Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 542
ХуЛитери: 8
Всичко: 550

Онлайн сега:
:: Lombardi
:: idan1
:: Icy
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava
:: pastirka
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, II част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Даровете. Мардин.
2003, Източна Турция

Скромното ми мнение на европейка от... близка Европа, бегло запозната със старинните български традиции от разказите на баби и лели ми бе, че като гости годежари ние следва да носим дарове за семейството на булката, но в Ориента нищо не се случва по западному. Един приятел обичаше да се шегува, че Ориента започва от Будапеща насам... но в нашия подреден, цивилизован свят всичко е много по-лесно. На сутринта след закуска многократно се убедих в това. Бериван се изгуби от погледа ми за кратко и се върна сияеща като цвете. Нави ръкава на дрехата си и ми показа красива миниатюрна халкичка - знак за обещание за годеж, която се носи от дясно. Взех ръката и в своята за да разгледам красивите изображения на цветя по китката и пръстите и. Това са своеобразни татуировки, нанесени с помощта на кохл - черен фин прах който жените тук ползват за трайно гримиране, и тъмна къна. Цветето поемаше от кутрето и се виеше нагоре по китката като гривна чак до вътрешната свивка на лакътя, а по възглавничките на пръстите имаше изрисувани миниатюрни очи. Все още никой не проговаряше и не смеех да попитам за значението им, но в последствие научих, че са против уроки. Кюрдските жени са особени, красиви и горди. Те не покриват лицата си с фереджета както вярващите мюсюлманки, освен в специални случаи като днешния или когато в домовете им гостуват непознати мъже. Носят фини тюрбани, завити около главата и украсени с мъниста, а при по-заможните със скъпоценности, а косите им са заплетени на множество плитчици и се спускат свободно по раменете. Облеклото им е предимно пъстро и се състои от пола, риза и рокля върху тях. В студените сезони, когато тук всичко е затрупано със сняг и температурите са неочаквано минусови те слагат в допълнение плътни, тесни шалвари под полите и намятат на раменете си вълнени ямурлуци. В големите градове кюрдската жена не се различава от всяка модерна туркиня, освен с интересните татуировки по лицето и шията, нежно прикрити под дипли коси. Бериван беше научена да чете и пише на турски - предимство, понеже кюрдските момичета не посещават училище а остават в къщи да помагат в домакинството и на полето. Щастлива, че се омъжва, тя ми прошепна, че когато това се случи, ще има позволение да изрисува очите и лицето си. Гледах я и си спомнях своите вълнения покрай сватбата ми, трепета и любовта, които никога в последствие не са същите. Последва втора закуска, бяха поднесени банички с картофи, печени на сач, подобни на турските "гюзлеме" и чай. После стопанката на къщата внесе голяма кожена чанта пред мен на дюшека. Вътре открих истински съкровища - плетени шарени терлички, целите обсипани с миниатюрни мъниста, шал от розов кашмир, копринени кърпи за глава, по края с дантелени ширити на ягодки, бидонче домашно сирене, сплетено на плитка в саламура от златен зехтин, кесийка ароматни подправки, кутия тютсю - пръчици за ароматизиране, топли ръкавици с един пръст, изработени от кожа и още много чудни дреболии, които могат да очароват всеки чужденец. Благодарих многократно, но въпреки умоляването ми, не разрешиха да снимам никого и аз успях да нащракам само зайците и кокошките по двора, едно сърдито магаре и чудните бели Вански котета с разноцветни очи, за спомен. Семейството празнуваше, празнуваха брачния договор и спасението от натежалия в последните години семеен проблем - дъщеря им да си остане в къщи и да остарее, очаквайки своето "бешик кертмеси". Бериван бе само на 16 и не проумявах, но приемах. Шестнадесет години за едно кюрдско девойче са сравнително напреднала възраст и ако бързо не се задоми, може да си остане в къщи. А, както се оказва, не е никак лесно - ако девойката не притежава добра зестра няма кой да я вземе. По селата все още се случват удачни размени за няколко чувала зърно и семена срещу сандък ръчно изработени такъми за спалня, кухня, хавлийки, обшити с дантели и пердета от тъкано сукно, но в градовете е почти немислимо. В големия град и изискванията са големи и баща трудно дава дъщеря си, ако в замяна не получи поне няколко метра дълъг златен синджир, десетина 24 каратови гривни бурми и така наречената "сет" - комплект огърлица, обеци и пръстен, които тук струват цяло състояние, разбира се - чеиза в този случай е подобаващ. Редно е да отбележа, че тази традиция се разпростира из целия ислямски свят от Одрин до края на залеза от другата страна на земното кълбо, където започва по-високата лепта в света на друговерци и будисти. Но за тях друг път.
Изпроводиха ни до джипа с прегръдки и се сбогувахме дълго с уверения за ново гостуване. Забелязах че и съпруга ми носи кожена чанта с дарове но повече се радвах да се уверя че е жив и здрав. Мъжете от семейството ни придружиха до летището, където ни качиха на самолет за Мардин - един приказен старинен град, а там ни очакваше чичото на Бериван - по-големия брат на баща и. Сред кюрдите уважението и почитта към по-възрастни е въпрос на чест и в едно семейство най-тежка е думата на най-стария. След два дни без да продумам вече мислех че няма да спра да говоря в колата но по целия път само мълчах.
Чудният Мардин зае специално място в сърцето ми с красивите си древни постройки и замъци, с тесните калдаръмени улички в стария град, църквиците в които свещениците пеят молитвите си на арамейски, богатството и приветливата атмосфера. Този град носи в историята си богато културно наследство и е истинска перла в сърцевината на Източна Турция. Дома на чичото коренно се различаваше от къщичката на Бериван, дори носеше име - Бал конак. Представляваше огромна каменна постройка с конусовидни покриви и арки над вратите - археологически ценна старина, навсякъде щъкаха безшумни момчета - градинари и охрана, семействата им поддържаха реда и чистотата на този дом и се грижеха за вкусната храна, уюта и тишината. Двора бе изпъстрен с разноцветни растения а големи кокосови палми красяха мраморни сандъчета около тежка зидана чешма. Бях меко казано изумена, понеже подобен разкош мислех съществува само в приказките и филмите. Въведоха ни в предверието където ни очакваше цялото семейство - баща, трима сина, дъщеря, две снахи и майка. По традиция се изредихме да целунем ръка и да допрем до челата си десниците на възрастните и получихме по чаша освежаваща лимонада. Тук жените не живееха отделно от мъжете си но отбелязах друго, което определено остави у мен горчив привкус - младите майки не можеха да се радват на децата си в присъствието на възрастните. За тях се грижеха по-стари и опитни жени а ласки получаваха само от баба и дядо. Сбърчих нос и вътрешно се зарекох, че ако имам дете, няма да позволя нищо подобно, но за щастие живея в съвсем различно семейство, в което подобни нрави са отживелица.
Гостувахме в този дом цели четири дни и аз не спирах да се удивлявам на пищността и разкоша. Полилеите бяха от най-фин кристал, таваните - изписани с картини на сърни и гори, по стените и пода почиваха копринени персийски килими и навсякъде имаше кътчета за почивка, сякаш стопаните не можеха да извървят дългите вити стълбища и да не се отпуснат върху някоя мека възглавница за кратък отдих с купа вкусни и пресни плодове или едри, сладки фурми. Седнех ли някъде веднага пристигаше поднос с турско кафе, чай или разхладителни напитки а гощавките се случваха през целия ден. Тогава натежах с килограм и повече навярно и си мислех как нежната домакиня успява да се запази така фина и чаровна.
Изобщо се чувствах като принцеса в приказен замък и често поглеждах укорително към съпруга си, който смутено свеждаше очи. В Турция благоденствието на жената зависи изцяло от съпруга и, длъжен да осигури всички удобства. Ако не се случи и тя не почувства удовлетворение, може да си тръгне. В семейството и винаги ще я посрещнат, макар при различни условия, за които ще разкажа по-късно. Хранехме се заедно и в останалите часове ни развеждаха из градчето, играехме боулинг, ок(ей), билярд или тенис, посетихме близък чифлик в който можехме да пояздим, четяхме приказки и слушахме увлекателни истории за далечните деди на рода. Гледайки целия този лукс в мен не веднъж се надигна наранено чувство за справедливост и на върха на езика ми бе да попитам защо собствено брат му живее в такива нечовешки условия щом той е заможен, но разбира се не посмях. Близките по-късно ми обясниха, че това е техен избор, някои не изневеряват на древните традиции, но в случай на нужда родствениците топло си помагат. Надявах се да е така, понеже след две години престой в Турция вече имах сериозен сблъсък с егото на мюсюлманския мъж и леко се съмнявах. Този дом с подредбата и атмосферата си някак ми напомняше за Гераците. Цялата безбройна челяд бе впримчена в един не особено лек съвместен живот, изпълнен със забрани и правила но по онова време още не разбирах, движех се запленена от красотата и омаята на екзотичното докосване и виждах само хубавото.
Тук ще вметна, че този брак се състоя благодарение на общата религиозна принадлежност - и двете семейства бяха последователи на кастата сунити и свързването помежду им бе позволено. Сред кюрдите се срещат и алиани (последователи на пророк Али) които не смесват кръв със сунитите, а древната религия на кюрдите не е ислям, тя води начало от Зороастризма и се нарича зедеизъм. За нея бих отделила специална глава ако познанията ми позволят да бъда изчерпателна.. Сред тях се срещат не малко християни католици и източно православни но те са предимно в Сирия и Иран, по-малко в Турция. Снаха в нашето семейство бе с кюрдски произход и присъствието и бе силно категорично, което довело навремето до сключване на интересната сделка "бешик кертмеси". Леля Хаджер е амбициозна жена, майка на три деца, които до днес живеят с направленията и. По начало сред кюрдите дума има жената, но е приглушено и покрито от извезания байрак на мъжката чест. Запазих топли спомени от срещата си с това семейство и след години многократно се връщах към тях, гостувах им с брат си и въпреки последвалите в родата не съвсем приятни събития, запазихме едно мило и дълготрайно приятелство.
Мъжете от къщата заедно с два джипа охрана ни откараха до летището и ни изпратиха за Анкара. Митническата проверка ме изненада. Вътрешно летище, но граница към западна Турция. Проверяваха инсталираните на лаптопа ми програми и файлове и ми прибраха две куки за плетене, които получих обратно при приземяването.
Разтворих широко прозорците на светлия си дом, вдъхнах огромните борове и се отпуснах за очаквана почивка. Изтокът бе различен, красив, но труден за възприемане, а аз усещах как бавно започва да ме променя.

Следва...


Публикувано от Administrator на 29.09.2011 @ 00:10:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 16


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 20:55:48 часа

добави твой текст
"Извезани души, II част" | Вход | 22 коментара (51 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, II част
от mariq-desislava на 29.09.2011 @ 08:51:25
(Профил | Изпрати бележка)
В България има едно свято място за алианите и го посещават хора с всякаква религиозна принадлежност, дори невярващи (като мен:) - Демир баба теке. Сигурно си ходила и там, но аз при двете ми посещения бях впечатлена от това, че въпреки, че ни усещаха "друговерци", хората там много ни се радваха. Пиши още, че аз лично неистово се нуждая от такива текстове.


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 09:46:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Религията на алияните много се различава от приетия за официален ислям - сунизма. Когато пророк Мохаммед починал се разразила вражда за нов водач и никой не послушал заръките му това да бъде Али, понеже Али нямал пълно родство с тях и бил намерено дете (родено в пещеричката под Кубето в Мекка) което пророка взел и отгледал. Последователите на Али се отделили и създали своята каста. Техните идеи са много близки до суфизма и традициите им силно се различават. Религиозния пост на алияните например прилича на нашите християнски пости. Много от тях са вегетарианци обаче, а месоядните не вкусват заешко. По-нататък ще разкажа за тях, чичото на моя свекър има зел алиян и доста съм го разпитвала.

Да разказвам, ама има още един-два епизода подобни на тези и после почва екшъна, та не знам...

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 09:47:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Демир баба теке е място за поклонение (съдя по името), подобни места представляват светилища, съхраняващи тленните останки на някой светец и хората ходят там на поклонение. В Анкара преживях нещо интересно на подобно място...

]


Re: Извезани души, II част
от doktora на 29.09.2011 @ 09:14:04
(Профил | Изпрати бележка)
чета с огромен интерес...
:)


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 09:50:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се...
След всяка публикация си задавам въпроса да продължавам ли...
Явно вътрешните ми противоречия са повече.

]


Re: Извезани души, II част
от boliarkabg на 29.09.2011 @ 09:59:12
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
чаках с нетърпение втората част, благодаря ти. Ти ме потопяваш в светове вълшебни, тайнствени и както тебе аз мислех,че вече не съществуват. Все едно е приказка на Шехерезада. Чудесно е, изключително и не зная колко е труден техния живот, но е хубаво,че съществуват и други светове освен нашия комерсиален и модерен, без който уви ни е трудно.


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 10:03:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Света е пъстър... по света има места които не бихме нарекли свят...
Не знам каква откачена карма ме запрати по тези земи, но все по такива съм обикаляла а в Европа например не съм била (добре че е поправимо)
Малките автономни републики из бившия СССР са дори още по-интересни, ак0о не си задуша желанието да разказвам, има какво.
Обаче искам и да чета та сядай да пишеш сладкодумке :)

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 10:16:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Преди да продължа със следващите епизоди искам да отбележа, че описвам неща на които съм очевидец но в тази страна съществуват много различни условия, традиции и нрави и не навсякъде е както в моите разкази. По целия свят има разпръснати кюрди и турци но аз описвам само местните.
Един човек или род не правят нация, но си я носят и тя рано или късно избива. Получих запитване защо например кюрдките в Германия са забулени а в разказите ми - не. Бих предположила, че това е политическа позиция и не е свързано с традиции, понеже на всяко пътуване до България и обратно след контролно-пропусквателния пункт на турско ги гледам как свалят забрадки и фереджета, разбира се - не всички.
В тези разкази имам за цел да запозная с традициите, бита и нравите на местните кюрди и други националности, с които съм се сблъсквала само лично и не пиша общо за всички.


Re: Извезани души, II част
от zaltia на 29.09.2011 @ 10:47:47
(Профил | Изпрати бележка)
И този път гледах филма два пъти. Довечера ще си го пусна пак!
Невероятно разказваш- сякаш всичко е пред очите ми!
Благодаря ти Меги!


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 10:57:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря. Не е лесно да разказвам за тях така както ги помня, от няколко дни тук стават ужасни неща и всеки ден има жертви на невинни цивилни хора и дори деца. Вчера застреляха бременна в 8 месец и първото и детенце, а нероденото извадиха и мъчат сега да спасят. Наред с красотата тук царува и варварство. Не зная, пресата там отбелязва ли събитията в Източна Турция... тъжно е, че места на които съм живяла и обикалях свободно днес са недостъпни заради терор.

]


Re: Извезани души, II част
от zaltia на 29.09.2011 @ 11:29:13
(Профил | Изпрати бележка)
Не, тук пресата която почти спрях да чета, и телевизията която от дъжд на вятър гледам- ни занимават с пълни глупости. А сега основната тема са...предстоящите избори. А за проблемите в страната на медта /знам че ще ме разбереш/ са ми разказвали много, турските приятели с които бях в Мароко. И клипчета от телефоните си са ми пускали да гледам- със жестоки зверства и кланета...на хора. И са споделяли как с радост изпращат синовете си войници....но молейки се само да не ги разпределят да служат- там.
Тежка е за коментар тази тема.

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 11:33:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много тежка. Но ще разкажа. Просто не мога повече да мълча... задушавам се.
Мароко е разкошна страна, трябва и ти да споделиш...

]


Re: Извезани души, II част
от zaltia на 29.09.2011 @ 12:19:06
(Профил | Изпрати бележка)
Направи го Меги!
Ти можеш, и знаеш как! А и споделената болка..тежи по малко!
А ако ти се чете - виж това:
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=134675&mode=&order=0&thold=0

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 02.10.2011 @ 11:38:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Прочетох и мис е иска да има продължение..

]


Re: Извезани души, II част
от elsion (negesta@gmail.com) на 29.09.2011 @ 11:01:49
(Профил | Изпрати бележка)
тук пиша и за двете части- ще очаквам с интерес третата...

у нас има много предрзсъдъци, заради които чуждите култури, най-вече тези в ориента, си остават неясни и някак уеднаквени...; просто е лесно да слагаш всички под един знаменател и подобни текстове разчупват представите...


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 11:08:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
През години многократно се убедих в това, че предразсъдъците ръководят хората, а не сърцата им... много болка ми донесе избора ми но и много радост. Радвам се, че ти е интересно... Благодаря!

]


Re: Извезани души, II част
от Ufff на 29.09.2011 @ 11:31:03
(Профил | Изпрати бележка)
Виж ти, каква чудесна разказвачка се криело в Тайната роза! Но като започнеш да изреждаш разнитемутам вкуснотии, сърцето ми ще се пръсне... от възторг!). Много одобравям многобройноте кътчета за отдих))) Ами да, какво ще качваш стълби и ще вървиш насам-натам. Където те хване почивковата муза, там се застопоряваш. Да не отлети моментът!;) Боже, като в рая!
)))


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 11:39:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:))) Преди години в университетското международно общежитие в Пятигорк, Русия (учила съм в ПГПИИЯ ама само до бакалавър) имах колега българско турче и понеже нямаше много хора които да знаят български, дружах с него, та си спомням - в стаичката му нямаше никакви мебели, дрехите му бяха по сакове, едва успяваше да си плаща обучението с дребна търговия на маратонки Ромика и Тренинг, обаче беше горд притежател на удобен и мек диван отрупан с възглавнички с пискюлчета :))
Местата за почивка са най-цененото нещо сред мюсюлманите.
В не малка степен богаташките сараи в Турция и арабския свят са си рай. Такъв, какъвто си го представят те...

]


Re: Извезани души, II част
от Ufff на 29.09.2011 @ 11:50:48
(Профил | Изпрати бележка)
Мчи и аз горе-долу така си го представям, да ти кажа - на всяка крачка - диванче (може и без пискюли, няма нужда), ама с много възглавета, та накъдето да мръднеш, хоп! - отдолу възглавнчика. А наоколо табли - с вкусни работи. Ще разреша на ангелите да пляскат с крила, колкото си искат. Шумът не пречи, като си дремкам. ))) И ако може - да не ми се изнасят поетични рецитали. Музика - може. В неограничени количества. Е, тогава наистина ще е рай!))))

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 11:58:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Малката Емили не случайно те обожава, кой знае какво си носиш и ти като нас с нея от минали животи разни, може някоя пустинна корона на древна принцеса :)))
Имам приятел, който не понася вещи и дома му е права линия...

]


Re: Извезани души, II част
от kasiana на 29.09.2011 @ 11:44:19
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да те чета с огромен интерес, СЛАДКОДУМНИЧКЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))))))))))

Каси


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 11:47:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че ти харесва...
Не е лесно да споделям живота си и ще излъжа, ако кажа, че не очаквам всички отзиви с трепет.

]


Re: Извезани души, II част
от anonimapokrifoff на 29.09.2011 @ 12:11:59
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Тайна роза, хвана дявола за опашката! Виждам как от цялата работа ще излезе една чудесна книга.


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 13:40:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Персонажите в разказа ми са мои близки приятели и роднини, и макар да поисках разрешение от тях да ползвам истинските им имена, и ми го дадоха... (други не биха и две имена са подменени, но само имената), мисля, че не би им било приятно да прочетат живота си в книга, не зная...
Нататъшните събития го показват, не всичко е красиво и леко. Не бих могла да нараня по този начин затова не мисля, че е възможно да я издам. Тук е друго...
Бериван не се казва така, но живота на това прекрасно източно цвете е позор, срам, страдание и присъда и по някакъв начин обобщава и събира съдбите на всички спазарени момичета тук. Заслужават света да знае за тях защото Турция се счита за една модерна страна, далече от забуления арабски свят, а действителността е дори по-тежка, понеже истините са забулени от ефирното покритие на едно лицемерно добро. И далече не само случая с такива бракове...
Една подобна книга обаче би предизвикала неприятен отзив и може и на моята врата да почука "кандаавас" за издаване на семейни тайни :)
Все още живея тук и ако съпруга ми не си осигури желано пенсиониране до две-три години, идва ред да заминем отново за онези горещи точки.

Много ще се радвам на забележки и съвети по техническата част...

]


Re: Извезани души, II част
от zebaitel на 29.09.2011 @ 12:59:12
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, имаш толкова за разказване, как си могла да го държиш в себе си! Прав е Аноним и на мен ми мирише на книга, а ние ще сме първите й нетърпеливи читатели! Чакам с нетърпение следващия епизод!!!


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 13:44:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Защото много от нещата изглеждат почти нереални и съм си мислила, че ако разкажа, просто няма кой да повярва. Но вече не мисля за това. И не мога да го държа повече в себе си... напоследък в живота ми се случиха неща, които коренно ме промениха и искам да разказвам. Като че ли разказа би могъл да ме спаси... от мен самата...

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 14:19:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.booking.com/hotel/tr/erdoba-evleri-selcuklu-konagi.en.html

На този линк има снимки от една характерна за Мардин къща, превърната в хотел. Домовете в този град са предимно такива, и ако правителството успее да закупи или изземе сграда от местните богаташи, наследили имотите си от древността още, ги прави на музеи, а частника ги превръща в заведения и хотели. Но се случва твърде рядко, повече в последните години заради развиващия се туризъм.
Моите снимки също са безброй но са на частен дом и са семейни... и по-нататък ще споделя някои от тях с вас, ако получа разрешение да го сторя.
Много са интересни, красиви и странни постройките там...


Re: Извезани души, II част
от na_de на 29.09.2011 @ 15:10:55
(Профил | Изпрати бележка)
Затръшнах всички задачи и куп неща, които бързах да свърша..., ще почакат! Боже, и се питам приказка ли прочетох, или това е хубав сън...
Чета и се блещя, наистина ли съществува такъв свят, наистина ли!?

Просто всичко ми премина в съзнанието като филм! Виж, сапунки не гледам, но пък това, което прочетох, ми погали всички сетива!
Поздрави, Тайничка, и везай душите! Толкова умело го правиш!:)))
Чакам с нетърпение продължението....

Светличко да ти е! :)))))


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 16:56:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
То моят живот си е цяла сапунка... ама...
живея го, няма начин

Благодаря :) и да не загори вечерята, ще пусна 3 част късно през нощта за да я видиш на закуска :р

]


Re: Извезани души, II част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 29.09.2011 @ 15:18:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за удоволствието:)))Чакам продължението:)
Приятелски сърдечен поздрав:)


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 16:57:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нещо се вкиснах и не ставам за събеседник. Отивам да пиша номер 5 че по онова време все вкисната си ходех.

@--;--

]


Re: Извезани души, II част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 29.09.2011 @ 17:29:49
(Профил | Изпрати бележка)
Пренесе ме в един интересен, непознат и, да си призная, неподозиран свят. За мен бе удоволствие!
Чакам продължение! :)


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 21:13:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се да те посрещна на тези страници, Весан, удоволствието е мое...

]


Re: Извезани души, II част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 29.09.2011 @ 20:30:23
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
С голям интерес чета!Наистина прекрасен разказвач си и което е най- важно- има какво да кажеш. Благодаря за удоволствието,Тайна роза!:)


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 21:15:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много подробно описвам май... то излиза сякаш от рамките на пътеписа и навлиза в някакъв очерк, за който не съм сигурна...
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, II част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.09.2011 @ 22:46:09
(Профил | Изпрати бележка)
Това трябва да стане на книжка..:)


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 23:03:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Когато стигна до наши дни, ако все още има желаещи да четат на книга, ще помисля, но се съмнявам :)))
Тъкмо идвам да пусна 3 част. После ще разредя, за да става досадно.

Хей, зная, че си много зает и специално благодаря за прочита. И да цункаш бебето.

]


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 29.09.2011 @ 23:04:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ох... за да НЕ става досадно...
къде са ми очите...

]


Re: Извезани души, II част
от mariniki на 29.09.2011 @ 23:15:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
да, красив...магичен, но различен свят..
но хубаво и вълнуващо е да се докоснеш до него...
Меги, прав е Влади...това трябва да стане на книжка..
най-сърдечно...


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 30.09.2011 @ 08:34:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не знам...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, II част
от Caniko на 01.10.2011 @ 23:05:55
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Здравей!
Тук съм! Чета с удоволствие.
Ц.


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 01.10.2011 @ 23:07:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, II част
от na_de на 06.10.2011 @ 01:40:22
(Профил | Изпрати бележка)
Отново съм тук и прочетох с огромен интерес! :)
Невероятна си, ,,Алиса в страната на чудесата"...
Пък да знаеш колко ти отива да си герой от тази вълшебна приказка, която току- що прочетох! :)))
А ти разказвай, разказвай...

Среднощен поздрав!


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 06.10.2011 @ 09:59:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--

]


Re: Извезани души, II част
от petia_bozhilova на 09.11.2011 @ 21:42:04
(Профил | Изпрати бележка)
Много,много интересно!


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 07:52:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, II част
от Narwal на 03.02.2012 @ 16:48:59
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми харесва. Разказът е увлекателен и интресен. Искам само да ти внеса една корекция "Ориентът започва от Загреб на изток". Това е написано и на старите английски адмиралтейски карти, които до ден днешен не са коригирани и са със старите турски имена и на българските градове - като Русчук (Русе), Шумла (Шумен) и т.н. Поздрави


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 03.02.2012 @ 16:57:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ммм, като изключим правописните грешки. Трябва да внимавам а не го правя, и използвам коментара си да благодаря на всички, които въпреки грешките продължават да четат...
Обещавам да се постарая вече.

Narwal, не го знаех това, благодаря :) изглежда логично...

]


Re: Извезани души, II част
от suleimo на 21.10.2013 @ 17:52:57
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох тази част както и всички коментари. Любопитно, екзотично и да си призная, предпочитам да го чета и гледам, но не и да живея там.Направо ще станем на кълбо,ако трябва да спазвам всичките им порядки. Шапка ти свалям!


Re: Извезани души, II част
от secret_rose на 21.10.2013 @ 20:05:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:))) В Турция съществува един съвсем нормален (по европейски стандарт) живот а старите порядки са предимно на Изток при кюрдите... Но аз лично не считам живота си сред тях за смелост, повече ми е награда. Наистина е награда... за какво не знам, едва ли съм го заслужила, но всеки миг бе пълноценно изживян.
Междувременно пиша продължението вече.

]