Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 434
ХуЛитери: 3
Всичко: 437

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Boryana
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБългарин да се наричам, първа радост е за мене!
раздел: Есета, пътеписи
автор: Elbereth

… или размисли за България, гордостта от това да си българин и дали „младото поколение” имаме място за развитие и бъдеща реализация.



Горда Стара планина,
до ней Дунава синей,
слънце Тракия огрява,
над Пирина пламеней.

Припев:

Мила Родино,
ти си земен рай,
твойта хубост, твойта прелест,
ах, те нямат край.


Последните звуци отзвучават, а в очите има издайнически сълзи, сълзи на умиление, сълзи на гордост или просто израз на чувството, което предизвиква всичко „българско и родно”, що „любя, тача и милея!”. Химна отихна, но душата ми още кънти, не може да се успокои... Звуча само минута и половина, а аз се чувствам повече човек, повече съм на мястото си..., аз съм Българин, част от „юнашко племе”, с повече от 13 века история, дало своя не малък принос за света. Музиката съвсем изчезна, за да даде място на пълната тишина, която говори повече и от думите. Тишина, през която не съм нищо друго освен българин, горд с народа и историята си, горд, че расне на „земя прекрасна”, земя на музика, книжовност, на борба и вяра, на подвизи и несломим дух, на „минало незабравимо и пресвещени старини. ”!
Ах, Българийо, ти си земен рай и то такъв, какъвто няма втори. Всичко в теб е прелест – и природа, и история... Нима има някъде планини красиви като Рила, Пирин, Родопите или Стара планина, планини, напоени с кръвта на толкова герой, недостижими за нашата мисъл и съществуване. Нима може да съществуват втори Левски, Ботев, Раковски или Каравелов. Нима не стига да видиш Батак, Панагюрище, Плевен, за да заплачеш над величието на историята и българите.
България – земя, пазеща спомена за Орфей, Св. Св. Кирил и Методий и Черноризец Храбър, отечеството на Евтимий Търновски, Паисий и Софроний. Страната, приела христианството и изпреварила много страни, създавайки своя азбука. Да зная българския език, един от най-сложните езици, за мен е не само гордост, но и цел. Да съм част от България и от българския народ, един от най-интелегентните, е за мен не само гордост, но и най-голяма радост.
България – страна на традиции и новаторство, изправяща се на крака след 5 вековно робство, страна, чийто народ наваксва столетия духовен гнет за няколко десетилетия. Родината, за която за копнеели и творили Иван Вазов и Алеко, Пейо Яворов, Славейков, Вапцаров и Смирненски, Багряна, Дебелянов и още, и още... Земята, приветствала техните изповеди, техните радости и скърби, отечството, утешавало техните души, отечеството, което прави същото и за нас.
Българският народ е велик народ – потомък на ханове и царе, управлявали страната ни във велики времена и стигаща до три морета. Имената им извикват патриотизъм не само в моята душа и сърце – душата и сърцето на българина. Владетели и пълководци като Хан Крум, цар Симеон Велики, цар Калоян, цар Иван-Асен II са останали не само в нашата, но и в световната история, където са записани многобройните българските победи над византийци, че дори и над непобедимите рицари – кръстоносци.
Страна, имаща място не само в славното минало, но и в настоящето и бъдещето. Български спортисти като Дан Колов, Христо Стоичков, Стефка Костадинова, Веселин Топалов и Антоанета Стефанова, Тереза Маринова..., Дафовска и Раданова, Албена Денкова и Максим Ставийски ще останат ярки примери занапред. Ние имаме традиций във всички спортове: от борба и силови спортове до шахмат и математически състезания; от спортна гимнастика и танци, до фигурно пързаляне и зимни спортове. Ние сме известни от българските народни танци и хоровите формации до сумо подиума и състезания по японски език.
Първия компютър е дело на българин по произход – Джон Атанасов, българската песен – „Излел е Дельо Хайдутин”- звучи в космоса. България е страната на Панагюркото, Рогозенското и Боровското съкровища – уникални сами по себе си и ненадминати тракийски образци, които обикалят световните изложби години наред. Нашата родина е страната на най-старото злато в света и е спрягана от мнозина учени за люлката на цивилизацията, считана до сега за Двуречието. България е страната на множеството тракийски гробници, което ни нарежда до пирамидите в Египет; тя е страната на Амфитеатри и римски стадиони, което ни нарежда до Рим и Гърция; България е страната на Перперикон - светилището на Дионисий, на Старосел, на пещери като „Дяволското гърло”, „Ягодина” или „Ухловица”, което ни прави уникални!

* * * * * * *
-„Where are you from?” („От къде сте”) – пита ме усмихнатата по задължение служителка на летището, докато чакам за печат, за да вляза в страната. Вече съм извън България и на всяко летище се нареждам на огромната опашка в колоната за хора “Not from EU”…, не, това не означава, че съм втора ръка човек, макар така да ми се струва, означава просто, че не съм от Европейския съюз, че съм от държава, която не е членка на Европейския съюз, следователно не съм точно човек.
-„I’m from Bulgaria. ” („Аз съм от България”) – отговарям аз, но и да не ме питаха, това го пише и в паспорта ми – за най-голямо съжеление. Сякаш България е накрая на света..., че и след това. България, чийто облик пред света са каналите за проституция, циганите-емигранти или всички „Бай Ганьовци”, които са успяли да се докопат до кьоравото и са направили мизерии по целия свят, докато в същото време просташки са се тупали по гъдрите, че те са „Болгари!!” Хайде обяснявай след това, че не това е България, не това са българите, обясни го на всички онези, които, когато се каже България, или не знаят къде е, или веднага показват колко са образовани, говорейки за източна Европа (която познават от филмите...?!) и свързват България със Сърбия, Румъния, Черна гора или Косово! Докато мисля за всичко това, чакайки заветния печат от служителката, отдавна вече са преминали всички пътници от Европейския съюз... Е, в този момент, не съм горда, че съм от България, защото какво прави страната за мен? Помага ли ми с нещо- аз чакам, докато съмнителни типове преминават набързо край мен, само защото са родени в държава, която е от „Европейския съюз”? Не се радвам да се разправям с охрани и служители, които мислят, че съм длъжна да знам езика им, та бил той английски, испански, немски или френски: езици, които не могат да се сравняват с българския..., но него колко хора го знаят, че изобщо съществува...? Горда съм от родината си, но се срамувам от държавата си, от новия елит на страната, срамувам се от еснафщината, от бюрокрацията, от простащината и селянията..., срамувам се от всички тези „българи”, които изпозлват положението ни за натрупване на капитали и за собствени облаги, без оглед на средства или поведение..., да се наричам българин ли? – не и в сегашните времена!
Идва и момента, в който се прибирам у дома, кацам на „родна земя”. Каква идилия само..., един познат ми каза веднъж ”самолетът е изумителна машина- за три часа полет се връщаш тридесет години назад във времето!” Дали изпитвам радост или по-скоро не зная къде се намирам, защото е пълна тъмнина над нашата „любима България”. И все пак съм у дома, няма значение, че самолета каца в хангар, който се носи звучното име „Летище София”. Оглеждам се и се питам какво вижда един чужденец, когато кацне тук, защото това е първото му впечатление от моята страна. Оглеждам се и всичката ми гордост от България се изпарява, когато веднага се намира някой да се пререди, да те излъже, да те огледа подозрително или да те метне в цената. Какво изпитвам в момента- срам ме е, че тези хора се наричат българи и ако те са българи наистина, то тогава срам ме да нарека и себе си така.
Какво прави страната за младите, за нас? Опитва се да издава нови и нови закони/ предложения/ измишльотини, докато полудеем и не знаем кое за какво се отнася. Имам ли причина да искам да съм българин, да искам да остана в България, имам ли перспективи за реализация и щастлив живот –за мен и следващите поколения? НЕ! Мога ли да се надявам да бъда себе си и то в България. Мисля, че смисъла да твориш в България, да се опитваш да правиш нещо за културата отдавна е загубен. Реализацията е почти невъзможна, ако не е свързана с търговийка, поп-фолк или кръчмарство. Да си човек, умиротворен и на място, е невъзможно. България е мястото на нервните сривове, ходенето по институциите (известно още като ходене по мъките) до припадък, мястото, в което всеки гледа да „прецака” другия, дори само, за да може ближния да е по-зле.
Има ли смисъл да се бориш в България, мястото, където реализацията е невъзможна, където на всяка крачка срещаш трудности, а вместо да се поощряват талантите, се лансират „мамини детенца”. Страната, където няма начин да успееш, просто защото всеки си мисли, че е „най”, че знае всичко, повече от всеки.
Има ли смисъл да се наричаш българин, щом това те приравнява до нивото на всички простаци, които се внедряват и изграждат обществото ни? И дори не приравнява, това те прави мачкан от всички тях. България е мястото, в което на повърхостта излизат всички онези типове, които са утайката в общесвтото, но някак си са намерили начина и келипира да се наложат като елит и да тъпчат всички останали, които просто са прекалено образовани и културни, които са толкова стъписани, от това което става, че нямат сили дори да се борят, а просто намират по-добро място (най-вече в чужбина) и уреждат живота си. Е..., радостна ли съм да се наричам българин и да заставам рамо до рамо с тази простащина – НЕ!

*******
Когато си представя България, такава, каквато са я виждали Вазов или Левски и я съпоставя с това което е сега, когато видя контрастът между родината, с нейната природа и прелест и държавата, с нейните институции и мръсотия, когато сравня интелектуалеца с простака, тогава виждам цялата картина, която ми е необходима, за да осъзная, и себе си, и мястото ми в света. Аз съм родена и раста в България! Имам българския манталитет и българските разбирания за нещата. За това може би винаги ще има нещо, от което ще съм недоволна. България има своите недостатъци, както и всяка друга държава, но родината ни е една и с нищо не можем да я заменим, дори да искаме. Може само да се опитаме да я променим – малко по малко, защото това зависи от нас, ние сме бъдещето на България, това толкова неясно бъдеще, за което говорят всички. Защото лесно е да кажеш – нищо не зависи от мен, нищо не мога да направя. Лесно е да решиш, че най-доброто решение за теб е да заминеш, за да наредиш живота си, така че може би никога да не се върнеш. Но това ли е начина? Така ли ще се подобрят нещата?
Тъжно е, но човека, който най-много ме кара да се самоосъзная като българин е Джон Ф. Кенеди със неговата реплика „Не питай какво може да направи твоята родина за теб- питай какво можеш да направиш ти за своята родина!” Замисли се над всичко красиво в България, рая на Земята, и намери своя начин да бъдеш българин – да бъдеш горд и щастлив от това, намери частицата любов и патриотизъм в себе си и след време ще осъзнаеш, че не си сгрешил! Защото където и да си по света, рано или късно ще се върнеш, за да получиш хармонията, която ти е нужна и за да вдишаш родния въздух. Защото каквото и да правиш, ти носиш българското в себе си и не си сам..., имаш принадлежност към народ, родина и традиции, имаш дълг към себе си, рода и семейството си..., имаш ДОМ, който никога не ще ти измени, а от това няма нищо по-ценно!


К Р А Й


(Това са размисли, написани от мен преди 4 години, когато България още не беше в Европейския Съюз. По това време всички тези проблеми бяха на дневен ред за мен, защото търсех къде да кандидатствам и най-вече дали това да е в България или извън и как мога да променя нещата за себе си и за държавата ми. След това покрай ежедневието и борбата с живота бях забравила, че съм го писала до днес, когато случайно попаднах на този текст след толкова години. Не бих променила и една дума от написаното, описвайки красотата, мръсотията и всичката надежда, която още гори в душата ми и не ми дава мира всеки ден. Днес реших да публикувам това есе с много любов и още повече надежда..., и да го споделя с всички.)


Публикувано от alfa_c на 22.05.2010 @ 20:28:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Elbereth

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 19:30:11 часа

добави твой текст
"Българин да се наричам, първа радост е за мене!" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Danielita на 22.05.2010 @ 23:02:35
(Профил | Изпрати бележка)
Мила Силвия,
Споделям всяка дума от това есе. Имала съм същите мисли и преживявания! Имам двойно гражданство и както казвам в "America the Beautiful" не знам на коя земя искам да умра. За възрастта си съм направила чудеса за да представя България достойно. Не станах политически емигрант през 1984 г, за да не петня името на Родината. Не станах нелегален емигрант през 1998г, пак по същата причина. Нито една от двете страни не оцени това.
Рецепти за щастие няма. Аз го намирам в това, да останеш верен на себе си, на собствените си морални принципи, докрай!
Сърдечни поздрави! Даниела


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Elbereth на 23.05.2010 @ 18:25:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Сърдечно благодаря, Дани!
Текста е писан малко след като навърших 18 и когато всичко, за което мислих и се борих беше идеалистично..., и донякъде вятърни мелници. С усмивка намерих този текст и си припомних коя съм и защо правя изборите си. Осъзнах и че никога няма да спра да бъда себе си, но това вече е личен избор. :))) Радвам се, че ти е харесал текстът, много съм вложила и исках да споделя, защото, когато нещо е писано с много емоция, то неминуемо предизвиква такава - независимо дали ще е крайно положителна или напълно отрицателна. А нали точно това е целта...
Силвето

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от kristi на 23.05.2010 @ 02:51:46
(Профил | Изпрати бележка)
Браво момичето ми, браво! Заставам зад всяка твоя изболяна дума. И се срамувам, че под твоя текст няма комери.
Прегръщам те, обичам те, защото си истинка!!


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от kristi на 23.05.2010 @ 03:00:06
(Профил | Изпрати бележка)
не комери а коментари... от бързане...

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Elbereth на 23.05.2010 @ 18:29:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Благодаря ти, kristi, за пламъка, който гори от коментара ти, стопли и мен!:)))
Радвам се, че ти е харесало!
Сърдечни поздрави! Силвето

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от krasavitsa на 23.05.2010 @ 15:21:45
(Профил | Изпрати бележка)
Съжалявам, но не съм съгласна с голяма част от този текст.
Не е вярно, че България е най-красивата страна. По света има и други места с изключително красива природа. Няма причини и да се гордеем с природата - тя е от Господа, ние хората нямаме нищо общо с нея – освен това, че я съсипваме. :)))
Тракийските старини са си тракийски. Не виждам каква гордост трябва да изпитваме, след като не е доказано, че българите са тракийци.
Амфитеатрите и римските стадиони не ни нареждат до Рим и Гърция, а доказват за пореден път величието на Рим и Гърция, защото някога нашите земи са били техни. Изобщо ако някой народ на Балканите има основание да се гордее с миналото си, това са гърците, а не ние.
Българският народ не е най-интелигентният – има един друг, който е всепризнат, но няма да кажа кой е, за да не предизвиквам вълнения от друг характер.
Всеки народ си има своите герои и не виждам причина нашите да са най-големите. :))
Всеки народ има, пази и цени своя фолклор - не само ние.
От този текст излиза, че едва ли не във всичко ние сме “най“.
Родината се обича не защото е "най", а защото е своя. Казал го е един умен грък (а не българин) преди хилядолетия.
Не е вярно, че сме простаци, просто те са по-забележими. Не е вярно, че всичките ни управници мислят не за народа, а само за себе си - тук в открит текст това го няма, но някак косвено се подразбира, а напоследък това мнение непрекъснато се набива в главата на българина.
Щом се възмущавате, че на европейските летища има отделен вход за граждани на ЕС, значи не знаете нищо за него, което никак не е добре.
Изобщо това мислене в крайности е типично сбъркано българско мислене. Защо имате нужда или да се гордеете, или да се самобичувате? Няма ли за Вас средно положение?
Изграждането на една държава е процес, който тече във времето. България е една от държавите, които започнаха САМО преди 20 години един непознат досега в историята на държавността преход – от насилствено и ненормално изцяло държавна собственост и производство към преобладаващо частна собственост и производство – както е по цял свят. При това тръгна от рухнала икономика.
Ужасявам се от това, че мнозина предявяват претенции към България с благородно сбърчен нос. Сърдите ли се на родителите си, че не са ви родили в държава, която Ви харесва? Сърдите ли им се и затова, че не са най-богатите родители на света? Впрочем умните родители, дори и да са богати, не дават на децата си нищо наготово.
България върви напред и който не го вижда, просто не иска. Трябва да престанем да се гордеем или оплакваме, ами да запрятаме ръкави – всеки където е. Насаждането на омраза към държавата ни и институциите й е най-сигурният начин за унищожаване на България. Помислете кой Ви внушава, че държавните институции са “мръсотия”.
Другите народи САМИ са си направили държавите. И не с празни гордости или презрително оплюване, а с мислене и работа.


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Elbereth на 23.05.2010 @ 18:46:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Благодаря за коментара, krasavitsa, много се радвам, че текстът ми е породил толкова размисли и бързам да кажа, че съм съгласна с повечето от тях.
Есето, което постнах, бе написано във възраст, когато всичко е черно или бяло и освен това цели да предизвика силна реакция..., следователно всичко е казано крайно и преувеличено, за да поставя ясно наболелите проблеми, според мен. Всяка монета има две страни, просто, когато пишеш патриотеичен текст няма да стигнеш до никъде, изполсвайки стила на Макиавели, поне според мен, за това и всичко е казано ясно, точно и с помпозен стил. Всъщност всичко, което искам да кажа, е казано в последния абзац, останалото е, за да се осмисли края и защото трябваше да напиша това, което ми гори отвътре.
Не съм съгласна само с това, че няма от какво да се гордеем..., където и отидем по света различни страни се перчат с откраднати от други страни забележителности - обелиски, египетско изк., статуи, картини, и още, и още... Това, което ние си имаме е на нашата територия, независимо кой и кога го е направил, наше право е да се гордеем с него и аз бих казала, че противното е равносилно на нихилизъм. :))
Не сме във всичко най, но не бива да забравяме, че трябва да признаваме хубавото, наред с лошото, защото покрай прехода, хората започнаха да виждат всичко черно, не без основание и все пак...

Искрено ти благодаря за последните няколко изречение, дано повече хора застават зад тях, защото, ако българите не само говорехме, но и действахме, нещата щяха да вървят по-бързо и по-видимо.
Аз правя всичко, което мога и ще продължавам, защото обичам България и защото съм и винаги ще остана българка!

Най-тъжното е..., че хората, които най-много ме блъскат упорито назад са българи, но това е тема за друго есе и не искам да започвам, защото ми става наистина болно...

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от krasavitsa на 24.05.2010 @ 23:11:50
(Профил | Изпрати бележка)
Драга Силвия, надявам се да не мислиш, че именно твоят текст ме е накарал да се замисля над тези неща. Те не се мислят, а се научават – и или се знаят, или не се знаят. Патриотизмът е хубаво нещо, само че такива неща като патриотична лъжа или кражба няма. Лъжата си е лъжа, а кражбата – кражба. (Сетих се за откраднатия ръкопис на Паисий от Атон, отзвуците при връщането на който направо ме потресоха.)
Не казах всичките си бележки, а те са много. Пропуснах например “турското робство” – нима все още в училищата се учи, че сме били под турско робство? Това е ужасно!
Що се отнася до това с какво се хвалели чужденците, нещо не си наясно. И в чужбина, както и у нас, има необразовани хора. На тях не обръщай внимание. Англичаните не обявяват за свои достижения гръцките, египетските и въобще всички чужди паметници на културата, които се намират в музеите им. Хвалят се с това, че ги съхраняват вече векове (което си е доста скъпо), като при това не вземат пари за вход в музеите.
Почети повече за Макиавели и научи какво е “нихилизъм” – не ги споменаваш на място.
Желая ти успех.

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Elbereth на 25.05.2010 @ 15:37:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
"Не казах всичките си бележки, а те са много. Пропуснах например “турското робство” – нима все още в училищата се учи, че сме били под турско робство? Това е ужасно!"

... нямам думи, това изречение само говори за себе си...

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от krasavitsa на 25.05.2010 @ 16:48:59
(Профил | Изпрати бележка)
Е, добре, мила. Ето ти едно непълно, но почти добро определение за робството, взето от Уики-то:

"Робството е социално-икономическа система, при която на определена личност - наречена роб - се отнема личната свобода и се налага принудителен труд. Робът се третира като вещ и собственост на неговия притежател."

Тъй като ми е ясно колко ти е объркано, ще те улесня - българите са били просто едно друговерско малцинство в Османската империя, която никога не е била робовладелска.
А сега сядай да мислиш защо ти се иска да сме били нещо много по-долно от това, което сме били. Може и да почетеш - препоръчвам ти трудовете на изключително честния ни османист академик Вера Мутафчиева. Надявам се нейното мнение да натежи над това на учителката ти по история в училище. :)))

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от nichija на 23.05.2010 @ 16:04:50
(Профил | Изпрати бележка)
Мила Силвия,

Благодаря ти за това есе!
Искрено се надявам това пламъче, което гори в душата ти да не угасне никога.
Аз съм от поколение родено в тоталитарното време, но родило децата си в зората на „демокрацията” Надеждите, поне моите, са и си остават само в самите нас и в поколенията млади хора, които ще оставим след себе си. Откак съм се осъзнала като българка се питам с болка – ЗАЩО от народ със светли идеали и неподправена жажда за свобода сме се превърнали в стадо мрънкащи, недоволни и озлобени люде?! Защо сме допуснали и продължаваме да допускаме самоунищожението си? – „Обичам родината, но не и държавата си” – а как тази дъжрава да се отърси от всичко пошло, ако няма кой да я разтърси. Осъзнах и друго – промяната към по-добро не е едноактен процес, няма магическа пръчка, нито заклинателни „абра-кадабра, сим-салабим” думички, нужна е упорита работа в посока на облагородяване на съзнанието... а, може би е нужна и по-груба намеса отвътре и отвън, знам ли....Та нали държавата, това сме ние – целокупният български народ. Защо не можем да родим съвременни Паисий, Ботев или Левски.... Защо не искаме да прогледнем и да сме готови (ако, и когато се налага) да жертваме най-скъпото си, но да останем достойни български граждани на света, да не се срамуваме от делата си, да не прокуждаме сами децата си..... Не може само да констатираме фактите, трябва да се опитваме да ги променяме, поне да се опитваме. Докато няма лична отговорност и не създадем гражданско общество, все така ще си се самосъжаляваме, ще гледаме сеира на безочливите управляващи (които, апропо, ние сами си издигаме там) и няма да помръднем ни на йота, дори по-зле – ще се самозатрием от лицето на земята без някой да ни е виновен за това.

Пожелавам ти да се завръщаш в родината и то в дееспособна възраст, защото, мило дете, „пенсионерите” (моите уважения към нашите майки и бащи, баби и дядовци) те вече не могат да раждат читави деца, а и не само за това....
Не знам как истински се обича България „отвън”, но вярвам, че откажеш ли се да я обичаш отвътре, а само чакайки да се оправи сама от само себе си, а не давайки мило и драго за да предадеш тази любов на децата си.... ти вече си „дърво без корен”, обречено да изсъхне бездомно.

В заключение мога да кажа, че никой не избира къде, как и кога да се роди, но изборът, как да изживее животът си, и какво да стори с него си е изцяло негов.

Още веднъж, с искрена обич и уважение - Благодаря за постинга! - надявам се той да стане причина, множество хора да се замислят и вгледат дълбоко в себе си.

С поздрав,
Петя Петрова,
(самоопределяща се като българка, майка на двама, почти пълнолетни, сина- :) )



Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от Elbereth на 23.05.2010 @ 19:01:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Благодаря за милите и пламенни думи, Петя!
Аз се връщам в България, всяко лято правя концерти, като се събирам дори с приятели, които са завършили музикални училища като мен и сега учат в чужбина, и заедно се опитваме да покажем, че не сме се затрили от родния хоризонт. Планове имам много..., няма да спра да опитвам, но и вече знам, че с лошо или с хубаво не става - просто трябва да си решиш какво искаш да правиш и да го правиш, заради себе си, не заради друг или друго. И след това няма значение мнението на хората, които те ласкаят или които плюят по теб, защото, и двете страни са прави, и двете страни грешат. Трудно е, понякога всичкото това "умно мислене" се пропуква и започва да боли, защото думите нараняват повече от всичко. Но да спреш за малко, значи да се откажеш и тогава всичко, което вече си постигнал губи смисъл, като незавършена част от иначе голям и хубав план. И това виждаме всеки ден... На хората обаче им пука все повече, много хора правят много неща и нещата вървят. Аз вярвам в това.
Страната ни ражда Ботев и Левски всеки ден, просто този тип хора стават велики с времето и с историята..., а и "никой не е месия в собственото си село".

Сърдечен поздрав,
Силвето

]


Quia sua.
от regulus на 27.05.2010 @ 17:57:47
(Профил | Изпрати бележка)
"Nemo patriam quia magna amat, sed quia sua" - старите още знаели са, че родина се обича, понеже своя е, а не голяма. Така и с нас е.
Въпреки, че е доказано, че сме и тракийци (дори генетично), а не толкова славяни; въпреки могилите, златата, крепостите, светилищата и пр., и пр. (и въпреки, че гърците доказано не са "елини", а "граи", а генетически са почти албанци, следователно и няма за какво да се гордеят с елински постижения някакви, развити на фона на тракийските такива! :)) ), все пак сме имали мноооого други родини преди тази! И всички България били са. Та не мисля, че мястото прави страната, а хората! Затова и България може да е навсякъде - понеже има българи! (А Североамериканските щати, примерно, не могат да са никъде, понеже нямат "североамериканци" - разликата е огромна.) Това е ценното - хората с това самосъзнание! Другото е просто територия...


Re: Quia sua.
от Elbereth на 29.05.2010 @ 15:07:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Сърдечно благодаря, regulus, каза доста от нещата, които и на мен ми бяха на ума, но се отказах изобщо да коментирам...
Поздрав!

]


Re: Българин да се наричам, първа радост е за мене!
от rimoza (Rimoza@abv.bg) на 06.06.2010 @ 16:12:28
(Профил | Изпрати бележка)
Мила, Силви, радвам се от цялото си сърце,
за прекрасното ти есе и те ПОЗДРАВЯВАМ!
Ако беше жив днес Ботев, сигурно откново
щеше да напише: "Какви е българи раждала,
раждала ражда и днеска..." :)
Гордея се, че има безброй много българи като теб!
Щастлива съм, че и аз съм българка, щастлива
съм, че живея именно тук, в красива България!
Животът понякога е много труден и ни поднася
неприятни изненади, но винаги трябва да знаем,
че той (животът) е усилие, което винаги си струва, и
че ние българите умеем да оцеляваме ... :)
БЪДИ!