Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 992
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 994

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÓëîâ
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: marcusjunius

Ìàêñ è Âèëè ñå íàïúâàõà, óâèñíàëè íàçàä ñ öÿëàòà ñè òåæåñò, íî âúïðåêè òîâà íå óñïÿâàõà äà íàääåëåÿò íà ðèáàòà. Ïðúòúò áåøå îãúíàò òàêà, ÷å âúðõúò ìó ïî÷òè îïèðàøå â äðúæêàòà. Äîáðå å äà ñå êóïóâà ñêúïî è êà÷åñòâåíî îáîðóäâàíå, ïîìèñëè ñè ñúñ çàäîâîëñòâî Ìàêñ. Òàÿ ðèáà øå íè åáå ìàìàòà, ïîìèñëè ñè â ñúùèÿ ìîìåíò Âèëè, êîéòî íå ñè ïàäàøå ìíîãî ïî ðèáîëîâ è âîäíè ñïîðòîâå.
         - Íàâèâàé! – êðåñíà Ìàêñ è çàïúíà êðàê â ïàðàïåòà.

         - Íå ìîãà! – èçêðåùÿ â îòãîâîð Âèëè, à ìàðàòîíêèòå ìó ïðîñêúðöàõà ïî ïîâúðõíîñòòà íà ïàëóáàòà, äîêàòî ñå îïèòâàøå äà ñå çàêðåïè ïî-ñòàáèëíî.

Ïðîêëåòàòà ðèáà áåøå óñïÿëà äà ãè çàêàðà íà íîñà, êúäåòî èìàøå ñàìî íèñúê, õðîìèðàí ïàðàïåò. Âèëè ïðîñòî âèæäàøå êàê äâàìàòà ñ Ìàêñ ñå ïëüîñâàò â ñòóäåíèòå âîäè íà Ôèíñêèÿ çàëèâ.

         - Êàçàõ òè Ìàêñè, êàçàõ! – êðåñíà îòíîâî Âèëè. – Øèáàíàòà òè ÿõòà å çà ôóêíÿ, íå çà ðèáîëîâ!

         - Ãëóïàê, òîâà å Ñúíäåíñúð ñ äâà âå-îáðàçíè äâèãàòåëÿ è åëåêòðè÷åñêè êåíåô! Íàé-äîáðîòî çà òåÿ ïàðè! – âúçìóòè ñå Ìàêñ è ñå îáúðíà, çà äà ñòðåëíå Âèëè ñúñ çëîáåí ïîãëåä.

         - Îáà÷å øèáàíèÿ ïàðàïåò íà íîñà å äâàéñå’ ñàíòèìåòðà! Íå îòïóñêàé, íå îòïóñêàé! – ïî÷òè â èñòåðèÿ îòâúðíà Âèëè è îòíîâî ñå îïèòà äà íàâèâà îãðîìíàòà ìàêàðà.

Ñåðèîçíî, Ìàêñ è Âèëè áÿõà â áåäà.

         - Äà ïóñíåì ïðúòà, Ìàêñè!

         - Òè ëóä ëè ñè, áå! Ëóä! – Ìàêñ ïðúñêàøå ñëþíêà. – Òîâà å âúäèöà çà øåñòñòîòèí Åâðî!

         - À äà óìðåø îò ïíåâìîíèÿ èñêàø ëè, à! Èñêàø ëè! Òîâà çà êîëêî Åâðî ùå áúäå! – íå ìó îñòàíà äëúæåí Âèëè. – Áðîÿ äî òðè, Ìàêñè! Äî òðè è ïóñêàì!

         - Íåäåé, êîïåëå, íåä...

         - Åäíî!

         - Êîïåëå!

         - Äâå!

         - Êîïåëåêîïåëåìàé÷èíîñàìîäàïóñíåø!

         - Òðè!

 òîçè ìîìåíò âúäèöàòà òàêà ðÿçêî ñå èçïðàâè, ÷å Ìàêñ è Âèëè ñåäíàõà íà ïàëóáàòà, à âúðõúò íà ïðúòà çàâèáðèðà îò ðÿçêîòî îñâîáîæäàâàíå.

         - Ñêúñà ëè? – ïîïèòà Ìàêñ, êàòî ðàçòðèâàøå çàäíèêà ñè.

         - ‘Áà ëè ãî. Ìàé äà.

Èçâåäíúæ æèëêàòà îòíîâî ñå îáòåãíà, íî íå ðÿçêî, à íÿêàê ñïîêîéíî, ñ î÷àêâàíå. Ìàêñ ñòèñíà îòíîâî ïðúòà è çàïî÷íà áàâíî äà íàâèâà. Ìàêàðàòà è ïðúòúò ðåàãèðàõà áåç íàòîâàðâàíå, ñïîêîéíî è íåæíî, ñÿêàø ðèáàòà ñàìà èäâàøå êúì òÿõ. Äâàìàòà îòíîâî ñå ñïîãëåäàõà. Ìàêñ ïðîäúëæè äà íàâèâà. Ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè òðÿáâàøå äà ñå ïîÿâè. Èçâåäíúæ, ìíîãî ïî-ñêîðî îòêîëêîòî î÷àêâàõà, íà ñòîòèíà ìåòðà îò ÿõòàòà ñå ìåðíà æúëò, áëåñòÿù ðèáåøêè ãðúá.

Ìàêñ èçõúëöà. Âèëè îòñòúïè íàçàä, îáúðíà ñå è ïîâúðíà âúðõó ïðåäíîòî ñòúêëî íà êàáèíàòà. Òîâà áåøå äîíÿêúäå îáÿñíèìà ðåàêöèÿ, çàùîòî, ñúäåéêè ïî ãðúáíàòà ïåðêà è ïðîáëåñíàëèÿ ãðúá, ðèáàòà áåøå îêîëî ïåò ïúòè ïî-ãîëÿìà îò Ñúíäåíñúðà Ñèéðåé 310 ñ äâàòà ìó îñåìöèëèíäðîâè âå-îáðàçíè äâèãàòåëÿ è åëåêòðè÷åñêèÿ ìó êåíåô. Èíà÷å êàçàíî, êúì òÿõ èäâàøå åäíî äâàéñåòìåòðîâî ÷óäîâèùå.

Ðèáàòà áàâíî, ñÿêàø ñ óäîâîëñòâèå ñå ïðèáëèæàâàøå íà øèðîêè êðúãîâå êúì ëîäêàòà. Ìàêñ îòäàâíà íå íàâèâàøå ìàêàðàòà, äîëíàòà ìó ÷åëþñò áåøå óâèñíàëà è úãúë÷åòî íà äÿñíîòî ìó îêî ïîòðåïâàøå â ëåê òèê, êîéòî äîñåãà ñå áåøå ïîÿâÿâàë åäèíñòâåíî, êîãàòî ìó ñå íàëàãàøå äà ðàçãîâàðÿ ñ áèâøàòà ñè æåíà. ×åíåòî íà Âèëè íå áåøå óâèñíàëî, íî çàòîâà ïúê òîé ñåäåøå â ëîêâà ïîâðúùàíî.

×óäîâèùíèÿò ãðúá íàïðàâè ïîñëåäåí øèðîê çàâîé è çàñòàíà óñïîðåäíî íà ÿõòàòà – áåøå ãëàäúê, ëúñêàâ, áåçëþñïåñò è ÿðêîæúëò. Âîäàòà ñå ðàçìúðäà è ðàçïåíè òàì, êúäåòî òðÿáâàøå äà áúäå ãëàâàòà. Ìàêñ è Âèëè ñå ñâèõà íàçàä è ñå ñãóøèõà åäèí â äðóã. Áàâíî è òúðæåñòâåíî òî÷íî ñðåùó òÿõ îò âîäàòà ñå èçäèãíà ïðåêðàñíà ðèáåøêà ãëàâà ñ êàôÿâè, óìíè, ïî÷òè ÷îâåøêè î÷è, íî Ìàêñ è Âèëè â îíçè ìîìåíò íå çàáåëÿçàõà òî÷íî ÷îâå÷íîñòòà, òúé êàòî áÿõà âïå÷àòëåíè ïî-ñêîðî îò ðàçìåðà íà òåçè î÷è, à èìåííî, êîëêîòî ãóìà íà àâòîìîáèë îò ñðåäíèÿ êëàñ.

         - Çäðàâåéòå – êàçà ðèáàòà ñ äúëáîê, áàñîâ ãëàñ, êîéòî íàïîìíÿøå çâóêà îò ñóáóôåð íà äîìàøíî êèíî.

Âëè ñå îáúðíà íàñòðàíè è îòíîâî ïîâúðíà.

         - Úúúú... – îòãîâîðè Ìàêñ.

         - Çäðàâåéòå – ïîâòîðè ðèáàòà.

         - Úúúú... – ïîâòîðè îòãîâîðà ñè Ìàêñ.

         - Äîáðå, ùå ïðèåìà, ÷å ïðèêëþ÷èõìå ñ ëþáåçíîñòèòå – êàçà ðèáàòà. – À ñåãà íàïðàâî íà âúïðîñà. Àç ñúì Çëàòíàòà ðèáêà è èìàì òðè æåëàíèÿ.

Ìàêñ è Âèëè ìúë÷àõà. Ñëåä ìèíóòà Âèëè, êîéòî äî òîçè ìîìåíò áå èçãëåæäàë ïî-óïëàøåíèÿ îò äâàìàòà, ñå îòúðñè è ïðîãîâîðè.

         - Èñêàòå äà êàæåòå, ÷å íèå èìàìå òðè æåëàíèÿ?

         - Íå – èçáîáîòè ãèãàíòñêàòà æúëòà ðèáà. – ÀÇ ÈÌÀÌ òðè æåëàíèÿ.

         - Àìà... àìà â ïðèêàçêàòà èçîáùî íå å òàêà! Êîãàòî ÷îâåêúò õâàíàë çëàòíàòà ðèáêà è... – ïðîäúëæè ñ òðåïåðåù ãëàñ Âèëè.

         - Èìåííî – ïðåêúñíà ãî ðèáàòà. – Çàùîòî, òåõíè÷åñêè ïîãëåäíàòî, â ìîìåíòà Çëàòíàòà ðèáêà å õâàíàëà ÷îâåöèòå!

 òîçè ìîìåíò, èçëÿçúë îò ñòóïîðà, ñå íàìåñè è Ìàêñ:

         - Àìà â ïðèêàçêà Çëàòíàòà ðèáêà å ìúúúúíè÷êà... Äå’áà ëúæëèâèòå ïðèêàçêè!

         - Ïðèêàçêàòà ñè å ñúâñåì âÿðíà – èçäóäíà ðèáàòà, êàòî çàñòðàøèòåëíî íàäâåñè ãîðíàòà ñè óñòíà êàòî êîçèðêà íàä äâàìàòà ñàùèñàíè ìúæå. – Ïðîñòî â ìèíàëîòî ÷îâåöèòå áÿõà ìíîãî ïî-ãîëåìè, âúâ âñåêè åäèí ñìèñúë!

Òÿ ðÿçêî ñå ïîòîïè ïîä âîäàòà òàêà, ÷å öÿëàòà ÿõòà ñå ðàçêëàòè, à ïîñëå îòíîâî èçâàäè íà ïîâúðõíîñòòà îãðîìíèòå ñè, êàôÿâè, ïî÷òè ÷îâåøêè î÷è.

         - Õàéäå, ñòèãà ñìå ñå ìîòàëè ñ áåçïîëåçíè ðàçãîâîðè. Êà÷âàéòå ñå íà ãúðáà ìè. Ãîòîâà ñúì ñ æåëàíèÿòà ñè. Êàòî íà÷àëî, èìà çà ïî÷èñòâàíå åäèí öÿë îñòðîâ ÷îâåøêè áîêëóöè òî÷íî ïî ñðåäàòà íà Òèõèÿ îêåàí...

         - Àìà... àç ñúì ãëåäàë ôèëì çà íåãî ïî Íåøúíúë Äæèîãðàôèê... – èçìúíêà Ìàêñ. – Òà òîé å îãðîìåí!

         - Ñïîêîéíî – êàçà Çëàòíàòà ðèáêà ñ èçðàæåíèå, êîåòî áè ìîãëî äà ñå íàðå÷å åõèäíà óñìèâêà, àêî ðèáèòå èçîáùî ìîæåõà äà ñå óñìèõâàò. – Çëàòíàòà ðèáêà ùå ñè õâàíå îùå ðèáàðè...


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 01.12.2010 @ 10:53:03 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   marcusjunius

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 07:49:45 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Óëîâ" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.