Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 813
ХуЛитери: 2
Всичко: 815

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОсмият смъртен грях
раздел: Есета, пътеписи
автор: lubara

Преди дни прочетох във vesti.bg, че някакъв българин написал писмо до папа Бенедикт XVI. В него той предложил да се канонизира още един, осми смъртен грях.
НЕБЛАГОДАРНОСТТА ОТ НАПРАВЕНОТО ТИ ДОБРО.

Дали това ще се случи, и редом с похотливостта, алчността, чревоугодничеството, горделивостта и т.н. ще ни заплашва и осми смъртен грях, съмнявам се.
Но си помислих за нещо, което се случи в последните две години с мен.
Много близък роднина, с който нямам кръвна връзка, ми поднесе на три пъти неприятно усещане, че напразно съм споделял с него и семейството му толкова много празници или най-обикновени вечерни, отрупани с ядене и пиене маси. Защото ако трябва да го характеризирам сега, за него най-вече ще се отнася това наивно искане от нашия съгражданин.
Първият път се случи, когато поради едно случайно обстоятелство преди две зими му намерих работа. Две седмици след това го помолих да ми запише едно телевизионно излъчване, което беше свързано с моя кандидатура в една медия. Два часа ми бяха достатъчни, за да разбера, че това е като да чакаш от умрял писмо.
Преди година го помолих да инвестира 15 /петнадесет/ лева в едно начинание, което беше в моя полза. Но и в негова, без съмнение.
- Нямам пари, братчед- направо ме досмеша от този негов отговор.- Нали знаеш с какви ремонти съм се захванал.
Третият път, преди половин година, направо ме втрещи. Обвини ме, че съм се възползвал с някакви си десетина лева, което ми вгорчи една сключена дребна сделка. И с което обвинение я обрече на провал при повторното й възстановяване.

И си мисля, с какво живеят такива хора. С вечното си мрънкане, че нямат пари, с лишенията си от пътувания, почивки и срещи с нови емоции. Но пък с трупане на вещи, имоти, с едно капсуловано пренебрежение към всичко, което е различно от тяхното еснафско и ограничено ежедневие. Без да са изпитали и за миг това, което ще им даде едно най-обикновено протягане на ръка с човешка и загрижена обич към напълно непознат човек, било той дете, жена или старец.
Както жена ми обича да казва понякога за изплъзващото ни се време, ”живот като овца без история”.
Ако трябва към себе си да се обърна, ето от това най-много се страхувам!


11.05.2011
Любомир Николов


Публикувано от Administrator на 11.05.2011 @ 16:24:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:33:20 часа

добави твой текст
"Осмият смъртен грях" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Осмият смъртен грях
от valsodar (valsodar@gmail.com) на 03.06.2011 @ 16:56:19
(Профил | Изпрати бележка) http://valsodar-valsodar.blogspot.com/
Може всичко случило ти се да е за урок - да се не поддаваш на изкушенията на осмият смъртен грях - да чакаш отплата за добрите си дела. Може и природата да се стреми към равновесие, на този човек да не е било редно да помагаш и сега тя да се стреми да си го възстанови, като го отдалечава от теб?
Но, в крайна сметка всичко е изпитание за човечността ти - дали ще продължиш да правиш добро на хората около теб, независимо от начина, по който те ти се "отблагодаряват" за стореното.

Животът ни учи на много неща, едно от тях е и това - да бъдем хора, независимо от цената която ще платим за това. Дори и тя да е болка и разочарование за нас, от хората на които безвъзмездно сме помагали.


Re: Осмият смъртен грях
от galina (diana610@abv.bg) на 30.05.2011 @ 13:20:35
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Абе прав си, ама пък ако одобрят това за грях, тогава ще трябва да задраскаме мъдростта:"Направи добро и го хвърли в морето." :)
Ако имаш сърце да правиш добрини прави ги, без да очакваш благодарности и може би когато хич не ги очакваш, те ще те застигнат изненадващо...


Re: Осмият смъртен грях
от verysmallanimal на 11.05.2011 @ 19:20:38
(Профил | Изпрати бележка)
Нали, според някои хипотези, има безброй паралелни вселени. Този твой роднина е жител на една от тях, а ти - на друга. Той никога няма да те разбере, ти него - също. Под различни слънца живеете:) Това е.
Дано не ми се разсърдиш - ще си позволя да цитирам тук една много приятна песничка на Андрей Миронов -"Давай поговорим" :

Вот я говорю-весна, говорю.
Она говорит-похоже...
А я говорю-краса!-говорю
она говорит-ну и что же...
Гляди!-говорю-луна, говорю
И звёздочки словно крошки!
Она говорит - то лампа горит
И вьются над нею мошки...
А я говорю-тебе пропою
все песни мои, слушай!
Она говорит-не, я их не люблю
От песен болят уши!
А я говорю-
ты с кем, говорю
От счастья любви таешь?
Она говорит - да что говорить
Ты сам, говорит-знаешь.
А я говорю-тебя не держу,
Мне нет до тебя дела!
Она говорит - да ты погляжу,
В речах своих стал смелым!
А я говорю-прощай, говорю!
Такое моё слово!
она говорит - Постой, говорит
давай говорить снова?..
Тогда говорю-весна, говорю.
Она говорит - похоже...
а я говорю - краса, говорю!
Она говорит - ну и что же...
Ох!
:):):)


Re: Осмият смъртен грях
от Danielita на 12.05.2011 @ 01:13:31
(Профил | Изпрати бележка)
Земляк, що не ходиш да се поразходиш до Балкана. То май само там останаха положителните емоции и тук-там, по един на баир свестни хора.
И аз се присъединявам към искането за осмия смъртен грях. Поздрави!


Re: Осмият смъртен грях
от Markoni55 на 24.06.2011 @ 13:56:52
(Профил | Изпрати бележка)
тъкмо си взех малко въздух от многото прояви и празници и надникнах какво нов при теб. Да, интересна тема, но...Всеки си избира и сам трябва да прецени хората окло себе си. Имам две приятелки дето така се случва, че все им помагам и им решавам проблеми дето и на себе си не мога да реша. Просто изкарват късмет, че в този момент имам позиция някъде или точните хора се появяват или....Те са ме предавали най-много и то за глупости и съвсем по женски. Малко съм създала невидима бариера към тях, условна, за да не си причинявам проблеми, и съм забравила за стореното. Могла съм - направила съм, толкова. Но със сигурност мога да ти кажа, че съм получавала страхотни жестове от хора, които нито ще срещна по-вече в живота си, нито ще имам възможност да им се реванширам. За това просто за себе си имам ли топка - отигравам я, независимо кой ще спечели. Важно е като си казвам сутрин молитвата към започващия ден да ми е леко на душата.