Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 487
ХуЛитери: 0
Всичко: 487

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСилни ръце
раздел: Разкази
автор: Danielita

По действителен случай

За някои летенето е удоволствие, за други мечта, за трети – просто работа и дълг.
Аероклубът на летище Маврудово, Пловдивско беше оживено място. Десетки спортисти, ученици и любители на авиационния спорт бяха опънали палатки или пристигаха от ранни зори за да летят, скачат с парашут или просто да гледат.
Ангел Чонев (Чоната), инженер на клуба, вдишваше все още прохладния въздух и си мислеше:”Днес ще бъде тежък ден. Чакат ни повече от 20 полета. Но хладната нощ и горещия ден обещават идеални условия за термични комини, така нужни за издигане на безмоторниците. Току виж Делчо поставил нов рекорд...”
Делчо Радев, балкански шампион по безмоторно летене пристигна рано и заяви: „Днес ще летя до края на света!”
Чоната не се очуди, знаеше „подвизите” на Делчо. Това момче си го биваше. Но някак със свито сърце започна да подготвя полета. Закачи въжето на „Гаврон”-а към безмоторния „Янтар”. Лично провери всички системи на двата самолета и пак той придържаше крилото на „Янтар”-а докато излетят. Дълго ги гледа докато набираха височина и докато успешно се разкачиха.
След това се зае със следващите полети. Работата беше толкова много , че не усети как мина деня. Делчо Радев както винаги закъсняваше. Беше кацнал в Белозем, на футболно игрище. Трябваше да го закачат и докарат обратно. Максим пилотираше „Гаврон”-а, но Чоната реши, по-скоро почуства, че трябва и той да отиде.
Делчо ги чакаше полулегнал в кабината на безмоторника.„Не ми харесва тази поза” – помисли си Чоната, но нищо не му каза. Въжето се оказа много дълго и го вързаха на два ката. Нямаше как той да държи крилото, трябваше да се върне обратно, да провери и другите самолети. Помолиха някакво момче, което се навърташе наоколо, но то нямаше нито нужната сила, нито опитност. Задържа самолета не в хоризонтално положение, а и по-късото въже също наруши баланса. Пилотът, изморен от дългия ден тръгна да излита на „голяма стъпка” на витлото, т.е по-рязко. „Максиме, стъпката!” викна Чоната, но късно. Равновесието беше нарушено. Безмоторникът се заклати и вече на 50 м височина провисна и започна да тегли и моторния самолет към земята. В този момент Делчо трябваше да откачи въжето от неговата кабина, но поради позата в която се намираше, не успя.
Положението става неспасяемо. Двата самолета един след друг падат. Моторният счупва крило и бензин започва да тече. Колесникът убива част от удара, но двигателят се удря. Само локвата вода в която попадат ауспусите спасява двата самолета от взрив. Безмоторникът е преобърнат. Чоната и пилота успяват да се измъкнат от моторния самолет. И докато пилотът си възстановява дишането и се вайка, Чоната започва с голи ръце да чупи плексигласа на кабината за да извади Делчо, който не дава признаци на живот. И както сам той разказва: „ Да разкъсаш кабина и част от обшивката на самолет с ръце не е по силите дори на най силните. Някаква свръх сила се вля тогава в ръцете ми. Не мислех, не знаех кой съм, само знаех, че трябва да спася Делчо преди самолетите да се взривят.”
Чоната успява да извади Делчо и дори да шинира потрошеното му тяло върху хоризонталния стабилизатор на самолета, който също успява да откърти с голи ръце. Останалото свършват медиците.
Понякога си мислим че има ангели с криле, които долитат и ни спасяват. По-вярното е, че има хора със силен дух и силни ръце, които вършат това.

От конкурса "Състояние на полет" 2010


Публикувано от Administrator на 10.10.2010 @ 09:51:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Danielita

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:36:21 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Силни ръце" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Силни ръце
от sineva на 10.10.2010 @ 11:04:24
(Профил | Изпрати бележка)
Има ги ангелите мила!
Те бдят над нас.
Но трябва душата ни да е чиста и бяла!
А тук си показала и силата на човешкия дух!
И човешкото - да помогнеш на ближния, с риск за теб.
Много харесах, Дани!
Здравей!:)))))))))))))


Re: Силни ръце
от ASTERI на 10.10.2010 @ 11:40:54
(Профил | Изпрати бележка)
Силата на човешките възможности... Много пъти необяснима, но е факт!
Поздрави,Danielita!


Re: Силни ръце
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.10.2010 @ 13:51:36
(Профил | Изпрати бележка)
Няма нищо по-силно от човешкия дух!
Поздрав за споделения разказ!


Re: Силни ръце
от shtura_maimunka на 16.10.2010 @ 06:59:47
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Здравей Дани!Интересно ми беше да прочета!
Имам двама виртуални приятели стари летци, авиатори, които много уважавам.И те са от Пловдив и знам, че скоро присъстваха на такова авиошоу, дори ми бяха показали снимки.Ще им дам линк на твоя разказ.
Спокойни почивни дни!:-)