Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 560
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 562

Îíëàéí ñåãà:
:: pc_indi
:: snejenbor

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈíòèôàäà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: hermit2

Ïîñâåùàâà ñå íà æåðòâèòå íà òîçè ïðîöåñ.

Ïî îãðîìíàòà, ãóáåùà ñå â äàëå÷èíàòà àâòîìàãèñòðàëàñ âèñîêà ñêîðîñò ñå äâèæåøå åëåêòðèêàâîçåëåíà "Òîéîòà" è ñàêàø ðàçäèðàøå ñãîðåùåíèÿ, ñÿêàø çàñòèíàë âúçäóõ íà Èçðàåë.

Ñëúíöåòî íåóìîëèìî ñèïåøå ñâîèòå ëú÷è íàä ïóñòîøòà, êîèòî ñÿêàø èçãàðÿõà âñè÷êî ïîÿâèëî ñå íà ïúòÿ èì.

- Äàâèä, êàê òàêà ñå íàâè äà äîéäåø?-ðå÷å øîôüîðúò íà åäèíèÿ îò äâàìàòà ñè ñïúòíèöè.

- Àç ìíîãî áúðçî ñå íàâèõ, Ëåîí, àìà äîêàòî íàâèÿ íàøèòå äà ìå ïóñíàò, äîñòà òðóäíî áåøå.

- Çàùî, êàêâî òîëêîâà èìà?

- Ïðèòåñíÿâàò ñå çà ìåí, äà íå áè íÿêîé äà ìå âçðèâè èëè çàñòðåëÿ. Ùîòî êàìèêàäçåòàòà ìíîãî àêòèâíè âçåõà äà ñòàâàò.

- Êàêâîòî Áîã íè å îòðåäèë, òîâà ùå áúäå. Òî àêî ñòàâà äóìà äà òå óáèÿò è â ìèëàòà íè ðîäèíà ìîãàò äà òå âçðèâÿò â íÿêîå çàâåäåíèå ïîêðàé íÿêîé "áèçíåñìåí" èëè äà òå ãðúìíàò çà åäèí-äâà ëåâà. Êàêâîòî íè å ïèñàíî òîâà ùå ñòàíå. Ñïàñåíèå îò áîæèÿ ïðîìèñúë íÿìà. - âêëþ÷è ñå â ðàçãîâîðà äðóãèÿò ïúòíèê.

- Èñàê, ïðèÿòåëþ, ìíîãî ñå çàäúëáî÷è ìàé, à?

- Çàùî, áå Äàâèä? Îáñúæäàìå æèâîòà ïðîñòî.

- Òàêà å Èñàê, òàêà å, íî âñå ïàê ñìå äîøëè äà ñå ïîçàáàâëÿâàìå, äà ïîîòïóñíåì ìàëêî. Ëåîí, ñëåä êîëêî âðåìå ùå äîñòèãíåì äî âàñ?- ïîïèòà Äàâèä è ïðîêàðà ðúêà ïî ÷åðíàòà ñè êúäðàâà êîñà.

- Ñêîðî, ñëåä äåñåòèíà ìèíóòè ùå ñìå â ãðàäà. Êàêâî ùå êàæåòå çà àâòîìîáèëà? Æåñòîê å, íàëè?

- Ìíîãî ìå ðàäâà, êàòî ãëåäàì íàâúí êàêúâ ìîð å , íàïðàâî áëàãîñëàâÿì ñúçäàòåëÿ íà êëèìàòèêà é.

- Ñúãëàñåí ñúì ñ òåá, Èñàê, è ìåí ìíîãî ìå ðàäâà ôàêòúò, ÷å íå ñúì íà òîâà ñëúíöå. Ãëåäàé îò êàêâà ïóñòîø, îò êàêâî ìúðòâèëî íàøèòå äåäè ñà ñúçäàëè îàçèñ, ñúçäàëè ñà íåâåðîÿòíè ãðàäèíè, èçâîþâàëè ñà ñè òåðèòîðèè îò ìúðòâàòà , æåñòîêàòà ïóñòèíÿ. Åòî òîçè ôàêò ìíîãî ìå âïå÷àòëÿâà è ðàäâà. È òîãàâà íà ÷îâåê ìó õðóìâà óìåñòíèÿò âúïðîñ: "Çàùî, çà áîãà, ïàëåñòèíöèòå ñå âçðèâÿâàò, çàùî óáèâàò ñâîèòå ñúáðàòÿ?" è äà ñè áëúñêà ãëàâàòà íå ìîæå äà ñè îòãîâîðè.

- Êàê ùî áå, àìè âñè÷êî å çà ïóñòàòà ìó çåìÿ. Áðàò áðàòà óáèâà çà åäíîòî ïàð÷å çåìÿ. Âñè÷êî å çà òåðèòîðèè, ïðèÿòåëè! Õàéäå, â ãðàäà ñìå âå÷å, îùå ïåò ìèíóòè è ñìå ó äîìà.

- Êàêâî ùå ïðàâèì äîâå÷åðà? - ïîïèòà ñ âåñåëè íîòêè â ãëàñà ñè Äàâèä è íàìèãíà ñúçàêëÿòíè÷åñêè íà Èñàê.

- Òàêà, ñåãà êàòî ñòèãíåì âêúùè, ñëåä êàòî ñè îñòàâèòå áàãàæà ïî ñòàèòå ùå îáÿäâàìå, äàæå ùå îïèòàòå íÿêîè ïî-èíòåðåñíè åâðåéñêè ÿñòèÿ, è âè ïðåïîðú÷âàì äà ìó óäàðèòå åäíà ãëàâà, ÷å òî ïúòóâàíåòî óìîðÿâà.

- Äà, îïðåäåëåíî òîâà ùå íàïðàâèì. À âå÷åðòà êàêâî ùå ïðàâèì?

- Ùå ìó îòïóñíåì, Èñàê. Ëåîí, ùå íè çàâåäåø ëè íà íÿêîÿ äèñêîòåêà, êëóá èëè íåùî îò ðîäà?

- Äîáðå, íÿìà ïðîáëåì! Ùå âè ïîêàæà íîùíèÿ æèâîò â ãðàäà íè.

Àâòîìîáèëúò ñïðÿ ïðåä åäíà îò ìíîãîòî êúùè íà øèðîêàòà óëèöà è ìëàäåæèòå ñëÿçîõà îò íåãî.

Ìíîãî ñêîðî ìîì÷åòàòà áÿõà íàñÿäàëè îêîëî ìàñàòà è ñå õðàíåõà. Îáÿäúò íå ìèíà áåç ìîëèòâà â áëàãîäàðíîñò çà õðàíàòà îòïðàâåíà îò Èñàê, äà äðóãèòå äâàìà ñìóòîëåâèõà íàáúðçî åäíà-äâå äóìè è çàïî÷íàõà äà ñå õðàíÿò ñ îõîòà.

- Êîãà ùå ñå âúðíàò âàøèòå?- ïîïèòà Äàâèä è îáúðñà ñúñ ñàëôåòêà óñòíèòå è áðàäè÷êàòà ñè.

- Ìíîãî ïî-êúñíî. Ñåãà å 12 ÷àñà, çíà÷è êúì 18 ùå ñà ñå ïðèáðàëè.

- Ìíîãî äîáðå, ùå ìîæåì äà ñå íàñïèì ïîíå. ß ìè êàæè, èìà ëè êðàñèâè ìîìè÷åòà òóêà?- ðå÷å Èñàê è ïîâäèãíà âåæäè î÷àêâàùî è ñ ïëàìú÷åòà â ïîãëåäà.

- Èìà, èìà- àøêåíàçêèòå åâðåéêè ñà ãîòèíè, çàùîòî ñðåä òÿõ èìà è ðóñè÷êè, àìà è ÷åðíîêîñêèòå ñúùî ñà ðàäâàùè. Íàïðàâî ùå òè ñïðàò òîêà. Ïðåäñòàâè ñè ñàìî: ÷åðíè êúäðàâè êîñè, ÷åðíè î÷è, ìóðãàâà êîæà è âëàæíè ÷óâñòâåíè óñòíè, à?

- Äîêàòî íå ãè âèäÿ, íÿìà äà ïîâÿðâàì. Äàâèä, õàéäå äà õîäèì äà ëÿãÿìå, çàùîòî óñåùàì, ÷å íîùòà ùå áúäå òåæêà, ãîëÿì êóïîí ùå ñå âèõðè.

- Ëåîí, èìàø ëè Èíòåðíåò íà êîìïþòúðà?

- Çà êàêâî òè å, Äàâèä ?

- Ùå ïóñíà ïèñìî äî íàøèòå, ÷å íàëè ãè çíàåø êàêâè ñà ïàíèêè, òðÿáâà äà áúäàò èíôîðìèðàíè ïîñòîÿííî, ÷å èíà÷å ùå ïîëóäåÿò îò ïðåòèñíåíèå.

- Òî÷íî â òâîÿòà ñòàÿ ñå ïàäà êîìïþòúðúò, òàêà ÷å ïðåäè äà çàñïèø ìîæåø äà ïðàòèø ñúîáùåíèå äî âàøèòå. À ñåãà, àêî ñòå ñå íàõðàíèëè, ìîæåòå äà îòèäåòå äà ïîäðåìíèòå. Íå ñå áåçïîêîéòå, àç ùå ðàçäèãíà. Ìíîãî ñå ðàäâàì, ïðÿòåëè, ÷å îòêëèêíàõòå íà ïîêàíàòà ìè äà ìå ïîñåòèòå.

- È íèå ñå ðàäâàìå, ÷å ñìå òóê. Ùå ðàçãëåäàìå ÷àñò îò ñòðàíàòà, ùå ÿ îïîçíàåì ïî-äîáðå. Íàäÿâàì ñå è íåéíèòå ãðàæäàíêè äà îïîçíàåì ïî-äîáðå.-ðå÷å Èñàê è ñå óñìèõíà ïîä ìóñòàê.

- Äà, äà è àç ñúì ðàäîñòåí îò òîâà, ÷å íàé-ñåòíå ïîñåùàâàì Èçðàåë- çåìÿòà íà äåäèòå íè, ïðúñíàëè ñå ïî áåëèÿ ñâÿò. Èñàê, õàéäå äà ëÿãàìå.

Äâàìàòà ãîñòè ñòàíàõà îò ìàñàòà è ñå îòïðàâèõà êúì ñòàèòå ñè. Ùîì ãëàâàòà íà Èñàê äîêîñíà âúçãëàâíèöàòà òîé ñå óíåñå â äúëáîê ñúí è ïðåä ïîãëåäà ìó èçíèêíà âèäåíèå çà âå÷åðòà - çà äåñåòêèòå êðàñèâè ìîìè÷åòà è íàäúõâàùàòà ìóçèêà. Äàâèä ùîì âëåçå â ñòàÿòà îòðåäåíà çà íåãî âåäíàãà ñå íàñòàíè ïðåä êîìïþòúðà è êàòî âëåçå â ìðåæàòà ïðîâåðè ïîùàòà ñè è íàïèñà ïèñìî äî ðîäèòåëèòå ñè. Òîé ñå ñúáëàçíè è îò èäåÿòà äà âëåçå â íÿêîé îò ÷àòîâåòå äà ñè ïèøå ñ ïðèÿòåëèòå ñè, íî ðåøè, ÷å ùå áúäå òâúðäå íàõàëíî äà ñå âúçïîëçâà îò äîìàêèíñòâîòî íà Ëåîí è ñå îòêàçà. Ñúíÿò ãî îáîðè â ìèãà, â êîéòî òîé ñå äîêîñíà äî ëåãëîòî.

- Èñàê...Èñàê...Èñàê, ñòàíè áå ÷îâåê, ùå ñè ïðîñïèø ìëàäîñòòà ! Ñúáóäè ñå , óäàðè ìó åäèí äóø, ïðåîáëå÷è ñå! Õàéäå, ñòàâàé!

- Êàæè, áå Ëåîí, êàæè! Äàâèä ñúáóäè ëè ãî âå÷å? -ðå÷å ìëàäåæúò, ðàçòúðêà ñúíëèâî î÷è è ñå ïðîçÿ.

- Ñúáóäè ñå òîé, äàæå ñå èçêúïà, à ñåãà å â êóõíÿòà, ïðàâè êîìïàíèÿ íà íàøèòå è ÿäå íàêàêúâ ñëàäêèø, êîéòî äîíåñîõà. Õàéäå ñòàâàé! Àç îòèâàì â äíåâíàòà äà ïîçÿïàì òåëåâèçèÿ.

Äîêàòî Èñàê ñå ïðèâåæäàøå âúâ âèä, Äàâèä áå â êîìïàíèÿòà íà åäèí ñëàäêèø è âîäåøå ðàçãîâîð ñ ðîäèòåëèòå íà Ëåîí. Íà åäíà õàïêà îò ñëàäîñòòòà ñúîòâåòñâàõà äåñåòèíà äóìè.

- Äàâèä÷î, êàê ñà ìàéêà òè è áàùà òè?

- Äîáðå ñà ëåëüî Áåêè, íå ñà áîëíè, àìà îñíîâíî ëèïñàòà íà ïàðè ãè ìîðè. Àç ïîðàáîòèõ ñòàáèëíî, ñúáðàõ íÿêîé äðóã ëåâ è åòî ìå íà. À, äîáðå, ÷å ñå ñåòèõ - ìíîãî ïîçäðàâè îò ÷è÷î Ïåòúð, ëåëÿ Áåðòà, ëåëÿ Àíè, ÷è÷î Ìîøå, îáùî âçåòî îò öåëèÿ áåéòàì[2]. Äàæå è ïèñìî ìè äàäîõà äà âè ïðåäàì. Ìèñëÿ, ÷å áåøå îò ÷è÷î Õàèì è ëÿëÿ Þäèò. Îòèâàì äà ãî äîíåñà.

- Ñïîêîéíî, íå ñå áîé, ïîñëå ùå ãî äàäåø.

- Åé ñåãà ùå ãî äîíåñà, ÷è÷î Àâè, íÿìà äà ñå áÿâÿ ìíîãî. Äîêàòî íå ñè èçÿì ïàð÷åòî, íÿìà äà ñå îòäåëÿ îò âàñ. Åé ñåãà ñå âðúùàì.

Òúêìî òîé èçëåçå è â êóõíÿòà âëåçå Èñàê ñ âëàæíà êîñà è íàïðàâåíà íà èãëè÷êè.

- Çäðàâåéòå! Êàê å?!

- Äîáðå å, Èñàê, äîáðå å. Ïðè òåá êàê å?

- Ìíîãî äîáðå, ÷è÷î Àâè, ìíîãî äîáðå. Ìíîãî ïîçäðàâè îò ìàìà è òàòå. Êàçàõà, ÷å âè ÷àêàò íà ãîñòè.

- Êàêâî ùå ïðàâèòå ïðåç ìåñåöà, ïðåç êîéòî ñòå òóê?

- Ùå ïîîáèêîëèì ìàëêî ÷àñò îò îáåòîâàíàòà çåìÿ. Çàïî÷âàìå îò òàçè âå÷åð ñ íÿêîé îò äåñåòêèòå êëóáîâå íà ãðàäà. Ùå ñå ïîñòàðàåì äà îïîçíàåì ãðàäà è æèòåëèòå ìó...

- Îñîáåíî îò æåíñêè ïîë, íàëè?- äîâúðøè äóìèòå íà ïðèÿòåëÿ ñè Äàâèä è ñå çàñìÿ, à òîâà îòïðèùè ñìåõà íà âñè÷êè â ñòàÿòà.

- Åòî ïèñìîòî! Ëåëüî Áåêè, àêî ìè îòðåæåø îùå åäíî ïàð÷åíöå îò ñòðàõîòíèÿ ñëàäêèø, íÿìà äà ãî îòêàæà.

- Ðàçáèðà ñå, Äàâèä÷î, ðàçáèðà ñå .

- ×è÷î Àâè, ñóòðèíòà, äîêàòî èäâàõìå íàñàì ñ Äàâèä è Ëåîí, çàñåãíàõìå òåìàòà çà êàìèêàäçåòàòà, òè êàêâî ñìÿòàø? Çàùî ãî ïðàâÿò, íå èñêàò ëè äà æèâåÿò?

- Ñòðàøíè âúïðîñòè çàäàâàø, ìíîãî ñà ñåðèîçíè.

- Òàêà å, â æóðíàëèñòè÷åñêè ôàêóëòåò ñìå è äâàìàòà, à òàêàâà òåìà å ìíîãî äîáðà çà äèïëîìíà ðàáîòà, íàëè?- ðå÷å Äàâèä âìåñòî ïðèÿòåëÿ ñè, êîéòî ïðîäúëæè- Èñêàìå äà çíàåì êîëêîòî ñå ìîæå ïîâå÷å ìíåíèÿ.

- Âñè÷êî, êàòî êàòî êàçâàì "âñè÷êî", èìàì ïðåäâèä íàèñòèíà "âñè÷êî" å ðàáîòà íà ðåëèãèîçíèòå âîäà÷è, êîèòî äàâàò îáåùàíèÿ íà ñàìîóáèéöèòå çà ïðåêðàñåí îòâúäåí æèâîò. Îáåùàíèÿòà çà îáåçùåòåíèÿ íà òåõíèòå ðîäíèíè ñúùî ñà ñòèìóë çà òàçè äåéíîñò.

- Äîáðå äå, êàêâà å ãàðàíöèÿòà, ÷å ðîäíèíèòå ùå ïîëó÷àò ïàðèòå, òîâà å ÷èñòà èäèîòùèíà, àêî ïèòàòå ìåí.

- Âÿðà! Âÿðà! Âÿðà! Òîâà å âñè÷êî- ñëÿïàòà âÿðà â êàçàíèòå èì äóìè. Òàêà äà çíàåø, Èñàê - âÿðàòà å âñè÷êî çà òåçè õîðà.

- ßñíî! Ëåëüî Áåêè, ùå ìè îòðåæåø ëè è íà ìåí åäíî ïàð÷å?

- Íÿìà ïðîáëåì, Èñàê, åé ñåãà. ßæòå êîëêîòî èñêàòå, òúé êàòî òå ãëåäàì äîñòà ñè ïîðàñíàë, à è äîñòà ñè îòñëàáíàë, ïîíå òàêà ìè ñå ñòðóâà. Õàïâàéòå, õàïâàéòå!

- Õàéäå êóïîíäæèèòå äà ñå ãîòâÿò ñëåä ïåòíàäåñåòèíà ìèíóòè äà òðúãâàìå- ìîìè÷åòàòà íå ÷àêàò.

- Ëåîí, îáðúñíè ÿ òàçè áðàäà, êàòî íÿêàêúâ êîçåë ñè ñ íåÿ, ïîäñòðèæè ÿ ïîíå!

- Ñïîêîéíî, ìàìî, ìíîãî ñúì ñè äîáðå äàæå ñ íåÿ. Ùå ïðèâëè÷àì ïîâå÷å âíèìàíèåòî íà êðàñèâèòå ìîìè÷åòà.

- È íà ãðîçíèòå ñúùî! - ðå÷å Äàâèä è ñå çàñìÿ.

- Ãðîçíè ìîìè÷åòà íÿìà- èìà òàêèâà, êàêâèòî ñúçíàíèåòî ìè âúçïðèåìà, è òàêèâà, êàêâèòî íå. Õàéäå îòèâàéòå äà ñå îáëå÷åòå. Ãëåäàéòå äà íå ñè çàáðàâèòå äîêóìåíòèòå, çàùîòî ïîñòîÿííî ãè ïðîâåðÿâàò.

Ñëåä îêîëî ïåòíàäåñåòèíà ìèíóòè ìëàäåæèòå ñè âçåõà äîâèæäàíå ñ ðîäèòåëèòå íà Ëåîí, êà÷èõà ñå â Òîéîòàòà è ñå íàñî÷èõà êúì åäèí îò íàé-åëèòíèòå êëóáîâå íà ãðàäà.

- Äàíî âå÷åðòà ñå îâåí÷àå ñ óñïåõ â ëþáîâåí àñïåêò.- ðå÷å Äàâèä.

- Êàêâîòî Áîã äàäå, êàêòî áúäå íåãîâàòà âîëÿ!

- Ïðàâ ñè, êàêâîòî ñòàíå, òîâà äà å! Åé ãî íà, ñòèãíàõìå. Áúäåòå ãîòîâè äà ðàçáèâàòå æåíñêèòå ñúðöà!

Êîëàòà áå ïàðêèðàíà, à òðèìàòà ñëåä îáèñê îò ñòðàíà íà îõðàíàòà âëÿçîõà â çàâåäåíèåòî. Òî áå îáëÿíî â ðàçëè÷íè ñâåòëèíè, ìóçèêàòà áå ðàçëè÷íà â òðèòå ÷àñòè íà îãðîìíîòî ïîìåùåíèå. Îò åäíàòà çàëà ñå ÷óâàøå íåæåí áëóñ, îò äðóãàòà åòíîðèòìè, à îò òðåòàòà - ìåñòåí ðåìèêñ âúðõó ïàð÷åòî íà Æàí Ìèøåë Æàð "Ðàâíîäåíñòâèå 4". Óäîâîëñòâèåòî è íà òðèìàòà áå ìàêñèìàëíî. Òå ñå íàñî÷èõà êúì åäíî îò ñåïàðåòàòà â òðåòàòà çàëà è ñå íàñòàíèõà. Âåäíàãà ïðèñòèãíà ñåðâèòüîðêà è èì âçå ïîðú÷êèòå.

- Õàéäå, ìîì÷åòà, îãëåæäàéòå ñå!

- Äà, îïðåäåëåíî ôèêñèðàì íåùî ìíîãî ïðèÿòíî, àìà êàòî íå çíàì èâðèò, êàêâî äà ïðàâÿ?

- Ñïîêîéíî, Äàâèä, âñè÷êè ãîâîðÿò àíãëèéñêè, äåéñòâàé! À òè, Èñàê, âèæäàø ëè íåùî íåæíî è ëþáâåîáâèëíî?

- Ùå âèäÿ, íÿìà íà÷èí äå íå âèäÿ!

- Òðúãâàì. - ðå÷å Äàâèä, îòèäå äî ìîìè÷åòî, êîåòî ñè áåøå õàðåñàë è ÿ çàãîâîðè íà àíãëèéñêè:- Çäðàâåé, ìÿñòîòî äî òåá ñâîáîäíî ëè å?

- Äà, ñåäíè! Õàðåñâà ëè òè ìóçèêàòà?

- Ìíîãî, ïîâå÷å ìè õàðåñâà îðèãèíàëúò.

- Òè îò êîãà èäâàø òóê â êëóáà? - ðå÷å ìîìè÷åòî è ïîãëåäúò é îáñòîéíî èçñëåäâà Äàâèä.

- Îò äíåñ, à òè? - ðå÷å ìëàäåæúò è ïîãëåäúò ìó ñ ëåêè èñêðèöè ïðîáëÿñêàâùè â íåãî, ñðåùíà íåéíèÿ.

- È àç ñúùî. Ñúâïàäåíèå, íàëè?- ðå÷å ìîìè÷åòî è ñå ïîñòàðà ñìåõúò é äà áúäå êîëêîòî ñå ìîæå ïî-åñòåñòâåí è óñïÿ.

- Èçâèíÿâàé, ÷å òå ïèòàì íàïðàâî, íî òóê ñúì ãîñò è íå çíàì òóê êàêâè ñà ïîðÿäêèòå, íî êàê ñå êàçâàø?

- Àãàð, à òè?- ïîïèòà ìîìè÷åòî ñâåäå çà ìèã ÷åðíèòå ñè î÷è è îòíîâî ãè âïè â ëèöåòî íà ìëàäåæà.

- Äàâèä. Àãàð, èñêàø ëè äà ïîòàíöóâàìå? Õàéäå!

- Íå ìîãà äà òàíöóâàì ìíîãî äîáðå.

- È àç íå ñúì ãîëÿì òàíöüîð, òàêà ÷å íÿìà çàíà÷åíèå. Õàéäå! Êúäåòî èñêàø, òàì ùå îòèäåì - â ïúðâà èëè âúâ âòîðà çàëà èñêàø, à?

- Äîáðå! Õàéäå êúì âòîðà çàëà.Íÿìà äà ìè ñå ñìååø, íàëè?

- Íÿìà, íå ñå áîé.

Äâàìàòà ñòàíàõà îò âèñîêèòå ñòîëîâå è ñå íàñî÷èõà êúì çàëàòà, îò êîÿòî ñå ÷óâàõà åòíîðèòìè. Ìîìè÷åòî âúðâåøå ïúðâî, ÷åðíîòî é îáëåêëî ñêðèâàøå â òúìíèíàòà ãðàöèîçíîòî é òÿëî. Äàâèä ñå ïðèíóäè äà ÿ õâàíå çà ðúêàòà, çà äà íå ÿ èçãóáè. Àãàð ïîëîæè ðúêàòà ìó â äëàíòà ñè òàêà õâàíàòè çà ðúöå òå ñ ïîòîïèõà â ðèòìèòå íà Èçðàåë.

Äîêàòî äâàìàòà òàíöóâàõà íà äàíñèíãà, Ëåîí è Èñàê ñåäÿõà â ñåïàðåòî ñè â êîìïàíèÿòà íà äâå ïîçíàòè íà Ëåîí, êîèòî Èñàê ñå îïèòâàøå äà âïå÷àòëè ñ èâðèòà ñè:

- Ìà íèøìà, êàïàðà ìàìè?[3]-ðå÷å òîé è ïîãàëè ëåêî åäíîòî îò ìîìè÷åòàòà ïî ãóøêàòà è ïðèáëèæè ëèöåòî é äî íåãîâîòî.

- Åéí äàâàð, ÿêàð![4]- îòãîâîðè ìó òÿ , îòáëúñíà ãî îò ñåáå ñè, çàñìÿ ñå çâúíêî è âå÷å ïðîäúëæè íà àíãëèéñêè:

- Ìíîãî äîáðå, Èñàê, äîáðå ñå ñïðàâÿø ñ åçèêà, äî êðàÿ íà âå÷åðòà ùå ðàçáåðåì, äàëè è ñ îïîçíàâàíåòî íà õîðà å òàêà.

Ïðè òåçè äóìè â ñèíèòå é î÷è ïðîáÿñíàõà âåñåëè ïëàìú÷åòà, à ïî ëèöåòà è íà äâåòå ìîìè÷åòà ñå ïîÿâèõà óñìèâêè.

- Ðèâêà, òàíöóâà ëè òè ñå? Õàéäå äà ñå ðàçêúðøèì íà òîçè æåñòîê ðåìèêñ íà "Ðåâîëþöèè". Õàéäå, ÷å íàïðàâî êðúâòà ìè êèïè. - ðå÷å Èñàê íà ñèíåîêîòî ìîìè÷å è ÿ õâàíà çà ðúêàòà.

Êîãàòî äâàìàòà ñå îòäàëè÷èõà êúì äàíñèíãà, Ëåîí ïîïèòà äðóãîòî ìîìè÷å:

- Å, Þäèò, êàêâî ìèñëèø çà Èñàê, ãîëÿì îáðàç å, à?

- Ãîëÿì. Òè ìè êàçà îáà÷å, ÷å ñ òåá ùÿë äà áúäå è äðóã òâîé ïðèÿòåë, êúäå å òîé? Èñêàì äà ñå çàïîçíàÿ ñ íåãî.

- Õàðåñà ñè íÿêàêâî ìîìè÷å íà áàðà è ñåãà ñèãóðíî ñå å îñàìîòèë ñ íåÿ, çàùîòî íå ñå âèæäà íà áàðà. Êîãàòî ãî âèäÿ, ùå òè ãî ïîêàæà.

Ïî òîâà âðåìå Äàâèä è Àãàð ñå âðúùàõà îò çàëà äâå íà áàðà. Àãàð âå÷å ñå äúðæåøå ïî áëèçî äî ìîì÷åòî, à ðúöåòå ìó áÿõà îáãúðíàëè êðåõêîòî é òÿëî. Êîãàòî ñåäíàõà îòíîâî íà ìåñòàòà ñè, Äàâèä ïîðú÷à è íà äâàìàòà ïî åäèí êîêòåéë.

- Îò êúäå ñè, Äàâèä?- ïîïèòà ìîìè÷åòî è ñå îïèòà äà ñè ñòàáèëèçèðà äèøàíåòî , î÷åñòåíî îò òàíöà.

- Îò äàëå÷, îò äúðæàâà îòäàëå÷åíà îò òóê íà ìíîãî êèëîìåòðè. Óñïîêîé ñå ñåãà è îïèòàé îò ïèòèåòî! Å, õàðåñâà ëè òè?- íà âúïðîñà ìó ìîìè÷åòî êèìíà óòâúðäèòåëíî è ñå óñìèõíà, à â î÷èòå é ñÿêàø ïëàìíàõà èñêðèöè, êîèòî èçãàñíàõà çà åäèí ìèã è òÿ ñâåäå î÷è êúì ÷àøàòà ñè.

Äàâèä çàáåëÿçà áúðçàòà ïðîìÿíà â íåÿ è çàãðèæåíî ÿ ïîïèòà, âçåìàéêè â äëàíèòå ñè íåéíèòå ðúöå ñ öâÿò íà ìëå÷åí øîêîëàä:

- Êàêâî òè å, Àãàð, äà íå òè å ëîøî? Êàæè, íå ìúë÷è, àêî òè å ëîøî ùå òå èçâåäà íàâúí íà ÷èñò âúçäóõ.

Äâå ñúëçè ñå òúðêîëèõà ïî ìóðãàâèòå ñòðàíè, êîèòî ïðîëÿñíàõà êàòî áðèëÿíòè è ñå èçãóáèõà â ÷åðíèòå äúëãè êúäðàâè êîñè ïðåìåòíàòè ïðåç ðàìåíåòå é.

- Äîáðå ñúì, Äàâèä, íèùî ìè íÿìà.- ïðîìúëâè òÿ è îùå íÿêîëêî ñúëçè ïîñëåäâàõà ïðèäèøíèòå.

Ìëàäåæúò ïðèäúðïà êúì ñåáå ñè ìîìè÷åòî è ãî ïðåãúðíà íåæíî, à òÿ ñúùî ãî ïðåãúðíà, ñêëþ÷âàéêè ðúöå îêîëî âðàòà ìó. Òúêìî ùåøå äà âïèå óñòíè â íåéíèòå, êîãàòî èçíåâèäåëèöà èçñêî÷èõà Ëåîí è Þäèò è ïðÿòåëÿò ìó ðå÷å:

- Ìíîãî ñè ïúðãàâ è áúðç, áå! Áðàâî íà òåá! Ñåãà ùå ÿ ïîîòëîæèø ìàëêî öåëóâêàòà, ùîòî èñêàì äà òå çàïîçíàÿ ñ åäíà ìîÿ ïðèÿòåëêà. Äàâèä, òîâà å Þäèò! Þäèò, åé òîâà å Äàâèä. Åòî òè ïèòèåòî, ïðèÿòåëþ, çàáðàâè ñè ãî ïðè íàñ.

- Ïðèÿòíî ìè å.-ðå÷å ñ ïðèñèïíàë ãëàñ ìëàäåæúò è ñè ïîäàäå ðúêàòà íà ÷åðíîêîñàòà ïðèÿòåëêà íà Ëåîí, à ñ äðóãàòà ñè âçå ïèòèåòî è ãî ñëîæè íà áàðïëîòà.

- Ùå ñå âèäèì ëè ïîñëå?- ïîïèòà òÿ è ìó íàìèãíà.

- Ïðåäïîëàãàì, ÷å ùå ñå âèäèì , àêî íå òàçè âå÷åð, òî íÿêîÿ äðóãà, öÿë ìåñåö ñúì òóê.- îòãîâîðè é òîé è êàòî ñå îáúðíà êúì Àãàð òèõî é ïðîøåïíà:-Äî êúäå áÿõìå ñòèãíàëè, à?

- Ìèñëÿ, ÷å äî òóê.-ïðîìúëâè òÿ è âïè óñòíè â íåãîâèòå ñ æàð è ÷óâñòâåíîñò, ñÿêàø òîâà é áåøå ïîñëåäíàòà öåëóâêà â æèâîòà.

Ëåîí è Þäèò îñòàâèõà äâàìàòà äà èíòèìíè÷àò è ñå íàñî÷èõà êúì ñåïàðåòî, êúäåòî Ðèâêà è Èñàê ñå ãóøêàõà è ðàçãîâàðÿõà.

- Êàêâî ïðàâè Äàâèä? Êàê ÿ êàðà?-.ðå÷å íà áúëãàðñêè Èñàê.

- Ìíîãî å äîáðå òàì íà áàðà, îáùóâà ñè îòáëèçî ñ åäíà ìóðãàâà ñëàäóðàíà. Òàêà êàòî òå ãëåäàì è òè íå ñè ãóáèø âðåìåòî.- îòãîâðè ìó Ëåîí íà ñúùèÿ åçèê è ïðîäúëæè íà àíãëèéñêè: - Ìîìè÷åòî, èñêàòå ëè äà ñå ïîðàçêúðøèì âúâ âòîðà çàëà? Èñàê, ôîëêúò òóê å ìíîãî ãîòèí. Õàéäå êúì âòîðà çàëà!

- Íå ìè ñå òàíöóâà.- â åäèí ãëàñ êàçàõà ìîìè÷åòàòà.(

- Õàéäå äå, ìîëÿ âè ñå! Õàéäå äà ïîêàæåì íà Èñàê êàêâî ñå êàçâà òàíö! Õàéäå, íå áúäåòå ëîøè, õàéäå äà òàíöóâàìå!

- Äîáðå, àêî ïîñëå ñå ïðåõâúðëèì â ïúðâà çàëà.- ðå÷å Ðèâêà è ñìèãíà íà Þäèò.

- Íÿìà ïðîáëåìè, ìîìè÷åòà, ñúãëàñíè ñìå, íàëè Ëåîí?

- Äà, õàéäå!

Äîêàòî ÷åòèðèìàòà òàíöóâàõà ïîä èçðàåëñêèòå ðèòìè, Äàâèä è Àãàð ñåäÿõÿ íà áàðà è ñè ãîâîðèõà, êàòî íà âñÿêà äóìà ñúîòâåòñâàøå öåëóâêà îò ñòðàíà íà ìîìè÷åòî.

- Àãàð, õàéäå äà òàíöóâàìå â ïúðâà çàëà! Íàèñòèíà å ïúëíà, íî çà ìåí íÿìà çíà÷åíèå, çàùîòî ñàìî òè ñè ìè ïðåä ïîãëåäà! Õàéäå!- ïîäêàíè ÿ ìîì÷åòî è öåëóíà ðúöåòå é íåæíî.

Êîãàòî ñòèãíàõà, ïðåìèíàâàéêè ïðåç òúëïàòà íà âòîðà çàëà, òå ñå îçîâàõà ñðåä äåñåòêè òàíöóâàùè äâîéêè, ïðèòèñíàëè ñå åäèí â äðóã è øåïòÿùè ñè íåæíîñòè è ñå ïðèñúåäèíèõà êúì òÿõ. Ìóçèêàòà áå íåæíà, ãëàñúò íà èçïúëíèòåëêàòà ïðîíèêâàøå â íàé-äúëáîêèòå êúò÷åòà íà äóøàòà, âñåëÿâàéêè òàì ìåëàíõîëè÷íè ÷óâñòâà. Äàâèä, ìàêàð ÷å íå çíàåøå èâðèò êàòî õîðàòà, ðàçáèðàøå, ÷å ïåñåíòà å ïîñâåòåíà íà ìàéêàòà,ïîíåæå åäíà äóìà ìó ñå íàòðàïâàøå â ñúçíàíèåòî - ìàìî (èìà), êàêòî ñå êàçâàøå è ïåñåíòà. Àãàð ñå ðàç÷óâñòâà è ñúëçèòå é ñå çàðîíèõà îòíîâî ïî êàðàìåëåíèòå ñòðàíè, íî òå íå óñïÿâàõà äà ñå ñïóñíàò òâúðäå íàäîëó - òå áÿõà ìîìåíòàëíî èçïèâàíè îòÄàâèä, êîéòî åäíàòà ñè ðúêà áå ïîñòàâèë íà êðúñòà é, à ñ äðóãàòà ÿ áå õâàíàë ïîä áðàäè÷êàòà. Àãàð ãî õâàíà ïîä áðàäè÷êàòà, ïðèáëèæè ëèöåòî ìó äî ñâîåòî è âïè óñòíè â íåãîâèòå ñúñ ñúùèòå æàð è ÷óâñòâåíîñò, êàêòî íà áàðà, ñàìî ÷å òîçè ïúò öåëóâêàòà áå ìíîãî ïî-äúëãà è ñòðàñòíà. Êîãàòî èçïúëíèòåëêàòà àí ïåñåíòà ïî÷òè ïðîïëàêà "Èìà", ìîìè÷åòî ñèëíî ïðåãúðíà Äàâèä, òèõî ïðîøåïíà ñ îäðåçãàâÿë îò âúëíåíèå ãëàñ "Ïðîñòè ìè!", îòêà÷è ìàëêèÿò äåòîíàòîð îò ÷àñîâíèêà ñè è ñ âèê "Çà Ïàëåñòèíà!" íàòèñíà áóòîíà...

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Áîðáàòà çà òåðèòîðèè ìåæäó ïàëåñòèíöè è èçðàåëöè

[2] êóëòóðåí åâðåéêè äîì

[3]Êàêâî ñòàâà, ñêúïà ìîÿ?

[4] Íèùî îñîáåíî, ñêúïè!


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 04.10.2004 @ 13:00:08 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   hermit2

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ðèìè ñ ..èâ
àâòîð: LeoBedrosian
539 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 22045
îò 50000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Èíòèôàäà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.