Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 787
ХуЛитери: 2
Всичко: 789

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, III част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Искендерун. Стъпка в Сирия.
2003

По целия обратен път към дома Семи не продумваше и беше странно омърлушен за човек, който скоро ще вдига сватба. Закачахме го и се смеехме а той се дърпаше и ставаше още по-мрачен докато накрая не го притиснах до санитарните помещения в самолета да каже какъв е проблема. Оказа се каквото очаквах - имаше друго момиче, в което бе дълбоко влюбен. Принудителните бракове са една истинска трагедия, макар в очите на възрастните да са необходими. "Ще се научиш да го обичаш ако ти потрябва любов" бе редовния отговор на старото поколение тук, и аз недоумявах как се раждаха толкова нежните и отдадени лирични стихове и песни, заливащи отвсякъде цялата страна. За източния човек на исляма любовта и красотата са верую, обикновения, лишен от дълбоки и разтърсващи сърдечни емоции живот се счита за наказание и наблюденията ми показват, че тук не живее нито един, който да не е влюбен. Не разбирах защо един родител би причинил такъв брак на собственото си дете, единствен син, и се обърнах с молба към съпруга си да разнищим историята и да помогнем за добрия и край преди да е станало твърде късно. Огромна грешка, за която съжалявам до днес, е намесата в личните дела на хората но стореното не може да се промени. Момичето се оказа пълно копие на Бериван но в една по-съвременна визия, за моя най-голяма изненада. Изрусени коси, нахакан вид, оскъдно облекло - нещата които по мое мнение бяха привлекли Семи към нея и представляваха една недостатъчно трайна скъпоценност за която не си струва да се разделиш със спокойствие и мир но той не мислеше така и, усетил подкрепа в наше лице започна често да ни гостува с нея. За да олекотя по някакъв начин ролята си измислях културни занимания, посещения на различни мероприятия съвместно, дори веднъж гостувахме на възрастна, дълбоко религиозна жена чиято единствена дъщеря бе почината някъде из Европа и за нея се грижеше чуждестранният и зет. Беше по време на някакъв празник и поднесохме подарък - Коран на турски език. За моя изненада жената го изхвърли с думите, че да се чете Корана на различен от арабския език е кощунство. На запитването ми знае ли арабски тя отговори с не. За съжаление не е единствен случай, когато дълбоко вярващи хора тук не познават свещеното слово на пророка и подреждат вярата си според хадисите и думите на имамите. Живота сред друговерци ме научи, че истината се намира извън човешките интерпретации и далече от напътствията на религиозни водачи. Но бе възможно да греша и не изрекох и дума.
С наближаване датата на годежа Семи се изнервяше все повече и с G. решихме да го разведрим с разходка по-далече от дома и натиска на приятелката му. Купихме билети за автобус и поехме към Искендерун - най-южната точка на Турция, на Сирийската граница. До там се пътува приблизително 12 - 14 часа а в града живееха родственици на мъжа ми със син на същата възраст, доста своенравен и разглезен, често пътуващ по чужбина, за който се надявах да успее да внесе малко смелост и ведрина в изтерзаното сърце на нашия братовчед. Когато автобуса разтвори врати и подадох глава навън едва не се задуших. Приятната свежест от климатика и комфортната прохлада по време на пътуването се изпариха и над мен легна тежък, лепкав въздух. Температурите навярно бяха над 50 градуса и аз политнах назад. Поляха ме с колония - своебразен безвреден одеколон който се ползва навсякъде из страната и когато се съвзех и успях да повлека крака навън забелязах колко всъщност е красиво. От двете страни на лъскавата автогара се издигаха огромни дървета фикуси с натежали от плод клони, палмите лениво поклащаха ветрила под палещото слънце и навсякъде цъфтяха разноцвети огромни Китайски рози - Хибискуси, а в далечината се виждаха топлите пенливи води на Средиземно море, обливащи горещия бряг. За да ме усмихне G. откъсна нежен бял цвят и го забоде в косите ми но аз не виждах нищо друго освен невроятния екзотичен пейзаж и гледката на сякаш мумифицирани жени, обгърнати в черно, накацали по пейчиците и бордюрите. Тук нищичко не помръдваше, лекия ветрец си оставаше невидим и недостижим някъде нагоре към върховете на дърветата или бе твърде топъл за да го отбележа. Взехме такси и потеглихме към дома на Самир и Надя - роднини на мъжа ми, щяхме да отседнем при тях за ден два, преди да продължим към Арсуз - китно курортно селце, в което ни очакваше Беррин - по-голямата сестра на Надя.. Все още се чудех заслужаваше ли си дългия път само за 3-4 дни престой но момчетата ме изненадаха с дългосрочен отпуск и възможна двуседмична почивка и почувствах леко бодване от женската ми суета някъде отвътре - носех само чифт джинси, две фланелки и нито една гривна, да не говорим че нямах бански, плажно облекло, няколко чифта обувки за всеки случай, костюми и... Късмета ми и тук проработи - оказа се, че наоколо гъмжи от пъстри арабски пазарчета които на другия ден щателно преровихме и се снабдихме с чудни фантазии от фини и леки материи които ползвам и до днес.
Отнесено наблюдавах от прозореца на таксито. Това беше арабски свят и с нищо не напомняше за Турция. По улиците се виждаха само мъже в дълги бели роби и сандалети и много рядко облечени като нас а ако зърнех жена неизменно бе в черно одеяние с покрито лице. По уличките пред дюкянчетата еснафи бяха насядали на раздумка и чай. Чай тук се пие непрекъснато, през целия ден, понякога достигат тридесетина чашки и повече. Тук - там се виждаха и пушещи наргилета което ме учуди, понеже законите в тази страна са твърди и тютюнопушенето и ползването на опиати е строго забранено на обществени места и в затворени помещения. Има си специално пригодени за целта пушилни където, да призная, дори след години не смея да вляза. Пъстротата бе изумителна. Златарски ателиета предлагаха образци на едно чудно, ювелирно изкуство, каквото не се среща другаде из Турция. Рекламни пана разказваха на няколко езика предимствата и сладостта на безброй храни. Навсякъде се носеха аромати на печено, дюнери и на сладък шербет оставащ във въздуха дълго след като са го поръчали и отпили и това се дължи навярно на странната технология при приготвянето му - варят го в казани на улицата пред сладкарниците и посипват в него безумно количество кардамон, ухаещ на евкалипт, и джинджифил за да се разнася аромата из целия град и да привлича жадни туристи. Шербет - шекер е характерна напитка и прилича на познатото ни сорбе но без добавка на алкохолни съставки. Предлага се също и замразен на ледени топчета в дълбоки стъклени съдинки и действа разхладително и освежаващо. Самир ни посрещна в началото на пряката, водеща към дома му. Никога не бях виждала този роднина а много бях слушала за арабския му произход и усмихната скочих от таксито направо на врата му щом разбрах че е той. Зад пътната вратичка три лица набързо охладиха ентусиазма ми и зачително по - кротко се запознах с Надя и двете им деца - Алейна и момченцето Джемо. Малките бяха чудно красиви с къдрави дълги коси и черни като маслини очи - типичен знак на арабската кръв. Надя е най - малкото дете на жена, която по неизвестна ми родствена линия се явява леля на свекър ми, разведена и дадена за втора жена на известен турски богаташ от Кападокия. Лелята била руса и синеока красавица и влюбения в нея агабей изпълнявал и най-малката и прищявка. Родените от този брак пет дъщери и доведения син първата му жена скромно възпивала наред със собствените си пет деца в имението им в покрайнините на Юргюп, в Мустафа паша. Дъщерите израстнали далече от майчина ласка в един неподозиран лукс, за който знаели че не им принадлежи и днес някои от тях имат интересни бракове, основани на блаженство и проектирани от най-голямата сестра Беррин, която не веднъж смеейки се ми е разказвала, как още невръстна се зарекла, че никога няма да е бедна но сандъците с жълтици ще принадлежат на нея и сестрите и. Този случай беше такъв. Самир бе единствено чедо на богат сириец беглец, доволно изживяващ старините си в Арсуз в тези дни.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 30.09.2011 @ 00:33:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:54:00 часа

добави твой текст
"Извезани души, III част" | Вход | 18 коментара (66 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, III част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.09.2011 @ 05:01:35
(Профил | Изпрати бележка)
Тук оставам без думи..................
Благодаря,че сподели с нас да опознаем един друг свят в 21 век!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 08:36:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Извинявам се за правописните грешки.. само веднъж го прочетох преда да пусна за публикация и виждам че има доста..

]


Re: Извезани души, III част
от Ufff на 30.09.2011 @ 08:03:37
(Профил | Изпрати бележка)
Знаех си! Истинският живот е по интересен от романите. Затова, мила Сикрет роуз, и заради процеса на описването му, който се случва пред очите ни, ти си нашият бестселър.
(Смятам да посветя уикенда си на източната кухня. Като начало - розов шербет. Розовата вода за подобни нужди я продаваха на Панаира на занаятите това лято. Купих я, за да експериментирам мога ли да направя домашен локум. Сменям си мнението - шербет! Остава ми да открия рецептата. Ще цъкна творението на портрет после;) ).


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 08:38:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да бе, ама не бестселър а безцелър :)))

Внимавай с шекер шербета, извиква кариеси :р
Искаш ли рецепта?
А розовата вода е истинско чудо - тук я ползват за лосион, поддържа кожата и косата в безупречно състояние, не само за сладкишите.

]


Re: Извезани души, III част
от Ufff на 30.09.2011 @ 09:11:25
(Профил | Изпрати бележка)
Давай рецептата. Намерих една - с кардамон, лимонов сок и сок от нар. Предпочитам сок от портокали, пък и не ми се ходи до магазина за наров сок баш сега (не че в "Пикадили няма"). Кардамон имам.

Употребих думата бестселър метафорично. Да, инак цена няма. Но ако го е на хартия - ще се продаде добре, сериозна съм;) Най-отговорно смятам, че конкурираш Жумана Хадад. Даже си в по-добра позиция, защото тя няма как да се отдалечи много от субиктивното (част от тази култура е), а ти имаш и предимството на погледа "отстрани". Хем страстно, хем безпристрастно.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:24:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Това си е и минус. Така и не успях да науча чудното лекарство на кюрдките, което се предава от майка на дъщеря само, за поддържане на бюста. Имат най-красивия бюст на света и служи единствено за кърмене, освен бебетата, никой няма право да погледне дори...

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:53:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нека пътеписа пропътува дългите години и стигне до наши дни. Аз съм убедена, че накрая няма да искаш да има книга. Съществуват и живите хора, споменати тук а и децата ми... които могат сериозно да ме упрекнат за тези разкази. Честно казано силно рискувам споделяйки... много неща рискувам. Но поне получих подкрепа от съпруга ми, на който също му е писнало от всичко тук.

]


Re: Извезани души, III част
от Ufff на 30.09.2011 @ 09:14:18
(Профил | Изпрати бележка)
Линк към инфо за Жумана Хадад:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14778370,00.html

И кажи какво правят с розовата вода в косата. Нямам количества за обливане;););) Но не съм против косата ми да ухае на рози, йеее!

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:22:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Моля те, купи ми тази книжка... като дойдем до Варна ще си я платя. Чела съм само "Една арабска принцеса разказва" и "Не без дъщеря ми", много отдавна, когато още бях ученичка и така и не намерих книги от поредицата "по преживяно" повече. Благодаря за линка...

Аз ползвам розовата вода за всичко, в къщи имам литри от нея. Зависи от качеството и обаче, но в България има прекрасни продукти заради розите по Казанлък. Между другото - произхождат от Персия и тук също ги има, покрай Спарта.

Намазваш корените само след измиване на косата. Почистваш с нея откритите места по себе си, изложени на слънце и вятър, преди сън. Добавяш капка в автоматичната пералня или във водата за миене на пода. Импровизирай, универсален ароматизатор е...

]


Re: Извезани души, III част
от Ufff на 30.09.2011 @ 09:38:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ако имаше тази книга на български, щях да ти я подаря с огромно удоволствие. Уви, превеждана е само на английски и немски. Като разбрах, че е пусната на немския пазар, помолих сина си да я купи от чужбинско. но той ме разубеди с думите, че с "моя немски" трябва да я чета с речник и куп справочници. ) Чудя се дали някой от преводачите в сайта не би пуснал откъси от нея на български, в случай, че разполага с оригинала.

Розова вода има по аптеките, но е спиртен извлек и спиртът в нея ме притеснява. Ако човек има достъп до маслодайни рози, може да си я прави сам, ама... сложна история, май и дестилирана вода ще му трябва, не помня какво беше, пък не вярвам технологията да е за лаици. Ще видим.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:43:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Често пътувам до Стара Загора и там на центъра има специализирано магазинче за продукти от маслодайна роза. В такова провери, сигурно навсякъде има такива магазинчета.
Можеш да ползваш и чиста есенция или масло, аз капвам малко в съд с вода и замразявам в ледени формички (също чай от магданоз и други зелении) а после ползвам кубчетата лед за лосионче сутрин, за цялото тяло, обтриваш с тях...

]


Re: Извезани души, III част
от tomatroev на 30.09.2011 @ 09:05:41
(Профил | Изпрати бележка)
Може да е странна асоциацията, но ми заприлича по някакъв начин на "Приключенията на Гъливер", вероятно заради начина, по който разказваш. Но то и света, за който разказваш, си е абсолютно нов и непознат, че си е направо фантастичен!

Поздрави!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:10:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Любима история ми е тази на Гъливер...
Това тук за съжаление е реалност обаче...
Нямам реална преценка за стила си или достатъчно увлекателно ли разказвам. Когато пиша събитията изникват в главата ми и се налага да ги преживявам отново и отново а това е твърде тежко за мен, затова пиша бързо, затварям уърда и бягам далече. Иначе ще стане емоционална тирада, не особено приятна за четене.

]


Re: Извезани души, III част
от anonimapokrifoff на 30.09.2011 @ 09:08:18
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно разказваш! Кюнефе ядох в Истанбул, страхотно е, но останах с впечатление, че го приготвят от кашкавал.


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:13:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Има и с кашкавал, или по-точно - това не е кашкавал а една разновидност на сиренето им, което прилича на кашкавал. Оригиналната рецепта е с извара или друго обезсолено сирене, кадаиф и тежък сироп, който се вари докато "капка от него престане да се спуска по мокра лъжица", и топка бял сладолед отгоре, бавно разтапящ се по топлата повърхност на сладкиша. Не го обичам особено заради солено-сладкия вкус, но тогава нямах голям избор...

]


Re: Извезани души, III част
от zaltia на 30.09.2011 @ 09:09:36
(Профил | Изпрати бележка)
Бях нощна смяна, но не можах да се въздържа и влязох "за бързо"
да надникна в сайта. Препрочитам за кой ли път, и знаеш ли- забравих че ми се спеше, и че бях уморен!
Голяма чаша чай качак, изпих заедно с теб Меги!
От най- силният, и най- ароматният!
Благодаря ти!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 09:16:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Трябва да измисля нова зависимост, която да лекува налични зависимости :)))
Шегувам се. Радвам се, че ти е интересно. Бих се радвала ако някъде регистрираш пропуск и ми подскажеш нещо интересно за онези традиции, което съм забравила да включа.. Струва ми се, че много неща пропускам..

]


Re: Извезани души, III част
от zaltia на 30.09.2011 @ 10:04:17
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам дали беше удачно сравнението ми с чая, но беше искренно. В три след обяд имам една среща, а още не съм легнал, явно "чаят" е много силен!
А относно евентуални пропуски- едва ли Турски етнолог би намерил. Наистина съм впечатлен от пътеписите.
И знаеш ли...представям си и заглавието на поредицата ти-
"извезано" на корицата на една чудесна книга!
Опитах се да подредя и някакъв, явно измислен от мен- пъзел с имената но не успях. Явно се заблуждавам.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 10:12:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не разбрах за пъзела... Иначе имената са истинските, но до сега 2 са подменени. Нататък не зная, за да ползвам истински имена ми е нужно позволението на хората, а някои се страхувам да попитам дори... не биха разбрали желанието ми да разголвам семейни тайни.

"Извезани души" избрах трудно. Исках заглавие, което да обхваща всичко, всичко. А техните наистина са бродирани, красиви и с непредвидими мотиви, завъртулки и много цветя :) положени над една скрита същност. През годините моето "аз" също бавничко започна да се "украсява" с различни допълнения, бод след бод... много болезнено.

]


Re: Извезани души, III част
от zaltia на 30.09.2011 @ 18:28:49
(Профил | Изпрати бележка)
Привет отново!
Пъзела си го измихлих аз. Нали знаеш, че всяко Турско и Арабско име име буквално значи ..и нещо друго. Носи някакъв смисъл, послание. Та затова реших че нещо си закодирала. Не знам защо ми хрумна. А заглавието безспорно е много точно, и изпълнено със смисъла на това което ни разказваш.
Хубава вечер Меги!

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 18:36:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, всички имена си имат значения... не всички зная, но имената в семейството ми например

Gokhan Guvenal името и фамилията са 4 думи и означават:

Гьок (небе) хан (владетел)
Гювен (повярвай) ал (вземи си)
"ал" има и още значение...

Едната ми дъщеричка е Ванесса Хандан (Хандан значи - от хан, ханска дъщеря, дете на владетел)
а Емили Лара (Лара означава капчица и още - водна фея)

:)

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 18:45:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аааа, сега намерих още значения за Хандан, които не знаех:

1. Gülen, gülücü. 2. Güler yüzlü, sevimli.
Усмихнат, усмихващ, обичлив :)

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 18:52:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Съвсем се заиграх с тези сайтове за имена... набутах се и в един на кюрдски и научих, за моя най-голяма изненада, че Бериван означава Пастирка...

]


Re: Извезани души, III част
от zaltia на 30.09.2011 @ 19:06:12
(Профил | Изпрати бележка)
Точно това исках да ти кажа с пъзела - защото и аз се порових в Арабските, но не открих нищо и затова те попитах. Надявам се да не съм ти загубил времето напразно. Може пък по нататък при евентуалната подмяната на имена в разказите си да го направиш.
Бериван- Пастирка... дано да го запомня.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 19:08:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За мен самата дума "пастир" има много особено и ценно значение.
Бериван избрах обаче защото името е популярно сред кюрдските имена, често ползвано и обобщаващо. Като Мария в България, или като бай Ганьо :)) но в един друг смисъл... Момичето не се казва така. Но никога няма да кажа на никого как се казва. Заради нея...

]


Re: Извезани души, III част
от zaltia на 30.09.2011 @ 19:35:56
(Профил | Изпрати бележка)
Пак се разбърборих!
Преди да пусна онази случка със Самир се колебаех дали да не сменя имената в разказа си, защото смислово за историята не бяха много подходящи /Самир беше мисля- забавен пътеводител или разказвач, а Шади момченцето - музика или песен/но после се отказах. Та може би затова подхванах темата за имената.
А за Бериван- прекрасно те разбирам.
И знаеш ли...много ти се радвам!

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 19:51:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
На мен ми се ходи там където си бил, но единствения начин за момента е през думите ти. Тъй че не се ослушвай ами започвай пътепис :р

]


Re: Извезани души, III част
от mariniki на 30.09.2011 @ 10:05:32
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
толкова е хубаво и истинско с теб, Меги...
прочетох на един дъх и да си призная, иска ми се
да участвам и видя всичко, което ни разказваш с очите си..
благодаря ти, за това преживяване...и наистина помисли за книжка..
ще очаквам с нетърпение продължението...най-сърдечно..


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 10:14:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...
Всеки би могъл да попътува из Турция ако пожелае. Някои неща няма да срещне за една кратка разходка, но повечето.

]


Re: Извезани души, III част
от kasiana на 30.09.2011 @ 10:29:38
(Профил | Изпрати бележка)
Пренасяш ме по великолепен начин в един непознат за мене свят, за което от сърце ти благодаря, Сикрет Роуз!!!!!!!

Ще бъде чудесна книга, когато завършиш този вълнуващ пътепис!!!!!!!

Браво!!!!!

Каси


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 10:31:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря Каси...
за подкрепата..

]


Re: Извезани души, III част
от doktora на 30.09.2011 @ 11:14:38
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, розичке мила и благоуханна от Изтока болезнен...
обречени души си мисля аз, сме ние хората, независимо от дестинацията хех

;) дотук добре

след розовата вода и рецептите хех с уфффито сте много сладки, истина ви казвам ))))
обаче нещо ми загорчааа :))) и пих едно сладко кафе за баланс ;))

...разбирам емоциите ти от преди години, опитваш да си спомниш, изживяваш отново и отново и бягаш...изпитвал съм го...та и до ден днешен:(

За повествованието ти, Мигле, което е елексир за душата ми, от Изтока, мисля че трябва да се предпазваш от мелодрамата.
(нямам нищо против този жанр във всички познати ми нюанси)
Защото ти не само увлекателно разказваш неща непознати за много хора, философсколиричните ти изводи са ценни за творбата и не трябва да се губят в разпиляването по пейзажа...
Искам просто да се извиня за многословието си, аз не съм професионален литератор...аз съм интуитивист, моето мнение не тежи...то не продава хех
просто ти го показвам... дано решиш че ще е от помощ.
п.п. взех си отпуска да чета прекрасно поднесените от теб хиляда и една нощи :))) а и да чета и коментите ххехехех
Никога досега не съм го правил...да ми простят админите...а ти знам, ще разбереш гледната ми точка.
Защото ти си Автор!
Никос


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 11:19:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Мелодраматизъм... В някоя глава ще вмъкна 3-4 години от живота ми в България, в които се случиха повече страхотии от колкото за 10 тук.
Но още се замислям...

Док, това излезе вече от "пътеписи". Не исках да е така, но това е моят живот и няма как да стане съвсем беземоционално. Ето и причината да мълча толкова години, за да утихнат страстите. Сега гледам филм... самата аз гледам филм...

Изобщо не знам как пиша... ако перото ми завие към изводи и философии, се случват, ако остане забито в срама и мъката, дълго се клати там.
Но съм благодарна за всяка насока и за мен тук няма коментиращи, чието мнение да не тежи.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 11:25:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Някаква бързо преминаваща, много шантава карма ме запраща от едната крайност в другата и когато преглеждам записките си, откривам много смешни моменти но и много плачевни, също тъжни. За мен ще е един покорен връх, ако успея да постигна с думи да плачете с мен, и да се заливате от смях. Това мисля за жанра и за умението за писане. Другото е сухо, живота е страст - тъжна или смешна.

]


Re: Извезани души, III част
от doktora на 01.10.2011 @ 17:29:18
(Профил | Изпрати бележка)
!!! права си , сикрет роуз...и ти благодаря за споделеното, от цялата си душата ()

Желая ти успех в това благородно пътуване, мило дете.:)))

Док

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 01.10.2011 @ 18:10:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
мерси
:)

]


Re: Извезани души, III част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 30.09.2011 @ 13:33:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Прочетох и трите части, защото влизам рядко и нямам време, а и сили, да чета всичко, но ти ме грабна с разказа за този непознат и омагьосващ свят. Интересно ми е! Продължавай, Сикрет Роуз!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 13:52:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Лили...
Ще поразредя малко публикациите и няма да ги пускам всеки ден и мисля, ще е по-удачно..

]


Re: Извезани души, III част
от zebaitel на 30.09.2011 @ 17:22:44
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова задъхан и изпълнен със смесица от екзотични аромати и силни преживявания е разказът ти, Меги, че не може да се чете спокойно, а се гълта на големи залъци! От една страна ти завиждам, че си видяла толкова много, от друга се чудя, как си успяла да съхраниш равновесие при сблъсъка на толкова противоречиви традиции и ценностни системи. С нетърпение чакам следващите епизоди!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 18:25:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хората сме издръжливи животинки. Някакво шантаво удоволствие ни създава да гледаме зрелища и да бъдем зрелища. Но в живота на всеки човек идва момент, когато се научава да наблюдава отстрани, дори себе си, и вижда най-неочаквани неща... Понякога са толкова неочаквани, че може да ги осъзнае, само ако ги напише...

]


Re: Извезани души, III част
от mariq-desislava на 30.09.2011 @ 22:47:14
(Профил | Изпрати бележка)
Почна да става доста хард, екшъна явно всеки момент ще се разрази.:) Аз все си мисля, че споделянето само временно облекчава, но въпреки това "изхвърлям" всичко от себе си, защото обратния процес - на задържането в себе си, е далеч по-лош и вреден. И всеки в крайна сметка трябва да приеме това, което му е отредено и да не съжалява за нищо, защото е било необходимо да го изживее.


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 01.10.2011 @ 01:32:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Екшъна не е спирал от първия ден май, но аз още не смея да извадя секирата... :)))
Следващата глава няма да ви хареса, но е факт и не можех да подмина описаното в нея...

]


Re: Извезани души, III част
от mariq-desislava на 01.10.2011 @ 23:21:38
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък си мислех как в несъвършенството ти е силата, докато си четях "Името ми е Червен" на Орхан Памук. Ето това имах предвид:

"Рашидуддин от Казвин с удоволствие отбелязва в историческата си хроника, че най-почитаните и обичани изкуства преди двеста и петдесет години в Казвин били орнаментирането на книги, калиграфията и миниатюрната живопис. По онова време в Казвин управлявал шах, който владеел четирийсет страни от Византия, та чак до Китай (тайната на неговата мощ вероятно се криела и в огромната му любов към миниатюрата), но за голямо съжаление той си нямал наследник. За да не се разпокъсат владенията след смъртта му, шахът решил да омъжи красивата си дъщеря за някой умен миниатюрист и обявил надпревара в придворната си работилница между трима талантливи, млади, неженени миниатюристи. Според хрониката на Рашидуддин, надпреварата се състояла в следното: Кой ще изработи най-добрата рисунка. Подобно на Рашидуддин, и тримата млади майстори отлично съзнавали, че тя ще бъде приета добре само ако е в стила на старите майстори, тъй че и тримата пресъздали любимата си сцена. Красива девойка, потънала в любовна скръб е свела очи в градина, наподобяваща райската, сред кипариси и кедри, подплашени зайци и разтревожени лястовици. Без да се договарят, и тримата миниатюристи пресъздали една и съща сцена, съвсем като старите майстори, само че единият от тях, който най-много държал да бъде забелязан, скрил в притулено кътче на градината между нарцисите своя подпис, та да се знае кой е авторът на тази хубост. Но заради дързостта си, която го отдалечавала от старите майстори, на мига бил заточен в Китай. Организирали нова надпревара между останалите двама миниатюристи. Тоз път те нарисували по една дивна като поезията творба, изобразяваща прекрасна девойка, яхнала кон сред великолепна градина. Дали четката на единия трепнала, дали нарочно, знае ли човек, ала в ноздрите на белия кон на девойката с удължени като на китайка очи и изпъкнали скули се забелязало нещо необичайно: Това тутакси било възприето от бащата и дъщерята като недостатък. Миниатюристът не бил турил подписа си върху фантастичната рисунка, ала мигом се забелязвало майсторското несъвършенство в изображението на конските ноздри. „Несъвършенството е майка на стила.“ - рекъл шахът и го заточил във Византия. Докато се подготвяла сватбата на шахската дъщеря с третия талантлив миниатюрист, който рисувал без подпис и без недостатъци, досущ като старите майстори, се случило още нещо, отбелязано в обемистата хроника на Рашидуддин от Казвин: Ден преди сватбата шахската дъщеря тъжно съцерзавала рисунката на младия привлекателен майстор, за когото предстояло да се омъжи. По здрач се отбила при баща си и рекла: „В своите фантастични рисунки старите майстори изобразяват красивите девойки като китайки - едно неизменно правило, дошло от Изток. Това добре. Но влюбят ли се, те оставят върху рисунката някакъв намек, някакъв знак от своята любима във веждите, очите, устните, косите, усмивката, дори в миглите. Тези тайни несъвършенства на рисунката се превръщат в символ на любовта, в който са посветени единствено те и техните любими. Цял ден, татенце, гледах красавицата върху коня, ала така и не открих и най-малката следа от себе си. Миниатюристът наистина е голям майстор, при това е млад и привлекателен, ала не ме обича.“ Шахът веднага отменил сватбата и баща и дъщеря продължили да живеят заедно до края на дните си."

Така че несъвършеното е най-красиво.:)

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 01.10.2011 @ 23:29:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много интересен текст, благодаря :) Орхан Памук е майстор...
И аз съм влюбена в изкуството на миниатюрата... в Киев съм срещала изумителни образци в музея на миниатюрата там, и дори съм опитвала да пресъздам нещичко и аз, но съвсем неуспешно.
Съвършенството на тази земя съществува само като понятие.

]


Re: Извезани души, III част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 01.10.2011 @ 00:54:15
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Вези,извезвай,много красиво,пъстро,богато на екзотични мотиви везмо става!
Поздрави! И...знаеш си- чакаме си продължението:)


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 01.10.2011 @ 01:33:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Дано го дочетеш следващото, че...
:))
Благодаря, искрено...

]


Re: Извезани души, III част
от boliarkabg на 02.10.2011 @ 11:43:03
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Боже,нямаше ме само две дни,а ти си успяла да пуснеш цели две части. Продължавам да немея и да чета, представяйки си всичко. Благодаря ти, мила!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 02.10.2011 @ 11:49:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз благодаря, за прочита и разбирането..

]


Re: Извезани души, III част
от na_de на 04.10.2011 @ 15:36:39
(Профил | Изпрати бележка)
Бляскав, но противоречив свят! Двете страни на една монета...

Разказваш чудесно, Тайничко! Сега препускам нататък, че доста съм поизостанала, както гледам! :))


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 04.10.2011 @ 16:13:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много различен, нали..
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, III част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.10.2011 @ 20:58:57
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да твърдя, че трябва да стане книжка, мисля, че ще бъде бестселър:)))


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 04.10.2011 @ 21:02:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Влади... :)))
Благодаря. Ако го завърша, ще мисля.. но нямам амбиции да издавам книги, и тук се чете...

]


Re: Извезани души, III част
от petia_bozhilova на 09.11.2011 @ 22:08:37
(Профил | Изпрати бележка)
Шапка ти свалям, Розичке!!!Уханието ти пренася в друг свят, а бодличките ме връщат обратно. А мислех тази вечер да си легна рано...


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 07:53:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че ти е интересно..

]


Re: Извезани души, III част
от Narwal на 04.02.2012 @ 10:54:53
(Профил | Изпрати бележка)
Много точно си описала Искендерун. И сега си ги спомням - Искендерун, Адана, Торош Гюбре, Джейхан....все познати места :)) Поздравления! Много ми хареса!


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 04.02.2012 @ 12:37:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Бил си по тези места :)
Това е чудесно...
За Адана имам няколко глави по-нататък...

]


Re: Извезани души, III част
от Narwal на 04.02.2012 @ 22:13:58
(Профил | Изпрати бележка)
Бил съм навсякъде! Не само в Адана, но и в Мерсин, а и Турция ми е най-близкото място, където съм ходил.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 06.02.2012 @ 07:47:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Значи знаеш за какво пиша... :)
приятно ми е..
Турция изглежда по един начин за екскурзиантите, но някой, опитал сърцевината и, познал я, трудно може да я забрави... :)
Последните ми глави са за Мерсин. Някак не свикнах с този град..

]


Re: Извезани души, III част
от Narwal на 06.02.2012 @ 09:17:55
(Профил | Изпрати бележка)
Само че, аз не съм бил екскурзиант в Турция :))

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 06.02.2012 @ 09:20:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
именно де
личи си :р
кога ще ми разкажеш?

]


Re: Извезани души, III част
от Narwal на 06.02.2012 @ 17:44:29
(Профил | Изпрати бележка)
Просто посещавах турски пристанища с корабите на които плавах. Това ми беще работата. :)) Така, че не мога да кажа, че я познавам.

]


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 06.02.2012 @ 18:28:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хах, само не ми казвай, че си военен :)))
Е, пак е доста повече от едно ходене до Ефес на лятна почивка например...
Все пак, доволна съм, че има хора, които разбират което пиша...

]


Re: Извезани души, III част
от suleimo на 21.10.2013 @ 19:08:18
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, коментарите са си направо отделна творба, която прекрасно допълва твоята. Много увлекателно разказваш. Когато си го писала може и да не си си давала сметка, но сега, когато книгата е факт... всичко вече е по-различно, нали! :)


Re: Извезани души, III част
от secret_rose на 21.10.2013 @ 20:07:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тук главите са съкратени наполовина...
Ааа, аз не го писах, разказвах го :)) Тук на приятели хулитери съвсем онлайн в полето за публикуване :))) То затова после Ганчето се измъчи с редакцията.
Благодаря ти @--;--

]