Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 3
Всичко: 809

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТелеграфни истории - посветено на вестник Телеграф
раздел: Разкази
автор: Annna

Мислили ли сте някога колко директни могат да бъдат думите? Голи и прости. Чак обидно. И по-скоро не те могат да са голи, а да разголят живота, когото описват... Кога ли го разбрах за първи път? Сещам се! Беше в студен, брутално тъп петък, когато по стечение на обстоятелствата не пихме бира с приятелките... Тоест – бях депресивно трезва. Бръкнах в хладилника и видях... някакъв свит вестник. Явно в магазина до нас ми бяха увили наденицата с него.
Не бях забелязала. Дори с целия си птичи мозък забравих за какво отворих вратата. Вестникът така ме беше хипнотизирал, че дори не забелязах как наденичните колелца се изтърколиха на земята. Почувствах с всеки косъм по тялото си, че има нещо съдбовно в този вестник. Не само защото ме зяпаше от студената хладилна вътрешност. В началото дори не разбрах какво не му е нормалното на това парче хартия. Вестниците са за четене, а в този нямаше нито една статия – само снимки и заглавия. Къси, стегнати, телеграфни. Описваха с по две-три думи съдби на отделни хора, натъпкваха стотици животи в един ред, побираха цели градове в малките си пазви, компресираха държави...
Затърсих името му, но никъде не го открих. И дата нямаше... Значи беше просто някакъв си Вестник. Смачках го на топка, ядосана на самовнушението си, че е нещо кой-знае-какво и тогава, с крайчеца на окото си, улових лекото помръдване... Беше от първата страница на Вестника. С трескави пръсти изпънах хартията... Движеха се! Хората на снимката точно пред носа ми. Бяха дете и мъж. Под снимката нищо не пишеше, дори скапано заглавие нямаше. Мъжът беше освирепял – потен и разгащен, налагаше малкото тяло, докато то напълно притихна. Тогава видях думите:”Дете пребито до смърт от безработен баща”... Снимката беше изчезнала.
Краката ми се подкосиха. „Мамка му – помислих – Всичко е от скапания алкохол! Халюцинирам!” Ръцете ми трепереха, но като в транс обърнаха следващата страница. Почти усетих жегата от гигантските пламъци, които се протягаха към почернялото небе на снимката. Ето ги и думите, не закъсняха: „Десетки изгоряха живи при авария в химическата фабрика на брега на Реката”. Бях ужасена, цялото ми тяло се тресеше...
Обух се бързо и затичах към кварталния магазин. Трябваше да знам откъде беше този вестник. Отидох право при момичето на касата, което познавах до болка, но на което така и не успях да запомня името:
- Откъде взе оня вестник? - извиках й с неузнаваем глас – Не помниш ли? Вчера ми беше увила кълцаната наденица с него?
- Какъв вестник? – изпаднала в пълна тъпота отговори тя. Въпреки, че беше свикнала на олигофренското ми поведение, този път сериозно я бях скандализирала. – Тебе май доста те е напекла жегата. Как можеш да си представиш, че ще ти увия нещо във вестник? Нали ХЕИ-то ще ни затвори на минутата!
Огледах се. Погледът ми падна върху мръсния рафт и едно от телеграфните заглавия от Вестника се прокрадна в ума ми – „ХЕИ затвори три търговски обекта в Квартала, защото не покриват хигиенните изисквания”...
Същия ден още трима души намериха части от Вестника на най-невероятни места в домовете си. Само едно от заглавията се повтаряше във всеки от тях: „Четирима умряха халюцинирайки, натровени с наденица-менте”.
Редакторското каре също беше еднакво във всички Вестници. Срещу „издател” стоеше името на една фирма: Б.О.Г. ЕООД


Публикувано от alfa_c на 25.07.2011 @ 22:43:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Annna

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:20:46 часа

добави твой текст
"Телеграфни истории - посветено на вестник Телеграф" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Телеграфни истории - посветено на вестник Телеграф
от zebaitel на 27.07.2011 @ 19:40:48
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, това ми хареса! Интересно разбъркване на реалното с нереално!