Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 2
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНедокосната Обич
раздел: Приказки
автор: secret_rose

Защо ни раздели, о, свят безумен,
нима от мрака ти не се роди
действителност - сълзи, беди.
Къде е чудото.
Какво си ти.

Някога, много отдавна, когато още реалността не познавала нощта и мрака, навсякъде царувала светлината.
Тя била красива, лицето и греело с покоя на божествената мелодия, сърцето и пулсирало в едно с всемира а очите и... очите и разпръсквали омайна любов над всичко живо. Нейният Отец я гледал и и се радвал защото била първородния му син, любимата му дъщеря, скъпото му творение. Докосвал я по светлото чело с благородната си десница и вливал в нея още и още от себе си. Вливал и чистота, за да е винаги пълна и безкрайна.
Една сутрин, когато планинските върхове още плували в нежната прегръдка на мъглите и всяка живинка сладко спяла, светлината разтворила красивите си очи и от тях потекъл тежък, непознат глас:

- Здравей, прекрасна! Аз живея в теб много отдавна, и много отдавна опитвам да ти говоря, но ти чуваш само благодарствените песни на птиците, нежния ромон на потоците, музиката от бащината ти флейта.

- Не те познавам, кой си ти? - зачудила се светлината - какво е твоето желание, и кой те роди?

- Наричам се Мисъл. Присъствах на твоето раждане и се родих заедно с теб но пораствах бавно в топлинката ти. Днес заякнах и излязох за да се представя. И да ти споделя една голяма Тайна.

- Каква е тази тайна, за която нищо не зная?

- Тайната е, че ти не си сама.

- Разбира се, че не съм. Погледни - навред трепти живота. Птиците пеят прекрасни песни, животинките населяват цялата земя, горите вдишват и издишват обич, моретата кипят от любов. Аз никога не съм сама, Отец ми е до мене.

- Заслепена си от блясъка и не виждаш как птиците пеят от любов към любимия си, животинките до една са по двойки и всеки миг вдишват присъствието на другарчето си. Ти светиш самотно над всички, даряваш ги с единственото истинско вълшебство - божественото богатство, но седиш сама на златния си трон. Тайната е, че не си сама.

- Как така? - сбърчила носле светлината.

- В тебе съществуват двама, също както при приците и животните. Ако ги пуснеш на свобода ще познаеш и тяхната любов.

Замислила се светлината над думите на Мисълта. Заровила в дълбините си да търси другия, но там нямало нищо - само една нежна, сияеща чистотата. И Мисълта била изчезнала, нямало и помен от нея. Навярно съм сънувала, помислила тя и забравила за случката.
Но едно мъничко зрънце в най-отдалечения крайчец на сърцето и бавно започнало да расте. Всеки ден се хранело с обичта и все повече заяквало. От него пораснало голямо дърво с тежки и дълги клони които драскали по стените на сърцето. Корените му притискали дъха и и тя все по-трудно успявала да вдишва бащиния си глас. Един ден така се задушила че се разплакала и от очите и закапали големи кристални сфери които щом се докосвали, образували езерца по повърхността на земята. В тях семенца от новото дърво бързо намирали плодородна почва и започвали бързо да растат.
Божествения Отец гледал тази промяна и клател глава.

- Толкова много те обичам... Ако това искаш - научи се. Да бъде! - прошепнал той със сълзи в очите, които щом се сливали с кристалните сълзички на светлината, на мига се превръщали в нови красиви същества, които отправяли поглед нагоре и виждали небето си разделено на две - нощ и ден. Виждали как сутрин изгрява едно ослепително златно слънце а вечер, когато мрака го завивал с меката си пелерина, на негово място изгрявала сребърна лунолика - владетелката на нощта.
А до небесния трон в царствената божествена зала Мисълта, нагиздена с нова премяна се суетяла около двамата си господари - Слънцето и Луната и не знаела как да ги направи щастливи, защото макар че те изпитвали невиждана любов един към друг, никога не били заедно - когато единия светел, другия винаги спял непробудно. Когато единия дишал другия издишал, когато единия светел, другия гаснел. Разбрала Мисълта голямата си грешка но колкото и да се лутала не могла да намери решение. Те вече не вярвали, че са едно, те търсели друг в другия. И нищо не можело да ги събере отново.

- Не тъгувайте, Аз Съм тук и ви обичам. - нашепвал им Бог и не спирал да лее сълзи към новите същества на земята - мъжете и жените, които били родени от разделението на светлината и от любовта Му. - Но вие вече имате нов господар, нов създател. Не можете да служите на двама. Разтворете сърцата си, изчистете ги, нека бъдат Едно.

Така възникнал света. Днешния свят, в който мрака и светлината имат своето място. Така се родила човешката душа, която носела луноликата обич, но в нея винаги диша и божествения дух, запазил слънчевата си царственост. Един ден те ще се срещнат. Ще вдигнат златна сватба и ще се единят със своята първоначална безкрайност.
Само трябва да ги видим... да ги повикаме. От сърцата си. Където божествената мелодия пее:

"Червената ни кръв сега пулсира,
божествената прана е оранжева.
И златно е Христовото сърце
на слънчевия блясък на Деня.
И широтата синя не поспира -
разтваря ни далечината
в индиговия облак между тайнствата,
където виолетова трепти
за нас най-царствената свила на Духа."

Илюстрация:
http://secretroses.files.wordpress.com/2011/03/17.jpg?w=431&h=600


Публикувано от aurora на 20.05.2011 @ 17:17:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:52:03 часа

добави твой текст
"Недокосната Обич" | Вход | 6 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Недокосната Обич
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 20.05.2011 @ 17:45:46
(Профил | Изпрати бележка)
Красиво... мъдро... !!!
Аплодисменти!


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 19:00:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Недокосната Обич
от Haramiata на 20.05.2011 @ 20:48:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да ... Не с перо да опишеш, ни с приказка да разкажеш ... Уви! "Когато хората узнаха красотата на красивото, разбраха грозното. Когато хората узнаха добротата на доброто разбраха злото."


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 20:53:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Има и втора част, в нея може би се разказва, как да ги забравят :))
Здравей, Ваня

]


Re: Недокосната Обич
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 20.05.2011 @ 20:57:51
(Профил | Изпрати бележка)
Приказката е най-добрата проповед:)
Много ми хареса!


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 21:04:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Проповедите да си седят за изповедниците :))) аз само разказвам на децата ми за звънчетата и като им хареса, споделям и тук..
Радвам се, че ти харесва, Влади, ти си едно голямо дете :)

]


Re: Недокосната Обич
от zaltia на 20.05.2011 @ 21:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Приказка... за малки, и големи!
Приспивно и красиво за децата, събуждащо и замислящо големите!
Поздрави!


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 21:41:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто... приказка...
Децата ги обичат.. :)
Благодаря ти

]


Re: Недокосната Обич
от zaltia на 20.05.2011 @ 21:59:18
(Профил | Изпрати бележка)
Когато бях дете...ги обичах!
След това с обич ... ги четях , и разказвах на децата си.
Сега пак ги обичам, и ги разказвам на любимото си внуче, което скоро ще стане на две годинки. Като порасне още малко... ще му разкажа и тази твоята.
Пак се разбърборих. Просто исках да ти кажа, че всички обичат приказките.
Благодаря ти, че ни я разказа.

]


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 22:05:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не знаеш как ме радваш...
Всичко което искам е да мога да вдъхвам точно тази обич на децата. Още не мога, опитвам. Може би някой ден...

]


Re: Недокосната Обич
от zaltia на 20.05.2011 @ 22:30:21
(Профил | Изпрати бележка)
Преди време, ти бях споделил, че пишеш много нежно и красиво, но и че караш четящият да се замисли над думите. Когато усетиш, че децата се замислят над думите ти- това е знакът,.... че започваш да успяваш!
Но ти го можеш, и ще го направиш!
Извини ме за дългословието!

]


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 21.05.2011 @ 09:47:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да... децата сами напътстват и подсказват...
Благодаря :)

]


Re: Недокосната Обич
от vilvar (vilvar@abv.bg) на 20.05.2011 @ 21:48:08
(Профил | Изпрати бележка)
от един почитател на приказки - искаме още :)


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 21:51:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
От тебе иззех идеята да я пускам на части, макар че твоята приказка ми се иска да я прочета наведнъъъжжжжж :)

]


Re: Недокосната Обич
от vilvar (vilvar@abv.bg) на 20.05.2011 @ 21:55:36
(Профил | Изпрати бележка)
ммм, на части е по-сладко :)
сега и аз си чакам продължението на твоята:)

]


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.05.2011 @ 22:06:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Като се позабрави първата част и стане безинтересна ще има втора. Когато втората стане досадна и непоносима, ще бъде третата, за да бъде наистина желана :р

]


Re: Недокосната Обич
от mariq-desislava на 20.05.2011 @ 22:40:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ш-ш-ш-шт, тук се пази тишина.:)


Re: Недокосната Обич
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 21.05.2011 @ 09:47:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Млъквам тогава :))

]