòà ñè â ÷èíèéêàòà é - íî ãúðäèòå òè ùå äîñòèãíàò èñòèíñêàòà ñè ãîëåìèíà íÿêúäå ñëåä ïúðâàòà áðåìåííîñò. Çíàåø ëè íà êàêâî ùå ïðèëè÷àò òîãàâà îñòàíàëèòå ÷àñòè îò òâîåòî òÿëî?
- Âå÷å ñè ìè çàäàâàë òîçè âúïðîñ â ñêàéï – òÿ èçâåäíúæ âúçâúðíà ñàìî÷óâñòâèåòî ñè – è ïîìíÿ êàêâî ñè ìè êàçâàë â ñúùèòå òåçè ðàçãîâîðè: "×å íà ìîÿòà âúçðàñò íÿêîè æåíè ñà ñòàâàëè èìïåðàòðèöè".
- Àáñîëþòíî âÿðíî! – â î÷èòå ìó çàáëåñòÿõà âåñåëè èñêðè è òîé âíåçàïíî ñå íàâåäå êúì íåÿ, äîêîñíà ðúöåòå é. Èìàøå øèðîêè ïðúñòè, ñ ìíîãî êúñî èçðÿçàíè íîêòè. Ïðåêàðà åäèí îò òÿõ, ìàé ïîêàçàëåöà, ïî âúðõîâåòå íà ìàíèêþðà é. Íåãîâîòî ïîãàëâàíå é ñå ñòîðè áåçêðàéíî äðúçêî è â ñúùîòî âðåìå äåëèêàòíî êàòî äúõ â çèìåí äåí, ðàçòàïÿùî ÷óâñòâåíî. Ñúáðà ñìåëîñò è âäèãíà íåæíîçåëåíèòå ñè î÷è, ñðåùíà òúìíèÿ îãúí íà ïîãëåäà ìó.
- Àííà... – íàðî÷íî èëè ñúâñåì íåâîëíî, òîé íàïðàâè ïàóçà. Ñÿêàø ñúáðà ñèëè, çà äà ïðîçâó÷è âúïðîñà ìó íåáðåæíî:
- Èñêàø ëè äà ñå ðàçõîäèì?
- Êúäå ùå ìå âîäèø, Áîðèñ? – èìåòî ìó èìàøå âêóñ íà øîêîëîä, íà ìåä è òþòþí... íà îïàñíîñò.
"Ñèãóðíà ñúì, ÷å ùå ìå íàðàíè... òîçè ìèë, ñèëåí, ÷óâñòâåí ìúæ... Íàñèëèåòî å âúòðå, äúëáîêî ïîä ìóñêóëèòå íà êîðåìà ìó..." – òÿ èçâåäíúæ îñúçíà êîëêî ÿ ïðèâëè÷à è âúçáóæäà çëèíàòà, ñïîòàåíà â íåãî. Êèìíà ìó ñ íàé-÷àðîâíàòà ñè óñìèâêà:
- Íàäÿâàì ñå, ÷å âúçðàñòåí ÷è÷êî êàòî òåá èìà õóáàâà êîëà, íàëè?
Çà ìîìåíò èçãëåæäàøå òàêà, ñÿêàø ùå ÿ óäàðè îùå òóê, íàñðåä êàôåíåòî – íî ïðèòåæàâàøå æåëåçåí ñàìîêîíòðîë è ñàìî èçñóìòÿ âåñåëî.
- Âÿðíî å, èìàì õóáàâà êîëà...


* * *

Ìåðöåäåñúò ñèÿåøå â åìàéëèðàíî ÷åðíî îòâúí è â ÷èñòî áÿëî îòâúòðå. Òàïèöèðàíèòå ñ ìåêà êîæà ñåäàëêè ïðåãúðíàõà ïúòíèöèòå ñ íåæíîñòòà íà æèâ ÷îâåê. Êëèìàòèêúò èçìúðêà âåäíàãà, ùîì âðàòèòå íà êîëàòà ñå çàòâîðèõà. Áîðèñ çàâúðòÿ âîëàíà è ñ ëîâêà ìàíåâðà èçëåçå íà óëèöàòà. Ïîå íà ñåâåð, èçâúí ãðàäà:
- Êàê äîéäå â öåíòúðà, Àííà? – îòêëîíè âíèìàíèåòî ñè îò êàìèîíà ïðåä òÿõ è çà ìèã ñå íàñëàäè íà ïðèñúñòâèåòî é. Ñ íåðàçãàäàåìî, íåïðîíèöàåìî èçðàæåíèå.
- Êàê? Ñ ðåéñà! – òÿ èçâè øèÿ, ïî÷òè äîëåïè íîñëå äî ñòúêëîòî îò äÿñíàòà ñè ñòðàíà. Íàñòîÿëà äà ñå âîçè íà ïðåäíàòà ñåäàëêà, áåøå ïîáåäèëà ñëåä êðàòúê, íî èñêðåí ðàçìèñúë îò íåãîâà ñòðàíà. Çíàåøå, ÷å íå ñè å èãðàë íà êîëåáàíèå, çà äà ñìåê÷è îòñòúïëåíèåòî ïðåä íåÿ – Áîðèñ ÿâíî ñòîåøå íàä òåçè äðåáíàâîñòè.
-  òîçè ñè âèä? – íå ïîâèøè òîí, íî èçóìëåíèåòî ìó íå çíàåøå ãðàíèöè. Çÿïíà íåéíàòà åñòåñòâåíî ÷åðâåíà êîñà, îôîðìåíà â èçÿùåí êîê. Âïè çåíèöè â îùå äåòñêîòî é ëèöå, åäâà-åäâà äîêîñíàòî îò ãðèì. Ïëúçíà î÷è ïî íåæíîçåëåíàòà ðîêëÿ – äðúçêàòà é êðîéêà ïîä÷åðòàâàøå ãúðäèòå ñ äúëáîêî äåêîëòå è ñå âïèâàøå ñèëíî â òúíêèÿ é êðúñò. Àííà åäâà äèøàøå, íî ïðèñòÿãàíåòî õèòðî ïîä÷åðòàâàøå âñå îùå ñëàáèòå é áåäðà è òå èçïúêâàõà êàòî íà ïî-çðÿëî ìîìè÷å.
- Ïðîïóñíà äà âèäèø îáóâêèòå. – ïîâäèãíà ëåâèÿ ñè êðàê è ãî îáõâàíà ïîä êîëÿíîòî ñ ïðåïëèòàíå íà ïðúñòèòå – Âèæ, ñàíäàëêèòå ìè ñà â öâåòà íà êîñàòà. Ñ òîê÷å è ïðåçðàìêè-êàèøêè ïî ãëåçåíà. Õàðåñâàò ëè òè?

Òîé íå êàçà íèùî, ñàìî ïðèòâîðè êëåïà÷è è âúðíà âíèìàíèåòî ñè êúì ïúòÿ. Ñêóëèòå ìó ïîäñêî÷èõà, ïðúñòèòå ñòèñíàõà ñïàçìàòè÷íî îáëèöîâàíèÿ â áÿëà êîæà âîëàí. Èçðúìæà òèõî, íî íå êàçà íèùî. Ïðîäúëæèõà ïúòóâàíåòî ñè â ìúë÷àíèå ïîâå÷å îò ìèíóòà è íàêðàÿ Àííà ñå ïðåäàäå:
- Ïîìíÿ, êàêâî ìè êàçà. Äà íå ïðèâëè÷àì âíèìàíèåòî íà îêîëíèòå íà ïúò çà ñðåùàòà. Òî÷íî òîâà áÿõà äóìèòå òè.
- Íî íå èçäúðæà íà èçêóøåíèåòî, íàêîíòè ñå êàòî çà àáèòóðåíñêè áàë. – èçðå÷å ãî åäíîâðåìåííî ëàñêàâî è ñ áåçêðàéíî ðàçäðàçíåíèå. Èçãëåæäàøå òîëêîâà çàáàâåí, ÷å òÿ çàêðè óñòà ñ äëàí è ñå ðàçêèñêà.
- Êàêâî, êàêâî òîëêîâà ñìåøíî êàçàõ? – â òîçè ìîìåíò èçïðåâàðâàøå êàìèîíà ïðåä òÿõ è íå ìîæà äà ïîãëåäíå êúì íåÿ. Òÿ ñå âúçïîëçâà îò òîâà è íåîáåçïîêîÿâàíî ñå íàñëàäè íà èçðàæåíèåòî ìó.
- Äîéäîõ ñ ìàðàòîíêè, äæèíñè, ôàíåëêà è áåéçáîëíà øàïêà. – õèõèêàíåòî é ñå ïðåâúðíà â êðúøåí ñìÿõ – Ïðåîáëÿêîõ ñå â òîàëåòíàòà íà åäíî êàôåíå. Òðÿáâàøå äà âèäèø î÷èòå íà áàðìàíà, êîãàòî íà èçëèçàíå ìèíàõ ïîêðàé íåãî.
- Ëúæåø... – òîé âúðíà ìåðöåäåñà â òÿõíàòà ëåíòà íà äâèæåíèå è ïåðíà ñ êðàé÷åöà íà î÷èòå ñè íåéíàòà ÷àíòà. Âåùòà ïðåäñòàâëÿâàøå ãîëÿìî ïëþøåíî ìå÷å ñ öèï íà êîðåì÷åòî è ìåêè ïðåçðàìêè íà ãúðáà.
-  òàçè èãðà÷êà ìîæåø äà íàïúõàø ìàðàòîíêè è äæèíñè, íî é ðîêëÿòà. Ùåøå äà ÿ èçìà÷êàø.
- Íîñåõ ÿ íà ðàçòåãëèâà çàêà÷àëêà â ãîëÿìà íàéëîíîâà òîðáà. – òÿ ãî èçãëåäà ïðåç ðàìî. Ïî îíçè íåïîäðàæàåì íà÷èí, êîéòî êàçâà íà ìúæåòå âñè÷êî è íèùî:
– À òè? Íå ïðèâëè÷àø ëè âíèìàíèå ñ òâîÿ ìåðöåäåñ? Ñèãóðíî ñìå çàïèñàíè íà âñè÷êè êàìåðè ïî óëèöèòå.
- Ïðîôèëàêòèêà... – óñìèõíà ñå ñàìîäîâîëíî Áîðèñ – Äíåñ ñà èçêëþ÷åíè âñè÷êè êàìåðè â ãðàäà çà òåõíè÷åñêè ïðåãëåä. Çíàì ãî îò âúòðåøåí ÷îâåê, ìîé ïðèÿòåë.

 ãëàñà ìó ëèïñâàøå äîðè íàìåê çà ñàìîäîâîëñòâî – ñàìî êðîòêîòî ñïîêîéñòâèå íà óìåí õèùíèê, êîéòî çíàå êàêâî è êàê ïðàâè. Àííà ïîëóèçâúðíà ëèöå êúì íåãî è ìó õâúðëè êîñ, êðàòúê êàòî ìúëíèÿ ïîãëåä... Èçëú÷âàíàòà îò íåãî ìúæêà óâåðåíîñò ðàçòðåïåðè òÿëîòî é ïîä ãúíêèòå íà ðîêëÿòà.
- Êàêâî èìà? – äîðè íå ñå èçâúðíà êúì íåÿ, íî íÿêàê äîëîâè ïðîìÿíàòà â íàñòðîåíèåòî é – Èçâåäíúæ ñòàíà óïëàøåíà. Çàðàäè ìåí ëè å?
- Ìîæå áè å çàðàäè òåá... – Ìîìåíòíàòà é óïëàõà çà åäèí óäàð íà ñúðöåòî ñå ïðåâúðíà â íåïîáåäèìà æåíñêà íàäìåííîñò. Ïðîòåãíà ðúêà êúì ïðåäíîòî ñòúêëî è ðàçïåðè ïðúñòè ñðåùó ñâåòëèíàòà, âúçõèòè ñå ñàìîâëþáåíî íà ìàíèêþðà ñè. Ïîäõâúðëè ñ íàé-ïðåçðèòåëíèÿ òîí, íà êîéòî áåøå ñïîñîáíà:
– Ìîæå áè íå...

Èçðå÷å ãî è â ñúùèÿ ìèã îñúçíà êàêâà ãëóïîñò å ñòîðèëà. Êîðåìúò ÿ ïðèñâè, íî íå ïîìðúäíà – øîôîüðúò äî íåÿ ñúùî îñòàíà íåïîäâèæåí. Çà ìîìåíò ñè ïîìèñëè, ÷å å ïðîïóñíàë ïîêðàé óøèòå ñè ïðåäèçâèêàòåëíàòà çàáåëåæêà. Ïîñëå âèäÿ êàê ñêóëèòå ìó ïîäñêà÷àò è ñå ðàçòðåïåðè öÿëàòà.
- Ãðåøåí îòãîâîð, ñêúïà. – ðå÷å ãî ïðèâèäíî áåçñòðàñòíî, ñÿêàø öÿëîòî ìó âíèìàíèå îñòàíà íàñî÷åíî êúì ïúòÿ. Ïîñëå îáà÷å ÿ ïîãëåäíà, ïðèñâè êëåïà÷è è... ñëåä ìèã ëÿâàòà ïîëîâèíà íà ëèöåòî é ïëàìíà. Òÿ èçîõêà, ïðèòèñíà äëàí êúì áóçàòà ñè è âòðåí÷è â íåãî ðàçøèðåíè îò óïëàõà î÷è. Î÷àêâàøå òàçè ïëåñíèöà îò ñàìîòî íà÷àëî è âúïðåêè òîâà Áîðèñ ÿ èçíåíàäà.
- Çàùî ìå óäàðè? – äóìèòå ñàìè ñå îòðîíèõà îò óñòàòà é, âúïðåêè ÷å îñúçíàâàøå òÿõíàòà áåçñìèñëåíîñò.
- Çàùîòî òè èñêàøå òàêà, ñëàäóðàíî. – òîé èçïðåâàðè íÿêàêúâ ìóäåí øîôüîð è âúðíà êîëàòà â äÿñíàòà ïîëîâèíà îò ïúòÿ. Òî÷íî ïðåäè ïðîôó÷àâàíåòî íà ãîëÿì êàìèîí â îòñðåùíîòî ïëàòíî íà ïúòÿ.
- Çà äà ñúì ñèãóðíà â ïðåâúçõîäñòâîòî òè íàä ìåí?
- Ìîæå áè.... – òîé ñå çàñìÿ, çàùîòî î÷åâèäíî ïîâòàðÿøå íåéíàòà çàêà÷êà îò ïðåäè ìàëêî – ìîæå áè íå.. Ïðåäñòàâè ñè, ÷å îáè÷àì óäðÿíåòî íà æåíè çàðàäè ñàìîòî íàñèëèå. Åé òàêà, ñàìîöåëíî...
- Òè íå ñè òàêúâ!
- Íå ñúì, âÿðíî å. – òîé âúçäúõíà îòåã÷åíî – Íî íå ñúì è ìóõëüî íà òâîÿòà âúçðàñò. Îòêàçâàì äà ó÷àñòâàì â èãðè÷êè. Íå ñè âúîáðàçÿâàé, ÷å ùîì ñè â êîëàòà ìè, ùå çàïî÷íåø ñ æåíñêèòå íîìåðà.
- Íî… àêî íàèñòèíà ñúì ðàçìèñëèëà? Òè ñè òîëêîâà... óâåðåí â ñåáå ñè! Íèìà ìîåòî ìíåíèå… âå÷å íÿìà çíà÷åíèå? Íèìà .. íàëè íå å òàêà?
- Àêî? Íàëè? Íèìà?… Äà òè èìàì èçèñêàíèÿ íà÷èí íà ãîâîðåíå. – ìúæúò èçðúìæà òèõî – Âèæ ñåãà, òî ñå çíàå, ÷å ñúì ëîøèÿ! Îáà÷å òè ùå ìå ïðåçðåø, àêî ñåãà îáúðíà êîëàòà è ñå âúðíåì. Äîðè áè ìå íàìðàçèëà.

Ïîãëåäíà ÿ ñ ïèòàùî èçðàæåíèå è òî ïðèäàäå ñúâñåì äðóã ñìèñúë íà äóìèòå ìó. Òÿ îñúçíà êàêúâ å íåãîâèÿò èñòèíñêè, íåçàäàäåí âúïðîñ è ñå âöåïåíè îò ñòðàõ. Èçâåäíúæ ñå ïî÷óâñòâà æàëêà è òúïà â ðîêëÿòà ñè, ñúñ ñìåøíèòå îáóâêè íà âèñîê òîê è ãðèìà âúðõó îùå äåòñêîòî é ëèöå:
- Êàêâî ùå ìè íàïðàâèø? – ÷ó ñîáñòâåíèÿ ñè ãëàñ íÿêàê îòñòðàíè. Ïëà÷ëèâ è ïîòðåïâàù. Ëèøåí îò ïðèâè÷íèòå çâúíëèâè íîòêè. Çâó÷åøå æàëêî...
- Ùå òè íàïðàâÿ òî÷íî òîâà, – îòâúðíà ñïîêîéíî òîé – êîåòî âèíàãè ñè èñêàëà äà òè íàïðàâÿ. Îùå ïðåäè äà ñå êà÷èø â êîëàòà ìè.
Óñìèõíà é ñå ñ èñêðåíà íåæíîñò:
- Ïîâÿðâàé ìè, ñ îïèòåí ìúæ êàòî ìåí ùå òè áúäå ñïåñòåíà áîëêàòà îò ïúðâèÿ ïúò. Îáåùàâàì òè èñòèíñêî óäîâîëñòâèå.
Ìúæúò èçïðåâàðè îùå åäíà êîëà è îòíîâî âúçäúõíà íÿêàê îòåã÷åíî. Ãëàñúò ìó îáà÷å ïðîçâó÷à ñ íåïðåîäîëèìà âëàñòíîñò:
- À ñåãà áðúêíè â ñìåøíàòà ñè ÷àíòà. Èçìúêíè ìîáèëíèÿ òåëåôîí è ãî èçõâúðëè ïðåç ïðîçîðåöà.
- Áîðèñ... – òÿ èçïèòà êîëåáàíèå äàëè äà ñå ïîä÷èíè. Ðúêàòà é ïîòðåïíà è ñïðÿ íà ìÿñòî. Òîé èçðúìæà.
- Ùå áðîÿ äî òðè è ïîñëå îòíîâî ùå òå óäàðÿ.... – êðîòîñòòà íà èçðàæåíèåòî ìó ñìðàçè äúõà â ãúðäèòå é - Åäíî! ... Äâå! Ïîñëåäíà âúçìîæíîñò...
Òÿ ñòèñíà óïëàøåíî î÷è, íî îòêàçà äà ñå ïîä÷èíè. ×ó íÿêúäå ìíîãî îò äàëå÷ ãëàñà ìó:
- Òðè...

* * *

Íàèñòèíà é ïðè÷èíè íàñèëà íåùàòà, êîèòî ïðåâðúùàõà ìîìè÷åòàòà â æåíè. Ñòîðè ãî â áîãàòàøêàòà ñè âèëà, â ñïàëíÿòà íà âòîðèÿ åòàæ. Âúðõó äâîéíî ëåãëî ñ ãëàäêè äî õëúçãàâîñò, êîïðèíåíè çàâèâêè. Ïðåêúðøè ÿ ÷ðåç èçâðàòåíîòî ñú÷åòàâàíå íà ëóêñ, ïëåñíèöè è íîñåù ñå îò ñêðèòè òîíêîëîíè, êëàñè÷åñêè äæàç. Íåìîùíàòà é ñúïðîòèâà ðóõíà è òÿ ñå îñòàâè â ñèëíèòå ìó ðúöå. Îò ñâîÿ ñòðàíà íàñèëíèêúò ïðåïëåòå ïðèíóäàòà ñ èñêðåíà íåæíîñò – íàïðàâè âñè÷êî ñïîðåä ñèëèòå è îïèòà ñè, çà äà é äîñòàâè óäîâîëñòâèå. Íàêðàÿ òÿ îòâúðíà íà ëàñêèòå ìó è èçíàñèëâàíåòî ñå ïðåâúðíà â ëþáåíå. Ìúæúò äîðè ïðèòâîðè êëåïà÷è è Àííà èçïîëçâà ìîìåíòà, îäðà ãî æåñòîêî ïî ãúðáà. Áîðèñ èçîõêà ïî-ñêîðî îò èçíåíàäà, îòêîëêîòî îò áîëêà, è òÿëîòî ìó ïðîäúëæè ñëèâàíåòî ñè ñ íåÿ. Âîëÿòà ìó îáà÷å âçå âðúõ, òîé îòâîðè î÷è è ÿ çÿïíà ðàçãíåâåí. Èçñêúðöà ñúñ çúáè è çàìðúçíà íåïîäâèæåí íàä íåÿ. Óäàðè é ïëåñíèöà:
- Ìàëêà êó÷êà! Ùå òè îòðåæà íîêòèòå ñ íîæèöàòà!
Ìîìè÷åòî íå îòâúðíà íèùî, ñàìî ñå âòðåí÷è ìúë÷àëèâî â çåíèöèòå ìó. Ïîñëå ñå ïðèòèñíà êúì íåãî è ñòîïè ãíåâà ìó ñ öåëóâêà ïî øèÿòà. Çàðàäè ëàñêàòà òîé èçìúðêà êàòî îãðîìåí êîòàðàê, ðàçíåæè ñå. Îòâúðíà íà íåæíîñòòà é, à òÿ ñè ïîçâîëè ïîâòîðíî äà ãî îäåðå ïî äÿñíîòî ðàìî. Ìúæúò ïîòðåïåðè, èçðúìæà îò ÿðîñò è áîëêà, íî òîçè ïúò òÿëîòî ìó ïîáåäè âîëÿòà. Íå íàìåðè ñèëè äà ñå îòäåëè îò íåÿ, äà ÿ íàêàæå. Âìåñòî òîâà ïðîäúëæè äà ÿ ïðåâðúùà â æåíà, íî ñëåä ñòîòèíà äúõà èçâåäíúæ ïðèìàëÿ. Çàìðÿ íåïîäâèæåí, ñ ðàçøèðåíè çåíèöè. Íàêðàÿ ñå òúðêóëíà íàñòðàíè, ïàäíà ïî ãðúá.

Òÿ ñå íàâåñè íàä ïðèïàäíàëèÿ è ìó ñå èçñìÿ. Ïîñëå îòèäå â áàíÿòà, ïóñíà äóøà è ñå íàêèñíà ïîä ãîðåùèòå ìó, îñâåæàâàùè ñòðóè. Èçìè ñâîåòî ìëàäî è ñúâúðøåííî òÿëî ñ áàâíè, ìúðçåëèâè äâèæåíèÿ. Îñúçíà, ÷å ñå ëþáóâà íà ñàìàòà ñåáå ñè è ùàñòëèâî, ïî äåòñêè ñå çàñìÿ.
Âúðíà ñå â ñòàÿòà è ñ áåçìåòåæíî èçðàæåíèå çàïî÷íà äà ñå îáëè÷à. Íà íÿêîëêî ïúòè õâúðëÿøå ïðåöåíÿùè ïîãëåäè êúì êîíâóëñèâíî ïîòðåïâàùèÿ ñè äîìàêèí. Òðåìîðúò ìó îòñëàáâàøå áúðçî è ïðåä î÷èòå é ñå îòïóñíà â íåïðîáóäåí, íî áåçîïàñåí ñúí. Åäâà òîãàâà òÿ ïðèõëóïè íàïðåä äÿñíîòî ñè óõî è ñ ïîêàçàëåöà íà ñâîáîäíàòà ðúêà íàòèñíà íåùî â ãúíêàòà ìåæäó ÷åðåïà è óøíàòà ðàêîâèíà.
Ñòðàííîòî é äåéñòâèå ïîðîäè íåî÷àêâàí ðåçóëòàò – äåñåò ìèíóòè ïî-êúñíî â áåçëþäíàòà êúùà ñå ÷óõà ñòúïêè è òèõ ãîâîð îòêúì ïúðâèÿ åòàæ. Ìîìè÷åòî î÷åâèäíî çíàåøå êîè ñà íîâîäîøëèòå, çàùîòî äîðè íå òðåïíà îò òðåâîãà èëè èçíåíàäà. Âúðõó ëèöåòî é ñå èçïèñà åäèíñòâåíî ÷óâñòâî íà îáëåê÷åíèå, äîðè íà îòïóñêàíå. Îòìåñòè äåñíèÿ êðàê íà æåðòâàòà ñè è ñåäíà íà îñâîáîäåíîòî ìÿñòî, â êðàé÷åöà íà ëåãëîòî. Óìîðåíî ïîäïðÿ áðàäè÷êà ñ äëàíè è ïðèòâîðè î÷è ïî êîòåøêè.

Òàêà ÿ îòêðèõà íîâîäîøëèòå - ÿê ìúæ ñ ïèñòîëåò ïîä ðàçòâîðåíîòî ñàêî è íåêðàñèâà, íî ñèìïàòè÷íà ëåëêà. Äâàìàòà âëÿçîõà, ïîçäðàâèõà ðàçñåÿíî Àííà è äåëîâî ðàçïúíàõà íîñèëêà ñ êîëåëöà. ×åâðúñòî ïðåõâúðëèõà òÿëîòî íà Áîðèñ âúðõó ïîäâèæíîòî ëåãëî è ïî÷òè ïðèïðÿíî ñå èçíåñîõà îò ëóêñîçíàòà ñïàëíÿ. Îñòàíà ñàìà, íî íå çà äúëãî – ñëåä ìèíóòà ìúæúò ñå âúðíà è çàïî÷íà ìåòîäè÷íî äà çàëè÷àâà âñè÷êè ñëåäè îò ïðèñúñòâèåòî íà äåâîéêàòà. Íàêðàÿ ñòèãíà äî ñàìîòî ìîìè÷å è ïðîìúëâè òèõî, áåç èçëèøíè åìîöèè:
- Øåôúò òå âèêà.
Âìåñòî îòãîâîð òÿ ñå èçïðàâè ìúë÷àëèâî, ñëîæè íà ðàìî ÷àíòàòà-ìå÷å è ñå çàïúòè êúì âðàòàòà. Ñïðÿ òî÷íî íà ïðàãà:
- Ïðîâåðè çà ñêðèòà êàìåðà ïî èçòî÷íàòà ñòåíà. Äîìàêèíúò èçâúðòàøå ìåí è ñåáå ñè òàêà, âñå åäíî äî îíîâà øêàô÷å ñòîè íåâèäèì ôîòîãðàô.
×îâåêúò ñ ïèñòîëåòà íà ñâîé ðåä ñå ïîêîëåáà. Ïîä ïëèòêàòà ìàñêà íà óæ íåïðîíèöàåìîòî ìó ëèöå Àííà äîëîâè ïðåçðåíèå, óâàæåíèå è èñêðåíà íîòêà íåäîóìåíèå. Ìàé íå ïîâÿðâà, ÷å å óñïÿëà äà çàáåëåæè è çàïîìíè òàêèâà äåòàéëè. Íå è â ïîëîæåíèåòî, â êîåòî ñå å íàìèðàëà...
- ... Áëàãîäàðÿ – èçâåäíúæ ñúáåñåäíèêúò é ñå ïðåñåãíà êúì ïðèâèäíî íåâèíåí ïðåäìåò âúðõó íîùíàòà ìàñè÷êà.
- Çà íèùî. – äåâîéêàòà âäèãíà ðàìåíå – Ùåøå äà ãî íàìåðèø è ñàì. Òè âèíàãè ïðåòúðñâàø ñòàðàòåëíî.
- Ñïåñòè ìè âðåìå. – ïîíå÷è äà êàæå îùå íåùî, íî ñè çàìúë÷à è ðàçãîâîðúò ìåæäó òÿõ ñúâñåì çàìðÿ. Òÿ íåâîëíî ãî ñðàâíè ñúñ ñëàäêîäóìíèÿ Áîðèñ, âúçäúõíà îò äîñàäà è ìó îáúðíà ãðúá.  ñúñåäíàòà ñòàÿ çàâàðè ïðèâèäíèÿ õàîñ íà äîáðå ïîäðåäåíà, ïîõîäíà îïåðàöèîííà.


* * *


Ðàçãúâàåìàòà íîñèëêà áåøå ïàðêèðàíà âúðõó íàñòëàíè ïî ïîäà íàéëîíè - à ïîëîæåíèÿ îòãîðå ÷îâåê é çàïðèëè÷à íà àáñóðäíî ÿñòèå. Ñîáñòâåíèêúò íà âèëàòà é ñå ñòîðè óìèëèòåëíî áåçïîìîùåí - äúëáîêî ïðèñïàí, ãîë, ñ íàäâåñåíà íàä íåãî ñòîéêà çà ìåäèöèíñêè áàíêè. Ïðåä ïîãëåäà íà ìîìè÷åòî îíàçè ãðîçíîâàòà, íî ñèìïàòè÷íà æåíà ìó ñëîæè âúðõó ëèöåòî ìàñêà ñ ðàéñêè ãàç. Òîé äîðè íå òðåïíà, ñàìî çàõúðêà. Ïðîïàäíà â äúëáîêèÿ ñúí ëåêî è òèõî, êàòî áåáå!
Ñëåä ìàëêî ëåëêàòà ìàõíà ìàñêàòà è ãî ïîòóïà ïî áóçàòà ñ èçâðàòåíàòà îáè÷ íà ñåëñêè ñòîïàíèí êúì ïðàñåòî ìó. Ïîñëå îòèäå äî ìàñà â îòñðåùíèÿ úãúë è äåëîâî ñå çàå ñ ëåïåíåòî íà ñòèêåðè ïî êóï÷èíà õëàäèëíè ÷àíòè... Âñå îùå ïðàçíè õëàäèëíè ÷àíòè, ÷èåòî ïðåäíàçíà÷åíèå Àííà çíàåøå ìíîãî äîáðå!
- Çàùî ìó ïîçâîëè äà òå íàðàíè? – ãëàñúò äîéäå îò êúì âðàòàòà è òÿ ñåïíàòî ñå îáúðíà íàòàòúê. Ñúçðÿ ïåòäåñåòãîäèøåí ìúæ ñúñ ñìåøíî ïðîòåãíàòè íàïðåä, ñâèòè â ëàêòèòå ðúöå. Ñëåä ìèã îñúçíà, ÷å òîé å ñúñ ñòåðèëíè õèðóðãè÷åñêè ðúêàâèöè è èäâà îò áàíÿòà. ...Êúäåòî ñå å ìèë ñòàðàòåëíî çàðàäè ïðåäñòîÿùîòî...
- Êàêâî ìîæåõ äà íàïðàâÿ? – òÿ âäèãíà ëèöå, âïè î÷è â ÷åðòèòå íà ãîñïîäèíà è ñëåä ìèã áåçïîìîùíî îòêëîíè ïîãëåä. Âúïðåêè ðàçëèêèòå âúâ âúçðàñò, ïîë è öâÿò íà èðèñèòå, ìåæäó òÿõ äâàìàòà ñúùåñòâóâàøå ñìðàçÿâàùà, íåóìîëèìà ïðèëèêà.
- Èçó÷èõìå íàâèöèòå ìó, ïðåäè äà òå ïðàòèì. – õèðóðãúò äúðæåøå ðúöåòå ñè êàòî æåíà, êîÿòî òîêî-ùî ñè å ëàêèðàëà íîêòèòå... íî íå ñúâñåì. Äëàíèòå ìó ñòîÿõà îáúðíàòè ñ âúòðåøíàòà ñòðàíà êúì íåãî è ìó ïðèäàâàõà âèä íà ôàíàòè÷åí áîãîìîëåö. Ñòîéêàòà ìó èçëú÷âàøå ïúðâè÷íà ñèëà, êîèòî âúçïèòàíèåòî è æèòåéñêèÿ îïèò åäâà óäúðæàõà ïîä ïîêðèâàëîòî íà íåâúçìóòèìîñòòà.
- Èìàì îïèò ñ ïðîöåäóðàòà. – îòâúðíà ïîêîðíî ìîìè÷åòî – Î÷àðîâàì ãî è òîé ìè ïîçâîëÿâà äà ñè íàëååì àëêîõîë ïðåäè ñåêñà. Ïðåç òîâà âðåìå ìó ñëàãàì â ïèåíåòî ïðèñïèâàòåëíî. Êàïêàòà îïèÿò, êîÿòî å â ïðúñòåí÷åòî íà ðúêàòà ìè.
- Êàêâî ñå îáúðêà? – ïåòäåñåòãîäèøíèÿò ìúæ ÿ ïîäìèíà è ïðèáëèæè äî áúäåùèÿ ñè “ïàöèåíò”
- Íå çíàì. – âúçäúõíà ìîìè÷åòî – Íàèñòèíà íå çíàì.
- Ìîæå áè íàðî÷íî ñè ãî ïðåäèçâèêàëà. Òàêà ÷å òîé äà òå ëèøè îò âúçìîæíîñòòà äà ìó ñëîæèø ïðèñïèâàòåëíî â ÷àøàòà.
- Íå å âÿðíî, íå ñúì ãî äðàçíèëà íàðî÷íî. – â ãëàñà é ñå ïðîêðàäíàõà îáèäåíè íîòêè, à òîâà áåøå áåçñìèñëåíî. ×îâåêúò ïðåä íåÿ íå ñå òðîãâàøå îò àáñîëþòíî íèùî.
- Ñàìà ñå ëèøèëà îò âúçìîæíîñòòà äà ãî óïîèø íàâðåìå. Äîáðîâîëíî äîïóñíà îíîâà, êîåòî ñå ñëó÷è â ñúñåäíàòà ñòàÿ. – õèðóðãúò äîðè íå ïîâèøè òîí, íî íåùî â èíòîíàöèÿòà ìó ñìðàçè ìîìè÷åòî. Ñòàåíàòà çàïëàõà íàêàðà ëåëêàòà äà ñå èçíåñå ïðèïðÿíî ïî íåçíà÷èòåëåí ïîâîä. Îñòàíàõà ñàìî äâàìàòà:
– Åòî çàùî òå ïèòàì ïîâòîðíî. Íàðî÷íî ëè ãî íàïðàâè?

Âìåñòî îòãîâîð òÿ âèäèìî ïîòðúïíà. Îáâè ñ äÿñíàòà ñè äëàí ëàêúòÿ íà äðóãàòà ðúêà è óñåòè êàê ëèöåòî é ñòàâà àëåíî. Ïîæåëà äà ñå îäðàñêà ñ íîêòèòå ñè, äà ñå ïðèñïè ñúñ ñêðèòèÿ ïîä âúðõîâåòå èì íàðêîòèê. Çàâèíàãè, àêî ìîæå!
- Àííà Èâàíîâà Âåëåâà*, – ãëàñúò ìó ñå ïîíåñå ñúâñåì ðàâíî, äîðè áëàãî èç ñòàÿòà – ïîïèòàõ òå íåùî.
- Àêî îòêàæà äà îòãîâîðÿ? – îòâúðíà ìîìè÷åòî è ñå óïëàøè. Íå îò çàïëàõàòà íà íåãîâèÿ ãëàñ, à îò èíòîíàöèÿòà íà ñîáñòâåíèòå é äóìè - ... Èëè òå èçëúæà?... Êàê ùå ðàçáåðåø êàêâî ñúì ñè ìèñëåëà?
- Àêî ìå èçëúæåø, ùå ãî óñåòÿ! Äîðè àêî ñòàâà âúïðîñ çà òâîèòå ñîáñòâåíè ìèñëè. È òîãàâà ùå òå íàêàæà. Òàêà, êàêòî íàêàçâàì ëúæöèòå!
- À ñúì.... – òÿ âíåçàïíî ïðåõàïà åçèê, íî âå÷å áåøå êúñíî.
- Òè ñè êàêâî? – îáúðíà ëèöå êúì íåÿ è ÿ ñìà÷êà äóøåâíî ñ ïîãëåäà ñè – Òè ñè ìè äúùåðÿ è òå îáè÷àì. Íî àêî ìå èçëúæåø è òå õâàíà... Ùå çàïîâÿäàì íà Ñåðæî äà òå çàñòðåëÿ.
Ìîìè÷åòî ïî÷óâñòâà ïúëíàòà èñêðåíîñò íà òîâà èçÿâëåíèå, íî íå òðåïíà. Íÿìàøå ñìèñúë äîðè îò îò÷àÿíèåòî:
- Ñåãà ðàçáèðàì, ÷å òîãàâà... ×å ñúì èñêàëà òîçè Áîðèñ äà ìè ïîïðå÷è... äà ãî óïîÿ íàâðåìå.
- È çàùî òîâà ìå ÿäîñâà – îòíîâî ÿ ñìà÷êà ñ ïîãëåäà ñè – ñåùàø ëè ñå?
- Îäðàñêâàíåòî ñ íîêòèòå å îïàñíî. Ìîæå äà ìå íàáèå èñòèíñêè, äà ìè ñ÷óïè ïðúñò.
- È íå ñàìî! – òîé ñå îáúðíà è ïðîñëåäè êàê ëåëêàòà äúðïà êúì íåãî âòîðà ðàçãúâàåìà ìàñè÷êà, ïîêðèòà ñ èíñòðóìåíòè. Ãëåäêàòà ïîãúëíà ïî÷òè öÿëîòî ìó âíèìàíèå, íî âñå ïàê ïðîäúëæè ðàçãîâîðà ñ äúùåðÿ ñè:
- Òîâà å ïîñëåäíîòî òè ñðåäñòâî, íàé-îïàñíîòî! Ïî-ëþáîïèòåí èëè ÷óâñòâèòåëåí ÷îâåê ìîæå äà ðàçáåðå çàùî ñè ãî îäðàëà. Ñòàíå ëè òàêà, åäèí ãîñïîä çíàå êàêâî ùå ñå ñëó÷è ñ òåá.

Àííà íå îòâúðíà íèùî è ìåæäó òÿõ ñå âúçöàðè ìúë÷àíèå, îò êîåòî ñå âúçïîëçâà ëåëêàòà. Ïðèñòúïè êúì áàùà é, äîëåïè ðàìîòî ñè äî íåãîâîòî è ðàçòâîðè ñòðàíèöèòå íà ìåäèöèíñêè êàðòîí. Èçáðîè íÿêîëêî ñúêðàùåíèÿ, çàä êîèòî ñå êðèåõà èìåíàòà íà äúðæàâè, ãðàäîâå è êîíêðåòíè êëèåíòè. Î÷åâèäíî áàùà é ùåøå äà ïðàòè ïðèñïàíèÿ Áîðèñ íà íÿêîëêî åäíîâðåìåííè ïúòóâàíèÿ èç öåëèÿ ñâÿò... èëè ïîíå îòäåëíè ÷àñòè îò òÿëîòî ìó.
- Àêî òè êàæà, ÷å òå èçëúãàõ? Ùå ìå íàêàæåø ëè? – ðå÷å èçâåäíúæ òÿ è âèäÿ êàê ñêàëïåëà çàìðúçâà â ðúêàòà íà áàùà ìó.
- Íå! Ñòèãà äà ñè ïðèçíàëà äîáðîâîëíî. È íàâðåìå!
- Ïðåäèçâèêàõ ãî, çà äà áúäå ëîø ñ ìåí. Èñêàõ äà å ëîø ñ ìåí, çàùîòî ìè ñòàíà ñèìïàòè÷åí. Íî àç íå èñêàõ äà ãî õàðåñâàì, çàùîòî...
- À, òîâà ëè? – Âåëåâ îñòàâè ñêàëïåëà íà ìÿñòîòî ìó è ñå îáúðíà êúì íåÿ. Óñìèõíà ñå ñúñ ñìðàçÿâàùî òúæíî è ìèëî èçðàæåíèå. Íÿêîãà, êîãàòî âñå îùå âúçïðèåìàøå ðîäèòåëèòå ñè êàòî âúïëúòåíè áîæåñòâà, òàçè óñìèâêà çíà÷åøå çà íåÿ àáñîëþòíà ñèãóðíîñò... Ñåãà çà ìèã, çà åäèí áåçêðàåí, áëàæåí ìèã ïî÷óâñòâà ñúùîòî. Ðàçáðà, ÷å íàéíèÿ òàòêî âñå îùå ÿ îáè÷à è ñå ãðèæè çà íåÿ.
- Ìèëîòî ìè. – òîé ñå ïðèáëèæè ñ âäèãíàòè íàãîðå è íàñòðàíè ðúöå, ñâèòè â ëàêòèòå. Äîéäå äî íåÿ, ïðèâåäå ñå è ÿ öåëóíà ïî êîñèòå íà òåìåòî. Îòñòúïè êðà÷êà íàçàä è ÿ ïîãëåäíà ñ áàøèíà ëþáîâ:
- Àç ñàìèÿò ñå ïèòàì çàùî òå êàðàì äà ïðàâèø òîâà. Çàùî ñàìèÿò àç ñúì òóê è ñå çàíèìàâàì ñ òîâà. Ñ ðàçôàñîâàíå, êîåòî å ïî ñèëèòå íà âñåêè îò âåðáóâàíèòå ìè õèðóðçè. Âÿðâàø ìè, ÷å ñå ÷óäÿ, íàëè?
- Äà, òàòêî – òÿ êèìíà è ñúëçèòå èçâåäíúæ ïîòåêîõà ïî áóçèòå é.

Òîé îáâè âúòðåøíàòà ÷àñò íà ëàêòèòå ñè îêîëî ãëàâàòà é, ïðèòèñíà ìîêðîòî é ëèöå êúì ãúðäèòå ñè. Âñå îùå ïàçåøå ÷èñòè ðúêàâèöèòå ñè, íî òÿ âå÷å íå ìó ñå ñúðäåøå çà òîâà, ñïðÿ äà ñå ãíåâè çà êàêâîòî è äà áèëî. Ñàìî èñêàøå âñå òàêà äà ÿ ãóøêà - êàêòî åäíî âðåìå, êîãàòî âñè÷êî áåøå íàðåä.
- Èñòèíàòà å, – ïîäå âúçðàñòíèÿò ìúæ – ÷å êîïíåÿ äà èìàø äåòñòâî êàòî õëàïåòàòà íà äðóãèòå áîãàòàøè. Äà òå ñêðèÿ â íÿêîé áóíêåð, ïúëåí ñ äðåõè è ìîìè÷åøêè äæóíäóðèè, ïúê íà ó÷èëèùå äà òå ïðàùàì ñ ïàçà÷è. Òè ùå ìðúíêàø çàðàäè òàçè îõðàíà, íî âñúùíîñò ùå ñå íàäóâàø çàðàäè ñúùàòà. Äîðè ùå ôëèðòóâàø ñ ìúæåòå, êîèòî ñúì òè ñëîæèë çà ãàðäîâå.
Âåëåâ çà ìîìåíò ñïðÿ, âúçäúõíà. Ïîëþëÿ ñå îêîëî îñòòà ñè, äîêàòî ïðåãðúùàøå ãëàâàòà íà ÷åäîòî ñè:
- Äîðè è ñåãà ìè ñå èñêà äà òè äàì áåçìåòåæíî, çëàòíî äåòñòâî. Òè ùå áúäåø ãëåçåíàòà ïðèíöåñà íà òàòêî, êîÿòî ìó ìúêíå ðàíåíè æèâîòèíêè êàòî ìàëêà è ãëóïàâè ìîì÷åòà êàòî ïîðàñíå.... È íå çíàå êàêâî âñúùíîñò ðàáîòè íåéíèÿ áàùà.
Àííà ïîäñìðúêíà òèõî, âúçäúõíà äúëãî è òåæêî. Èçïèòà ñèãóðíîñò, ÷å ñåãà ùå é îáÿñíè çàùî áëÿíúò å íåâúçìîæåí. Òàêà è ñòàíà.
- Íî àç òå îáè÷àì òâúðäå ìíîãî, çà äà òå ðàçãëåçÿ! Ðàçáèðàø ëè?
- Ðàçáèðàì, òàòêî! – êèìíà ìîìè÷åòî, íî âúòðåøíî ñå çàïèòà êàê ó÷àñòèåòî â ðàçôàñîâàíåòî íà ïåäîôèëè ÿ ïðàâè âúçðàñòåí ÷îâåê. Íå ïðîðîíè è äóìà, íå êàçà íèùî íà ãëàñ, íî Èâàí Ãåîðèåâ Âåëåâ ÿ ïîçíàâàøå äîáðå. Òâúðäå äîáðå, çà äà ñå çàáëóäè äîðè îò ìúë÷àíèåòî é:
- Àííà, ïðåäè âðåìå èìàëî çåìåäåëåö ñ ìíîãî íèâè, ìàøèíè, ðàòàè. – ïîäå íåéíèÿò áàùà – Èìàë è òðèìà ñèíà, êîèòî êàðàë äà ðàáîòÿò â åäèí ó÷àñòúê ñ öàðåâèöà òî÷íî äî êúùàòà ìó. Ìÿñòîòî áèëî òâúðäå ìàëêî, çà äà êóïè ìàøèíè çà òàÿ öàðåâèöà, à òîé íå ïóñêàë âúòðå ðàáîòíèöè. Òàì áà÷êàë òîé è ñèíîâåòå ìó, êîèòî âå÷å ó÷åëè â óíèâåðñèòåò. Ùîì ñå âúðíåëè íà ñåëî, ãè êàðàë äà ðàáîòÿò äî èçíåìîãà íà òîâà ìÿñòî.
Âåëåâ íàïðàâè ïàóçà, íî çàäúðæà ïðåãðúäêàòà ñè:
-Çíàåø ëè çàùî êàðàë ñèíîâåòå ñè äà îòãëåæäàò öàðåâèöàòà íà ðúêà, à?
- Íå. – îòâúðíà ìîìè÷åòî – Çàùî?
- Ïîíåæå íå å îòãëåæäàë öàðåâèöàòà, à ñèíîâåòå ñè?

 òîçè ìèã Àííà ïðîóìÿ âñè÷êî. Îñúçíà ãî çà åäèí óäàð íà ñúðöåòî. Ïðîçðåíèåòî ÿ ïîðàçè êàòî ñâåòêàâèöà. Íàïúëíî ñòúïèñàíà, òÿ ñå îòäðúïíà îò áàùà ñè è ãî ïîãëåäíà óìîëèòåëíî. Òîé é êèìíà, îòíîâî ñå óñìèõíà è ïîíå÷è äà ñå îáúðíå êúì “ïàöèåíòà ñè”. Òÿ ãî ñïðÿ:
- Àç ÷óäîâèùå ëè ñúì, òàòêî?
- Íå. – îòâúðíà ñúâñåì ñïîêîéíî òîé – Âñúùíîñò òå âúçïèòàâàì êàòî èñòèíñêî, ïúëíîöåííî ñúùåñòâî.
Âúçðàñòíèÿò ìúæ âñå ïàê ÿ çàãúðáè è ñå ïðèáëèæè äî èìïðîâèçèðàíàòà îïåðàöèîííà. Âçå îòíîâî ñêàëïåëà è ñå ïðèãîòâè äà ðàçãëîáè åäíî ÷îâåøêî ñúùåñòâî íà îðãàíè çà íåëåãàëíè òðàíñïëàíòàöèè.
- Òîãàâà êàêâî ñúì àç, òàòêî. Çíàì, ÷å íå ñúì êàòî äðóãèòå ìîìè÷åòà. Êàêâà ñúì?
- Òè? – Èâàí Âåëåâ ñå îáúðíà è ÿ ïîãëåäíà – Òè ñè òîðáàëàí, ìèëà. Íàé-äîáðèÿò òîðáàëàí, ñ êîéòî ñúì ðàáîòèë.
Ñêàëïåëúò ìó äîêîñíà êîðåìà íà óïîåíèÿ äî áåçñúçíàíèå ïåäîôèë:
- À êàêâî ïðàâÿò òîðáàëàíèòå? Ïðèáèðàò ëîøèòå ìîì÷åòà. Èñòèíñêè ëîøèòå, êîèòî ñè èãðàÿò ñ ìàëêè ìîìè÷åòà â òúìíîòî, íàñàìå. Çëèòå ìîì÷åòà, êîèòî ñà ïîðàñíàëè è ñà ñòàíàëè çëè ìúæå.
- À ëîøèòå ìîìè÷åòà? Íå ãëóïàâèòå, à èñòèíñêè ëîøèòå? Òåçè êàòî ìåí!
- Íà òÿõ èì ïîäàðÿâàò ÷àíòè-ìå÷åòà. Ïóõåíè, ñ öèï íà êîðåìà è ïðåçðàìêè ïðåç ãúðáà... – Âåëåâ ñå óñìèõíà – çíàåø ëè çàùî?
- Çíàì! – îòâúðíà äúùåðÿ ìó - Çà äà íå çàáðàâÿò íèêîãà.
- Äà íå çàáðàâÿò êàêâî, Àííà?
- Êàêâî ïðåäñòàâëÿâàò âñúùíîñò.
- È êàêâî ïðåäñòàâëÿâàø, ÷åäî?
- Äúùåðÿ íà ÷óäîâèùå. Äåòå íà áàùà, êîéòî äîðè íå ÿ ïîïèòà êàê ñå ÷óâñòâà, ñëåä êàòî å áèëà èçíàñèëåíà.
- Íàïðîòèâ, ïîïèòàõ òå çàùî ñè ãî ïîçâîëèëà. – òîíúò ìó îñòàíà íåâúçìóòèì – È óñòàíîâèõìå, ÷å ñè èñêàëà äà òè ñå ñëó÷è.
- È òîâà òå óñïîêîÿâà?
- Íàïðàâèëà ñè, êàêâîòî ñè èñêàëà... – çàìèñëè ñå – è çà êîåòî ñè èìàëà íåîáõîäèìàòà ïîäãîòîâêà.
- Îáó÷åííà ñúì îò òåá.
- Òî÷íî òàêà, âúçïèòàíà ñè îò ìåí.... Ìåæäó äðóãîòî, Ìàÿ èçáÿãà çàðàäè ðàçãîâîðà íè. Êàæè é äà ñå âúðíå, çàùîòî çàïî÷âàì.
- Äà, òàòêî. – òÿ ïîñëóøíî êèìíà è íåéíèÿ áàùà îòíîâî ÿ çàãúðáè. Ñ ïî÷òè íåòúðïåëèâî äâèæåíèå ñå íàêëîíè êúì òÿëîòî íà “ïàöèåíòà”. Àííà çÿïíà îãîëåíèÿ ìó òèë íàä ÿêàòà íà áÿëàòà ïðåñòèëêà è âçå ìèãíîâåííî, èìïóëñèâíî ðåøåíèå.

Äîðè íå î÷àêâàøå, ÷å ùå ãî ïîâàëè!

Ñãðàá÷è íÿêàêâà íîæèöà è ÿ çàáè â øèÿòà íà íàâåäåíèÿ Âåëåâ.
Íÿêàê èçóìåíî ñå äðúïíà îò ïàäàùàòà ïëúò è ðàçìàõàíè ðúöå, îáâèòè â õèðóðãè÷åñêè ðúêàâèöè. Íàïúëíî àâòîìàòè÷íî äîâúðøè çàïî÷íàòîòî óáèéñòâî - âÿðíà íà îáó÷åíèåòî, ïðåäàäåíî é îò ñàìàòà æåðòâà.
Íàâåäå ñå è çàáè ïîâòîðíî íîæèöèòå, íî òîçè ïúò îòñòðàíè, òî÷íî ïîä äÿñíîòî óõî. Âðàòíàòà àðòåðèÿ ñå íàìèðàøå îò äðóãàòà ñòðàíà, òúé ÷å ñìúðòòà íå íàñòúïè ìèãíîâåííî. Áàùà é øóìíî èçõúõðè, ñ îïóëåíè îò èçóìëåíèå î÷è. Îò ñàìèÿ íåãî Àííà çíàåøå, ÷å æåðòâèòå íàèñòèíà èçïèòâàò íåâåðîÿòíà èçíåíàäà. Çàùîòî íèêîé íå âÿðâà â ñìúðòòà ñè, äîêàòî òÿ äåéñòâèòåëíî íå íàñòúïè.
Ðúãíà îùå åäèí, äâà ïúòè è âèäÿ îòáëèçî êàê íÿêàêâà ñÿíêà ïðîïúëçÿâà ïî ëèöåòî íà òàòêî é. Åäâà òîãàâà ñå èçïðàâè, âçå åäíà îò ìàðëèòå âúðõó ïîìîùíàòà ìàñà. Ñúñ ñïîêîéíè äâèæåíèÿ ñå çàå äà ïî÷èñòâà êðúâòà, ïîëåïíàëà ïî îðúæèåòî è äÿñíàòà é ðúêà. Ïðèâúðøè ñ ïàëåöà è çàòúðêà ïîêàçàëåöà, êîãàòî óñåòè íå÷èé ïîãëåä âúðõó ñåáå ñè. Îáúðíà ñå, ñúçðÿ Ñåðæî è Ìàÿ äà ÿ çÿïàò âòðåí÷åíî.
- Ïî÷èñòåòå! – ÷ó ñîáñòâåíèÿ ñè ãëàñ ñëàäúê è ðàâåí, äåòñêè è ÷óäîâèùíî ñòàð. Åäíîâðåìåííî ñå èçíåíàäà è ïðèå çà åñòåñòâåíî äâàìàòà âúçðàñòíè äà ñå ïîä÷èíÿò. Òå ïðèñòúïèõà âíèìàòåëíî êúì íåÿ, äðúïíàõà òÿëîòî íà áàùà é íàñòðàíè, à âúîðúæåíèÿò ìúæ äîíåñå ðåçåðâíè íàéëîíè è âåñòíèöè. Çàåõà ñå ñ óâèâàíåòî íà òðóïà áåç èçëèøíè ïðèêàçêè - ñàìî îò âðåìå íà âðåìå õâúðëÿõà ïî íÿêîé ñòðåñíàò, ó÷óäåí ïîãëåä êúì íåÿ.
Îò ñâîÿ ñòðàíà òÿ ãè íàáëþäàâà öÿëà ìèíóòà. Íàñëàäè ñå íà îñåçàåìàòà èì ãîòîâíîñò çà ïîä÷èíåíèå. Ñåðæ èìàøå ïèñòîëåò, ñèëíè ðúöå è æåñòîêîñò â èçîáèëèå, íî åäâà ñðè÷àøå ïî-äúëãèòå äóìè. Ìàÿ ïðèòåæàâàøå èíòåëåêò è îïèò, íî íàïúëíî é ëèïñâàøå ðåøèòåëíîñò. Òåçè äâàìàòà é áÿõà ÿñíè, íî ñðåä ïðèáëèæåíèòå íà áàùà é ñúùåñòâóâàõà ïî-óïîðèòè è âëàñòîëþáèâè ëè÷íîñòè. Ñ òåçè, äðóãèòå, ùåøå äà å îïàñíî…

Ìèñúëòà çà áúäåùè ñúïåðíèöè è æåðòâè ÿ íàêàðà äà ñå ïðåñåãíå êúì ïîìîùíàòà ìàñà çà ïàð÷å áèíò. Èçáðà ñè åäíî è óâè íîæèöàòà, íàïðàâè é íåùî êàòî êàëúôêà. Ïîñëå ãðèæëèâî íàìåñòè èìïðîâèçèðàíîòî îðúæèå â êîðåì÷åòî íà ïóõåíàòà ñè ÷àíòà-ìå÷å. Òî÷íî äî ÷åðâèëîòî è ëàêà çà íîêòè.
Íàêðàÿ íàðàìè ìàëêèÿ ñè áàãàæ è ñå çàïúòè êúì âðàòàòà:
- Ïî÷èñòåòå âñè÷êî. Ùå âè ÷àêàì â êîëàòà.
Âúçðàñòíèÿ ìúæ è æåíà çà ìèã ñå çàïúíàõà, ñïîãëåäàõà ñå åäèí äðóã. Çÿïíàõà ñ ðàçøèðåíè î÷è. Ëåëêàòà ñå ïðå÷óïè ïúðâà:
- Êàêòî.. êàêòî êàæåòå... ãîñïîæèöå Âåëåâà. Êàêòî êàæåòå.

* * *


Ìîìè÷åòî ïðèñòúïè ïîä ÷àäúðèòå íà ëÿòíîòî êàôåíå è çàñòàíà äî ïúëåí ìúæ â åëåãàíòåí êîñòþì. ×àêàøå ÿ ñ îòåã÷åíî èçðàæåíèå íà óìíîòî ñè, óìîðåíî ëèöå, çàçÿïàí â ñêåéòúðèòå îò ñúñåäíîòî ïëîùàä÷å. Ñïðÿ äî ìàñàòà ìó è òîé ÿ ïîãëåäíà ñ áåçñòðàñòíîòî èçðàæåíèå íà êðèòèê ïðåä êàðòèíà íà íåèçâåñòåí õóäîæíèê. Äúõ ïî-êúñíî êðàñîòàòà é ïëåíè äóøàòà ìó. Çåíèöèòå ìó ñå ðàçøèðèõà è ïîãúëíàõà òúìíèòå, òúìíè èðèñè...


---------------------------

* - Àííà Èâàíîâà Âåëåâà – Âñÿêà ïðèëèêà ñ ëèöà, èìåíà, ñúáèòèÿ è ìåñòà å ñëó÷àéíîñò è å ïëîä íà õóäîæåñòâåíà èçìèñëèöà.

* Åäíà èçêëþ÷èòåëíî òàëàíòëèâà æåíà ìè ïîäàðè îáðàçà íà Àííà. Íèêîãà íÿìà äà çàáðàâÿ êîãà ïîëó÷èõ òîçè äàð: http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=10747&mode=&order=0&thold=0
Ñëåä "Æåëàíèÿòà ñà áåçáðîéíè çâåçäîïàäè", òîâà å âòîðèÿ ìè îïèò äà âäúõíà æèâîò íà Àííà. Äàíî ñúòâîðåíîòî îò ìåí òè õàðåñà, SELENA.

Ñ îáè÷: ×åðíî Ñëúíöå


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 14.12.2011 @ 20:39:24 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   anton_fotev

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 18:59:03 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Òîðáàëàí" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òîðáàëàí
îò Boryana íà 09.07.2012 @ 20:19:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óìååø äà ñúçäàâàø è çàäúðæàø èíòåðåñà íà ÷èòàòåëÿ. Êðàÿò å äîñòîåí çà î÷àêâàíåòî. Õàðåñà ìè.:)