Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 897
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 897

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇà Ïúòî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Kanegan

Òðèìà âîéíèöè- Äèìèòúð, Ãîðàí è Ïúòî ó÷àñòâàò â áúëãàðî- ñðúáñêàòà âîéíà.Ðîòíèÿò å äàëå÷å,à òå ñà îáåçóìåëè îò óæàñ.Âîéíàòà íÿìà êðàé, êðúâîïðîëèòèÿòà ñúùî.Äèìèòúð âå÷åðòà êàçâà:
-Çàùî íå ñå ñïàñèì áå áðàòÿ, ùå èçãèíåì òóêà!Êîé ãî å åíÿ çà íàñ?Ïîòúíàëè ñìå âúâ âúøêè è

ìèçåðèÿ, õëÿá íÿìà, óòðå êîé ùå íè ãëåäà äåöàòà?Ìàìêà ìó!
-Ãîðàíå, áðàòå-ðå÷å Ïúòî- êàêâî ùå ðå÷åø, ÷å äà ñå ñêðèåì íÿêúäå, äà ñå èçáàâèì, à?
-Å, æèâîò êó÷åøêè!
Òðèìàòà ñ îðúæèå íà ãúðáà ðåøèõà äà ñå ñêðèÿò â ãîðàòà è êàòî îòñòúïè ðîòàòà ùå ñå ñïàñÿò.Òàêà è ñòàíà.Íî èäå ãëàä, êàê ùå îöåëåÿò?!
Ïúòî èçâèêà:
-Òîâà ñåëî, ñðúáñêîòî å ñ íÿêîëêî êúùè áåç ìúæå-ùå ñëåçíåì íÿêîëêî ïúòè äà ÿäåì è òîëêîç.Òàêà è íàïðàâèõà.
Ïúòî âëåçå ïî- íàâúòðå â ãîðàòà äà ñå óáåäè, ÷å ðîòàòà å äàëå÷å.Ïîáÿãíàõà â ìàõëàòà.
Èìàøå íÿêîëêî êúùè.Áåäíîñò è ìèçåðèÿ, ïëÿ÷êîñàõà êàêâîòî íàìåðÿò.Áåçóìèåòî ãè áå íàïðàâèëî íåàäåêâàòíè íà ÷îâåøêîòî, ðåàëíîñòòà.Íî êîé áå âèíîâåí çà òîâà- Áúëãàðñêàòà äúðæàâà.
Ïúòî âëèçàøå è â äðóãè êúùè. åäíà èìàøå áðåìåííà æåíà.Ñàìà ñ âúçðàñòíàòà ñè ñâåêúðâà è íåâðúñòíè äåöà.Ïúòî ãðàáíà ñèðåíå, ñëàíèíà.Æåíàòà îáåçóìÿëà îò óïëàõà ãî áèåøå,íàëàãàøå, êðåùåøå.Îçâåðÿë Ïúòî ÿ ãðàáíà, ðàçäðà äðåõèòå è.Òÿ âèêàøå êîëêîòî ìîæåøå, äåðåøå ñå, áðàíåøå ñå êîëêîòî ìîæå.
Çëîáàòà è, ãî âáåñè, ãðàáíà íîæà îò ìàñàòà è ÿ íàðúãà â êîðåìà, íå ñúçíàâàéêè ïðåñòúïëåíèåòî ñè ïðåä Áîãà.
Íåâðúñòíîòî áåáåíöå ñå ïîÿâè, æåíàòà ïëóâíà â êðúâ è ïðåðèòà...
Óæàñíàòà ãëåäêà íå ãî óïëàøè.Âèêàøå ñòàðàòà îò äâîðà, íàñúáðàõà ñå è äðóãè ñúñúåäè, òîé ïîáÿãíà äà ñå ñïàñè.
Èçáÿãà â ãîðàòà äà ñå ñêðèå ïðè äðóãàðèòå ñè.Ãîðàí è Äìèòúð ãî íàìåðèõà.Ñúáðàõà ÿäåíå è ïîêúùíèíà, ñïóñíà ñå íîùòà.
Ïúòî íå çàñïà.Ñúâåñòòà ìó ðàáîòåøå, ðàçÿæäàøå ãî ñúìíåíèå, Áîã ãî ðàçïíà íà êðúñò çà äíåøíèÿ óæàñ.
Ïúòî îáåçóìÿ.Èñêàøå äà ñå ïðåäàäå.Êàê, êàê?Ðåøè.Ùå õâúðëè ïóøêàòà âúâ Âàðäàðà è ùå ãî îñúäÿò çà âîåííî ïðåñòúïëåíèå.
Ñòàíà ðàíî ñóòðèíòà è îòèäå äî ìúòíèÿ Âàðäàð."Ùå ÿ õâúðëÿ, ìèñëåøå, ñè, íàïðîëåò ìîæå äà å ïúëíîâîäíà, ùå ñïàäíå,è àêî íàìåðÿò îðúæèåòî ìó?Íå,íå ...Õâúðëè îðúæèåòî ñè è ïîìèñëè:
"È äà ìå îñúäÿò, òîâà íå å æèâîò.Êó÷åøêà ðàáîòà.Ìàìêà ìó!"
Ãîðàí è Äèìèòúð áÿõà äàëå÷å â ãîðàòà, íå ãî ïîñëåäâàõà.
Ïúòî ñå âðàçóìè.Äÿâîë ëè ÿçäåøå äóøàòà ìó, àíãåë ëè ñúâåòâàøå óìà ìó?
Ðàçêúñâàí îò âúòðåøíè ïðîòèâîðå÷èÿ, òðúãíà ïåøêîì êúí ôðîíòà, ðîòàòà, êúì ñìúðòòà ñè, êúì ñïàñåíèåòî íà ñúâåñòòà ñè ëè?Íå çíàåøå, äóøàòà ìó òúðñåøå ïîêîÿ.
Íàìåðè ðîòàòà, äðóãàðèòå ñè, ðîòíèÿ è ñå ïðåäàäå.

* * *
Ñúáðà ñå âîåíåí ñúâåò.Âîåííèÿ ñúä ùåøå äà ãî ñúäè çà âîåíîïðåñòúïëåíèå, ÷å å çàãóáèë îðúæèåòî ñè.Ëåæåøå â ñòàÿòà çà àðåñò ñ äðóãè ïðåñòúïíèöè è ìó ñå ðåâåøå, îáåçóìÿâàøå.
Ïðåäè ñúí ìó ñå ñòîðè, ÷å å íà ñåëî, íà ñâàòáà.Ìàñà, îòðóïàíà ñ âèíî, ïå÷íè ïîãà÷è, êîêîøêè, ãëåäà ëèöàòà íà ñúñåëÿíèòå.Ìëàäà áóëêà è ìëàäîæåíåö-ùàñòëèâè, ðàäîñòíè.Òîé å òàì, ñâèðè äóõîâà ìóçèêà.Èãðàå íà ìàñàòà, âîëåí â ìàãèÿòà íà ðú÷åíèöàòà.Çàñïà.
Ñóòðèíòà ãî ñúáóäè ÷óæäà ðå÷ è ñúðöåòî ãî ñòåãíà.Äîéäå ðîòíèÿ è êàçà:
-Ùå òå ñúäè âîåíåí ñúä, èìàø ñìúðòíà ïðèñúäà.

* * *

Ìèíàõà ìú÷íè äíè, ñúâåñòòà ãî ïðåñëåäâàøå ñ êîøìàðà è æåíàòà, áåáåòî, óæàñà, áëèçêèòå.
Äåíÿò íà ñìúðòíàòà ïðèñúäà äîéäå.Ãåíåðàë Ìàêåíçåí- ãî èçâèêà è ìó êàçà:
-Êàêâî å ïîñëåäíîòî òè æåëàíèå ïðåäè ñìúðòòà?
Ïúòî ðå÷å:
-Èñêàì äóõîâà ìóçèêà îò Áèòîëÿ è êàíà ñ âèíî.
-Äîáðå, ùå ãè èìàø.
Ðîòàòà áåøå ñòðîåíà.Èçäàäîõà çàïîâåä äà ìó ñå êîïàå ãðîá íàáëèçî è òîëêîç.
Äóõîâàòà ìóçèêà äîéäå- òðîìïåò, òúïàí, âàëäõîðíà.Ìóçèêàíòèòå çíàåõà çà ñëó÷èëîòî ñå è çàñòàíàõà ñúñ ñâèòè äóøè äî íåãî.Äîíåñîõà âèíîòî îò Áèòîëñêà êðú÷ìà.Ñëîæèõà è ìàñà, ñòîë ïî íåãîâà âîëÿ.
Íà ïî÷òåíî ìÿñòî ñåäíàõà Ìàêåíçåí è ðîòíèÿ, îáëå÷åíè ñ ïàðàäíè äðåõè ñ ïàãîíè, ñåäíàõà è çà÷àêàõà Ïúòî. óìà ñè òîé ñå ïîìîëè íà Áîãà.
Äàäîõà íà÷àëî.Çàñâèðèõà ðú÷åíèöà.Ïúòî ñå ñúáëå÷å ãîë, áåç øàïêà, ñëîæè êàíàòà íà ãëàâàòà ñè è çàèãðà.
Íîñåøå ñå ëåêî, áàâíî â ðèòúìà íà ìóçèêàòà, êàíàòà áå íà ãëàâàòà ìó, ëåêî ñå ïëèñêàøå âèíîòî.
Èãðàåøå âîëåí êàòî ïòèöà, äóøàòà ìó áåøå ñâîáîäíà, ïðåäñòàâè ñè ðîäíîòî ñåëî, ñâàòáè, êðúùåíåòà.Ìóçèêàíòèòå ñâèðåõà è ãëåäàõà, Ìàêåíçåí è òîé.
Èãðàåøå ëåêî, ñòúïè íà ìàñàòà, ïîñëå íà ñòîëà, íà ìàñàòà, íà çåìÿòà, êà÷âàøå ñå, âèíîòî ñå êëàòåøå.Ïúòî èãðàåøå áàâíî, ðàìåíåòå ìó ñå îãúâàõà â ðèòúìà, ïðèêëÿêâàøå â òàêò, óíåñåí â ìàãèÿòà íà òàíöà.×àñîâåòå ìèíàâàõà.Ãðîáúò ìó áåøå èçêîïàí è ãî ÷àêàøå.À òîé èãðàåøå ïðåä õîðàòà, Áîãà- çà ïîñëåäíî- íà æèâîòà ïîêëîí äàðÿâàøå, íà äóøèòå õîðñêè ñå êëàíÿøå, âåñåëåøå ñå, ðàçäàâàøå ðàäîñò.
Íàêðàÿ ïîñëåäâà çàïîâåä äà ñïðå.
Âðåìåòî íå ñúùåñòâóâàøå.Ìàêåíçåí ñòàíà è êàçà:
-Òàêèâà õîðà êàòî òåá, íå òðáâà äà ñå óáèâàò.Òðóäíî ñå ðàæäàò òàêèâà õîðà- åäèí íà åäèí ìèëèîí.Òðÿáâà äà ãè èìà.
Âîéíèöèòå èçâèêàõà:"Óðà"Çàõâúðëÿõà øàïêè îò ðàäîñò.
Òàêà ìîæà äà îòìåíè ñìúðòíàòà ñè ïðèñúäà, êîÿòî ìîæå ñàìî âúðõîâåí ãëàâíîêîìàíäâàù äà îòìåíè è ïðåçèäåíòà.Êàìúê ïàäíà îò ïëåùèòå íà Ïúòî.Îò ìúêà èëè ðàäîñò òîé ñå îáëåê÷è â ãðîáà ñè.Âîéíèöèòå ëèêóâàõà, íå âÿðâàõà íà ñëó÷âàùîòî ñå.
Êàòî ñå âúðíà â Áúëãàðèÿ ãî îáÿâèõà çà ãåðîé.
Íî òîé íå ìîæà äà èçòðèå îò ñúçíàíèåòî ñè ãðåõîâíàòà ïîñòúïêà.
Íåãîâàòà æåíà è ñïúòíèöà â æèâîòà áå ÷îâåê ñúñ ñëàáà âÿðà â Áîãà, ñ åäíî îêî.
Ïîäàðåíèÿò ìó æèâîò òðÿáâàøå äà ñëóæè íà õîðàòà, äà èì ñâåòè ñ âÿðàòà ñè.Ñúçäàäå ãîëÿì ðîä, æèâÿ äî 93 ãîäèíè, íå èçïóñêàéêè íèòî åäíî âåñåëèå íà êðúùåíå è ñâàòáà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 03.10.2011 @ 21:45:20 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Kanegan

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
384 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 9291
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Çà Ïúòî" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.