Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 799
ХуЛитери: 4
Всичко: 803

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Сенки, прах и цветя.
Ъдър,
2006

Събуди ме аромат на прясно кафе и щастлива отворих очи.
- Портокалов сок?
- Благодаря.
- Хайде в банята, сънчо, днес ни очаква Храма на Зердюшт. Ванесса отдавна е готова и чака долу.
Отметнах тензуха над главата си, увих се в плетеното пике и посегнах към чашата. Скоро не бях спала толкова добре. Песните и танците не спряха през цялата нощ но далечния звук иззад прозореца на хотела приглушено и тежко обхващаше сетивата, люлееше в ритъм и унасяше като нинни от древността. Отбелязах наум да си набавя нов тефтер през този ден и да купя филм за апарата. Ирис щеше да завърши разказа си за Хюрмюз, когото още наричали Хермес и трябваше да записвам. Новите неща които срещах бяха необясними и странни и ми бе нужно време в уединение за осмисляне и приемане.
Слязохме в лобито точно когато екскурзовода демонстративно тъпчеше в устата си локум на клечки, обяснявайки с преглъщане, че сладките хапки с черешов аромат са най - значимото наследство в историята на народите преди фурмата и маслината и трябва да им отдадем заслуженото. Носеше килната настрани чалма, нескопосано увита и смешна и създаваше настроение сред очарованите гости. По случай празника хотела ни бе приготвил зашеметяваща трапеза за закуска, включваща лакомства, за които не подозирах, че съществуват. По масата симетрично бяха подредени малки кристални гнезда с метални лодчици в тях, от които издигаха пламъчета ароматни семена и треви а в средата гореше символична миниатюра на вечния божествен огън, който никога не загасва, и хвърляше отблясъци по издължената скулптура на красиви пръсти, крепящи листото, в което бе запален. Взех си сиропиран еклер и си казах, че по светите места захарта в 7 сутринта не вреди.
Поехме към Zerdüş Tapınağı - Храма на Заратустра, Огненият Храм, както днес го наричаха хората. Намира се под платото Корхан около ледника Ахура на Арарат а из цялата местност има разпръснати по - малки и големи действащи или разрушени от мюсюлмани или земетресения храмове на зороастрийците. Основно са били застроявани петоъгълни сгради с вътрешен двор, килии за монаси и централна част, в която са поддържали свещените огньове и архитектурно приличат на малки манастири. Днес заради празника навсякъде горяха факли и огньове, около тях имаше подредени дарове и храна на поклонници, неизброими шамдани разпръскваха светлина и аромат на свещи и атмосферата напомняше древността, когато култа към Хюрмюз е бил единствена религия в света. Възрастен човек в бяла дреха седеше на земята в един ъгъл до запален свещник и унесено повтаряше думите на пророк Зердюшт: "Изберете само единия. Между Спента Майню и злото трябва да изберете само един, не може да палите свещи за двама".
Чувствах се нажежена. Сякаш пламъците отвън бяха разпалили отдавна изгаснал в мен огън и първите горещи езичета на спомена обхващаха ума и сърцето ми с трепет, какъвто до тогава не познавах. Ирис бе плътно до мен и целия сияеше. Поведе ме в края на помещението и прикани да седнем.
- Харесва ли ти...
- Да, странно близко чувствам всичко тук.
- В първите храмове на огнения култ не са влизали жени а днес ти можеш да докоснеш огъня..
- Но от което чух до сега не става ли ясно, че именно Заратустра е проповядвал как истинските съдържат в себе си и двата аспекта и не разделят мъжете от жените?
- Така е. Зороастризма обяснява двойнствеността. Обяснява феномена Елохим - същество, нито човек, нито бог, нито мъж, нито жена. Съдържание, което включва двата аспекта като еши - невидимо единение но и партньорство. Зердюшт е пророк на Хюрмюз - близнака на злото...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 19.11.2011 @ 14:53:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:01:02 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXII част" | Вход | 14 коментара (37 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXII част
от voda на 19.11.2011 @ 17:37:08
(Профил | Изпрати бележка)
Чета...
И във все по-нови светове навлизам.
Благодаря за познанията и за красивото им поднасяне!
Привет, Меги! :)


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 17:40:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичко, което разказвам спокойно може да не е така, както съм го усещала аз през 2006 :)
затова нека не е познание, а просто споделени преживявания..

Благодаря ти за прочита и подкрепата :)

]


Re: Извезани души, XXII част
от zebaitel на 20.11.2011 @ 20:36:05
(Профил | Изпрати бележка)
И аз като Влади: изгълтвам текста жадно и после пак ще се връщам за още! Благодаря ти, Меги!


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 20.11.2011 @ 20:44:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)
Занимавка ми е да го пиша, иначе потъвам. И се радвам, че се чете, наистина...

]


Re: Извезани души, XXII част
от Haramiata на 20.11.2011 @ 19:07:13
(Профил | Изпрати бележка)
"Най - странното бе, че самият Ирис не симпатизираше на нито една религия, не бе част от нито един култ а разказваше за тях с обич и благоговение. " ...
Изгубен е човекът. В собствените си фантази. В измислените от него самия светове. Един ден открива колко е тясно там. открива, че светът за всички е един. Независимо от измислените ни самозатвори. Една е и първопричината. Но ние сме далеч от нея. Не сме свързани с нея. така възниква нуждата да търсим отново тази връзка. Да я възстановим. Ре-лигиите имат това предназначение. Да възстановят връзката. Не да бъдат самите те връзка, защото не могат. Така разбрани няма значение коя каква е. Важното е да изпълни предназначението си. Веднаж възстановена по някакъв начин връзката - и ето, човек разбира, уважава и се радва, приветства "завръщането", възстановяването на връзката на всеки. Далеч не всеки я търси. Далеч не всеки я иска. Далеч не всеки подозира за нея, и да му кажат - не чува. И да я покажат - не вижда. Но колко радостно е да срещнеш такъв, който може да я види! Какво богатство и красота носи тази връзка! И колко бедни са думите да ги опишат! Но колко тъжно би било да опитаме да я заместим са каквото и да е друго, на каквото лесно може да ни заприлича! Колкото може да нахрани биберонът - залъгалка едно дете ...
Радвам се на пътешествието ти ... все повече!



Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 20.11.2011 @ 19:45:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Реално всеки има и другия чифт очи. Поне така казват суфите.
Но било опасно да се гледа с тези други очи...

]


Re: Извезани души, XXII част
от boliarkabg на 20.11.2011 @ 17:07:52
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
връщам се пак и пак, чета...трудно ми е. Какъв необятен свят си видяла и си се потопила в него...


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 20.11.2011 @ 17:13:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много светове нося в себе си... само истинския го няма

]


Re: Извезани души, XXII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 19.11.2011 @ 21:22:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чета те и пътувам с теб.
Поздрав!


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 21:28:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Лили...

]


Re: Извезани души, XXII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 19.11.2011 @ 18:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
Едно четене му е малко на този текст, по-късно пак ще се върна тук:)


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 19:22:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря за прочита :)
Ти си ми важен...

]


Re: Извезани души, XXII част
от anonimapokrifoff на 19.11.2011 @ 18:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Това, което правиш, е забележително - не друг свят, а други светове.


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 19:21:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пиша си споменчетата. Скъпи са ми... :(

]


Re: Извезани души, XXII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.11.2011 @ 15:51:07
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки народ си има своя представа за зараждането на света :)
Хермес и Христос са различни и нямат нищо общо :)
Според мен основоположник на монотеизма е Ехнатон , но знае ли човек:)
Виж сега караш ме да мисля;)))


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 15:53:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не мисли... чети го като приказка :)))


Не го пиша за да внеса някаква представа в някого за нещо. Просто през това минах аз. И както ме докосна, с каквото... така и го поднасям...

Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.11.2011 @ 16:23:48
(Профил | Изпрати бележка)
Човек продължава да си задава тези вечни въпроси:)
Благодаря,че ни допускаш да съпреживеем!

]


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 16:29:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да...
И нека си ги задава :)

]


Re: Извезани души, XXII част
от ANG на 19.11.2011 @ 15:36:13
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
самият Ирис не симпатизираше на нито една религия, не бе част от нито един култ а разказваше за тях с обич и благоговение.


и аз така (за мене не е странно)


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 15:42:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Днес... и за мен не е.
Но тогава нищо не знаех. Митра, Заратустра, Хермес и всички тези имена чувах за 1 път. И много време и усилия положи, докато ме накара най-накрая да разбера поне мъничко :))) и пак нищо не разбрах в крайна сметка. До срещата ми с едни особени писма.

]


Re: Извезани души, XXII част
от ANG на 19.11.2011 @ 16:32:42
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
12-те писма са си ценни и за мен

само да не се окаже, че Ирис е изцяло измислен литгерой и да се налага да го трепеш в някоя част...

]


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 16:36:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
може да се приеме, че и аз съм измислена, ако това ще доведе до повече комфорт за читателя :))

всъщност, писмата са 13, като 13тото е най - чудно от всички :р
но те не са тема на моя роман

]


Re: Извезани души, XXII част
от ANG на 19.11.2011 @ 19:04:34
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
измислена си, разбира се
зад този ник може да се крие ...

]


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 19:20:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:))) питай Анди
той знае
зад този ник се крие някой, дето не знае как се правят лодчици от салфетки :р

така ще е, като гледаш в Емили а не в мен докато дрънкам за пътеписи...
:))))))

]


Re: Извезани души, XXII част
от ANG на 19.11.2011 @ 21:14:55
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
писането на 22 части е сериозна работа,
опитах се да се шегувам,
да олекне напрежението

(всъщност, след като свършиш с животописа, ще ми е любопитно да напишеш нещо смешно, хумористично)

]


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 21:18:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
няма да мога, Анг...
писането на безболезнен хумор е изкуство за хора, които са надмогнали себе си...
за да се пише нещо добро смешно не трябва да съдим никого, дори себе си

]


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 15:00:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И тази част не побра всичко...

Тук няколко снимки и интересни клипчета:

открития музей на Ъдър:

http://img.webme.com/pic/i/igdirgezi/muzzz.jpg

http://www.turkcebilgi.com/uploads/media/resim/karakoyunlu_acik_hava_muzesi.jpg

http://www.turkcebilgi.com/uploads/media/resim/igdir_kocbasli_mezar.png

...

Зороастризма в Иран:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rTRCoBrLq3s

Зороастризма в Индия:
http://www.youtube.com/watch?v=0Yje9ew-qHQ&feature=related

И едно клипче за Митра... в което има хубави снимки но за добавеното инфо не мога да съм сигурна до колко е автентично:

http://www.youtube.com/watch?v=9P-9JEE7eaI

...

Древните религии са тълкувани всякак.





Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 19.11.2011 @ 16:11:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Още малко снимки от нета:

http://img.webme.com/pic/i/igdirgezi/zerdush.jpg

http://img.webme.com/pic/i/igdirgezi/zersdustigdir.jpg
тези са на Храма на Заратустра.

http://img.webme.com/pic/i/igdirgezi/artaksiyaslilar.jpg
това е камъка с кръстовете за който пиша, има доста такива там...

http://1.bp.blogspot.com/_-v6m__2Eii8/S_UYSMhlywI/AAAAAAAAAiE/TgrucUhxnvI/s1600/ku%C5%9Fadam.jpg

http://www.izinsizgosteri.net/asalsayi13/foto13/zerdust.jpg
Заратустра - изобразен в Иран


]


Re: Извезани души, XXII част
от zaltia на 22.11.2011 @ 12:24:28
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно разказваш Меги...


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 22.11.2011 @ 12:25:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти..

]


Re: Извезани души, XXII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 21.11.2011 @ 12:44:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 21.11.2011 @ 12:47:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз...

]


Re: Извезани души, XXII част
от joy_angels на 21.11.2011 @ 17:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, романът ти ме провокира да търся снимки и разглеждам местата, за които говориш. За мен Арарат е откритие. Колкото и тъпо да звуча :)))


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 21.11.2011 @ 17:16:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И за мен беше, и особено новината, че съществува двойна - две Арарат една до друга. И че Ноевият ковчег според вярванията там се е спрял първо на високата Арарат, където Ной е изпратил гълъбчето, което не намерило сушата, а чак след 7 дни след повторното спиране на ковчега на Джуди се завърнало с маслиново клонче :))
Има красиви снимки из нета за всичко, което разказвам. Имам и цял сандък с мои, но... хич не са за в нета.

Благодаря ти!

]


Re: Извезани души, XXII част
от petia_bozhilova на 05.12.2011 @ 22:18:07
(Профил | Изпрати бележка)
Имаше значение само, че по тези земи живееха хора като него, които обичаха и ценяха всяка една религия и не отричаха нищо.
!!!!!!
Благодаря, Розичке!


Re: Извезани души, XXII част
от secret_rose на 06.12.2011 @ 07:51:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, има такива широки хора...
Благодаря :)

]