Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 828
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 829

Îíëàéí ñåãà:
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÕðàìúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: aldan

Õóäîæíèêúò îòèäå â õðàìà. Íå çà äà çàïàëè ñâåù çà îíçè áîã, êîéòî ïîêðîâèòåëñòâàøå ëþáèìöèòå ñè. Íå è çà îíåçè ñâåùåíèöè, êîèòî ñ íàìàçíåíè îò ñâèíñêîòî ìåñî, êîåòî òàéíî ÿäàò ïî çàäóøíèöèòå. Íå è çà îíåçè, êîèòî èçäàâàõà êíèãèòå, îáñèïàíè ñ ëåñíè è ïëîñêè äóìè. Áåøå âëÿçúë â õðàìà, çà äà çàïàëè öèãàðà îò ñâåùèòå, êîèòî áÿõà ãðèæëèâî ïîëîæåíè íà îòðåäåíîòî èì ìÿñòî -- â êóïè÷êàòà ñ ïðúñò çà èñòèíñêî òâîð÷åñòâî.
Âëèçàéêè â õðàìà, çíàåøå, ÷å å ïîä çîðêîòî îêî íà áîãúò, êîéòî îòãîâàðÿøå çà ñìà÷êâàíåòî íà ìå÷òèòå è æåëàíèÿòà. Çíàåøå ñúùî, ÷å ùå èçëåçå ïðåäè äà ÷óå ïðîäàæíàòà, íî íåæíà è ïëåíÿâàùà ãëóïàöèòå ìåëîäèÿ íà ïååíåòî íà ñâåùåíèêà, êîéòî âñåêè ïúò ïðåäè äà âëåçå â Õðàìà íåæíî öåëóâà ñíèìêèòå íà áëàãîäåòåëèòå.

Òåçè íåùà íå ñìóùàâàõà Õóäîæíèêúò. Íàïðîòèâ, ïðîâîêèðàõà èñêðåíàòà ìó è ÷èñòà îìðàçà êúì êîñòþìèòå íà èëþçèîíèñòèòå, êîèòî ïå÷åëåõà ñúðöàòà íà ãëóïöèòå è êàðàõà ñëåïöèòå äà ïðîãëåäíàò...è âèæäàùèòå äà îñëåïåÿò.

Íàïîåíèÿò ìó ñ åâòèí êîíÿê äúõ èçãàñè êëå÷êàòà, ñ êîÿòî çàïàëè öèãàðà. Õâúðëè íåáðåæíî, íî âàæíî êëå÷êàòà íà ìðàìîðíèÿ ïîä. Íå òîëêîâà äà îòáåëåæè ïðåíåáðåæåíèåòî êúì Õðàìà, êîëêîòî äà ãî çàáåëåæàò. Çíàåøå, ÷å ïîãëåäèòå ùå ñå ñïðàò â íåãî. Èñêàøå äà ïðîâîêèðà. Èñêàøå äà ïðîâåðè äàëè òîçè õðàì ñè ñòðóâà è äàëè êëåêíàëèòå çà ìîëèòâà ìèðÿíè íà èçêóñòâîòî ñè çàñëóæàâàò íåãîâîòî âíèìàíèå. Ìàêàð äà çíàåøå, ÷å å àòåëèåòî ìó å ïî-ìèëî, òîé äàäå øàíñ íà õîðàòà â õðàìà.

Ñâåòëèíà íÿìàøå. Ïðîçîðöè -- ñúùî.

Ìðàê íÿìàøå -- òîé ðåøè, ÷å íÿìà ìðàê ìíîãî ïðåäè äà âëåçå â õðàìà.

Òåæêèòå ìó îáóâêè ïðåäèçâèêâàõà øóì, êîéòî íå âñè÷êè â õðàìà îäîáðÿâàõà. Òîé çíàåøå òîâà, íî âúïðåêè òîçè ôàêò, íèêîé íå áåøå â ñúñòîÿíèå äà ñïðå ïîõîäúò ìó ñðåùó çäðàâèòå çèäîâå. "Ñàìè ñà" - ïîìèñëè ñè òîé. -- íå ïî-ñàìè îò ìåí.

Ìîëåùèòå ñå çàñòàíàõà íà ÷åòèðè êðàêà, à ÷åëàòà èì äîêîñíàõà ìðúñíèÿò ïîä. Õóäîæíèêúò çíàåøå, ÷å òîé èìà íóæäà îò ïî÷èñòâàíå.

 åõîòî íà ñòúïêèòå ìó ñå óñåùàøå íàïëàñòåíà åíåðãèÿ, êîÿòî ùåøå ðàíî èëè êúñíî äà ïîðàçè áîãîâåòå, íà êîèòî ñå êëàíÿõà âåðíèòå, ðåâíîñòíèòå ìèðÿíè íà Çëèÿ.

--------------

Ñâåùåíèöèòå ïîäêàíèõà Õóäîæíèêà äà ñå ïðèáëèæè.  î÷èòå èì ñå âèæäàõà ïëàìúöèòå, ñúòâîðåíè îò Ëóêàâèÿ. Òå áÿõà æàðêè.

-- Ìëàäè ãîñïîäèíå, íèå çíàåì çàùî ñòå òóê. -- òèõî îáÿñíè ïúðâèÿò ñâåùåíèê. -- Ìèñëÿ, ÷å å õóáàâî, íàé-âå÷å çà Âàñ, äà ñå íàñî÷èòå êúì ìÿñòîòî îò êîåòî âëÿçîõòå. Íå ñìóùàâàéòå õîðàòà, êîèòî èñêàò äà óñåòÿò...
-- À âèå êîè ñòå? -- ïðåêúñíà ãî Õóäîæíèêà.
-- Âèæòå, íåêà íå èçïàäàìå â ñëîâåñíè ñõâàòêè. Íèå çíàåì çàùî ñòå òóê. Ïîâÿðâàéòå íè, òîâà å íåïðàâèëíî. Òðÿáâà äà ñè îòèäåòå, çàùîòî íå ñòå äîñòîåí çà òóê.
-- Êîé ãî êàçâà? Âàøèÿò Áîã ëè?
-- Íèå çíàåì çà âàøàòà åðåñ! -- ïîòðåïåðè äðóã ñâåùåíèê, à ëèöåòî ìó ñå íàáúð÷è êàòî ïîïàðåíî ñ âðÿùà âîäà -- Âúðâåòå ñè!
-- Çàùî? -- ñ ïðåíåáðåæåíèå è íîòêà íàñìåøêà ïîïèòà Õóäîæíèêà.
-- Âèå ðèñóâàòå Áîãúò áåç ëèöå. Ðàçáðàõìå çà òàçè êàðòèíà. Âàøåòî ìÿñòî íå å òóê.
-- Çàùî? Äà íå áè äà èìà ëèöå?
-- Äà, èìà. Àêî îáè÷àòå, íàïóñíåòå õðàìà.
-- Íå ñúì äîøúë äà âè çàêà÷àì. Íèòî âàñ, íèòî õðàìà, íèòî êîãîòî è äà áèëî.
-- Ìîëÿ, çàãàñåòå öèãàðàòà! -- îòíîâî ñå íàìåñè ïúðâèÿò ñâåùåíèê. -- Òîâà å ñâÿòî ìÿñòî.
-- Òàêà ëè? -- ïðîøåïíà Õóäîæíèêà è ìèãîì õâúðëè óãàðêàòà íà çåìÿòà è øóìíî ÿ íàñòúïè.
-- Å, ùå ñè èçëåçåòå ëè íàé-ñåòíå èëè òðÿáâà íàñèëà äà âè íàêàðàìå.
-- Íàêàðàéòå ìå... -- îáðúùàéêè èì ãðúá ïîäêàíè ãè òîé.

--------------

Áåç äà ñòúïâà íà êèëèìúò íà âåëè÷åñòâåíîòî, òîé íàïðàâè äâå êðà÷êè. Ïîñëå ðÿçêî ñå îáúðíà êúì ñâåùåíèöèòå, ñ áàâåí ïîãëåä ïîãëåäíà â ðúöåòå ñè, ðàçìà÷êà âîñúêà è ïîäõâúðëè ñâåùòà êúì ñâåùåíèöèòå. Òÿ ïàäíà â êðàêàòà íà òîçè, ñ êîãîòî íå ñè ðàçìåíèõà äóìè÷êà. Ïîñëå õâúðëè ïðåä îëòàðà íà äåâà Ìàðèÿ êèáðèòà ñè, à êúì èêîíàòà ñå óñìèõíà è ïðîãîâîðè: "Çàùî ìúë÷èø?".

Ñòèãàéêè äî èçõîäà, òîé ñå ñïðÿ. Çíàåøå, ÷å íà ãúðáà ñè íîñè âñè÷êè ïîãëåäè. Óñìèõíà ñå.

Ñëåä íåãî ñå ÷ó åäèíñòâåíî çâóêúò îò âå÷å çàòâîðåíàòà òàáàêåðà ñ íàäïèñ "Îòòóê -- íàêúäå?".


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 23.10.2010 @ 12:06:40 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   aldan

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
389 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 39660
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Õðàìúò" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.