Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 850
ХуЛитери: 3
Всичко: 853

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXVIII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Даровете на тишината
Каракьой,
2006

"Не мога да разкривам тайните на Божествените мистерии с перо и хартия."
Шах Ниметуллах

Нежността, с която един източен мъж гледа любимата си не може да бъде сравнена с никое чувство. Ален пое малката ръка на съпругата си, повдигна я като перце и я пренесе до брега. Арзу бе по - миниатюрна и от мен, приличаше на приказно същество и на човек му бе трудно да я признае за майка на 16 годишните близнаци Джем и Джан. Момченцата бяха скръстили ръце на столче и люлееха Ванесса насам - натам докато газеха във водата а тя щастливо се смееше и махаше с ръчички. Не ми се напускаше сенчестата камелия. Лековитата прохлада на речната вода почти бе отпуснала уморените ми крака, чувствах се блажено сънлива и исках просто да си останем тук.
- Промяна в плановете - Ирис се засмя зад мен и пръсна вода в косата ми - ставай, тръгваме.
- Къде ще ходим, вървяхме няколко часа и нямам сили...
- Нали те вълнуват суфите? Тук има няколко, ще отидем да ги видим.
- Какво? - бързо се разсъних и едва не паднах във водата в желанието си да сляза от беседката.
Ирис се смееше с глас вече и каза, че добре ме познава. Мъжа ми престорено се намуси че било време да става суфи ако иска да скачам и заради него така, подаде ми ръка и ме изведе от изведнъж застудялата Тигър. Накачихме се на каручката и бавно потеглихме по коларския път, водещ зад крепостта.
- Моля те, не се шегувай с мен за суфите. Приемам ги сериозно и много искам да присъствам на техни събирания.
- Кой се шегува? Само че тук ордени няма. Нито манастири с монаси и дервиши. Онова, което става в Кония го няма тук.
- А какво има тук?
- Много ходене пеша - намеси се Ален и скочи на земята, хвана повода на магарето и бавно го поведе по една тясна камениста пътечка нагоре към скалите.
Монотонното клатушкане и напевния звук от дървените колела замлъкваше бърборивата ми душа и отнасяше очите ми към маранята, трептяща над камъните. Тук - там някой пожълтял храст хвърляше сянка над песъчливата земя а суховея я раздвижваше в причудливи форми и фигурки, неуловими дори за гадинките и гущерчетата наоколо. Забелязах големи червени мравки, виждаха се дори от каруцата, скупчени една върху друга в непрекъснато движение, влачещи шушулки и слънчогледови люспи и се запитах няма ли да стигнем по - бързо ако вършим пеша. Бавно отминаващия назад пейзаж улавяше погледа ми и го влачеше по камънаците и пясъка като изгубена, подета от вятъра феерия, обвивала мислите ми като тюрбан до преди момент или два, после откъсната и разсеяна в трептенето на топлия въздух. Пролетните месеци по тези земи приличат на българското лято, цъфтят в жълтата охра на ронливата вулканична степ и сеят аромат на безкрай. Тук небето е много високо, почти достига слънчевите селения, светлината разлива мекия си лазур и претопява сенките и древни поверия разказват, че само в наличието на излишни помисли нажежава и изгаря. Тези земи се считат за свети и се вярва, че тук се издига огнена стълба, водеща към седмия етаж на небето, където живее самият Бог.
След дълъг преход в който задрямвах начесто и се сепвах от някоя нахална муха най - после стигнахме селото на Ален - Каракьой. Момчетата свалиха Ванесса и я поведоха към групичка дрипави деца, скупчени около игра с камъчета а ние седнахме пред измазана с вар четвъртита постройка, функционираща в тази пустош като чайна. По - назад се виждаха върволица къщурки с опънато наоколо им пране, сгушени една до друга сякаш пристройки към един дом. Това изглежда беше и цялото село - не повече от двадесетина едноетажни, едностайни къщи, мънички и криви, с плоски покриви и липсващи каквито и да било знаци за присъствие на модерна цивилизация.
- Това е само една махала... Селото е по - голямо, имаме дори училище и конак, но не се виждат от тук - усмихна се Ален и поднесе на всички чай.
Простичкият живот наоколо смълчаваше. Хората се трудеха на полето, отглеждаха храната си, къпеха се в реката. Пред очите ми бавно и гордо премина черен козел, особена планинска порода с извити и остри рога а след него се нанизаха няколко още по - черни козички. Един шарен петел крякна и събори на земята пластмасовата чинийка с едри и сочни смокини, които Арзу набра, изми и ни донесе. Смокините, както и всичко останало, бяха чудати и огромни, бели и много вкусни и аз взех една, обелих я и подхвърлих на петлето което без да се двоуми я закълва. Мислех си колко е хубаво, че на село животните и хората дишат природа, слънце и обич без да ги осъзнават и опитомяват, само споделяха един друг и присъстваха тихичко и достатъчно. Искаше ми се и моят свят да е част от тази съвършена простота.
- Хайде да тръгваме преди да е станало късно.
- Къде ще ходим? - надигнах глава и отново не ми се тръгваше. Духа ми сякаш разпознаваше тези места и трудно се откъсвах. За мен бе достатъчно да седя тук на камъните, да драскам с клечка топлия пясък и да не върша нищо.
- На 2 - 3 км от тук има интересна пещера в която често се събират на раздумка стари приятели. Нека отидем и ги поздравим, селяма на очите ти ще ги зарадва.
Поетичният език който ползваха бе другото чудо, пленило ме завинаги. Хората тук говореха малко, кратко и красиво.Те прелистваха дните си в съзерцание на изгрева, изпращаха залеза по течението на свещената си река, в сърцата им оставаше само докосване, което не можеше да бъде изразено с думи, затова го споделяха с очи. Затова се и връщаше небесното светило всяка сутрин, носейки им селяма си.
Тук научих, че тишината е най - скъпия божествен дар и когато присъства и вътре в хората, доверието между тях е несравнимо.
Поехме с каруцата нагоре по един тесен каменист път като оставихме децата на грижите на селяните. Ванесса дори не забеляза тръгването ни - толкова бе погълната от новите усещания и приятели. Предложих да повървим пеша вместо да измъчваме горкото животинче да ни тегли, но Ален каза, че возилото е нужно за връщане. Пещерата се намираше на около два километра от селото и до нея се стигаше през долината Зиха - изумително красиво място, където високите склонове сякаш спускаха огромни застинали длани надолу, сключваха пръсти и в докосването им се бе образувал извит, жив път. Каруцата криволеше и проскърцваше, кретайки едва едва и аз скочих на земята до Ален, хванах повода на магарето и му предложих да седне.
- Можеш ли сама да го водиш? Магаретата са упорити...
Усмивката му се разля и към другите и те шеговито подхвърлиха, че моето магаре още е в мен, а това вече е опитомено и няма страшно.
Меката пръст обгръщаше стъпалата ми и ми вливаше топлина. Свалих излишните чехли - движехме се твърде бавно за да се страхувам от наранявания и почти затворих очи, оставяйки изненаданото животинче да ме води. То добре познаваше пътя и бавничко, сигурно и след много дълго ходене стигнахме до първите малки михраби, предвестяващи наличието на свято място. Михраб - това е нещо, което напомня съвременен олтар, нишичка, място, разгърнато в стена или кухина, която понякога е по - широка и може да бъде дори самостоятелен храм. Първоначално тези михраби са били наричани михариб, или михраиб (перс.) и са чистия първообраз на мястото, където докоснатите осъществяват своята връзка с Бог. Когато се родила малката Мария, майката на Христос, измъчената Анна я дарила на Бог и с навършването на петата и годинка я отвела в църквата. Там свещениците я отделили в малка пристройка, изградена собственоръчно от Йосиф - един от монасите, който виждал в детето истинна чистота. Мария прекарвала дните си в тясната стаичка, едва побираща я, в непрекъснато общение с Отца си. Когато пораснала и по желание на ангелите пристъпила в цъквата, за да се моли наравно със свещениците, те я наказали и затворили там без храна и вода. Но всеки път, щом приближавали, с надеждата, че вече е мъртва, намирали около затвора и сочни плодове и чиста вода. Тогава нарекли мястото михраб - ниша, в която присъства Бог.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 09.12.2011 @ 21:38:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:15:41 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXVIII част" | Вход | 11 коментара (44 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXVIII част
от joy_angels на 09.12.2011 @ 21:53:45
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми се иска да кажа, но ще отбележа само това изречение:

"Монотонното клатушкане и напевния звук от дървените колела замлъкваше бърборивата ми душа и отнасяше очите ми към маранята, трептяща над камъните. "

Дали то не е ключът към преживяванията на героинята? Нещо като:

"Монотонното ежедневие и напевния звук от срещите с желаното непознато замлъкваше бърборивата ми душа и отнасяше очите ми към извечната истина, трептяща над камъните."

:)))


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 09.12.2011 @ 22:13:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Джой,
реално действията (делата :) на физичния беден са толкова беззначни, че не знам как още съм в него. Ако всичко, което усетих (не казвам видях, макар да няма съществена разлика, понеже усета е толкова човешки, колкото и зрението) е истина.
Аз обаче тогава не вярвах че е, макар да исках, а днес... вярвам, че Е, но не вярвам, че е за бедени.
Беден думата в турския език се употребява за всички фини видими и невидими човешки тела.

Благодаря за прочита...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от joy_angels на 10.12.2011 @ 07:15:10
(Профил | Изпрати бележка)
Не коригирам текста ти, а май така се разбира, поради несъвършенството на изказа ми.

Просто подсъзнателно, в самото описание на случващото се около героинята стоят думи, които разказват за онова вътре, а не само за онова вън. Това исках да кажа.

:)))

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 08:45:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не, не... не съм го приела така :)
Разбрах те...
То целият разказ е най - вече за онова вътре и пътя към него. Тръгва от годините подготовка - трябваше първо да намразя тази страна, после да я заобичам, накрая да я приема и чак тогава да срещна суфите.
Пък суфите сериозно разбъркват всякакви вътрешни и външни настройки :)))

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от zaltia на 09.12.2011 @ 21:54:54
(Профил | Изпрати бележка)
Приказка от черното село...
Невероятна си Меги...


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 09.12.2011 @ 22:13:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Черното село, да...
Дори в имената там съществува символика...

Спокойна нощ... :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от ANG на 10.12.2011 @ 02:04:18
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
това сякаш за мен е писано

няколко часа преди да го прочета попаднах попаднах на


"Не мога да разкривам тайните на Бога с думи."
Шах Ниметуллах

и се канех да ти го изпратя...


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 08:42:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
О сърце, има само един Път на Влюбеност.
В страната на любовта робът и Царят са едно.
Преди да оставиш двойственността по Пътя на любовта,
Не би могъл да осъзнаеш, че Ниматулла е само Едно.
Шах Ниматулла Вали

:)
много е интересно това братство :)

http://bgsufi.wordpress.com/
тук има малко за тях

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 09:04:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Поезията на д-р Джавад Нурбахш

Позналият Бога

Позналият Бога забравя за Аз-а,
не властват над него предишни влечения,
приема с доверие и безотказно,
горчивото, дълго, житейско лечение.
Позналият Бога кумира отхвърля
на своите чувства и мисли безплодни
и всички богатства е готов да захвърли
за миг свобода, дарена от Бога.
Позналият Бога е тръгнала капка
до пълното сливане със океана,
стремейки се към постоянството сладко.
В света е единствено Бог постоянен.
Позналият Бога, в опиянение,
не среща по Пътя различие в нищо.
Сред огледални милион отражения
намира Го Него – даряващ величие.

Превод Г. Жерков

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.12.2011 @ 09:39:53
(Профил | Изпрати бележка)
Тук мога само да кажа
Благодаря!


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 09:40:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от anonimapokrifoff на 10.12.2011 @ 10:23:35
(Профил | Изпрати бележка)
Безкрайно ми е интересно мистичното ти пътуване, защото ти имаш очи за него. Аз вероятно щях да оглеждам пейзажа, формите на пещерата, лицата на хората и едва ли щях да стигна по-далече.


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 10:50:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всеки човек... всяка индивидуалност съдържа в себе си тази мистична пустиня, тази безкрайна, мъртва степ - това е същината му. Но ние не искаме да я приемем и засаждаме по пясъка и камънаците илюзорни цветя които бързо умират... а после живеем със спомена за аромата и красотата им.
Ако някой стъпи на сухия пясък и почувства себе си, ще види същото което и аз, и дори повече, което аз не мога да видя.
Затова не казвай, че не би стигнал по - далеч... :р

Благодаря ти...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от atiragram на 10.12.2011 @ 10:28:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много ми харесва.
Твоето писане ме омайва
и картините, които описваш, оживяват в мен.
Благодаря ти.

Чакам "следва"

Прегръдка

.


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 10:52:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Там наистина е много красиво. Или аз просто никога не съм се впечатлявала от изкуството на огледалните небостъргачи например или дори подводните стъклени тунели в океана, от лукса и блясъка. Мен все по руини и бездни ме тегли.
Радвам се, че разказа ми ти е харесал...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 10.12.2011 @ 10:40:59
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът ти предизвиква възхищение и желание сам да се окажеш на описваните места и да потънеш в тамошната религия,за да почувстваш богатството на заобикалящия ни свят.
Поздравления!
Привети!!!


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 10:54:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
О, а Самарканд и Бухара...
ти си толкова близо до онова, което ме притихва, иди и го опитай :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 11:21:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D1%88%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8

виж това

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 10.12.2011 @ 13:32:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,секретче,ама не се отваря-навярно е нещо много секретно.Шегувам се-не знам защо не се отваря...не е светлосиньо.

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 13:35:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Статия в руската Уикипедия за мълчаливите дервиши Никшбанди, и ориентир към ордена им.
Ако напишеш в руската Уики Никшбанди ще излезе което ти показвах... ако те вълнува де...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 13:39:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
щот не мога да си представя че някой живее близо до тях и няма да иде да ги потърси :р
бях в девети клас като ме тресна поезията на Джами в Бухара и една поезия прописах... :))) чак брада ми порасна

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 10.12.2011 @ 16:51:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,обезателно ще вляза чрез Яндекс,особено ако след това и моята брада стане дервишка...и една такава поезия пропиша...
Аз в Тревненската си къща имам две картини,рисувани от сина ми в Бухара-и само те могат да разкажат колко вино съм изпил пред тях,
съзерцавайки ги и спомняйки си за изпитото вино в Бухара и Самарканд...
Ех,спомени...благодаря ти,че ме върна...
Приятна вечер и щастие ти желая!

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 17:04:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
... и татко пиеше вино там
но не виното на мистиците...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 10.12.2011 @ 22:05:17
(Профил | Изпрати бележка)
Не можеше да се намери по него време мистическо...Всичко беше социалистическо...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 22:08:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))))
хахахахахааааааааааа
да, наистина...
ама аз си ги намирах :р и книжчиците, големи колкото кибритче с рубаи на Омар Хаям, и стиховете на суфите... че и суфите
там се търкалят камъчета по земята...
чудна земя, старозарецо...
чудна

баща ми се ожени миналата година за жена от Самарканд, но живеят в Ставропол
та пак ще обикалям и аз :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 11.12.2011 @ 13:35:03
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се за теб,секретче!
Имам цял рафт с такива книжцици-до Пастернак и Есенин...
Щастие за баща ти-младоженеца и жена му-узбечка,да са живи и здрави!
А на теб още много срещи с тази вълшебна страна.И съседната е
чудна-Тюркмения,с персианското царство.Имам любим свой стих,публикуван в Хулите,...за съжаление не умея да ги препращам...
Поздравления!:)))

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 11.12.2011 @ 13:37:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Сигурно съм го чела, не пропускам май.
Благодаря :)
Знам и Тюркмения. По онова време беше Тюркменска ССР
те всичките бяха де, и затова ги обикаляхме свободно...
Сега не знам как е...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 11.12.2011 @ 18:16:11
(Профил | Изпрати бележка)
Сега е още по-свободно,само пари да имаш:хотелите са по скъпи от европейските,транспорта е непоносимо скъп,храната също.Някогашните безбожно евтини и безкрайно богати с чурчхела,
кишмиш,стафиди,изюм,курага,фастъци,юрюг,пъпеши,дини,нарове,орехи и
други южни плодове и зеленчуци са на изчезване и недостъпни за
средната ръка граждани.

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 11.12.2011 @ 18:22:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
По хотели ходи който не знае да пътешества :р
онези народи са толкова гостоприемни, само да знаеш как да ги доближиш
и не става дума да нощуваш безплатно в домовете им...

да да се разберем - ти ли ще разкажеш за там или да почвам нов роман :))) че там има такива чудеса, дето никъде другаде ги няма...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 12.12.2011 @ 11:17:03
(Профил | Изпрати бележка)
Предлагам се за съавтор...
Щастлива и удачна нова седмица!

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 12.12.2011 @ 11:18:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
и за тебе

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от voda на 10.12.2011 @ 14:15:34
(Профил | Изпрати бележка)
Чета те с благоговение и благодарност...
Бъди здрава, Меги! :)


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 15:12:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто роман...
Благодаря, Вода...

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 10.12.2011 @ 18:23:08
(Профил | Изпрати бележка)
смълчава бърборивата ти душа и прави тишината в мен друга


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 19:40:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=J_xFkfK4OEg&feature=related

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от Ray_Jay на 10.12.2011 @ 20:20:03
(Профил | Изпрати бележка)
реално действията (делата :) на физичния беден са толкова беззначни, че не знам как още съм в него. - Добре, че прочетох какво значи думата "беден" в турския език, че инак се леко шашнах. :) А и в това изречение, май ми прозвуча като "свят". Чакам следващата глава, че ми е интересно как ще се развие действието.

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 21:33:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ами предела плът...

беден е за четирите тела, Рей, но както се досещаш, мнозинството не мислят, че имат 4 тела :))) а само едно... и то пак е беден
произнася се бедЕн
та... бедЕн, четири тела или колкото там... все е свят...
не е ли

написана е следващата от миналата седмица, готова е, утре ще я пусна по някое време

мерсичко :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 11.12.2011 @ 07:24:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 11.12.2011 @ 07:26:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз... :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 10.12.2011 @ 22:00:07
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно е везмото ти...:)


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 10.12.2011 @ 22:04:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, XXVIII част
от boliarkabg на 11.12.2011 @ 14:51:03
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
реалност и фантастика, всичко се обърва---


Re: Извезани души, XXVIII част
от secret_rose на 11.12.2011 @ 14:56:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
нали :)
Благодаря..

]