Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 687
ХуЛитери: 1
Всичко: 688

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАнонимно
раздел: Есета, пътеписи
автор: ludi4ka

Аз съм анонимен пациент болен от анонимна болест. Всеки е чувал за анемията, но никой не знае подробности. Има различни анемии. Моята е бета таласемия или позната още като таласемия майор.
За болестта могат да се намерят много факти в интернет, има си дори специализиран сайт за нея. Но никъде не можеш да намериш информация, какво е да живееш с този товар.
А този товар всеки пациент го носи сам.

В очите на останалите, аз съм обикновен човек. Имам обикновени навици и не се различавам от другите. Мога да ходя, да говоря, да чувам и да виждам. Лечението ми запазва косата ми, не ме кара да повръщам и не ми налага седмици залежаване. Имам мечти като всички останали в класа ми, а по късно и местоработата ми. Имам обикновен живот.
С едната разлика, че живота за мен почна преди вашия. Детството ми бе ограничено. Не играех народна топка, не се катерих по дървета, не се научих да карам колело. Всичко това ми изглеждаше твърде рисковано. Страхувах се да поема риска да изглеждам страхливец в очите на приятелите си, за това предпочитах да наблюдавам от страни.
Но пък в болницата бях герой. Всеки месец за няколко дни аз бях в своето кралство. Там бях най-силното дете, търпях всички поцедури. Останалите идваха и си отиваха, а аз винаги се връщах. Имах своето запазено място, имах своите малки победи. Всеки път, когато са ме включвали на система, а аз не съм проронвал и сълза бе спечелена битка.
Да живея с таласемия ме научи да се усмихвам, когато ме боли. Да не показвам слабост, да вдъхвам кураж на родителите ми, като им казвам че съм добре, че съм обикновен човек. Научи ме да живея без да се оплаквам, защото винаги има и по зле от мен. Медиите ми показваха деца неизлечимо болни от Рак и СПИН, а моята болест ме научи да благодаря всеки ден, че съм от леките случаи.
Аз съм анонимен пациент, много от обкръжаващите ме дори не подозират за състоянието ми. Ето за това съм благодарен. Дадена ми е възможността да имам пълноценен живот, въпреки трудностите пред които се изправям ежемесечно, дори ежедневно.
Късно отворих сърцето си за романтични чувства, дори още не е напълно. Скиптично настроен съм към всичко розово. Научих се да бъда обикновен човек в обикновения сив живот. Научих се да имам обикновени мечти за семейство и кариера. Научих се да се моля за обикновени неща и никога не съм се молил за оздравяването си. Научих се да приемам състоянието си като даденост, а не като проклятие. Научих се да не се възползвам от него, а да пробивам път в живота си въпреки него.
Научих се да се разделям с приятелите си по скоро от всяко друго дете. Защото в моя свят, където има и други като мен, се случва. Смъртта се случва. И свикваш да научаваш, че приятелят ти се е разболял от настинка, която го е съборила, тъй като органите му не функционират правилно. Научих се да стискам зъби и да не обръщам внимание на тъгата и болката. Научих се да ценя малките радости, научих се и да ги разпознавам. А в живота на един анонимен пациент те са най-важните.
Да си анонимен пациент означава да сложиш маската пред хората от ранно детство. Означава да си усмихнат, да вярваш и да се надяваш. Означава да имаш силен дух, въпреки че имаш слабо тяло. Означава да си сам сред тълпата, да си здрав сред болните и болен сред здравите. Да си по различен от останалите и едновременно с това еднакъв.
Означава да си полу щастлив в своя полу нормален живот.


Публикувано от alfa_c на 07.09.2010 @ 11:20:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ludi4ka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
543 четения | оценка 5

показвания 36865
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Анонимно" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.