Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 871
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 875

Îíëàéí ñåãà:
:: idan1
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒúãà
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: boliarkabg

Äúëãî ìèíàëî, êîé äà ãî ïîìíè
êðàòêî áúäåùå, êîé äà ãî ñïðå?
Íåäÿëêî Éîðäàíîâ

Òúæíî å.
Âèíàãè êîãàòî ñå âðúùàì â áàùèíàòà ñè êúùà âèæäàì êàê âñå ïîâå÷å íàáëèæàâàò òðúíàöèòå è áóðåíà ïî óëèöèòå.
Êàê íàñòúïâàò áàâíî, çàïëàøèòåëíî è íåóìîëèìî. Ìàõàëàòà íè å êðàéíà. Íÿêîãà áåøå íàé-êðàñèâàòà, íàé-ïðåäïî÷èòàíàòà, ñ íàé-õóáàâèòå æåíè â ñåëîòî. Ìíîãî îðåõè ðàñòàò êðàé äâîðîâåòå íè è çàòîâà é âèêàò Æåâåçëèêà. Ìàëêà, íî âñå åäíî îòäåëíî ñåëî â ñåëîòî. Ñ ãðèæëèâè è ìúäðè ñòîïàíè. Îôîðìåíà íà òðèúãúëíèê îò äâå áúðçîñòðóèíè, ïúëíîâîäíè è âåñåëè äåðåòà. Ïåò ÷åøìè ñ ãîëåìè ÷ó÷óðè, íàé-ñëàäêàòà âîäà â öÿëîòî ñåëî. Äî äíåñ ìàêàð è âúçðàñòíè, õîðàòà èäâàò äà íàëåÿò âîäà îò òÿõ çà ïèåíå. Åäíàòà, íàé-ìàëêàòà ñ ëåêîâèòà âîäà. Êðàé äåðåòàòà äèâà ìåíòà, ïèïåðè÷å, åíüîâ÷å, ãîëåìè êëîíàòè âúðáè è îãðîìíè êàâàöè, êàêâî ëè îùå íå. ×óâàò ñå ñëàâåè, êóêóâèöè, êîñîâå è ñêîðöè, âðàá÷åòà, ñîéêè, âðàíè, ëÿñòîâèöè è ãóãóòêè, ñòúð÷èîïàøêè.. Ùúðêåëè, ñîêîëè è îðëè. Áèëêè, íàñåêîìè, ïòèöè, êàòåðè÷êè è áÿëêè, ÷åñòî â äíåøíèòå äíè ïðåñêà÷àò îò áëèçêàòà ãîðà ñúðíè, ïîíÿêîãà ÷àêàëè è âúëöè. Äíåñ â ìàõàëàòà æèâåÿò åäíî ñåìåéñòâî òóðöè, áàùà ìè è åäèí ñàìîòåí 50-ãîäèøåí ìúæ. Âåñåëî öèãàíñêî ñåìåéñòâî äîøëî êîé çíàå îòêúäå ñå çàñåëè â åäíà îò êúùèòå. Ìàõàëàòà å îáãðàäåíà îò áåçêðàéíè, òèï ïðåðèéíè ïîëÿíè, ïðåìèíàâàùè â äúëáîêè äúáîâè ãîðè. Íàðÿäêî ïî ïîëÿíèòå ñå ñðåùàò ñòàðè, âåêîâíè äúáîâè äúðâåòà, îñòàíàëè îò íÿêîãàøíèòå ñëèçàùè äî ñåëîòî ãîðè. Ïîä òÿõ ïëàäíóâàõà ìíîãîáðîéíèòå ñåëñêè ñòàäà. Òóê-òàìå ñêðîìíè÷àò ìàëêè òóôè÷êè òðúíêè, ïðîëåò áåëè êàòî íåñòîïåíè ïðåñïè÷êè ñíÿã, à åñåí - ñèíåÿò ñ ìàëêèòå ñè ïëîä÷åòà êàòî êúñ÷å íåáå. Êîãàòî ñåëîòî îáåçëþäÿ è âå÷å ïî÷òè íÿìà êîé äà ãëåäà æèâîòíè, ïîëÿíèòå çàêúðíÿõà, îñåÿõà ñå ñ äðåáíè êåëÿâè õðàñòàëàöè. Ïîñòåïåííî êåëÿâè÷àêà íàâëåçå â êðàéíèòå óëèöè, çàèçâèâà ñå ïîâåòèöà, ãîëåìè òëúñòè ñòðúêîâå ïîëñêî áúçå îáçåõà íå ñàìî ïîëÿíêèòå êðàé ïúòÿ, à ïîíèêíàõà è â ñòàèòå íà ñàìîòíèòå êúùè. Ñàìî ðàíî íàïðîëåò â ïóñòèòå äâîðîâå âñå îùå ñå âèæäàò çëàòíèòå ãëàâèöè íà ëàëåòà, áåëèòå êàìáàíêè íà êîêè÷åòà, ñèíåÿò ñå äèâè òåìåíóæêè, óõàÿò ñàìîòíè çþìáþëè. Ïîñëå õðàñòàëàöèòå è äèâîòî ñå åìâàò è âñÿêà ãîäèíà îòâîþâàò ïî íÿêîé ìåòúð óëèöè è äâîðîâå. Õîðàòà, îñòàíàëè â íàé-êðàñèâàòà íàâðåìåòî ìàõàëà, ãåðîéñêè ñå áîðÿò ñ âðàãà êúäå ñ ìîòèêè, êúäå ñ êîñèòå è ñúðïîâåòå. Áèòêàòà èçãëåæäà ïðåäðåøåíà. Äîêàòî ñà òóêà è ñà çäðàâè ùå óñïÿâàò äà äúðæàò íåìàðàòà è ïóñòîòà íà êðà÷êà äàëå÷ îò äîìîâåòå ñè, íî òÿ ãè ÷àêà, âàðäè ãè ñòàåíà è íàãëà. ×àêà ñàìî äåí äà èçîñòàâÿò áîðáàòà, ñàìî äà ñïðàò äà îòäúõíàò è ñ åäèí ñêîê ùå ãè ïîáåäè.
Áÿõà âðåìåíà íà ÷èñòè ãîëåìè ãðàäèíè, ñ ìíîãî îâîøêè, ñåèòáà è çåëåíèíà, ñ äâîðîâå ïúëíè ñúñ ñòîêà, ñ ïîëÿíêè ïî óëèöèòå, èçíèñêî îïàñåíè îò ìàëêè àãúíöà è äðóã äîáèòúê, âñå åäíî ñè êîñèë ñ äíåøíà ìîòîðíà êîñà÷êà. Óëèöèòå ïúëíè ñ õîðà è „Äîáðà ñòèãà, áàé Ìèíüî”, „Äàë Áîã äîáðî áóëêà Èâàíöå”, "Ïîìàãà áîã Éîðäàíååå”, „Äàë Áîã äîáðî áóëå Ìèíþâèöå”, „Äîáðà ñðåùà áàò, Íåäÿëêî” „Äàë Áîã äîáðî, Ìàðèíå”…
Åé òàêèâà íåùà ìèíàâàò ïðåä î÷èòå ìè äîêàòî èçìèíàâàì ïîñëåäíèòå ìåòðè ïî÷èñòåíè è ñòúêíàòè íà óëèöàòà äî áàùèíàòà ìè êúùà. Ñëúíöåòî âå÷å ñå å äèãíàëî íà êîïðàëÿ-äâå ïî íåáåòî è îãëåæäà îòâèñîêî çåìÿòà, íàäíè÷à â íàé-óñîéíèòå êúò÷åòà, ðàçòâàðÿ ãîëåìèòå êëîíàöè íà ñòàðèòå äúðâåòà è îãðÿâà ïòè÷èòå ãíåçäà â êîðîíèòå èì, ïîãàëâà òðåâè÷êèòå è ñâåòâà â îãëåäàëöåòî íà ìàëêèòå âèð÷åòà ïî äåðåíöàòà, áëÿñâà ñèíüî ïî êðèëöàòà íà âîäíèòå êîí÷åòà, íàìèãà ëåêî è âäèãà ïîãëåä íàòàòúê, êúì çàïàäíèòå áàèðè íàä ñåëîòî, à àç òèõî îòâàðÿì áàùèíèòå ïîðòè è ïîñòàâÿì áàãàæà â íîçåòå ñè.
Íàé-ïîñëå ñúì ó äîìà.

Ìèëêà Ìàðêîâà


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 23.09.2011 @ 14:50:03 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   boliarkabg

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 23:37:36 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òúãà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òúãà
îò diadoto íà 24.09.2011 @ 08:02:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òðúãíà ëè êúì ìèíàëîòî, ñðåøàì èçáóÿëàòà çàáðàâà. Íî ñòúïêèòå ìè ñà, êîèòî ìîãàò äà äàäàò îùå ìèã æèâîò íà ñòàðàòà ïúòåêà. È äóìèòå, íåçàâèñèìî äàëè ùå ñà ïðî÷åòåíè. Âàæíîòî å äà ñà èçðå÷åíè.


Re: Òúãà
îò verysmallanimal íà 24.09.2011 @ 22:07:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×óäåñíî! Ïîçäðàâ, áîëÿðêå! :)