Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 4
Всичко: 583

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: nickyqouo
:: rosy88
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНастъпване на Коледа
раздел: Произведения за деца
автор: tata_f1989

зима е,идва Коледаа и всички се раадват

Месец декември е. Навън е голям студ. Малчуганите са вече ваканция и очакват с нетърпение да завали първият сняг.Няколко дни преди празниците заваля.Датата беше 23.12. Родителите малко по малко почнаха да приготвят ястията за празниците.Децата се пускаха по склона.Весели викове и смехове огласиха бялата партина. Настъпи вечерта. Децата се прибраха, за да украсят празничните елхи.Украсиха ги със свещи,блестящи топки,овчарчета,дядо Мразовци,шишарки,джуджета,коледни звезди,лъскави гирлянди,снежинки от станиол,бонбони,орехчета и лешници.
На другия ден сутринта момчетата отидоха на репетиция за коледуването, а момичетата останаха да помагат на майките и бабите си за подреждането на празничните маси.
Вечерта преди да седнат жените омесиха обредните хлябове за празника с паричка, най-възрастният прикади трапезата и дома с тамян,за да изгони болестите и злите сили. След това седнаха на трапезата и почнаха да празнуват.
Наближаваше вече полунощ,когато колидарите тръгнаха по къщите да благославят стопаните,техните семейства и добитъка.Коледарите пееха песни за всеки от къщата от най-възрастинте до най-малките и добитъка. Доволните стопани даряваха богато коледарите.Най-малките вече спяха и сънуваха как получават любимия си подарък от Дядо Коледа. След малко всичко заспа със светла радост за утрешния ден,който беше очакван с нетърпение от най-малките,които се вълнуваха от това дали са били послушни и ще получат ли желания си подарък.
Рано заранта малчовците наскачаха от своите креватчета радостни и се наскупчиха край елхите да дирят своите подаръци.За Жоро под елхата имаше енциклопедия за динозаврите,за Катето имаш кукленски замък,за Мимето рисувателно блокче с моливчета,за Тинчето цигулка с нотни листи,защото тя обичаше да се занимава с музика,а цигулката и беше любим музикален инструмент. За Миленка имаше писалка с тетрадка,защото тя обичаше да съчинява най-различни текстове.
След като всеки си видя подаръка започна да се приготвя за църква,за службата по случай рождението на Спасителя. След литургията всички се прибраха да отпразнуват Коледа.Децата скачаха и пееха около елхата,а родителите се смееха от сърце на детските игри и на приказните образи,които децата се опитваха да пресъздадът.
Жоро играеше вълк,Катето лисица,Мимето се превърна в кибритопродавачка,Миленка се опитваше да преподава урок на куклите си,а Тинчето изнесе своя пръв концерт на цигулка. Родителите с радост гледаха всичко това и ръкопляскаха на малките таланти, а те като истински актьори се кланяха на своите родители. След спектакъла,който изиграха децата,зачервени и уморени те седнаха на масата и приказваха с родителите си за много неща. Хапнаха и легнаха да спят щастливи и доволни от днешния празник и си пожелаха това отново да се случи на следващата Коледа.


Публикувано от alfa_c на 15.09.2011 @ 23:18:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   tata_f1989

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 1807
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Настъпване на Коледа" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.