Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 724
ХуЛитери: 3
Всичко: 727

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: AlexanderKoz

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУлов край морето - 9
раздел: Разкази
автор: tomatroev

Телефонистката

Телефонистката всъщност е учителка с един куп дипломи: за бакалавър, за магистър, специализирала накрая да обучава увредени деца...
"Казва се - поправя ме тя - деца със специални образователни потребности!"
"А не е ли едно и също?" - питам иронично.
"Не е - отговаря. - Например Алберт Айнщайн също е бил дете със специални образователни потребности! Схващаш ли разликата? Би трябвало да го знаеш това, щом ще ставаш писател..."
"Е, това за Айнщайн го знам - отговарям - но и ти би трябвало да знаеш, че няма да ставам писател, а СЪМ писател! Схващаш ли разликата?"
"Схващам я - казва тя - но тук американците ще кажат: като си писател, къде ти са парите?! Мога да го задам и по друг начин този въпрос: а колко книги продаде днес, писателю?"
"Една - отговарям. - Ама вчера продадох три!"
Ето така си говорим с нея.
Бих могъл да я питам, тя пък като е учила толкова, колко и е заплатата...
Но вместо мене го направи рускинята.
Рускинята говори по телефона от първа кабинка вече половин час.
До вчера телефоните бяха общо четири, всичките еднакви, напълно автоматизирани, но незнайно поради каква причина, броячът на този от четвърта кабина отброяваше по-малко импулси от другите.
Отначало дори и Телефонистката не го знаеше това. Но странно, руснаците го надушиха! Гледаме ги, нареждат се всички пред четвърта кабина, другите три са свободни, а те чинно чакат на опашка там. По телепатия ли, дявол знае как, руснаците са разпространили добрата новина...
Телефонистката изтрая така ден, втори, трети, накрая дойде шефът, тоест мъжът и, и просто изключи телефона в четвърта кабина!
Останаха другите три, които отброяват импулсите на пълни обороти и телефоните вече не са толкова "дешевле"...
Рускинята най-сетне приключи разговора. "А сколька стоить?"
Телефонистката и показва изписаната сума.
"А почему стоит очень дорага севодня? Вчера бъйла дешевле!"
Е, вчера беше, ама днес не е...
Рускинята е жива скучубра: една такава дълга, суха, кльощава, с глава като топлийка...
Прибира си демонстративно портмонето:
" А я не хачу заплатить!"
Момичето обаче не губи самообладание: "Ще платиш, ще платиш, ей сега ще се обадя в полицията!"
"Въй абманиваете людей!" - рускинята изпадна в истерия: "Какая нещастница въй! Поетаму тъй целъй ден седиш здесь и работаеш!"
Все пак накрая извади смачкани два лева и ги хвърля на телефона:
"На, бери, нещастница такая!..."
Това беше второто за днес "нещастница такая"...
На Телефонистката и дойде в повече... хвана рускинята за ръката, раздруса я и виждам, че аха да и отцепи два шамара! Но се въздържа жената и само промълви: "Сабачка такая..."
Отидох до нея, за да я успокоя. Момичето се облегна на рамото ми, накрая не издържа и заплака. Нека си поплаче. Сигурно иначе още два дни щеше да и държи влага този скандал. Жените са такива.
Ръката ми бе на кръста и. Кожата и е мека, лицето и ухае на лешник... Виждам само профила на малкото и изящно носле, ала усещам допира на гърдите и, и не смея да погледна надолу... Да му се не види! Сигурно няма вече божа заповед, която да не съм нарушил... Навремето една от бабите ми, цапната в устата, казваше, ама по родопски: "На един му се сърце къса, на друг му се кур топори!..."
Живи хора сме, нали?
Боже! Ако бях католик, щях да дойда да ти се изповядам. Ако бях бях православен, щях да отида да се причестя. Но аз съм неверник, какво да направя?
Морето е съвсем близо до нас, на има-няма двеста метра. И си викам: "Ще взема да отида, боже, и така, както съм с дрехите, да се бухна от Старото пристанище с главата надолу, че то това вече не се издържа!..."


Публикувано от Administrator на 12.08.2011 @ 15:53:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
541 четения | оценка 5

показвания 30516
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Улов край морето - 9" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Улов край морето - 9
от na_de на 13.08.2011 @ 02:38:00
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотна поредичка си подкарал, Тома!!!
Прочетох разказчето ти на един дъх и няма да ти казвам колко много ми
допадна, ти знаеш, де!:) :)

Да се смее ли човек, да плаче ли!
И като се се позамислих, всеки е прав за себе се / сабачка, нещастница/!
Виж, Пантата и Бабката са друго нещо, тях ги слагам под друг знаменател!
Ами така е през лятото на морето, хората съвсем излизат от релси.)))
Правилно си го казал...,,от Старото пристанище с главата надолу, че то това вече не се издържа!..." / е, шегувка, разбира се / ))))

Поздрави по никое време! :) Предутринни:)))))))


Re: Улов край морето - 9
от galina (diana610@abv.bg) на 13.08.2011 @ 13:27:29
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Човещинка...:)))
Познати картинки редиш. Давай в същия дух.