Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 834
ХуЛитери: 7
Всичко: 841

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LioCasablanca
:: Georgina
:: pinkmousy
:: rhymefan
:: pastirka
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа вярата и логиката
раздел: Други ...
автор: ANTARAH

Император Юлиян, който след смъртта му християните ще нарекат Отстъпник, събрал един ден първожреците на всички религии, проповядвани в Византион, както и най-видните атеисти в империята. Вече му било писнало от постоянните им караници, крамоли, задкулисни машинации и пустословия. Те разяждали Източната Римска империя.
Седнал в огромният си, покрит със златен варак и филигранно изработени орнаменти престол, натъкмен с всички атрибути на властта си, той гледал изпод вежди хората, събрани по негова воля. Огромното множество го стреснало не само с броя си, но и с пъстротата на облеклото, държането и самомнителната надутост. В атриума на двореца прибоят на страстите се разбивал в архипелаг от човешки островчета. Хората пристъпяли от крак на крак, а между тях имало метри разстояние, пропити с напрежение и отчужденост.
Императорът почувствал, че само неговото присъствие и наличието на добре въоръжената и обучена стража възпирала поданиците му да не се нахвърлят едни на други и да си прегризат гърлата.
- Добре! Чуйте ме сега! Всеки от вас ще има по десет минути време, за да ме убеди в правотата на вярата си. Искам да разбера и избера най-правилната религия! После ще изслушам атеистите, които твърдят, че не съществува Бог или божества. Слушам ви – докажете че сте единствено прави и непогрешими във вярата си!
Един по един заставали пред него адептите на различните религии, вярвания, секти и ордени. Жонглирали с думи, цитати, мъдри слова и препратки към историята. Били напоително изчерпателни, фанатично ентусиазирани и ... обвити с воалите на алегории, сравнения, мъгливи фрази. Императорът ги слушал с каменно лице съсредоточено и при изтичане на определеното им време махвал с ръка за да спре словесните им водопади. После идвал реда на следващия, на следващия, на следващия... Часове трябвали, за да могат всички да обосноват вярата си. Накрая първожреците приключили и дошъл редът на атеистите.
Започнали отново едни словесни еквилибристики, витиевати думи и философски упражнения на тема: “Защо няма Бог и не би могло да има!”...
И така отново с часове. А император Юлиян прекъсвал всеки мъдрец, когато времето му изтичало с думите:
- Ти убеден ли си в думите, които изричаш?!
И всеки един от тях отговарял:
- Да, ваше Величество!
Когато и последния от тях млъкнал, същински епикуреец, погледите на всички се насочили към владетеля.
Юлиян бавно се изправил и с плътен глас заговорил:
- Така, слушах ви с часове. Атеистите, които ме убеждаваха, че няма Бог или Висша сила и доказваха това чрез логиката си, тръгваха или от някаква аксиома, приета на вяра или достигаха до вярата в собствената си правота и непогрешимост. Те не са по-малко вярващи от вас, първожреците!
Усмивка пробягала по лицата на проповедниците. Но император Юлиян побързал да попари задоволството им:
- Какво обаче да кажа за вас, застъпници на различни божества и религии! Вие не вярвате в собствените си кумири, след като се опитахте чрез логиката да докажете правотата на вярата си. А бе необходима само да заявите: “Аз вярвам и моята вяра не се нуждае от доказателства!”
В залата настанала глъчка. Императорът извисил гласа си, школуван от военни заповеди:
- Млъкнете! За мене в морето от логика на философите винаги има островчета вяра, от които тръгват корабите на теориите им! От друга страна ако птиците не вярваха, че могат да летят никоя логика не би ги накарала да разперят крила! Затова в Рим* всеки ще е свободен да проповядва и вярва в каквото си иска, без да ограничава обаче вярата на останалите! Научете се да живеете заедно!


* - До Константиновите реформи във всички провинции на бившата Римска империя Рим е било нарицателно име за държава.


Публикувано от Administrator на 14.05.2011 @ 14:28:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   ANTARAH

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 50529
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"За вярата и логиката" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.