Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 466
ХуЛитери: 2
Всичко: 468

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКонят на Троцки (из спомените на Джимо)
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

Усетихте ли как и тази година неусетно се изниза? Като каруцата, която сега преминава пред дома ми. Натоварена е с овехтели ненужности. Студено е. От устата на коня - облаци пара. Каруцарят - със стар милиционерски шинел. Очичките му крадливо се оглеждат - като на консултант по европейски проекти. Сигурен съм, че в свободното си време побийва и псува на сръбски коня си.
Срещал съм много коне, но не зная по-великолепен от Калистрат. Ахатинец, потомък на Кумир - коня на маршал Жуков. Бережков ми е разказвал, че в ранната утрин преди парада на победата Жуков и Кумир изпили заедно ведро шампанско.

Калистрат пристигнал на централната софийска гара в една юнска нощ със специален вагон и прислуга от четирима гледачи. Посрещнал го лично генерал Владимир Стойчев. Някъде около ЦУМ Калистрат позворил да бъде обязден от генерала. Минали в тръст покрай мавзолея за почуда на гвардейците. Калистрат допусна на бъде обяздван само от трима - ген. Стойчев, треньора Фратев и Петко Бочаров. При мен се спираше само за забавление - или да му дам бучка захар или пък да му прочета новия брой на Times. През 60-те години четенето на Тimes великолепно се допълваше от чаша Хенеси. От това удоволствие днес ми е останала само едната половина. Наздраве!

Помня как в онези години светът се бе забързал, но защо - не помня. "Живей бързо, умри млад и бъди добре изглеждащ труп" бе произнесъл от екрана Джо Дерек. Шест години по-късно, емблемата на тази на фраза, Джеймс Дийн, загина. Катастрофира със своето Порше 500 Spyder. Тогава в България нямаше Поршета. По пътищата преобладаваха Мосвичите, но и с тях не малко хора изпълниха завета на Дерек. В онези години и аз имах Москвич. Не карах бързо - работех в БТА и нямаше нито за къде, нито защо да бързам. По това време Томски замина за ГФР. Трябваше да снима филм за концерна Круп. Зад тази явна задача се криеше и тайна заръка. Нужно бе да скицира инсталацията на вила Хюгел, предназначена да доставя в кабинета на Фридрих Круп ободряващия мирис на конюшна. Круп се вдъхновял най-много от две неща - италиански момчета и дъха на пресни конски фъшкии. Някои от партийните ръководители бе сметнал, че за България няма да е зле ако към априлския повей се добави и аромата на конски тор. Томски се справи блестяшо и с двете задачи. Филмът му не слезе три месеца от екрана, а и доста къщи на тогавашния хайлайф се изпълниха с аромата на свежа конска тор. Бе се сетил и за мен. Зарадва ме с прекрасен албум - специално издание на НАСА със снимки от мисията на Аполо 11. Снимки без фотошоп. Страница 35 - близък план на отпечатък от първата човешка стъпка в лунната прах. Вижали сте я, нали? Но онази не бе обработена като сегашните. Под лупата ясно личаха неумело заличени следи от надписа Държавен каучуков завод "Яко Доросиев". Показах снимката на Томски, а той бързо успя да разбере загадката. През 1967 година заводът бе изпълнил поръчка на фирма от САШ - голяма партида уякчени каучукови подметки. Ясно стана за какво са им били. Дълги години САЩ така и не разгадаха цървулената технология останала още от Бакиш. Така че, първият белег оставен върху Луната е български - Това е един 45-и номер Яко Доросиев, но една голяма стъпка за човечеството.

А пред коня на Троцки предпочитам дебюта на четирите коня.

Весела Коледа, за много години!


Публикувано от aurora на 22.12.2010 @ 14:16:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:32:26 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Конят на Троцки (из спомените на Джимо)" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от samin (kireza@abv.bg) на 22.02.2011 @ 17:09:39
(Профил | Изпрати бележка) http://kirezasobich.free.bg/001_lubovna_lirika.htm
SOS...
Някой на макетата иска луната да открадне,
ей като те открият,пердах голъм шъ падне,
че към кукво шъ гледът и с тъгъ дъ шъпнът:
Луно,землю македонска,бугарите шъ те е...нът...

Помисли си и изтрий туй,що си написало,
че скоро маке някакво ще те е съпикасало.....
:)))))))))))))))))))))))))))


Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от Zvon (ndi1705@yahoo.com) на 23.02.2011 @ 19:48:27
(Профил | Изпрати бележка)
:-))))

]


Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от krasavitsa на 22.12.2010 @ 21:56:44
(Профил | Изпрати бележка)
Хе! Откога чакам! :)))))
Приех го като коледен подарък, благодаря!
Весела Коледа и на теб!


Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от Zvon (ndi1705@yahoo.com) на 04.01.2011 @ 08:49:35
(Профил | Изпрати бележка)
За много години! Здраве, късмет и бодрост!

]


Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от zebaitel на 03.01.2011 @ 21:40:46
(Профил | Изпрати бележка)
Жив и здрав да си, Звон! И през новата година да ни радваш с тънкия си хумор! И много готино това за 45-номер Яко доросиев-one giant leap for the mankind/ especially for Bulgaria!/


Re: Конят на Троцки (из спомените на Джимо)
от Zvon (ndi1705@yahoo.com) на 04.01.2011 @ 08:48:40
(Профил | Изпрати бележка)
И ти да си жива и здрава! За много години!

]