Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 831
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 836

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà×àøè
ðàçäåë: Õóìîð è ñàòèðà
àâòîð: Liliya


Õàéäå äà ñè ïðåäñòàâèì, áåç ìíîãî óãîâîðêè çàùî òî÷íî èëè êàê ïúê òàêà, ÷å èçâåäíúæ îò ïúñòðèÿ ñâÿò èç÷åçíàò ÷àøèòå.
Êàòî êàçâàì ÷àøè, òóêà âëèçàò çíà÷è äóìà, èäåÿ è ñàìàòà ñè ÷àøà êàòî âåùåñòâåíî ñúçäàíèå íà ÷îâåøêèÿ óì. Âñå åäíî íèêîãà ÷àøè íå å èìàëî, à è íèêîé íå ñå å ñåùàë, ÷å ìîæå èëè òðÿáâà äà èìà.


È? Íèùî…Íèùî, àìà ÿ äà âèäèì! Ïúðâè äåöàòà ùå óñåòÿò ïîñëåäñòâèÿòà. „×àøà òîïëî ìëÿêî” è „òîïëî ìëÿêî” ùå îçíà÷àâàò ñúâñåì åäíî è ñúùî íåùî è òå ùå ñå îáúðêàò. Êàê ùå å òîïëî ìëÿêîòî áåç ÷àøà? Äà îñòàâèì òîâà, àìè ñúùåñòâèòåëíîòî èìå? Êàòî ïî êîìàíäà ó÷èòåëêè, ðîäèòåëè è êàêè, ùîì îáÿñíÿâàò ñúùåñòâèòåëíî èìå, âèíàãè äàâàò çà ïðèìåð „ñòîë, ìàñà, ÷àøà…” Áåç ÷àøè ùå ñå îáåçñìèñëè ïîíÿòèåòî çà ñúùåñòâèòåëíî èìå – è õàéäå, çàìèíà ñèíòàêñèñúò…Çàãóáà ãîëÿìà çà ãðàìàòèêàòà!

Íî òîâà äîòóê íè íàé-ìàëêî íå å ïëàøåùî, àêî ïîìèñëèì çà äðóãèòå ïîñëåäèöè. Íàðîäíà çäðàâîñëîâíà òðàäèöèÿ, ÷àøàòà ðàêèÿ, ëèøåíà îò ÷àøàòà, îêîí÷àòåëíî ãóáè ÷àðà ñè. Èäè ïèé âèíàãè îò øèøåòî è âñå ùå òè âèêàò, ÷å ñè ïèÿíèöà è ëàêîìíèê íèåäåí. Íèêîé, ìèñëÿ, íå áè ïîíåñúë åäíî òàêîâà ïîñòîÿííî îòíîøåíèå. Îò ðàêèÿòà – êúì êàôåòî. Îòêðàé âðåìå õîðàòà îáè÷àò, ñëåä êàòî ñè èçïèÿò êàôåòî, äà ñè îáúðíàò ÷àøàòà è äà îòêðåõíàò äàíòåëåíèòå çàâåñêè íà áúäåùåòî. Êàòî íÿìà ÷àøè, è ãëàâàòà äà ñè îáúðíàò, íèùî íÿìà äà îòêðåõíàò. Òàêà íàïðàâî ñàìè ùå ñå ëèøàò îò áúäåùå.

Áåç êàôå è áåç ðàêèÿ, äîðè áåç ãðàìàòè÷åñêè ïðàâèëà, êàê è äà å, æèâåå ñå. Íî êàê ñå æèâåå áåç ÷àøè, íå ìîãà äà ðàçáåðà. Ðåøàâà íàïðèìåð ÷îâåê âîäà äà ñè ïèéíå…Äîáðå, â êàêâî äà ñè ÿ íàòî÷è? Àêî ñè ÿ ñèïâà â ëåãåí èëè â ïàíèöà, ðàíî èëè êúñíî ùå ìó ñâåòíå äà ñè ïðàâè ïî-ìàëêè ëåãåíè è ïàíèöè, çà äà ñè ãè ïîäíàñÿ ïî-ëåêî êúì óñòàòà. À òîâà ñà ñè âå÷å ÷àøè. Óãîâîðêàòà áåøå – áåç ÷àøè, áåç èäåÿ çà ÷àøà. Àêî ñè ÿ ïèå îò øåïàòà, òî è òÿ ùå èãðàå ðîëÿòà íà ÷àøà. Àêî ÿ ëî÷è îò ëîêâè , ùå ãî õâàíå ÿ ñòîìàøíî ðàçñòðîéñòâî, ÿ õåïàòèò. Òàêà ñå ñòèãà äî åäèíñòâåíèÿ ëîãè÷åí èçõîä – ÷îâåêúò òðÿáâà äà ñè ñòîè æàäåí. Òóêà è ó÷èòåëêè, è ðîäèòåëè, è êàêè ùå âè êàæàò, ÷å áåç âîäà æèâîò íÿìà. Êëåòêèòå ñå ñïàðóæâàò, ìîçúêúò ïðåñúõâà è çàáðàâÿ, ÷å èìà çàäà÷à äà ïîääúðæà òÿëîòî æèâî. Òúé êàòî òîâà âàæè çà âñè÷êè õîðà, ÷îâå÷åñòâîòî ãî îòïèñâàìå. Ôëîðàòà è ôàóíàòà – è òå ñëåä íåãî, òà â íèùîòî. Íî ëèïñàòà íà ÷àøè íå ñïèðà äîòóê ñ íàáåçèòå ñè. Êàòî îáåçñìèñëÿ âîäàòà, òÿ êàæè-ðå÷è, îáåçñìèñëÿ è ñóøàòà. Íèêîå íåùî íå ìîæå äà ñúùåñòâóâà áåç ïðîòèâîïîëîæíîòî ñè. À äî÷óå ëè îòíÿêúäå Ãîëåìèÿò âçðèâ, ÷å íÿìà âîäà è ñóøà, èëè ïîíå ÷å ñà îáåçñìèñëåíè, õè÷ íÿìà äà ñå õàáè äà ñå âçðèâÿâà. Êàêâî ùå óñïåå äà ñúòâîðè òîé íîâî è ðàçëè÷íî îò òÿõ? Ùå ãî îáçåìå òâîð÷åñêî áåçñèëèå…Íàòàòúê íå ìè ñå è ìèñëè!

Åòî êàêâà áåëÿ ñòàíà îò íà ïðúâ ïîãëåä íåçíà÷èòåëíàòà ÷àøà. Íèêàê íå âÿðâàì, ÷å íÿêîé å î÷àêâàë ÷àê äî òàì äà çàãðóáåÿò íåùàòà. Î, ÷îâåøêà íåóçðÿëà ìúäðîñò! Òîâà ìîæå äà íè ïîäòèêíå êúì åäíî åäèíñòâåíî ðàçóìíî äåéñòâèå: äà îòèäåì â êóõíÿòà, ïî÷òèòåëíî äà ñâàëèì ïî åäíà ÷àøà îò ðàôòà è ñìèðåíî äà ѝ áëàãîäàðèì çà õàðìîíè÷íèÿ ñè æèâîò. Çíàì, ÷å ùå èìà è íåñúãëàñíè, áóíòàðè, êîèòî ùå îòêàæàò äà âÿðâàò íà ïðî÷åòåíîòî è äà èçïúëíÿò çàðúêàòà. Çíàì è çàòîâà ãè ìîëÿ: „Íå ðèñêóâàéòå, ìèëè ìîè, çà÷èòàéòå ÷àøèòå, ÷å ÿ àêî ñå îáèäÿò è èç÷åçíàò?! Êîé ùå âè áåðå ãðàõà ïîñëå?”


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 05.05.2010 @ 19:45:05 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Õóìîð è ñàòèðà

» Ìàòåðèàëè îò
   Liliya

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 13:08:33 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"×àøè" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (9 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: ×àøè
îò diva_voda íà 05.05.2010 @ 21:02:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ëèëè, ñúñ ñúù. èìåíà êàòî êëàñîâå äóìè â åçèêîçíàíèåòî ñå çàíèìàâà ðàçäåëúò ìîðôîëîãèÿ:)))


Re: ×àøè
îò sradev (sradev çà ïîùèòå go.com go2.pl wp.pl) íà 05.05.2010 @ 20:18:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ñëàìêàòà ùå ñïàñè ñâåòà áåç ÷àøè
èíà÷å ïðèìåðà å äîáúð è äîðè çàâúðøâàùîòî ïîñëàíèå å îò îñòàíàëî îò èçðàçèòå â áåçãðåøíèÿ ñâÿò.
Àïðîïî, æàáèòå è õîðàòà ìîãàò äà ïèÿò è ñ êîæàòà ñè.
Ñðàâíè ñ ëèïñàòà íà ñèíèÿ öâÿò â òâîð÷åòâîòî íà Îìèð.


Re: ×àøè
îò Liliya íà 05.05.2010 @ 19:56:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà ñå ïîïðàâÿ - "Êîé ùå âè áåðå ÃÐÅÕÀ?" Íè íàé ìàëêî íå èñêàì äà ñúçäàâàì âïå÷àòëåíèå çà áðàíå íà ãðàõ :)


Re: ×àøè
îò vladun (valdividenov@abv.bg) íà 06.05.2010 @ 17:47:58
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðåäè âðåìå, áëèçêî 4-5 ãîäèøíî õëàïå íåïðåêúñíîòî ïðàâè ïàêîñòè è íåïðåêúñíàòî ìó ñå çàêàíâàò - ùå áåðåø ÿäîâå! Âåäíúæ îáà÷å, âèæäàéêè áàùà ñè äà ñòúïâà ñ êàëíè îáóâêè íà êèëèìà, õëàïåòî ãî îãëåæäà êðèòè÷íî è êàçâà òèõè÷êî: ùå áåðåø ÿãîäè!
Òà è òè òàêà ñ òâîÿ ãðàõ. Ñìÿõ ñå íà ãëàñ è äîíàñèòà!
Íî è áåç ãðàõà õàðåñàõ òåêñòà.
×åñòèò ïðàçíèê!