Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 848
ХуЛитери: 3
Всичко: 851

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСреднощен разговор или как се пише поезия
раздел: Поезия
автор: baijim

„и защо не спиш?”
Нощем не спя, ходя по покривите...
Нощем рисувам, защото денем е твърде светло!

„а кога пишеш?”

Пиша, когато мисля...
всъщност пиша, за да мисля.

„когато думите са малко ли рисуваш
или когато цветовете не достигат пишеш?”

Едно и също е
дали рисуваш или пишеш,
трябва да си по детски чист... това е важното.
Когато пиша съм художник,
а когато рисувам съм поет.

„а сега какво правиш?”

Сега рисувам портрети на хора,
които много харесвам... и портрети на хора,
които малко харесвам.

„значи имаш нужда от хора?”

Имам нужда от емоции
...и от хора.

„и да се оглеждаш в очите им?”

Не обичам да се оглеждам в очите на хората.
Предпочитам да се оглеждам
в собствените си очи.
Ще те посъветвам нещо, ако позволиш.

„да.”

Ако ще се занимаваш с творчество,
например ако пишеш,
наблегни на тоталното изучаване
на всички останали изкуства:
кино, музика, рисуване...
не се задълбочавай
в изучаване на поезията,
нека тя да бъде пейзаж, околна среда,
а не отъпкана пътека...
Ако ще пишеш, прави го като Пикасо
или като Тарантино,
но никога като Буковски!
Ако ще правиш кино,
прави го като Буковски,
а не като Тарантино.

„много поезия има в думите ти.”

Така се ражда истинската поезия.
Аз винаги така пиша,
в разговори...
повечето случаи със себе си,
а сега се случи в разговор с теб...
Благодаря ти!

20.08.2010 г.


Публикувано от viatarna на 23.08.2010 @ 00:34:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   baijim

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 18


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 23031
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Среднощен разговор или как се пише поезия" | Вход | 24 коментара (51 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от mig на 02.04.2011 @ 15:05:47
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от nina_nina (nina_nina@mail.bg) на 31.03.2011 @ 17:18:47
(Профил | Изпрати бележка)
Иска ми се това аз да съм го написала.
:)) Съвсем близко ми е.


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от sineva на 23.08.2010 @ 00:39:36
(Профил | Изпрати бележка)
Ако трябва да цитирам,
то трябва да напиша
целия ти стих!
Толкова много харесах!!!
Благодаря ти за удоволствието, да те чета!
Среднощен поздрав, Джим!:)))


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 04:33:43
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Синева!

И за мен е голямо удоволствие да чуя това.
Твоите думи ще ми помогнат да пиша добре.

Желая ти най-Усмихнатият Уикенд! :-)))

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от voda на 23.08.2010 @ 00:48:32
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за напътствията, Джими! ;)


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 05:03:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Водна!

Ще се радвам, ако наистина мислиш така,
но тези напътствия са условни, не са зъдължителни.
Това е моят начин да пиша.

"В гората пътят се разклони и аз тръгнах по този, по който бяха минали по-малко хора." Робърт Фрост
Навремето бях гледал един филм: Обществото на мъртвите поети. Няколко пъти. Впечатли ме много. Тогава не пишех, пиех.

Желая ти най-Хубавия Уикенд!
И 22 3467 Усмивки! :-)))


p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от mariq-desislava на 23.08.2010 @ 05:22:26
(Профил | Изпрати бележка)
аз мисля, че писането не би могло да се подчини на никакви напътствия, то просто се случва без правила:)


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 05:06:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Мария-Десислава!

Авсолютно си права.
Единственият съвет, който мога да ти дам за писането
е да гледаш филма Обществото на мъртвите поети

Желая ти най-топлия Уикенд!
И Усмивки! :-)))

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от angar на 23.08.2010 @ 08:01:47
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
ако пишеш,
наблегни на изучаване
на останалите изкуства:
кино, музика, рисуване...
не само на поезията.

Сигурно е вярно! Като перефразираме малко думите на, мисля че беше Лавоазие: "Който не разбира от нищо друго, освен от химия, той и химията не разбира достатъчно!", може да се каже, че: "Който не разбира от нищо друго, освен от поезия, той и поезията не разбира достатъчно!"


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 05:12:56
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Ангеле!

Благодаря ти много, че ни припомни тая мисъл на Лавоазие и така както си я перефразирал звучи добре.
Напълно съм съгласен с това.
Посетих сайта ти и се позабавлявах. Когато имам повече време пак ще намина и ще почета от твоите книги.
И за радост, и за мъка,
аз една рецепта зная:
с книгите на Ангел Чортов -
и във ада, и във рая!

Хубав Уикенд!

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 23.08.2010 @ 08:18:49
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
... трябва да си по детски чист... това е важното...
____________________

Произведение, пълно с неща за размисъл.

Поздравления!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 05:18:33
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Пламене!

Странно, когато го писах ( говорех, това е разговор ) въобще не се замислях. А сега и аз изпадам в размисъл.
Но наистина детето-творец във всеки от нас е важното...

Благодаря ти за поздравленията.
Хубав Уикенд!

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от diva_voda на 23.08.2010 @ 08:51:10
(Профил | Изпрати бележка)
интересна ... версия ... много различна от моята, например; нали "предписанията" са условни, защото иначе ... както и да е - интересна версия!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 28.08.2010 @ 05:23:02
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Водопад!

Разбира се, че твоята версия е различна от моята.
Различията са тези, които ни карат да творим!

Желая ти най-различният Уикенд!
И много Усмивки! :-)))

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от dressy на 23.08.2010 @ 09:16:09
(Профил | Изпрати бележка)
умник
по Тарантино


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от dressy на 23.08.2010 @ 09:21:20
(Профил | Изпрати бележка)
само да добава:)
хъни бъни

http://www.youtube.com/watch?v=Ik-RsDGPI5Y

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:01:49
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Зорница!

Това Хъни Бъни и клипа от Pulp Fiction ме вдъхновиха и изпрасках нещо наистина много добро.
Казва се: МОЦАРТ ОТРОВИ САЛИЕРИ С КЮФТЕТА
Това не е поезия... това си е направо Тарантино.
Благодаря ти много, че го спомена това Хъни Бъни. Ще благодаря и на
Салиери... :-)))

Желая ти пъстър и топъл Септември!
И Усмивки! :-)))

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от Musketar на 23.08.2010 @ 09:48:16
(Профил | Изпрати бележка)
Джиме, не знам, братко, поет ли си, найет ли си, но и ти, и аз знаем, че етикетите всъщност нямат значение. Ала е безспорно, че притежаваш остър ум, почти Оскаруайлдовски усет към парадоксалното и пишеш добре. В общи линии съм се въздържал да те коментирам, но не заради качеството на текстовете, а заради леко агресивния ти стил на комуникация, който не ми е вкусен. Давам си сметка обаче, че без него ти навярно нямаше да си ти. Е, сега смятай, че ти коментирам всичко накуп, защото съм запомнил и ферарито ти, и бръснещата се планина, а това не е малко. Както не е малко, че ти наистина се забавляваш, докато пишеш. Среднощният ти разговор печели приза за най-кратко и съдържателно поетично есе.
"Нощем рисувам, защото денем е твърде светло!", "...всъщност пиша, за да мисля...",
"Ако ще пишеш, прави го като Пикасо
или като Тарантино,
но никога като Буковски!
Ако ще правиш кино,
прави го като Буковски,
а не като Тарантино."

Това са все неща, под които бих се подписал. Така, че аз лично ти благодаря за този текст, пък и не само за него... Бе изобщо - нещата са ти ясни, така че прощавай за логореята...:))



Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:23:51
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Мускетар!

Тоя път здравата си заредил мускета, много яко ме улучи.
Не знам какво да кажа... затова ще кажа само: Благодаря!
Още през май месец, когато се регистрирах в сайта ти беше
един от пишещите, които ми направиха впечатление.
В последно време съм много зает и все по-малко време ми
остава да влизам в Хулите и да чета, но когато го правя
теб винаги те чета с удоволствие.
Още веднъж ти благодаря за хубавите думи... и на теб нещата
ти са ясни, тъй че спирам . :-)))








]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от Rainstorm на 23.08.2010 @ 10:00:24
(Профил | Изпрати бележка)
Айде и от мен едно потупване по рамото.:)
Споделям мускетарското мнение. Поздрав за теб и Музата.;)


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:27:14
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)

Здравей, Елеонора!

Благодаря ти за потупването. Музата е най-важна в случая.
Ако не беше ми задала въпроса „и защо не спиш?”, тоя стих
нямаше да се случи...

Желая ти Хубав Септември!
Усмивки! :-)))

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от Hulia на 23.08.2010 @ 10:26:23
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Достави ми огромно удоволствие, Джими!:)))


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:29:42
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Уляна!

И за мен е удоволствие, че съм ти доставил удоволствие.
Благодаря ти!

Желая ти пъстра и топла есен!
И Усмивки! :-)))

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 23.08.2010 @ 10:57:21
(Профил | Изпрати бележка)
Това е твоят начин - Your Way, Джими, и аз го уважавам!
Умно и талантливо написано!
Успешна седмица!
:)))


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:36:27
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Влад!

Благодаря ти за коментара. Да, това е моят начин. И не е моят начин.
Всеки път е различно, ти знаеш... Но все по-често се опитвам да пиша,
все едно правя кино или рисувам...
Истината е в противоречието. Сега например ми хрумва:
"Един стих, е хубав, когато може да се филмира!" Но важи и обратното...

Успешен Септември!

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от dumite (malisia@mail.bg) на 23.08.2010 @ 11:04:29
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно е. Браво!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:40:39
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Малисиа!

Благодаря ти много. Сега ще използвам случая да коментирам
твоето Пиша стихове: Страхотно е. Браво! х2

Желая ти най-Хубавата есен!
И няколко хиляди Усмивки! :-)))



p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от Limonka (danist@abv.bg) на 23.08.2010 @ 14:28:52
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
За да получиш правилния отговор трябва да зададеш правилния въпрос ;)


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 03:51:34
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Дани!

Абсолютно вярно! Благодаря ти за правилния въпрос! ;-)

Желая ти най-лудата есен!
И безброй Усмивки! :-)))



]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от zebaitel на 23.08.2010 @ 18:02:23
(Профил | Изпрати бележка)
По-скоро ми се струва, че пишеш като Тулуз-Лотрек! Остричко виждаш нелицеприятните неща и не им прощаваш, но го правиш с голяма нежност! Поздрави, среднощни и дневни, каквито си избереш!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:00:04
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Зеба!

Понякога и на мен ми се иска да напиша стих: Червенокоса жена на колене, но все ми се случва обратното... той ме пише... :-)))

Поздрави и на теб - Дневни Красиви... по Бунюел!
Намаляха нощните пеперуди!
Есента наднича зад кулисите.
Усмихната и пъстра есен! :-)))

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от sav11 на 23.08.2010 @ 23:30:50
(Профил | Изпрати бележка)
Първо, не е това което очаквах! Второ нито ти нито който и да е било друг не може да каже как се ражда истинската поезия! Всяка поезия е истинска. Всяка картина е истинска. И най-вече онези дето има на тях само по една точка и струват по няколко милиона! Това е твоето лично мнение за писането. И трябваше да го кръстиш-"Как аз пиша поезия", а не да се опитваш да ми се отлепяш и да се правиш на учителя на десет хиляди поколения! Хайде чиърс!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от Limonka (danist@abv.bg) на 31.08.2010 @ 21:22:40
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Позволявам си да ти отговоря защото съм свързана с този текст.
Първо, съжалявам че не е това, което си очаквал. Предполагам си искал да прочетеш нещо по-цинично, по-хард. Е, аз съм виновна този текст да не е такъв. Не може да си циничен, когато малко преди това са ти казали, че стават за малко за да направят сандвич на сина и то в 2 през нощта.
Второ. Второто изречение е логически неправилно, но предполагам, че си искал да кажеш, че никой не може да каже как се ражда истинската поезия. Получило се е обратното твърдение и както казват грешката е вярна. Всеки може да каже каквото си иска.
Не знам дали писането е за предпочитане пред пиенето, но вместо чиърс, ти пожелавам приятно четене.

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 19.09.2010 @ 05:04:16
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Дани, Благодаря!

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от kristi на 24.08.2010 @ 00:11:16
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам среднощния разговор не като учебник за писане на поезия, а като уютно общуване на думите, които знаят кога да провокират.

Всъщност... прав си! Така се пишат стихове. Те са и четката за рисуване, и камерата на оператора, и нотите, които прегръщат петолинието, за да се сътвори музика, и онова пътуване към всяко съвършенство, което погалва не съвършенството, а пропътуваното разстояние.

И е чудесно, че завършваш с "Благодаря ти!".

Беше ми комфортно помежду разговора и ненаписаното, но усещащо се, ДимДим.

П!!!



Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:28:58
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Кристи!

Разбира се, че това не е учебник. Ако трябва да напиша учебник
за писане на поезия първо бих отрекъл тотално всички Музи :-)))
Те са нещо остаряло и трябва да си останат в учебниците по история.
Нямат място в учебниците по поезия! :-)))
Всъщност... и ти си права! Колкото по плавни са границите между изкуствата, толкова по-добре за самите изкуства!

Крис, от мен една цветна Ван Гогова есен!
Той най-добре знае как да нанася цветовете, повярвай ми!
Усмивки! :-)))


p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от stallion на 21.10.2010 @ 04:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
Я, тия музи, как хубаво надничат измежду редовете ти.. Всъщност, думата
"муза" идва от корена "мисля" - не можеш да ги затвориш в учебник. ;)

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 26.10.2010 @ 02:27:28
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, stallion!

Правилно! За това не може да има учебник...
Няма ВДЪХНОВЕНИЕ! има КОНЦЕНТРАЦИЯ.
Няма МУЗА! има ИНТЕЛЕКТ.

Поздрави! :-)))

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 24.08.2010 @ 01:05:56
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
До всички, които имат някакво отношение към моя текст:

Това не е учебник по поезия. Такива учебници няма. Това не е и поезия. Аз не пиша поезия. Това е философия, поднесена с хубави думи. Но това е истинско, защото всичко е истина и се е случило. В петък вечерта се засякохме в чат с една дама, която също публикува тук стихове. Заговорихме се за нещата от живота. Към 2 часа след полунощ тя каза, че ще отиде да свърши нещо и ако не закъснее ще си поговорим още. Аз също довършвах един портрет в ателието, лаптопа ми беше включен. Към 3 и нещо тя ми прати следното:
и защо още не спиш?
и аз оставих четката, бях леко унесен... разговора, който после последва е това, което вие прочетохте. По-късно го презаписах и само сложих препинателните знаци и направих съвсем леки корекции. Добавих заглавие и дата.
На другия ден се свързах със среднощната дама. Пратих и текста.
Тя го хареса много, каза ми само да съкратя заглавието. Първото заглавие беше СРЕДНОЩЕН РАЗГОВОР МЕЖДУ ПОЕТЕСАТА И ХУДОЖНИКА ИЛИ КАК СЕ ПИШЕ ПОЕЗИЯ.
На момента се съгласих с нея. Попитах я ще има ли нещо против да го публикувам в Хулите. Тя каза: Не, бих искала аз да съм го написала. Аз казах: Написахме го двамата, без теб намаше да се случи. Тоя среднощен танц беше за двама.
Няма да разкрия името на дамата, освен ако тя не пожелае.
Това е!
В най-скоро време ще отговоря на всички Ваши коментари.


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от bilio100 на 26.08.2010 @ 23:39:32
(Профил | Изпрати бележка)
Усмихнах се :)))
и ми се прииска да танцувам!
Хубави отговори е получила Дамата!

Поздравявам Ви! :)


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:07:29
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Били!

И ти ще получиш хубави отговори, ако улучиш момента... ;-)
Благодаря ти и от нейно име.
Аз често говоря нощем с дами... и почти винаги се получава поезия.
Дори и когато не говорим - пак е поезия. А пък аз не съм поет.
Странно. Истината е в противоречието!!!

Желая ти най-усмихнатата есен! :-)))

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от bilio100 на 31.08.2010 @ 12:24:16
(Профил | Изпрати бележка)
Значи...?
Целта е набелязана,
а мълчанието е стрелата! ;)
ОК!
Есента да ни се смей!
:))))))))))))))))))))))))

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от artist на 27.08.2010 @ 01:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
"...Когато пиша съм художник,
а когато рисувам съм поет..."

...хареса ми този твой среднощен разговор, baijim...:)

/книгата, за която ти споменах е "огледало и автопортрет" - ИК "Захари
Стоянов" 2007/


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:11:55
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Артист!

Благодаря ти!
Ще я прочета непременно тая книга.
А ти гледай филма Обществото на мъртвите поети...

Хубава есен ти желая!

p.s.Накрая на всички коментари ще цитирам текст от филма: Обществото на мъртвите поети

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 28.08.2010 @ 12:21:10
(Профил | Изпрати бележка)
Поезия, поезия, поезия. Поздравления, братко. Барона


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:16:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Бароне!

Благодаря ти, благодаря ти, благодаря ти, братко.
За мен е чест благородник да оцени моят скромен текст!

Хубав Септември ти желая!

]


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 31.08.2010 @ 04:38:19
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Откъс от филма Обществото на мъртвите поети

- Господа, отворете книгата на 21-ва страница от увода. Г-н Пери, бихте ли прочели първия абзац от предисловието със заглавие"Как да разбираме поезията" от д-р фил. Дж. Еванс Притчърд:
„За да разбираме напълно поезията, най-напред трябва да се влеем в ритъма, римата и метафорите. После си задайте два въпроса. Първо: Доколко умело е предадена основната тема на стихотворението? И второ: Доколко значителна е тази основна тема?
Първият отговор определя степента на съвършенство на стихотворението. Вторият определя неговата значимост. И когато един път сте си отговорили на тези въпроси, определянето на величината на едно стихотворение става относително лесно.
Ако нанесем точките за перфектност на стихотворението върху абсцисата на една координатна система, а точките за значимост разположим върху ординатата, и после пресметнем общата площ на стихотворението, ще имаме в резултат величината му. Един сонет от Байрън може да получи голям брой точки по ординатата, но само среден брой по абсцисата. От друга страна, един Шекспиров сонет би могъл да получи голям брой точки и по ординатата, и по абсцисата, резултатът от което е голяма обща площ, което ни издава, че стихотворението е наистина велико.
Докато разглеждате стихотворенията в този учебник, ползвайте този метод за класификация. Колкото повече расте способността ви да оценявате стихотворения по този начин, толкова... толкова повече ще расте Вашата наслада и разбиране на поезията."
- Изпражнения!!!
- Това е моето мнение за г-н Дж. Еванс Притчърд. Ние не прокарваме тръби. Ние говорим за поезия. Как може да оценяваш поезия сякаш си на Златния Орфей?
"Харесвам Байрън. Давам му 42 точки.Ама не мога да танцувам на него."
- Сега искам от Вас да откъснете тази страница. Хайде. Откъснете цялата страница. Чухте ли ме. Откъснете я! Откъснете я! Продължавайте. Откъснете я! Благодаря, г-н Далтън. Господа, знаете ли какво, откъснете не само тази страница. Откъснете целия увод! Искам да се махне. Минало свършено. Не оставяйте и страница!
Откъснете го! Късайте! Махни се, д-р.фил Дж. Еванс Притчърд!
- Късайте! Режете! Съдирайте! Откъснете го! Не искам да чувам нищо друго освен късането на г-н Притчърд!
- Ще го перфорираме, свийте го на руло!
- Това не е Библията. Няма да влезете в ада заради това.
- Продължавайте! Откъснете го до дупка! Не искам нищо да остане от него.
- Не би трябвало да правим това.
- Късайте! Късайте! Късайте! Откъснете го! Късайте! Скъсайте го! Точно така! Откъснете го!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от galiakara на 04.03.2011 @ 19:58:56
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен монолог със своето собствено"АЗ", Джими!
Звучи искрено, пронизващо, категорично!
Много ми хареса!Благодаря ти!


Re: Среднощен разговор или как се пише поезия
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 16.03.2011 @ 01:42:05
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Галя!

Едва ли ще те разочаровам, ако ти кажа, че не е монолог.
Диалог си беше... с една дама, благодарение на която се получи това стихотворение.
То е съвсем живо и истинско. Всичко си е така, както го четеш, нищо не съм променял,
аз само го записах и сложиш препинателните знаци.

И аз благодаря!
Поздрави! :-)))



]