Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 831
ХуЛитери: 4
Всичко: 835

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПривечер в планината
раздел: Есета, пътеписи
автор: ivliter

Един поток край мен бълбука и се пени. Разказва той в прииждащата вечер за своето пътуване към толкова очаквани и неочаквани неща, и за надеждата, която носи. Източва дългата си нишка в планината, в заблудата си, че по нея, ще може някога да се завърне, към слънценосното си пеещо начало.
Чрез песента му, може би, върхът излива любовта си към долината, чрез него я целува. Надвесени над бистрата вода, скалите се любуват на хубостта си, на своята устойчивост и са доволни, че не са принудени да тичат като него по надолнището, неизвестно накъде. Те дори се питат, как ли е възможно да съществува, такова бързотечно и променливо състояние на непознатата за тях материя. Движението и покоят. Между тях и в тях тече животът, приема тяхната неповторима форма, приема музиката им, под такт танцува с нея.
Намерили покой, в прохладната разлистена гора до мълчаливите скали, запяват славеите. За любовта, те пеят с толкова любов! И вдъхновен от песента им, възторжен, залезът разпръс¬ква най-ярките си краски по небето – това са краските невиждани на любовта между земята и небето в планината, където въздухът е бистър и прозрачен, и сътворява тяхната небивала сгъстеност.
И някак плахо-плахо, от само себе си, между клонаците на старите дървета, изплува месецът, набучил на изкривения си рог най романтичните очаквания на нощта. Като разлято лунно мляко пътеката проблясва между камъните и разкъсва дълбоките, и тежки сенки на гората.
Замислените строги силуети на боровете, заслушани в бълбукането на потока и в песните на самозабравилите се в екстаза славеи, се врязват остро в мекотата на свечеряващото се небе. Те имат своя философия за хубавото в планината и за покоя и движението, но скромността им, ги кара да си мълчат, загърнати в зелената си достолепна дреха.
Тук вятърът е стих¬нал, загубил е под тях следите си, загубил е в прииждащата нощ най-сигурните си и непроменливи ори¬ентири за своите посоки. И завладян от тихата магия на върха, забравил пътя си, в забрава, ще се прегръща и целува дълго с мълчаливите дървета.
А от магическия връх се спуска ободря¬ваща прохлада, в която сенките намират своя сън.
Там скрита надълбоко в тях, се гуши хижата и с разказите на безброй легенди за самодивските места в Балкана, примамва идването на звездите. От тъмното ме гледат нейните луни-прозорци – искрящите очи на планината.
С мен тихо в нея ще влезе вечерта, с развързаните си развети краища и ще свали издута си раницата от всичките неща, които носи, до моята. А после ще я поканя да сподели трапезата ми скромна. Ще хапнем, ще си пийнем, и ако тя поиска, ще я настаня да спи до моето легло.


Публикувано от alfa_c на 21.11.2010 @ 09:09:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 26767
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Привечер в планината" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Привечер в планината
от galina (diana610@abv.bg) на 21.11.2010 @ 12:13:27
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Много релаксиращо ми подейства. :)
Браво!