Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 0
Всичко: 758

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦиганска пролет
раздел: Хумор и сатира
автор: na_de

Върнах се от отпуск и още първия ден неприятностите започнаха.
В стаята заварих само момичетата от класа. „Къде са момчетата?” „На реката, госпожо! Отидоха да се къпят...”

Да се къпят? Зимата още не си е отишла, средата на април сме, показало се малко слънцето – и те хукнали към реката!
Хуквам, естествено, и аз да ги търся. Тук деца, там деца, виждам ги накрая точно след завоя две-три да се цамбуркат във водата, а останалите стоят на брега, дюбидюс голи и треперят като... / е, да не казвам като какви, те нали са си баш такива! / и устните им посинели от студа.
Че като ме видяха, че като хукнаха! Бързат да се обличат, дрехите им на купчина на брега, чорапите и маратонките им разпръснати навсякъде, никъде чифт. И кой каквото свари, грабва и навлича: на един тениската наобратно, друг не може да си намери гащите...
И докато сляза по стръмния бряг долу при тях, подредили се и ме чакат мирно. Половината дрехи още се търкалят по брега. Вдигам от пясъка едни гащи. „На кого са тези, бе!” „А, госпожо - опитва се да лъже Краси - не са наши, някой загубил ги!” „Е, как така, „някой загубил ги” – сгълчавам ги аз - я се вижте: половината сте голи по пишки, момичетата ще ви се смеят! „
Взеха да се оглеждат един друг. Картинка! Навеждат засрамено глави. Само Гошо ме поглежда виновно изпод око и посочва към Краси: „Дрехите са на той, госпожо!”
„Само на Краси ли? – казвам. - Ами я се погледни – и ти си бос!”
Ама че работа! И какво да ги правя сега тези деца?
Наоколо е пусто. Става студено, слънцето се скрива зад облаците, а някъде отстрани се чува нарастващ грохот и в небето се появява самолет. Летището в Граф Игнатиево е наблизо и самолетите често прелитат над Махалата. Вдигат като по команда глави нагоре. „Виждате ли самолета?– казвам аз. – В него има една камера и оттам ви снимаха! А довечера ще ви дават по телевизията и цяла България ще ви види голи...”
Огнян, горкия, от притеснение, още малко и ще заплаче: „Их, госпожо, защо идвахме тук... Ставаме за срам!”
Чак ми дожаля за тях. Щом започнаха да се упрекват, значи са разбрали грешката си. Стига им толкова. Оправихме дрехите набързо, облякоха се всички – и обратно в училище по най-краткия път.
Спестихме подробностите пред момичетата и започвам урока.
Ще записвам заглавието на дъската. Ще записвам, ама – ядец! Маркерът не пише. Бях в отпуск само три дни, за да се явя на изпити. Много добре си спомням, че купихме чисто нов маркер. Децата сами си събраха пари, Веска беше касата и после отчете парите с касова бележка. Това също е урок, читателю, макар че го няма в никой учебник и в никоя учебна програма. Уча ги на ред и на отчетност за всяка стотинка.
„Бързо сте го изхабили! – казвам. – Много сте писали, явно...”
„Не, госпожо - казва Мария, тя е дежурна днес – работехме самостоятелно в тетрадките само. Госпожата изкара един маркер, ама той не пишеше, не беше нашия!
Така ли? Замислих се.
„ Вижте го, госпожо, - продължава Мария – този е стар, не е нашия, нашият беше по-дебел и с друга капачка!
Оглеждам маркера. Вярно, не е нашия. Този е като изровен от кофата за боклук!
Стана ми неприятно, защото разбрах какво се е случило.
Когато сме в отпуск – по болест или за изпити, директорите назначават временно пенсионирани учители, те винаги са на линия, а навярно и икономически е по-изгодно, не знам. Може би за училището и за държавата да, но със сигурност не и за мен. За мен това означаваше нови главоболия. И ето защо. Моята заместничка беше от този вид хора, които обичат „да прибират”. Все едно какво: било маркер или химикал, тетрадка или стотинки...
Като казах стотинки и се сетих: Седим в учителската стая няколко колежки, до нас, масата – четири-пет дребни монети, забравени от някого. Моята заместничка застава до нас. Шегуваме се, смеем се... Но и внимаваме, защото знаем какво ще стане. И докато колежката ни говори нещо и оживено ръкомаха с ръце, ние току се споглеждаме. И уж не я изпускаме от поглед и ето – как успя да вземе стотинките, без да я забележим, умът ми не го побира! Цял фокусник!
Може да смени новия ти учебник със стар пред очите ти без да усетиш, може незабелязано да измъкне нещо от дамската ти чанта или от ученическа изложба да открадне рисунка – такива едни никакви... Просто трябва да си открадне нещо жената, без значение какво... „Внимавайте, момичета, не си оставяйте чантите в учителската стая!” – предупреждаваше ни бивша колежка.
Чукнете на дърво, клептоманията е просто болест, никой не е имунизиран, просто давам пример. Родителите на сегашните деца са били още нейни ученици, когато го е правила, старите колежки разправят, че е тарашила всичко наред, ровила е из чантите: синджирчета, пръстени, вземала е каквото може...
Какво, струва ви се невероятно това, което ви разказах?
Но нима и вие така вече двадесет години не търпите тези, които ви крадат? Жената поне е болна, а те не са... Те са в партиите, в парламента, били са във всички правителства. Знаете си ги поименно, нали? Казвате, нали вече ги няма! Така ли? А кой е, например, „коалиционния партньор” на сегашната управляваща партия и колко време вече е „ в политиката”? Е, нашо лошо няма: густо, майна, Филибето! Да, ама и Филибето изгоря!
Боже, уж за друго говорех, пък виж до къде го докарах! Като че ли е моя работа да оправям държавата...Има си хора за това.
Всеки да си гледа работата и аз моята.
На следващият ден, още не съм влезла в класната стая и на вратата ме посреща Райчо, ухилен до уши: „Госпожо, давали ни по телевизора голи, всички видели!”
Оказа се, че цялата Махала само за това говори – наистина, давали са ги!
Е, коя съм аз да ги разубеждавам – медия е това, телевизия, няма шега!


17. 04. 2010 г.


Публикувано от valka на 17.05.2010 @ 19:03:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   na_de

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:03:25 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Циганска пролет" | Вход | 13 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Циганска пролет
от angar на 07.08.2010 @ 08:22:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Чудесно написано!
Наистина откъде тръгна и къде отиде!
А най-неочакван и хубав е финалът!


Re: Циганска пролет
от na_de на 07.08.2010 @ 10:51:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,angar, за хубавия коментар
и за това, че намина и поспря!
Усмихната събота за теб!!!

]


Re: Циганска пролет
от Musketar на 17.05.2010 @ 19:12:09
(Профил | Изпрати бележка)
Браво бе, Наде! С много настроение, с умело вмъкване покрай малките теми на големи такива... Сладък текст!


Re: Циганска пролет
от na_de на 17.05.2010 @ 20:18:18
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм по простичките неща. Нямам претенции към големите теми! Но просто така се получи!
Благодаря ти, че ти допадна!
Здравей!

]


Re: Циганска пролет
от voda на 17.05.2010 @ 20:43:52
(Профил | Изпрати бележка)
Реалност...


Re: Циганска пролет
от na_de на 17.05.2010 @ 20:58:29
(Профил | Изпрати бележка)
Да, така е!

]


Re: Циганска пролет
от diva_voda на 18.05.2010 @ 05:42:03
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Наде! Винаги чета с удоволствие текстовете ти. С едно обаче не мога напълно да се съглася -" Като че ли е моя работа да оправям държавата" - да, твоя е, не се дърпай. И моя също - винаги има начин! Просто не бива да абдикираме. Мисля, че докато ние с теб "си гледаме работата" вече правим достатъчно, или..? Дерзайте, компанията! И напред! - "науката е слънце" , все ще ни огрее:))) Поздрави!


Re: Циганска пролет
от na_de на 18.05.2010 @ 18:35:14
(Профил | Изпрати бележка)
Точно там очаквах ответната реакция, повярвай ми!
Наша работа е, разбира се! Ти пишеш, че винаги има начин. Но явно ние, българите, все още го търсим и не сме го намерили/ говоря за гражданското общество/ Не, че училището ни е много наред, сигурно е, че каквато държавата, такова е и то! Е...все пак си го Обичам!;))

Поздрави и от мен,Дивичка!

]


Re: Циганска пролет
от diva_voda на 18.05.2010 @ 18:44:30
(Профил | Изпрати бележка)
Като си вършим с теб работата, вече е нещо, Наде.Не го казвам случайно - ние работим с децата, въпреки всичко работим с тях и въпреки системата:)) Ако ние с теб си свършим работата, няма начин рано или късно да не надделеят хората със здрав разум и дързост! Защото аз такива хора възпитавам. А, вярвам и ти. Моля се и се надявам обаче на повече подкрепа и разбиране от родителите. Разбъбрих се, но е разбираемо и ти ми прощаваш, нали? Усмивки! Дерзай!

]


Re: Циганска пролет
от na_de на 18.05.2010 @ 18:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
:))))

]


Re: Циганска пролет
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 19.05.2010 @ 20:01:10
(Профил | Изпрати бележка)
Каква си ми сладкодумница, Наде :)

Поздрав!


Re: Циганска пролет
от na_de на 19.05.2010 @ 20:33:39
(Профил | Изпрати бележка)
:) Зарадва ме! Благодаря ти, Влади!

Здравей и от мен!

]


Re: Циганска пролет
от shtura_maimunka на 20.05.2010 @ 21:18:27
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
И аз като мускетаря ще ти кажа БРАВО!Самоче моето е голямо!;-)))


Re: Циганска пролет
от na_de на 20.05.2010 @ 22:52:10
(Профил | Изпрати бележка)
Миличка, ти знаеш ли днес какво голямо Браво си написала?
Най- голямото откъм това, на кой откъдето му пука!
А твоето е Голямото, истинското и ......за такива като мен, които искат да си го намерят чрез поезията, а не някой да ги Утеши...!
Благодаря ти, че днес точно си ми в подкрепила чрез поезията си!
И радвам се, че ти хареса моята ,,....Пролет"!
Никой, който не я е изпитал не може да предположи колко истинска и простодушна е тя! И аз самата ако бях читател, не бих предположила!
Благодаря ти!!!

]


Re: Циганска пролет
от mariniki на 21.05.2010 @ 00:06:47
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
грабна ме, този разказ...
густо, майна, Филибето е голяма работа...


Re: Циганска пролет
от na_de на 21.05.2010 @ 00:22:05
(Профил | Изпрати бележка)
Зарадва ме, Мари!
Усетила си го, знаех си!
А според теб не е ли така? Нали съм права?
Благодаря ти!

]


Re: Циганска пролет
от delfinivoda на 23.05.2010 @ 00:22:22
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно и образно,
с поставяне на наболели проблеми!
Поздрави, Надя!
:))))))


Re: Циганска пролет
от na_de на 23.05.2010 @ 00:28:08
(Профил | Изпрати бележка)
:)) Благодарско, че съм успяла!
Поздрави и на теб, делфинче!
Лека да ти е нощта!

]


Re: Циганска пролет
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 23.05.2010 @ 17:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах този текст, Наде...Поздрав


Re: Циганска пролет
от na_de на 23.05.2010 @ 17:57:31
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се ! Поздрави и на теб!

]


Re: Циганска пролет
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 30.05.2010 @ 17:55:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ще идвам пак, и пак, Наде!

]


Re: Циганска пролет
от na_de на 30.05.2010 @ 18:28:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много мило, Бароне! Заповядайте и пак..., и пак..., и пак.....и винаги, когато решите!: )
Благодаря !

]


Re: Циганска пролет
от sineva на 30.05.2010 @ 14:53:42
(Профил | Изпрати бележка)
Отново много харесах, Наде!
Но след като учители обичат ,,да прибират,, възниква въпроса, как ще възпитаваме децата в човешките добродетели?!
Нищо че клептоманията е заболяване. А в другите сфери на живота...
То не е за приказване!!!
Поздравления !:))))))


Re: Циганска пролет
от na_de на 30.05.2010 @ 17:48:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Синева! Радвам се, че ти хареса и този път.
А за другото......аз съм го казала, и всеки си прави извода...
Поздрави и от мен!

]


Re: Циганска пролет
от VECNO (elli63@abv.bg) на 01.06.2010 @ 23:45:32
(Профил | Изпрати бележка)
От този смях ми тръгнаха горчиви сълзи! Поздрави, хареса ми!


Re: Циганска пролет
от na_de на 02.06.2010 @ 13:48:40
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен, миличка!
Много ме трогна ха думите ти,повярвай ми !
Самият ни живот е една такава трагекомедия....понякога..

]


Re: Циганска пролет
от na_de на 02.06.2010 @ 13:49:53
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен, миличка!
Много ме трогна ха думите ти,повярвай ми !
Самият ни живот е една такава трагекомедия....понякога... .

]


Re: Циганска пролет
от na_de на 02.06.2010 @ 13:54:04
(Профил | Изпрати бележка)
Май пак нещо избързах..../ от напрежението ми е явно и от многото задачи до тук/....съжалявам.

]


Re: Циганска пролет
от ASTERI на 06.06.2010 @ 09:15:48
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен na_de!
Майстор си в пресъздаването на дребните житейски проблеми ( и не само:)
Поздрави!


Re: Циганска пролет
от na_de на 06.06.2010 @ 10:35:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Астери!
Поздрави и от мен!

]


Re: Циганска пролет
от gabrielle на 06.06.2010 @ 12:33:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/gabrielle
Поздрав за разказа, за "големите" и "малките" теми, за живота, върху който фокусираш вниманието ни!
Пиши, защото в час учиш децата да добро, а с текстовете си - всички!


Re: Циганска пролет
от na_de на 06.06.2010 @ 15:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Габи!
Много мил коментар, развълнува ме....
Радвам се, ако е така.
Поздрави и от мен !

]