Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 736
ХуЛитери: 4
Всичко: 740

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: tehnomobi
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДо красивата ми и умна приятелка
раздел: Други ...
автор: angar

Драга ми приятелко!

Какво хубаво (трето по ред!) писмо си ми написала!
И красива си, и начетена, и умна!
Досега не гледах Шоуто на Слави, нямам време за тъпотии, цинизми и стари вицове, но от днес започвам да го гледам с очакване да те видя в предаването “Хубава и умна” – сигурен съм, че ще ги размажеш!

“Аз съм убедена, че живея на хубаво място и в хубаво време.”

Напълно си права! Ето, споменаваш книгата на Абу Осман ибн-Бахр за скъперниците. Доколкото си спомням, много страници в нея са посветени на пестенето на водата – нали е за арабите. Веднъж с водата се измиват, после с нея поят магаретата (и какво да правят жадните добичета, пият), после с останалата част правят незнам какво си и не знам защо си. Икономия до капка! В сравнение с пустините мястото, на което живеем, е рай. А и времето, в което живеем, е съвсем друго. Имало ли е в предишни времена такива нежни и галещи копринени дамски превръзки, такива ефикасни шампоани против пърхот, такива хапчета против запек – всичко онова, с което нонстоп ни заливат от екраните? Така че и за мястото, и за времето в което живеем, си напълно права.

(Но най-запомнилият ми се образ на скъперник не е от тази книга: “Той бил такъв скъперник, че ако на филията му с мед кацнела муха, хващал я и не я пускал, преди да оближе краката й!”)

От друга страна се замислям - за нас времето е хубаво, но хубаво ли е то за стотиците хиляди безработни? За децата, които остават без образование? За тези, които доживяват старините си в мизерия, с доходи много под прага на бедността? За тези, които отново боледуват и умират от болести - от болести, които в страната ни бяха изчезнали? Защото равнопоставеноста, безплатното образование, безплатното здравеопазване, правосъдието – останаха в миналото.

Да вземем за пример мене. Аз, и в преносен смисъл, и буквално - съм роден в гората. В многодетно бедно семейство на колибари. Но имах възможност да стана летец, да летя в небето, а друг от нашия полк стигна и до космоса. А сега “пиленцата” още след раждането ги разпределят по кафези – по детски градини, а после по колежи, в зависимост единствено от платежоспособността на родителите им. А някои въобще не могат да тръгнат на училище. И от това, от платежоспособността на родителите, още от ранно детство се определя и съдбата им. Но няма ли равнопоставеност, няма справедливост. А “Като няма справедливост, пикал съм ти на байрама!”, както обича да се изразява едно наше малцинство.

И съвсем не си права в това, че “българите все намираме от какво да сме недоволни и да се оплакваме.” Оплакват се гърците. “А ние търпим, позорно търпим!” – както е казал поетът. Стачкуват гърците, крещят, викат, хвърлят коктейли “Молотов”, пък току се усетят: “По-тихо, да не събудиме българите!” Защото не денят на будителите, а денят на приспивателите на народа беше вчера. И ти сякаш се явяваш една от тях – с опитите си да му внушиш, че бил най-добре, че бил отличникът на Европа. Той е на дъното, с лице в тинята, но ти му внушаваш, че трябвало да бъде щастлив, защото “потъваме бавно, неусетно почти”. За разлика от други, които много бързо можело да се смъкнат от върховете до повърхността на езерото.

Разсъждаваш за дарителството. Но повечето хора нямаме възможност да бъдем дарители. Освен това ако имаме нужда от помощ, приемаме я без това да накърнява гордостта ни. Както и сами помагаме безкористно и от сърце. Както винаги в България са си помагали познати, роднини и съседи. А дори и ти, въпреки “оригиналните” си разсъждения, накрая казваш, че не можеш да не помагаш. Ще ти се въздаде – ако не на този, на онзи свят! Защото единствено с добрините, които правим, заплащаме мястото, което заемаме на този свят. И макар привидно нито едно добро дело да не остава ненаказано, в действителност не е така - едно добро дело винаги поражда друго добро дело.

Не споделям обаче мнението ти, че дарителството трябва да остава анонимно. Напротив, то трябва да се обявява, за да служи за добър пример. Не от този, който дарява, а от другите. Но то така и става - не дарителите сами се афишират, обявяват ги фондациите, които получават даренията.

Като заговорихме за дарителство, сетих се че има нещо, което съвсем не мога да го разбера. Ето, на Гърция опрощават (= на “даряват й”) 150 милиарда евро. Но тя не знае дали да ги приеме, иска да прави референдум по този въпрос. Какво искат да кажат гърците? “Не щем ви нито меда, нито жилото!” ли? Или “Не искаме да ни дарявате 150 милиарда – ако ни дарите 300 милиарда, само тогава ще ги приемем!” Ти какво ще кажеш?

Оставам в очакване на следващото ти писмо!

Ангар.


Публикувано от Administrator на 02.11.2011 @ 11:55:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:22:36 часа

добави твой текст
"До красивата ми и умна приятелка" | Вход | 4 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: До красивата ми и умна приятелка
от anonimapokrifoff на 02.11.2011 @ 13:49:33
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, хич даже не е зле!


Re: До красивата ми и умна приятелка
от angar на 04.11.2011 @ 12:35:02
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти, Аноним. Надявам се че си искал да кажеш "не е зле написано", макар думичката "написано" да я няма.

]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от anonimapokrifoff на 04.11.2011 @ 20:53:02
(Профил | Изпрати бележка)
Точно за написаното става дума, а отговорът ти към Красавица е абсолютно достоен. Тя просто защитава закона на Волтеровия Кандид, че живеем в най-добрия от възможните светове и всичко, което ни се случва, низбежно води до благоприятни последици. Всъщност има и допълнение: сега имаме най-добрите управници от всички възможни, обаче ние сме мързеливци и черни неблагодарници.

]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от arkoudaki на 02.11.2011 @ 15:36:40
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах написаното!
Поздрави!


Re: До красивата ми и умна приятелка
от angar на 04.11.2011 @ 12:36:11
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Поздрави, Аркудаки!
Благодаря ти и се радвам, че ти е харесало, че одобряваш написаното!

]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от krasavitsa на 02.11.2011 @ 22:32:17
(Профил | Изпрати бележка)
Е, разсмя ме, Ангар! Припознах себе си в “красива”, малко самонадеяно ще се припозная и в “умна” - и ще се опитам да бъда.
Ще ти отговоря тук с коментар, за да бъдат въпросите и отговорите на едно място.
Радвам се, че споделяш някои мои мнения, а най-вече – че живеем на хубаво място и в хубаво време. :)))
По думите ти “от платежоспособността на родителите, още от ранно детство се определя и съдбата им. Но няма ли равнопоставеност, няма справедливост.”:

Да тръгнем от една безспорна равнопоставеност - в един клас има всякакви деца – и на бедни, и на богати семейства. Когато един учител говори на класа, говори на всички, нали? А защо едни научават това, което им се преподава, а други – не?
Защото са различни! С различни способности и с различно трудолюбие, и няма никакво значение кой от какво семейство е. Оттук тръгва неравенството, тук е коренът му.
Завършват училище и за по-лесно спирам дотук, изключвам висшето образование. Днес голяма част от компютърните специалисти нямат висше образование, а получават заплати по 2-3 хиляди лева, че и повече – неколкократно повече от държавните служители. И знанията им не са придобити благодарение на материални възможности, а на труд и умствени способности. Фирмите наддават за най-добрите специалисти и ги примамват с все по-високи заплати.

Нормално ли е съвестният, умният, учил и трудолюбив човек да стигне до по-добре платена работа, отколкото другия?- Нормално е. И много справедливо даже.
Нормално ли е тези, които са съзнателни, умни и трудолюбиви, като създадат семейства, да осигуряват на децата си повече, отколкото неумните и мързеливите?- Нормално е.
Кой е причината едни семейства да са бедни, а други – по-заможни? – Родителите.

Даваш ми пример със себе си, затова ще те попитам:
Нормално ли е летецът да получава заплата като тази на уличния метач? - Не е нормално, нито справедливо. Ти не си получавал колкото един уличен метач.
Тогава няма ли семейството ти да живее по-добре, отколкото семейството на уличния метач?
За да се постигне желаната от теб “равнопоставеност и справедливост”, ще трябва да делиш заплатата си с метача, за да живеят неговите деца толкова добре, колкото твоите.
Ще го правиш ли? Или винаги си мислиш, че богати са само по-богатите от теб? Спрямо уличния метач богатият си ти!

За гърците - отделно, нека изчерпим равнопоставеността.


Re: До красивата ми и умна приятелка
от angar на 04.11.2011 @ 12:29:34
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И пак любимия ти прийом в спора: “Приписваш на опонента думи, които не е казал и мисли, които изобщо не могат да му минат през ума, и започваш да ги опровергаваш”.

Нима някой може да мисли, че летецът или миньорът трябва да получават колкото чиновника или уличния метач? И че този, който е вложил толкова време, труд и средства за образованието си, трябва да получава колкото неквалифицирания работник? И че способностите на хората са еднакви? Ти опровергаваш не моите мисли, а мислите, които сама ми приписваш.

При социализма принципът на заплащане беше "по количеството и качеството на вложения труд". И "от всекиго според способностите", а не "от всекиго еднакво" - защото способностите на хората са различни.

Друг е въпросът кой и как определя "количеството и качеството" на труда на различните категории. И сега хората смятат, че депутатите не работят и отговорност не носят, и че законите им са некачествени, и че работата им може да се върши от двойно по-малко хора; но депутатите пък мислят, че техните заплати и привилегии трябва да са най-големи, и такива си ги гласуват.

И как може да мисля, че може да има свят без несправедливост? Несправедливост има и ще има, само че не трябва да е такава чудовищна, както сега. И преди в детските градини дечицата не бяха Гошко, Петърчо и Ваньо, а "детето на директора", "детето на месаря", "на началника на милицията" .Това продължаваше и по-нататък в училище, но на тези неща се гледаше като на "извращения", докато сега е норма. Така е и така трябва да бъде! - казвате вие.

И да, аз наистина мисля, че и децата на метача трябва да имат възможност да проявят своите заложби, както и моите и наравно с моите деца! Децата трябва да бъдат равнопоставени по отношение на предоставената им възможност да се учат, да се образоват, да проявяват дарбите си. А по-нататък всичко да зависи от способностите.

Но най-много ме подразни ето това: "Коя е причината едни семейства да са бедни, а други – по-заможни? – Родителите!"
Може част от вината да е и на родителите, но основната е в системата, в макрорамката. Какво всъщност се случи в България?

“Сравнително високоразвитата промишлено аграрната икономика беше разбита и се възцариха форми на перифериен, паразитен и паразитиращ на човешките пороци капитализъм. Достатъчно е да си отворим очите и да видим тенденциите за превръщане на България не просто в туристическа страна, но в страна на „секс-туризма”. ...

Причините за бедността са в разрушаването на социално-икономическите условия и в невъзможността «новите работещи бедни» да реализират своя потенциал. Бедността им е в това, че те са принудени да се депрофесионализират, да се деквалифицират, къде частично, а къде напълно. ...

Още няколко години, и България ще се освободи от „бремето” на интелигентността. Ще се възпроизвежда обслужващ персонал – секструженички, техните „капо” – сутеньорите, „войници” за задграничните мисии по установяване на „глобалната демокрация”, мутри и чалга-певачици, като израз на новата ни култура, и други подобни.” /Професор Нако Стефанов, статия “Бедността в България – 2011 година. За новите “работещи бедни” у нас”/.

Ето в това и според мене е причината за бедноста на семействата. Съсипаната икономика на България не може да изхранва населението й. И ако за семената (децата) е възможно да отлетят в търсене на по-добра почва, за дърветата (родителите) това е невъзможно. Да се твърди, че причината за бедноста е в родителите, е цинизъм.

Ще кажеш - криза! Сякаш кризата тройната коалиция "Бог Отец, Бог син и Свети дух" я създаде. Управляващите в ЕС и САЩ я съдадоха. С това, че покровителстват алчноста на банките, с толерирането на лъжите и измамите, с глупостта си. Не могат собствените си държави да оправят, доведоха ги до неплатежоспособност, до банкрут, да се чуди светът как да ги спасява, а могат във вътрешните работи на други страни да се месят, да бомбардират, да рушат и убиват.


]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 04.11.2011 @ 12:42:53
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Според мен си прав, Ангаре!

]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от krasavitsa на 04.11.2011 @ 17:45:08
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар, много ти поздрави от Пол Анка, концертът му започва след малко:

http://www.youtube.com/watch?v=3MTL7OMfFro&feature=autoplay&list=AVGxdCwVVULXep523oSlyteutq37FDA1V9&lf=list_related&playnext=1

Няма страшно, сега няма кой да те прати в концлагер, че го слушаш. :)))))))))))

]


Re: До красивата ми и умна приятелка
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 04.11.2011 @ 20:33:40
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да не се възхитя и на Писмото, и на коментара ти, Ангар!
А това, че вместо да те *затапят* с умни и ерудирани цитати, ти предлагат концерт на Пол Анка, ме очарова, защото
ТИ СИ ПОБЕДИТЕЛ!
Е, в спор, в който тезата на krasavitsa е просто изопачаване на факти от тъжната ни действителност.
Мълчаливото отминаване на такава гавра с реалностите и преиначаване на фактите,
е малодушно предателство към обикновенните хора.
(които даже няма и да прочетат *Писма*... до приятел на село... или до който и да е *приятел*)
И все пак... !!!
Поздравявам те с любимото ми:

No pasaran!

Бой..Боев


Re: До красивата ми и умна приятелка
от krasavitsa на 04.11.2011 @ 22:41:36
(Профил | Изпрати бележка)
Това за победата ми звучи познато... а, да, нали едни "победиха" на изборите. :)))

Колкото и да се опитвате насилствено да изравнявате хората, всяко ново поколение с всяка своя житейска стъпка поражда неравенство. Не можете да промените Божиите закони, така че - кауза пердута и но пасаран!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]