Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 589
ХуЛитери: 5
Всичко: 594

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДжоди и четирите картини
раздел: Произведения за деца
автор: jonkata

„Синият балон – лети“ – трета картина

Бабо, побързай, защото Мари пуска балона да лети! – извика Джоди.

И защо да бързам, нали това трябва да стане, да пусне балона да полети, за да намери баща й и да го върне у дома.

Да де, но ти не си й написала какво да направи, какво да каже на балона и накъде да го изпрати – настояваше внучката.

Вярно е, не съм й казала, защото смятам да възложа тази задача на вас с Тео.

Така ли?

Да, вие двамата ще напишете малко рзказче по тази картина и после ще го вмъкнем в третата приказка. Като казах третата приказка, се сетих, че не съм й измислила име, та затова вие трябва да свършите и тази работа.

Джоди отиде до прозореца и се загледа в почервенялото от залеза небе. Не каза нищо, не изрази протест дори с гримаса. В първия миг това очуди Баба Ези, но както самата тя каза във втората приказка, на човек му е дадено да чувства и да мисли, за да може да разбира другите хора. „Моето момиче прие да напише разказ твърде сериозно. Ако съм на прав път, вече е време да излети към къщата на Тео.“

Не беше на прав път, но пък се оказа на пътя на Дядо Драго все си гледа благо, съпругът й, който в този момент гледаше друго яче.

Ези, защо стърчиш така глупаво насред стаята на детето?

Тя не му отговри, което го смути, да не кажем, че направо го обърка. Погледът й беше застинал в долната половина на тялото му, където, помисли си дядото, не му е сега моментът да гледа, но на мястото на тази мисъл скоро се настани вярната, „видяла е тигана и черпака“ и започна да се обяснява.

Ези, ама аз, такова, за майтап, бе. Взех този тиган и черпака, за да ги чукам един в друг, та белким като вдигна врява и разбереш с какво я вдигам – дойдеш и ми сервираш вечеря.

Чукай, старче, чукай колкото ти нервите издържат и след това отиди в кухнята и си сипи сам ядене, защото днес персоналът от ресторанта има свободна вечер.

Не се засягай, бабо, не започвай с лошо. Не е хубаво така. Ела с мен, да си сипем и по чаша бира, пък да си разкажем неволите и страданията възпитателни.

Днес си нямам вземане-даване с неволята, нито са ми застрадали възпитателните мерки, тъкмо обратното. Джоди се съгласи да пише и ако наистина го направи, аз трябва да й помогна и ми е нужно време, за да се подготвя. Това е единствената причина да освободя кухненския персонал.

Сега я втасахме – възропта мъжът й – остава само и Джоди да се пощури по писането, сиреч един писач в къща не стига.

Скоро той схвана твърдото намерение на бабата да я свърши каквато я е намислила и без да вдига врява отиде в кухнята. За онова, което е правил там, авторката мълчи.

Бабо, готова съм.

С кое?

С приказката.

Ти не беше ли досега при Тео?

Не, бях в твоята стая. Намерих онази тетрадка, в която... – не се доизказа момичето, защото баба й скочи от стола и изтръгна листа от ръцете й.

А аз смятах да ти напиша план, по който да направиш разказа...
И баба Ези не се доизказа. Потъна в писанията на внучка си и единственият комуникативен белег бяха навлажнените й очи, които скоро прокапаха.


Бабо, аз не мога като теб, но както ти самата си ми казвала, мога като себе си. За първи път ми поставяш такава задача и не мога да ти откажа. Аз само се закачам с теб, като казвам, че приказките са измишльотини, а ти настояваш, не, художествена измислица са. Не мога да разбера всичко, което казваш, но мога да си измислям.

Балонът, който можеше да лети
Този следобед, Мари, героинята в бабината приказка, не легна да спи, както поръча майка й. Най-сетне й беше хрумнало как да изпрати писмо на баща си. Седна на бюрото и го написа. След това изпусна въздуха от балона, нави листчето на руло и го пъхна вътре. Наду отново балона, завърза го и излезе през прозореца. Отиде на брега на морето и пусна балона да полети. Вятъра бързо го грабна от ръцете й и тя извика след него, „Моля те, балонче, намери татко и му предай писмото ми“. Балонът спря, обърна се към нея и каза, „Обещавам, Мари, ще намеря баща ти и ще му предам писмото!“ След това тръгна с вятъра навътре в морето. Момиченцето го молеше с поглед, докато съвсем се скри.

Мари, на свобода ли го пусна? - попита някой.

Не, пуснах го със задача. Балонът ми обеща да намери татко. А ти защо си тук?

Да си поговорим, ако поискаш.

Ще се върна пак, но сега трябва да се прибера, излязох без да се обадя, а мама не трябва да разбира - каза Мари през рамо и се прибра у дома.


Чудесно е, момичето ми!

Добре, тогава го пооправи малко и го вмъкни в приказката.

Няма нищо за оправяне, малката ми, дори запетайките са си по местата. И ти и твоето разказче отдавна сте в приказката, а кой знае, може би и аз...


Публикувано от alfa_c на 22.07.2011 @ 23:24:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   jonkata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:42:20 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Джоди и четирите картини" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.