Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 844
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 845

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑúíèùà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: merkator

Âúðâÿ áàâíî ñðåä èçãîðÿëàòà òðåâà. Ïåïåëèâî æúëòî ïîëå ñ èçîñòàâåíè, ðúæäÿñàëè íåôòåíè ñîíäè. Ïëàòîòî ìåæäó Êàìåí áðÿã è Òþëåíîâî. Âúðâÿ áàâíî, çàùîòî å àäñêà æåãà. Âèæäàì êðàÿ íà ïëàòîòî, âèæäàì íàçúáåíèòå âàðîâèêîâè ñêàëè è ìîðåòî ñëåä òÿõ. Ïîâåõíàëî æúëòî, òîïëî ñèâî è áåçêðàéíî ñèíüî. Ëåê âåòðåö, íàæåæåí âúçäóõ è ìèðèçìàòà íà çàãíèâàùè âîäîðàñëè. Çàòè÷âàì ñå ñ âñè÷êà ñèëà ïðåç âèñîêàòà òðåâà, èçâåäíúæ ìóñêóëèòå ìè ñå âïðÿãàò â òîâà- òè÷àì áåç äà ñå ùàäÿ, áåç ìèñúë çà ðåçåðâ.
Êàòî ïðåäè ôèíàë. Íà äåñåòèíà ìåòðà ñúì îò áåçäíàòà, ïîñëåäíà êðà÷êà, ñòúïâàì íà ðúáà íà ñêàëèòå, ïîä ìåí å ìîðåòî, ðàçïåðâàì ðúöå, ëåòÿ íàäîëó ñ íàñúëçåíè îò âÿòúðà î÷è. Ñïîêîåí ñúì, ñàìîóâåðåí, çàùîòî íÿêàê çíàì, ÷å ñúíóâàì. Âëèçàì ëåêî â ñîëåíèòå âîäè è ñå ðàçòâàðÿì. Ðàçáèðàì, ÷å ñúì ÷àñò îò ìîðåòî è ãóáÿ èäåíòè÷íîñò. Âå÷å íå ñúì àç, íå ñúì íèùî...ïðîñòî ìîðå. Âèæäàì äåëôèíè, âîäîðàñëè, ðàöè, ìèäè, êúïåùè ñå òóðèñòè, óíèëè ðèáàðè, îãðîìíè òàíêåðè, ÷åðíè äúëáèíè, âèñîêè âúëíè, ïðèçðàöè íà óäàâåíè, ðåáðà íà ïîòúíàëè ëîäêè, íå èçáóõíàëè ìîðñêè ìèíè, íàéëîíîâè ïëèê÷åòà, ñïóêàíè ïëàæíè òîïêè, ìúðòâà ÷àéêà, ïàñàæ õàìñèÿ, íî íå ñúì âå÷å àç. Ðàçòâîðåí!
È ïîñëå ñå áóäÿ. Âñúùíîñò ìå áóäè øèáàíèÿ òåëåôîí..."Âðåìå å çà ñúáóæäàíå, òî÷íî âðåìå ñåäåì ÷àñà è òðèäåñåò ìèíóòè."! Äà òè ãî íà÷óêàì! Ìîãà, çàùîòî èìàì ñóòðåøíà åðåêöèÿ. Çà ñúæàëåíèå òÿ îòìèíàâà äîêàòî òè÷àì ïðåç ëåäåíàòà êúùà êúì áàíÿòà. Áúðç äóø, ìèåíå íà çúáè, áðúñíåíå. Îáðàòíî òè÷àíå, îáëè÷àíå, ïóñêàì ñîòà è òðúãâàì èç êíÿæåâñêèòå ïðåñïè. Áà÷êàíå, êàêâîòî ñúíóâàë- ñúíóâàë....ñåãà áà÷êàíå!

Ïðèáèðàì ñå ñìà÷êàí îò îáùóâàíåòî è äîñåãà ñ õîðàòà, îò áåçñìèñëåíèòå èì ïîñòîÿííè áðúòâåæè, îò æàëêèòå èì åæåäíåâíè îïëàêâàíèÿ. Ïðîñâàì ñå â ëåãëîòî ïî ñëèïîâå è ñè ñèïâàì ïèòèå. Ïóñêàì ðàäèîòî è ñïèðàì çâóêà íà òåëåâèçîðà. Åäèíñòâåíî âå÷åðèòå ñà íàèñòèíà ñàìî ìîè, íåäîêîñíàòè è óìèðàùè áúðçî. Ïðî÷èòàì ìàëêî îò “Æàíäàðìúò” íà Ìóñòÿí è ïàëÿ öèãàðà. Ïîãëåæäàì êúì åêðàíà, îòêúäåòî ñå ñèïå äúæä îò ëàéíà. Áåçìîçú÷íè ïðîñòèòóèðàùè æóðíàëèñòè, ñèëèêîíåíè âîäåùè íà “ðèàëèòà” ñ ïëîñêè ñöåíàðèè, ïîëèòèöè ïúëíè ñ ïîâúðíÿ, ñåðèàëè ñ áàâíîðàçâèâàùè ñå àðòèñòè è ðåæèñüîðè çà áàâíîðàçâèâàùè ñå çðèòåëè…

Êîëêî å ïî-äîáðå äà ñè áàâíîðàçâèâàù ñå îò êîëêîòî íå ðàçâèâàù, êàêâèòî ñìå âñè÷êè íèå. Ñèâà ïèõòèåñòà ìàñà íå âèæäàùà ïî-äàëå÷ îò ãðàíèöèòå, êîèòî é ïîñòàâÿ ñèñòåìàòà è “îáùåñòâîòî”. Äà ãî äóõàò âñè÷êè…ìàìêà ìó!

Ïëóâàì ñàì â ëîäêàòà…ñòàðà ðèáàðñêà ëîäêà! Äúðâåíà, íåæíà, òúæíà, áÿëà. Ãðåáà ñúñ âñè÷êà ñèëà, èçïúâàì âðàò ïîñëå èçïóñêàì âúçäóõ è ñå ñâèâàì. Âúëíèòå ñà íàñðåùíè è òó ñå èçêà÷âàì òó ñå ñïóñêàì ïî òÿõ. Ñîëåíèòå èì ïðúñêè ñà õëàäíî ïðèÿòíè. Ïîãëåæäàì ïðåç ðàìî íàïðåä. Îñòðîâ. Ñòèãàì áúðçî äî êåÿ, âðúçâàì ëîäêàòà è òè÷àì êúì êîëèáàòà íà ñêàëèòå. Âëèçàì ïðåç âðàòàòà è ñå ïðîñâàì íà îäåàëîòî çàñòëàëî ïîäà. Íèñêà ìàñè÷êà ñ ïîòíè ëåäåíè ïèòèåòà, îòïèâàì æàäíî, òå÷íîñòòà ñå ñòè÷à ïî áðàäàòà ìè è ïîïèâà â íåÿ. Îò äðóãàòà ñòðàíà íà ìàñè÷êàòà ñåäè æåíà. ×åðíà äúëãà êîñà, ïðèñâèòè àçèàòñêè î÷è. Ïðîòÿãà ðúêà êúì ìåí è â ïîñëåäíèÿ ìîìåíò âèæäàì êàê íåùî ïðîáëÿñâà â äëàíòà é. Çàáèâà äúëãà ðèáàðñêà êàìà ïðàâî â ñúðöåòî ìè….âèêàì, êðåùÿ è ñå ìÿòàì…

Ñúáóæäàì ñå ïîåìàéêè ñè äúõ êàòî óäàâíèê. Èçñòðåëâàì ñå îò ëåãëîòî è äèøàì ó÷åñòåíî. Ñúðöåòî ìè ùå èçñêî÷è ïðåç ãúðëîòî. Îãëåæäàì ñå. Ìîÿòà ñòàÿ. Ëÿãàì ñè è íàïèïâàì â òúìíîòî êóòèÿòà ñ öèãàðè. Ïîãëåæäàì ÷àñîâíèêà, òðè è ïîëîâèíà å. Íîù.

Æàëêî. Òîâà áåøå äîáðà ñìúðò íà ôîíà íà ñúùåñòâóâàíåòî ìè. Íå òðÿáâàøå äà ïîåìàì äúõ, òàêà ùÿõ äà çàäúðæà êàìàòà â ñúðöåòî ñè è äà óìðà â ðèáàðñêà êîëèáà êðàé ìîðåòî îò ðúêàòà íà ðåâíèâà èíäèàíñêà ïðèíöåñà. Óõèëèõ ñå íà áëóäêàâèòå ñè ôàíòàçèè è íàèâíèòå ñè ñúíèùà. Ìàìêà ìó.

Âñå ïàê å íåùî, êîãàòî æèâååø â êî÷èíàòà íà Åâðîïà. Âñå ïàê å íåùî.

 òðàìâàÿò å òîïëî. Èìà ìàëêî õîðà, çàùîòî ñå êà÷âàì îò ïîñëåäíàòà ñïèðêà. Íå ñúì äóï÷èë áèëåò. Çà òðè ñïèðêè ñúì è ðèñêóâàì. Ñëèçàì è òðúãâàì ãàçåéêè â íÿêàêâà øèáàíà êàøà îò ìðúñåí ñíÿã è êàë. Âñè÷êèòå íþàíñè íà ñèâîòî ñà îêîëî ìåí è íàé-âå÷å ó õîðàòà, ó ìåí.

Âäèãàì ùîðàòà íà ìàãàçèíà, îòêëþ÷âàì, ïóñêàì êîìïþòúðà, ñúáëè÷àì ñå è âêëþ÷âàì êàñîâèÿ àïàðàò. Ñÿäàì ïðåä ìîíèòîðà è ìè å ãàäíî, ÷å íÿìàì êàìà â ñúðöåòî. Èäâà øåôà ìè…”Êàêâî ñòàâà?”. Êàêâî äà ñòàâà ìàìêà ìó?! “Êîëêî ïàðè èìàìå â êàñàòà?”. Îò êúäå äà çíàì ìàìêà ìó, àç â äæîáà ñè èìàì äâà ëåâà! “Èìàìå ëè äà ïëàùàìå íåùî äíåñ?”. ÈÌÀÌ! Àç èìàì…öèãàðè, êàôå, îáÿä, áóòèëêà âîäêà…ñ äâàòà ëåâà?!

Óñåùàì êàê èç÷åçâàì, èçáëåäíÿâàì. Íå ñòàâà äóìà çà øèáàíèòå ïàðè ïðåâúðíàëè ìå â æèâîòíî, çàùîòî ãè èìàì òî÷íî òîëêîâà, êîëêîòî äà ñè êóïÿ òîàëåòíà õàðòèÿ. Æèâîòíèòå ïîíå íå ñè áúðøàò çàäíèöèòå. Ãðàä ïúëåí ñúñ ñåíêè è çîìáèòà. Ñúñ çàïëàòè ñòèãàùè èì äà çàäîâîëÿò åäèíñòâåíî æèâîòèíñêèòå ñè íóæäè, à ïîíÿêîãà è íå ñòèãàùè äîðè çà õðàíà. Äàëè âñå îùå íÿêîé ñå ÷óêà òóê?

ßâíî äà. Îáàæäà ñå åäíà áèâøà êîëåæêà…”Êàêâî ùå ïðàâèø äîâå÷åðà?”…”Àìè ùå çàïèâàì â åäèí ðîê êëóá.”…”Æàëêî…”…”Åáàâàì ñå, ïðèáèðàì ñå â Êíÿæåâî.”…”Èìàø ëè íóæäà îò êîìïàíèÿ?”…”Íå, èìàì íóæäà äà òè ñêúñàì ãúçà!”…”Ñ óäîâîëñòâèå!”…”Êúäå å ìúæúò òè?”…” Èòàëèÿ çà òðè äíè.”…”Âçèìàé ïîðêàíå è èäâàé.”…”Îê”…

Çàñïèâàì ñðåä ìîêðèòå ÷àðøàôè. Òðè ñëåä ïîëóíîù å, òàêñèòî òîêó ùî òðúãíà êúì ãðàäà. Òðóï ñúì.

 òðþìà ñúì íà ïðîãíèëà äúðâåíà ãåìèÿ, ñìúðäè íà çàñòîÿëî è ìðúñíî. Îêîâàí ñúì â ïðàíãè çà åäíà ãðåäà. Îãëåæäàì ñå. Ñðåùàì ïîãëåäà íà åäíà êîçà. Òÿ ìå ãëåäà âòðåí÷åíî è äúâ÷å ñåíî. Ïðåä ìåí èìà ìåòàëíî êàí÷å ñ âîäà. Îòïèâàì è èçïëþâàì áúðçî. Íå å âîäà, ðîì å. Èçãúëòâàì ãî äî äúíî. Î÷èòå ìè ñâèêâàò ñ òúìíèíàòà. Âèæäàì êàïàíäóðàòà è ñòúëáàòà çà ïàëóáàòà. Òàì íÿìà íèêîé, òèøèíà. Îïèòâàì äà îñâîáîäÿ êèòêèòå ñè ïîíå, íå ñå ïîëó÷àâà, æåëÿçîòî ñå âïèâà â êîæàòà. Èçâåäíúæ ÷óâàì ìóçèêà. Èäâà îò ãîðå. Ñèãóðåí ñúì, ÷å òîâà ñà Sigur Ros?! Ñèãóðíî êîðàáúò å èñëàíäñêè, íÿìà äðóã íà÷èí íÿêîé íîðìàëåí ÷îâåê äà ñëóøà òàçè áàíäà îñâåí, àêî âå÷å íå ñè å ïðåðÿçàë âåíèòå. “Se Lest”, òîâà å ïåñåíòà. ×óâàì äóõîâèÿ îðêåñòúð. Âåëèêî!

Íàé-ñåòíå. Ñòúïêè! Ñòàðèòå äúñêè ïðîñêúðöâàò. Òóï, òóï, òóï. Íÿêîé èçäúðïà ðåçåòî íà êàïàíäóðàòà. ßðêà ñëúí÷åâà ñâåòëèíà. Íèùî íå âèæäàì, çàêðèâàì ñ äëàí î÷èòå ñè. Ñèëóåò ñëèçàù áàâíî ïî ñòúëáàòà. Ìúæ å è çàñòàâà ïðåä ìåí. Âñå îùå ñúì êàòî ñëÿï.

- Å, êàê å?

- Íÿìàì ïðåòåíöèè, ðîìúò áåøå õóáàâ. Ñàìî ìå áîëÿò êèòêèòå è ãëåçåíèòå.

- Êîãàòî òå áîëè ñúðöåòî êèòêèòå è ãëåçåíèòå ñà ïðîñòî ôîí.

Ïîçíàò ãëàñ! Áåçêðàéíî ïîçíàò ãëàñ.

- Êúäå ñúì?

- Òè çíàåø, òîâà å ìå÷òàòà òè.

- Äà ñúì îêîâàí â ñìðàäëèâ òðþì?! Åäâà ëè…

- Íå, êàòî ãåîãðàôñêî ïîíÿòèå, êàòî êîðàá â îêåàí.

- À êúäå ñà ìóëàòêèòå?

- Èäâàò, íà åäèíàéñåò ìèëè ñìå îò Õàâàíà.

- À çàùî ìå äúðæèø òóê…ñ ïðàíãè?

- Òè ñè ãè ñëîæè ñàì. Èíà÷å íÿìàøå äà ìîæåø äà ñòèãíåø äî òóê. Êëþ÷úò å â ìåí, òè ìè ãî äàäå. Êàçà äà òå îñâîáîäÿ íà äåñåòàòà ìèëÿ îò Îñòðîâà.

- À òè êîé ñè?

- Çàáðàâèë ëè ñè ìå?!

- Íå, íî íå òå âèæäàì, ïîçíàâàì ãëàñà òè.

- Àç ñúì ãîëåìèÿ òè ñèí…Ñòåôàí.

Ìàìêà ìó. Ñúëçèòå ñàìè ïîòåêîõà, íà ñúì ñå è îïèòâàë äà ãè ñäúðæàì. Åáàòè ê’úâ ñúì ðåâëüî.

- Çíàì, çíàì…

- È?!

- Íÿìà “è”! Êúäå å Ìèõàèë?

- Ãîðå, íà ðóëÿ.

- Òðèìàòà ëè ñìå ñàìî íà êîðàáà?

- Íå, èìà è åäíà êîçà.

- À äà, òÿ íå ñå ñìÿòà.

- Ñìÿòà ñå, òÿ å æèâîòà òè.

- Çíà÷è ëè òîâà, ÷å ñúì ìúðòúâ.

- Äà, òè ñè ìúðòúâ, êàê èíà÷å ùå ñè òóê?!

- À âèå äâàìàòà?

- Íèå ñìå òè Èçïðàùà÷è. Îò åäèíèÿ ñâÿò äî äðóãèÿ.

- Òàêà ëè ïîæåëàõòå?

- Íå, òè òàêà ïîæåëà.

- À âèå?

- Íÿìàõìå èçáîð, ìúðòâåöà èìà äóìàòà.

- È âñå ïàê?

- Àç íÿìàøå íèêîãà äà áúäà òóê, àêî çàâèñåøå îò ìåí. Ìèõàèë å äîáðîâîëåö.

- Íå ñúì òå âèæäàë îò ïåòíàéñåò ãîäèíè, ìàëêèÿ ñúùî. Çàùî ñúì âè èçáðàë?

- Çàùîòî ñè áîêëóê è èñêàø äà ïðè÷èíèø ìàêñèìàëíè ùåòè íà áëèçêèòå ñè.Çàùîòî èñêàø äà íè ðàíèø ìàêñèìàëíî ïðåäè äà ñè îòèäåø è òàêà äà íå ìîæåì äà æèâååì ïúëíîöåííî. Çàùîòî ñè Êðàëÿ íà Åãîèñòèòå è íèêîãà íå ìèñëèø çà íèêîé äðóã, îñâåí çà ñåáå ñè. Àêî ñè íè ìèñëèë ïðåç âñè÷êèòå òåçè ãîäèíè, ïðåç êîèòî òå íÿìàøå, ùåøå äà íè ñïåñòèø òåçè ìúêè, ùåøå äà ïîâèêàø çà Èçïðàùà÷è äåñåòêèòå òè êóðâè èëè áåçáðîéíèòå òè ïðèÿòåëè ïèÿíèöè, ñ êîèòî ïðåêàðà öåëèÿ ñè ñêàïàí æèâîòåö…

- Ìëúêíè! Àç çíàì âèíàòà ñè è íå òè æèâååø ñ íåÿ. Ìèñëèø, ÷å ìè å áèëî ëåñíî ëè? È çàùî ïúòóâàìå çà Êóáà, àêî Ãîñïîä ìå å îñúäèë íà âå÷íè ìúêè çà áåçáðîéíèòå ìè ãðåõîâå.

- Àç íå ñúì Ãîñïîä, ïèòàé ãî êàòî ñòèãíåì. Àç íå ìîãà äà òè ïðîñòÿ, ÷îâåê ñúì, ñëàá ñúì…

Íà ïàëóáàòà íÿêîé çàóäðÿ êàìáàíàòà. Ñòåôàí ñå îáúðíà è òðúãíà ïî ñòúëáàòà.

- Íÿìà ëè äà ìè äàäåø êëþ÷à?

- Îùå íå.

- Ðîì?

- Ñëåä ìàëêî Ìèõàèë ùå òè äîíåñå.

Êàïàíäóðàòà õëîïíà. Êîçàòà ìå ãëåäàøå âñå òàêà âòðåí÷åíî. Ïîñëå ñå çàñèëè ñðåùó ìåí è ïðåäè äà ìîãà äà ðåàãèðàì çàáè ðîãàòà ñè â ãúðäèòå ìè.

Ñúáóäèõ ñå ïëóâíàë â ïîò. Ïåò ñóòðèíòà. Ïóñíàõ ëàéíîìåòà äà ÷óÿ íÿêàêâè íîâèíè. Ïèåøå ìè ñå ðîì.

Ùîðà, êîìïþòúð, êàñîâ àïàðàò. Â÷åðà ñâàëèõ îò Çàìóíäà “Ñïîìåíèòå íà åäèí ãëóïàê”, ñåãà ùå ãî ãëåäàì. È ùå ñè ìèñëÿ çà ñúíèùàòà íà åäèí ãëóïàê. Åäèí ðàçòâîðåí è äâà ïúòè íàìóøêàí ãëóïàê. Ñ êàìàòà ïî ìè õàðåñà…ìàìêà ìó!


Íà ñèíîâåòå ìè…

18.02.2011


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 20.02.2011 @ 15:34:27 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   merkator

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 06:21:35 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñúíèùà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.