Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 6
Всичко: 812

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ епохата на Израждането
раздел: Други ...
автор: pc_indi

Точно така...
С всеки изминал ден се убеждавам, че страната ни е в епохата на културния и духовен упадък, на израждането на обществото и бавната му гротескна трансформация. Нещо се е случило. Някакъв вирус вероятно разпростира метастазите си и превръща културата в рудиментарен орган в обществения организъм.
Заставям се да вярвам, че тази епоха ще остане като времеви откъс с преобладаваща облачност на небето на историята. Облачност, която ще отмине ,както ще отмине и тази епоха. Че е част от развитието на обществото, както пълзенето е част от развитието и растежа на човека.
Пролет е. И е хубаво, и е слънчево навън( природата е постоянна в красотата и ценностите си!) , а на ме ми се плаче и...признавам си –плача! Защото в епохата на Израждането се провеждат и балове. Балове, бележещи етап от образователния растеж на децата ни. Плача, защото трябва да оставя за учебни занятия третокласника си в училище, в чийто двор кънти покъртителна чалга! И не за успокоение, а за още по- голям ужас, това се случва не само в това училище, намиращо се на ъгъла на два столични булеварда, а може би...във всички, които изпращат абитуриенти. От високоговорителите се носят „ Ах!” и „ Ох!” и прочие междуметия и пошли текстове.И няма как да избягаш-трябва да заведеш детето си. Там! В Училището, което е свята институция, се дава сцена на кръчмарска музика, а в част от подземните му части се помещава фитнес клуб. И така е с почти всички училища и читалища- отдадени са части от тях на фирми с различни сфери на дейност, като преобладаващи са кафенетата и прочие заведения. Все повече се ограничава пространството за образованието, науката и културата, притискат се все повече в ъгъла- като едни слугинчета във вертепа на обществото.
България е част от Балканите, както и фолк- ритмите са част от тях. Нека има фолк. Нека има такава музика , която може да е придружена с прилични и добри текстове.Може би винаги и във всяка нация ще ги има и песните с пошли, вулгарни и простовати текстове. Винаги ще има и „ ценители” на тази музика. Нека. Това е част от „свободата” и „ демокрацията”. Но да се допусне тя да ечи от Училището, като по този начин се натрапва и налага на всеослушание, това е повече от Ужас и Абсурд ! И кого до попитам защо това се допуска и случва? Да отида и да издърпам ушите на директорката ли? Или на преподавателката по музика, която е предоставила уредбата на училището, за да се реализира Абсурда? И в ролята на каква?На някакъв самосиндикален културен ренегат?
Немският и швейцарски писател и поет Херман Хесе казва нещо много вярно в романа си „ Игра на стъклени перли” – че музиката е най- точния индикатор за духовния и социален статус на една нация. Както звучи преобладаващата музика, такова е и състоянието на обществото. Ако тя е преобладаващо спокойна и хармонична, то тази нация, това общество има добър, хармоничен социален и духовен статус. Ако тя е динамична и свръхритъмна, то в сруктурите на обществото нерва е опънат и преобладава хаос, страстите граничат с бунтовност, агресия и пр. За жалост в България преобладващата и налагаща се е Чалгата ( използвам думата с общоприетото й значение, макар да знам и останалите.). Която съответно постепенно еманира и във всички други обществени, културни и образователни сфери.Слаба утеха е, че се слуша и произвежда и друга музика. Музиката е слуха и звука на културата. Културата е жизненоважна субстанция от мултивитамини за човешката душа. Чалгата е токсин. А когато е пропагандирана от култова институция като Училището, се превръща в оръжие за масово поразяване.
Заставям се да вярвам, че този вирус няма като остра форма свински грип да убие културата и образованието, а като двустранна и нелека, но упорито и добре лекувана пневмония ще отмине! Защото всеки може да се самолекува от него, но са нужни и специалисти! Нужни са и петли, и будилници, които да носят лечителните средства и да възпрепятстват този вирус да се превърне в пагубна епидемия. Заставям се да вярвам, че ги има!Заставям се да вярвам, че този вирус ще отмине!И тогава децата ни ще бъдат изпращани в живота по един светъл, възвисяващ и красив начин. Защото децата, младите хора са цвета на нацията. А цвета е предвестник на плода. Ябълковото дърво има цвят и плод, но и татула има цвят и плод. Заставям се да вярвам, че нашата нация е ябълка, а не татул! Заставям се да вярвам, че епохата на Израждането ще отмине и ще даде място на епоха на Ново Възраждане, на Нов Ренесанс!
И... Пределно ми е ясно, че този постинг е от репертоара на пеещата Пенка, но...е и вид спонтанно средство за изпушване и отпушване...


Публикувано от alfa_c на 10.05.2011 @ 21:21:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   pc_indi

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:47:16 часа

добави твой текст
"В епохата на Израждането" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В епохата на Израждането
от roza1 на 10.05.2011 @ 21:31:37
(Профил | Изпрати бележка)
Болят думите ти, заради истината в тях...

Поздрави, Инди!


Re: В епохата на Израждането
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 10.05.2011 @ 21:53:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
За жалост, си права, но явлението ще съществува докато има кой да го подхранва. Наскоро бях потресена от думите на майка, чието дете учи в Италианския лицей, която призна, че дъщеря й и компанията и от училище слушат чалга на поразия. Италианския лицей се приема за елитно учебно заведение, нали? Няма шанс тогава скоро да премине, защото тези деца утре ще определят културната среда в България.


Re: В епохата на Израждането
от Danielita на 11.05.2011 @ 06:30:54
(Профил | Изпрати бележка)
Инди, благодаря ти за този текст! От 20 години живея с подобни мисли в главата и само защото съм далече от страната, не съм писала по този въпрос. Мислех, че чалгата като всяка мода ще отшуми. Оказа се много жилава, като плевел, като всичките там новобогаташки и престъпни структури.
И понеже вече се говори за възрожденската роля на българската емиграция, ще кажа, че тук не слушаме чалга. Присъствах на няколко български сбирки напоследък и за радост слушахме автентична народна музика.
Знам, че гласът на интелигенцията слабо се чува, но да не губим надежда!
Както едно време тоталитарната власт неможа да заглуши "Бийтълс", така и сега, трябва да се борим за стойностните неща в българската култура.
Поздрави! Дани


Re: В епохата на Израждането
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 11.05.2011 @ 09:27:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Индиано, боя се, че дори идея си нямаме колко е огромна тази хидра...
Права е Сребърната – и в Италианския лицей, и в останалите елитни езикови гимназии (употребено с позитивен тон, защото наистина обират най-добрите деца) е така. Няма да ти казвам как е в Университетите, дори и в чужбина. Слага се на флашка яко чалга, която превзема ефира на съответния западно-европейски бар. И нито едно парти на едни действително интелигентни деца не минава без нея...
Не знам къде е изходът. Защото насила няма да стане. Боя се, че ще минат много-много години, за да се променят тези потребности. Ако изобщо се случи. За нас изходът са островчетата, които успяваме взаимно да си създадем.
Поздрави и прегръдки за Пенка от още една извън кервана!
:)


Re: В епохата на Израждането
от midnight_witch на 11.05.2011 @ 18:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
стефи, не звучиш назидателно.
звучиш горчиво...

прегръщам те


Re: В епохата на Израждането
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 04.07.2011 @ 17:58:41
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава, достойна позиция, Стефи, благодаря ти за споделеното. Ив