Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 606
ХуЛитери: 7
Всичко: 613

Онлайн сега:
:: VladKo
:: Marisiema
:: Albatros
:: malovo3
:: pinkmousy
:: Icy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак понявга поетите правят сонетите
раздел: Хумор и сатира
автор: angar

Има, познавам, такива поети,
дето в калъпите правят сонети.

Понапълнят
със каша от думи тепсията,
позагладят отгоре-отгоре с мистрията,
и сушат на въжето сонет след сонет.

Всеки ден произвеждат по четири-пет.

От такива сонети ни хваща съклет.


Публикувано от aurora на 17.11.2011 @ 10:14:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 14:25:01 часа

добави твой текст
"Как понявга поетите правят сонетите" | Вход | 5 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как понявга поетите правят сонетите
от DY на 17.11.2011 @ 14:21:44
(Профил | Изпрати бележка) http://sluchaina.blogspot.com/
А има (познавам) и други поети,
които не могат да пишат сонети.
Имат стихове разни - горчиви, солени,
имат и осветени, или пък - посветени...
Дори да не можеш да напишеш сонет,
това означава ли, че не си поет? :)


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 18.11.2011 @ 10:52:23
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Дори да не можеш да напишеш сонет,
това означава ли, че не си поет? :)"

Надявам се да не означава. Иначе и аз не трябва да се считам за поет. Но всеки всичко може да пропише, стига да живее достатъчно дълго. Обикновено и поетите прописват проза, а прозаиците - поезия.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от DY на 18.11.2011 @ 16:11:48
(Профил | Изпрати бележка) http://sluchaina.blogspot.com/
Изобщо не съм съгласна, но няма да споря :). Пиша и стихове, и проза - зависи от темата и от настроението ми. Но сонети никога не ми се е случвало да ми минат през главата, което за мен нищо не значи - освен, че мозъкът ми не може да работи в режим "сонет". Колко точно е "достатъчно дълго", за да знам кога да очаквам някакъв развой на нещата?

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 18.11.2011 @ 21:36:38
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Под "достатъчно дълго" трябва да се разбира докато пропишеш и сонети. За различните поети този срок би трябвало да е различен. А ако никога не пропишеш и сонети, значи не си живяла достатъчно дълго.
Разбира се, има се предвид да пропишеш сонети по вътрешно вдъхновение, а не да се заставяш насила.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от DY на 19.11.2011 @ 11:06:57
(Профил | Изпрати бележка) http://sluchaina.blogspot.com/
Хм, аз пък смятам, че ако не си написал през живота си нито една композиция за орган, тогава не си живял достатъчно дълго. По вътрешно вдъхновение, разбира се. Формата, в която човекът прави изкуство изобщо не може да определи качеството на изкуството. Една приятелка скоро ми каза, че (хайде да не споменавам кой) министър-председател ги помолил като режисьори да не поставят моноспектакли, защото били второ качество театър...

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 19.11.2011 @ 13:13:48
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Интересни неща си написала, Диана, но нима те отричат написаното от мене?
Да, казах, че ако човек живее достатъчно дълго, сигурно в някой от периодите на живота си ще харесва и ще се пробва в различни изкуства. Като под "достатъчно дълго" теоретично може да се разбират не сто, не и хиляда, а "плюс безкрайност" години.
Но да слезем на земята. Има детенце, което пише стихчета. Пише за играчките си - за зайчето, за мечето, за розичките, за мама и татко. Но не пише за любов и казва, че никога няма да харесва и да пише стихотворения за любов.
Но пораства с няколко години, и не само започва да пише за любов, но му е и странно как може да се пише за нещо друго, освен за любов! И казва, че никога няма да пише професионални или разни пейзажни стихотворения дъръ-дъръ...

Но живее още, започва работа, примерно като летец, опиянен е от полетите, от простора, и започва да пише и за труда, и за небето, и за природата, и за дружбата ...

Само не му е ясно как и защо трябва да се пишат елегии - и си мисли, че такива неща той никога няма да пропише. Но му се случват и тъжни неща - измяна в любовта, раздяла с приятели, загуба на близки - и прописва и елегии.

Само с гражданска поезия не му се занимава. Политиката не го интересува. Идва обаче време на политически сътресения, и той, като човек с позиция, прописва и ангажирана гражданска поезия.

Но не е написал и му се струва, че никога няма да може да напише поема. Защото: "Поемата изисква опит, труд, и непосилна тя е/ за някой ученик, дори да я желае." Но като продължава да живее, натрупва знания и опит, и идва момента, в който написва първата си поема, а после и друга, и друга. А накрая, ако живее още по-дълго, би могъл да напише и романа си - в проза, а защо не и в стихове?

Същото се отнася и за формите: епиграми не може да пише - може пък да пропише; епитафии не е писал - може да пропише; пародии не бил писал - може да пропише; сонети не бил писал - може да пропише. Стига да има нужда от тях и да живее достатъчно дълго!

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от elsion (negesta@gmail.com) на 17.11.2011 @ 13:49:04
(Профил | Изпрати бележка)
нали..., то поне да бяха соЛети :)))


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 18.11.2011 @ 10:48:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ех, да! И ако дупките по пътя се запълваха с куплети - най-ценени на земята щяхме да сме ний, поетите!

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 17.11.2011 @ 11:47:13
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ти не си като тях. :)


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 17.11.2011 @ 12:02:30
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Привет, Папакот!
Разбирам, че написаното от тебе трябва да се разбира в кавички, но ако е в кавички, не си прав: нито ги пиша на конвеер, нито съм от тези, които пишат сонети. Ако не се лъжа, нямам нито един сонет. Макар да имам много постнати стихотворения, то е защото от много години съм в ХуЛите, а още по-точно - защото вече дълго съм живял.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от secret_rose на 17.11.2011 @ 10:16:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Еее, глад ги гони та затуй го правят. Ти пък... :)))
Напоследък се зачитам в което пишеш и понякога ти се дразня, друг път шапка свалям. Пробвай сонетите, да видим, поете.


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 17.11.2011 @ 11:28:07
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ех, ако го правеха от глад, щяха да са напълно оправдани! Но не може да е от глад, защото все едно - "поезията не дава това, с което човек може да отиде при хлебаря" (да си купи хляб).
Казваш, че "Напоследък се зачиташ ..." Благодаря ти, но ми става тъжно, защото напоследък сам не се харесвам как пиша. Струва ми се, че ако съм написал и нещо хубаво, то е написано отдавна. Всичко с времето си.
А сонетите пък никак не ми се удават. Макар в стихотворението "Царят на сонетите" самоиронично да се обявявам за такъв.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от secret_rose на 17.11.2011 @ 11:32:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Именно самоиронията ти ме връща към теб. Говорех за друг глад, който тормози поета... - емоционалния.
Ще почета и назад :)

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 17.11.2011 @ 18:45:06
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Емоционален глад! Много хубава дума с положително значение, за пръв път я чувам.
Но може би за жаждата си да публикуваме е по-подходяща друга дума - "его-глад"! За която ми е трудно да определя положително или отрицателно качество е.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от secret_rose на 17.11.2011 @ 19:06:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ангар,
според мен емоцията пише, егото публикува.

]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.11.2011 @ 19:05:46
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно, че има "напети" поети,
събрали в сонети такива куплети,
където не стават дори за тапети,
но аз ще попитам; "Защо ни четете,
щом имате избор какъвто си щете
от стихове-прелест, в калъпи излети
на кюлчета злато?" А ние късмета
все пак ще си търсим в наивни сонети,
дори от това да ни хваща съклета...


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от angar на 18.11.2011 @ 15:11:35
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти за хубавия стихотворен коментар, Весан!
Защо се четем, питаш? Защото как да разбереш, че не си струва да го прочетеш, преди да си го прочел? Както и Евгени Онегин:

"Читал, читал, а всё без толку:
Там скука, там обман иль бред;
В том совести, в том смысла нет."

Ти превеждаш сонетите на Шекспир и вероятно знаеш колко сонета има той. Не съм компетентен, но мисля че са към 160. А в сайта имаше ник (може би още го има, но отдавна не съм го срещал), който постваше номерирани сонети, и последния му постнат сонет беше под номер 268! При такава производителност няма как съдържанието да не се повтаря. А и като формата на сонетите е еднаква, мина ми през ума, че може да ги правят и по калъп. Написал съм го, така да се каже, по конкретен случай.

А иначе на авторите на сонети - моите уважения! Приемете стиха ми като породен от завист.


]


Re: Как понявга поетите правят сонетите
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 18.11.2011 @ 20:09:31
(Профил | Изпрати бележка)
Тук съм напълно съгласен с теб!

]